mikä kuolevien palsta

sucks

Täytän syksyllä 65v Polttelin 60 luvun lopulla muutakin kuin tupakkaa,
olin ruisrokissa -70-71 Missä tämän palstan ihmiset ovat aikaansa viettä
neet,eikö teillä nuoruudessa ollut mitään elämää.in my twenthiest birth
day i was all ready an old man.Näinkö se meni.

86

284

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :)

• |||

Juupa, missä kohtaa pitää hymyillä?

• Mä alotin toka lauseesta.

• Paloma.se.co kirjoitti:

Mä alotin toka lauseesta.

Tai oikeestaan jo otsikosta. Mäkin haluaisin kirjoitella kuolemattomien palstalla. Mutta kun en löydä sellasta.

• sucks

Kuka tässä hymyjä kaipailee,elettyä elämää, eikö koskaan tullut tehtyä
        mitään.Mitään mitä voisi muistella.Nyt sitten vertaillaan sitä kuka on saa
        nut lääkäriltä eneiten reseptejä.Kenellä on eniten vaivoja.

• |||
        Paloma.se.co kirjoitti:

Tai oikeestaan jo otsikosta. Mäkin haluaisin kirjoitella kuolemattomien palstalla. Mutta kun en löydä sellasta.

Juu, en minäkään.
        Moni syntyy kuolleena, ei ehdi edes ensimmäiselleen.

Kuolemattomia lauseita, aforismeja kai täällä jotkut kuvittelevat ilmoille ilmaisevansa.
        No, saapa ainakin hymyillä laillasi. :))

• aika muistella...
        sucks kirjoitti:

Nyt muistankin. Päästin kissani tunti sitten ulos. Jokohan se haluais sisälle...?

• aika muistella... kirjoitti:

Nyt muistankin. Päästin kissani tunti sitten ulos. Jokohan se haluais sisälle...?

Sataako siellä? Opeta kissasi soittaan ovikelloa. Tai ainakin raapimaan ovea. Reppana.

• aika muistella...
        Paloma.se.co kirjoitti:

Sataako siellä? Opeta kissasi soittaan ovikelloa. Tai ainakin raapimaan ovea. Reppana.

Tulihan se sieltä. Meinaa tuo lähimuisti alkaa heittää, ettei aina muista sitäkään, montako reseptiä lääkäri on kirjoittanut.

Kummasti sitä tulee kuitenkin mieleen kaikenlaisia nuoruudenaikaisia asioita. Sekin muistan, kun naapurin heinälato paloi. Mikä sen sytytti, en tiedä. Olisiko ollut joku, joka poltti muutakin kuin tupakkia... Ruohoa...

• ölöl5987
        ||| kirjoitti:

Juu, en minäkään.
        Moni syntyy kuolleena, ei ehdi edes ensimmäiselleen.

Kuolemattomia lauseita, aforismeja kai täällä jotkut kuvittelevat ilmoille ilmaisevansa.
        No, saapa ainakin hymyillä laillasi. :))

Mieti elämääsi,miten sen elit tähän saakka.Ikä painaa teitkö "oikeita"
        ratkaisuja.Olisiko joitain asioita voinut tehdä toisin.Keräsitkö vain rahaa
        Jäikö oikea elämä elämättä.Saitko lapsia jotka käyvät katsomassa sinua
        kun olet vanha,käyvät kaupassa,vaihtavat rikkinäiset lamput asunnos
        sasi.vaihtavat patterin kelloosi joka ei käy.Kuulostaa naurettavalta,
        mutta se on todellisuutta.Suomessa suuri ongelma on yksinäiset van
        hukset tulevaisuudessa.

• |||
        ölöl5987 kirjoitti:

hukset tulevaisuudessa.

Meillä on kaksin hauskaa, kun olemme aina saaneet olla kuin teinit.
        Ilman huolta, eläen vain meille kahdelle.
        Meillä on vielä elämä, ihka uusi ja iloinen.
        Sen soisin muillekin.
        Elämme elämää preesensissä, ei ole vielä imperfektin aika.

• sucks kirjoitti:

Kuuskytluvun lopussa mä olin Woodstockin festareilla ja seisoin melkein polvia myöten mudassa bell-bottom farkuissani ja kukkaseppele tukassa ja tanssin kun Janis Joplin rokkasi rajusti....sen jälkeen meillä oli after party Bob Dylanin ja Joan Baezin kaa ...eikä me polteltu mitään tupakkaa eikä juotu mitään whiskeytä se oli seuraava vuosi Jim Morrisonin hotellihuoneessa sen Miamin konsertin jälkeen...there's been a lot of water under the bridge after that.

Ainakin melkein.

• sen ajan murhe
        ölöl5987 kirjoitti:

hukset tulevaisuudessa.

Tuskinpa asun omassa asunossani enää sitten, kun en osaa enää vaihtaa kelloon pattereita.

• don3
        Paloma.se.co kirjoitti:

Kuuskytluvun lopussa mä olin Woodstockin festareilla ja seisoin melkein polvia myöten mudassa bell-bottom farkuissani ja kukkaseppele tukassa ja tanssin kun Janis Joplin rokkasi rajusti....sen jälkeen meillä oli after party Bob Dylanin ja Joan Baezin kaa ...eikä me polteltu mitään tupakkaa eikä juotu mitään whiskeytä se oli seuraava vuosi Jim Morrisonin hotellihuoneessa sen Miamin konsertin jälkeen...there's been a lot of water under the bridge after that.

Ainakin melkein.

Jos sait Dylanilta nimikirjoituksen niin onneksi olkoon vaan.

http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/eki-seta_kohtasi_dylanin_30810.html#media=30814

• sen ajan murhe kirjoitti:

Tuskinpa asun omassa asunossani enää sitten, kun en osaa enää vaihtaa kelloon pattereita.

Voi kuule, on erittäni todennäköisät että asut. Jollet sitten mene johonkin ykityiseen kalliiseen hoitolaitokseen.

Ainakin melkein.

Siellä lähimaisemissa olin minäkin -69, mutta voi harmin paikka kun Woodstockissa jäi käymättä! Kotona Suomessa jälkeenpäin sitä manailin, ja työkaverini, amerikkalainen Fred, vähän naurusuin kanssa asiaa "ihmetteli". Sen jälkeen en haikaillut enää... ;-)))

Onneksi jäi ne mutapainit väliin ;-) mitenkään halveeraamatta heitä jotka siellä oikeasti olivat. Muutenkin elämäni on ollut melekosen siistiä meininkiä. Ei kuitenkaan liian. Ja vuosi vuodelta tuntuu että tämä maistuu yhä enemmän nimenomaan Hyvältä Elämältä !

• saimaantaka kirjoitti:

Siellä lähimaisemissa olin minäkin -69, mutta voi harmin paikka kun Woodstockissa jäi käymättä! Kotona Suomessa jälkeenpäin sitä manailin, ja työkaverini, amerikkalainen Fred, vähän naurusuin kanssa asiaa "ihmetteli". Sen jälkeen en haikaillut enää... ;-)))

Onneksi jäi ne mutapainit väliin ;-) mitenkään halveeraamatta heitä jotka siellä oikeasti olivat. Muutenkin elämäni on ollut melekosen siistiä meininkiä. Ei kuitenkaan liian. Ja vuosi vuodelta tuntuu että tämä maistuu yhä enemmän nimenomaan Hyvältä Elämältä !

Toi mun ylläoleva viesti on nyt lähinnä tarkoitettu satiiriksi. Olin tosin USA:ssa kesällä 69 ja kukkiakin varmaan tukassa jne, mutta Woodstock jäi multakin väliin, mistä lapseni ovat minua pahasti moittineet.

• staka*
        Paloma.se.co kirjoitti:

Toi mun ylläoleva viesti on nyt lähinnä tarkoitettu satiiriksi. Olin tosin USA:ssa kesällä 69 ja kukkiakin varmaan tukassa jne, mutta Woodstock jäi multakin väliin, mistä lapseni ovat minua pahasti moittineet.

Jesss, sitä vähän ounastelinkin ;-)

Luen blogisi kohta, paremmalla ajalla. Kiva että laitoit linkin.

• ? ? ?

70-luvun alkuvuosina pääsin ylkkäriksi, jatkoin opiskelua.
      Samalla vuosikymmenellä löysin elämäni rakkauden.
      I was a very happy person.

Mitä kittua minun pitäisi nyt valittaa? Elämä on, miksi sen tekee. Kuolee kukin meistä, millä palstalla tahansa. Melkein aina syytetty näkyy peilistä.
      Ei siihen tarvi syytä hakea eilistä.

• k/k

Monen kerroksen väkeä ja jokainen porukka kattelee säälien niit muita.
      Säälitään toisten mitään sanomatonta elämää ja yritetään sanoa miten pitäis olla ja elää.
      Mä oon vaan yrittäny selvitä päiväst toiseen ja en silti koe jääneeni mistään paitsi jotenkin rasittavia noi opettajat jotka tuputtaa omia kokemuksiaan.
      Oliskohan noi tuputtajat pikkasen epävarmoja oman asiansa oikeutuksesta ja koittavat saara muita omalle kannalleen.
      NAuttikaa ja muistelkaa kokemuksianne ,olkaa onnellisia kaikista huippuhetkistä mä aion painua tonne saviselle ja pimeelle maantielle ja olen oikein tyytyväinen omaan kokemukseeni.
      Mut älkää syylistäkö ja tuputtako omia juttujanne ainoina oikeina .

• Hienosti kirjoitettu. Jokaisen elämä omine huippuhetkineen on arvokas juuri hälle kenen elämästä on kyse.

• Rimmir tänään

No koskaan en päässyt ruisrokkiin, isosisko ei halunnut ottaa mukaan. Vaan ei se mitään, kuljen rokkikonserteissa nyt ja elän tätä päivää.

Arvaas mitä, jotkut suuremmat kaupungit tässä asuinmaassani tekevät mittauksia jätevesistöistään ja tämäkin asuinkaupunkini kuuluu niiden kymmenen joukkoon josta löytyy eniten kokaiinipäästöksiä.

No nyt ei tarvitse yhtään ihmetellä miksi ihmiset ovat niin speedattuja ja päättävät typeriä asioita työpaikoilla ja kunnanvirastoissa.

• Oletko meihin taas vähän pettynyt?

Minä raukka en ole koskaan edes tupakkaa poltellut, saati muita sauhuja vedellyt.
      Ruisrockissa en ole käynyt, mutta Kari Tapion konsertissa kaksi kertaa ja kerran kehitysvammaisten kanssa Laura Voutilaista kuuntelemassa.

Kai sitä elävien kirjoissa on oltu ja ollaan edelleenkin, on eletty ja eletään niin kauan kunnes kuollaan.
      Kunhan ei kuolisi pystyyn, sen verran pitää virikkeitä olla.
      Niitä saa joskus jopa täältä.

• k/k

Moikka enkeli
        Äläs muuta sano ,nytkin kävelles törmäsin tuttava pariskuntaan ja hitosti tuli virikkeitä
        matka meni huomaamatta.
        Kuhan nyt osais elellä toisii opettamatta ai niin tosta viinast ja tupakast tulee joskus urputettua velipojalle,

• k/k kirjoitti:

Moikka enkeli
        Äläs muuta sano ,nytkin kävelles törmäsin tuttava pariskuntaan ja hitosti tuli virikkeitä
        matka meni huomaamatta.
        Kuhan nyt osais elellä toisii opettamatta ai niin tosta viinast ja tupakast tulee joskus urputettua velipojalle,

Moi k/k.
        Minulla on virikkeet jääneet tänään vähiin, lehdenhakureissullakaan en tavannut ketään. Ehkä parempi niin, kun tahtoo olla niin, että jään suustani kiinni.
        Mutta onhan tässä päivä aikaa, tiedä miten virikkeelliseksi äityy.

Toisia on niin helppo opettaa, kun älyäisi pitää suunsa kiinni ja antaa toisten elää elämäänsä kuten tykkäävät.

• lapin muija

Ei näillä main Ruisrockeja ollu. Danny oon katellu kerran ja Lapin ommaa likkaa Tarja Ylivainiota useammin.
      Josko on paitsi jääny, en tiä,mutt en oo liiemmin kaivannutkaan muuta.
      Ei tuo nuoruus silti mitään tylsää aikaa ollut vaikkei kaikkee kokeiltukkaan.

• Minusta kai tuntuu että nuoruus alkoi vasta neljäkymmentä täytettyäni :). Ja tiedä mikä kokematon nuoruus on edessäpäin vielä :). Hope so.

• demeter1
        lusiina kirjoitti:

Minusta kai tuntuu että nuoruus alkoi vasta neljäkymmentä täytettyäni :). Ja tiedä mikä kokematon nuoruus on edessäpäin vielä :). Hope so.

Oikea meininki lusiina - jos tässä nyt seuraa aloittajan linjaa ja määrittelee "sen oikean" elämän - ajatteles, että voi olla nuori näillä elämänkokemuksilla..))

• demeter1 kirjoitti:

Oikea meininki lusiina - jos tässä nyt seuraa aloittajan linjaa ja määrittelee "sen oikean" elämän - ajatteles, että voi olla nuori näillä elämänkokemuksilla..))

Nii muta mitää stimulaattoreita kokemuksiini ene edelleenkään kaipaa vaan tahon että kaikki asiti on avoinna elämään siloin kun elän :), eikä stimulaattoreiden sumentamat.

• Jostain syystä aloitus kiehtoi minua.
      Varsinkin numerot.
      Miksiköhän? :)

Kaikkien paheiden Siirakkina olen maistellut myös leivoksia, pullaa ja viinereitä.
      Joten sekin humala on koettu.
      Kokaiini tulee vuoroon vasta kun olen 80v.
      Silloin se on varmaan jo laillistettua valtion-huumetta.
      Ja valtiolla on enemmän rahaa kuin velkaa.

Onneksi enää muistuu vain pätkittäin rankan rasituksen aiheuttama hiki,
      Endorfiineineen.
      Nuorena se koukutti.

H.

• demeter1

Noinkos se aloittaja "elämän" määrittelee ? Että rokkia ja muutakin kuin tupakkaa..))
      Olikos se aloittajan elämä muuten niin tylsää, että tarvittiin vähän stimulantteja saamaan vahvaa elämäntunnetta päälle ?

Usko pois, aloittaja, joillekuille se elämä voi itsessään olla riittävä huume, kunhan sitä kiskoo täysillä, se riittää..))

• "demeter"

Asiahan on niin, että hyvän Vasaran etsii vasta, kun on kerran lyönyt peukaloonsa.
        Elämä on kokeilua, etsimistä ja haikailua.
        Minä en usko että puritanistisen siveellinen elämä antaa ihmiselle kaiken.
        Kyllä täyteläisyys vaati myös aamuja, jolloin ihmettelee: Kauheaa, mitä eilen tuli
        tehtyä.
        Kun täytän 80V. niin kiskaisitko kanssani pari viivaa?
        Katselisimme yhdessä, suurin silmin, kuinka nenämme vuotaisivat.

H.

• Aivan demeter, joskus sitä miettii että vähempikin"koskominen" olisi riittänyt :).Siis sitä elämää itseään :).

• lusiina kirjoitti:

Aivan demeter, joskus sitä miettii että vähempikin"koskominen" olisi riittänyt :).Siis sitä elämää itseään :).

.eiku kisko........................

• demeter1
        hunksz kirjoitti:

"demeter"

Asiahan on niin, että hyvän Vasaran etsii vasta, kun on kerran lyönyt peukaloonsa.
        Elämä on kokeilua, etsimistä ja haikailua.
        Minä en usko että puritanistisen siveellinen elämä antaa ihmiselle kaiken.
        Kyllä täyteläisyys vaati myös aamuja, jolloin ihmettelee: Kauheaa, mitä eilen tuli
        tehtyä.
        Kun täytän 80V. niin kiskaisitko kanssani pari viivaa?
        Katselisimme yhdessä, suurin silmin, kuinka nenämme vuotaisivat.

H.

No minä asetin kysymykseni aloittajalle tästä hetkestä käsin, tällä "viisaudella", mutta en myöskään osaa ihannoida nuoruuteni aikaa, haikailla sinne (hunksi).

Voihan elämä olla "kokeilua, etsimistä ja haikailua", mutta pointti on se, että kaiken tuon voi tehdä ilman stimulantteja, jotka kuitenkin vääristävät todellisuutta. Urhea kestää elämän selvin päin, vaikka sitten hammasta purren...

Heh, kun sinä täytät 80 vuotta sinusta ei taida olla viivan vetäjäksi - edes sen punaisen viivan - sen enempää kuin minustakaan. Eiköhän unohdus ole jo meidät silloin korjannut...

• demeter1
        lusiina kirjoitti:

.eiku kisko........................

Jatketaan kiskomista, lusiina..)) ´Ja voimat senkun kasvavat, meinaan ne henkiset...

• demeter1 kirjoitti:

Jatketaan kiskomista, lusiina..)) ´Ja voimat senkun kasvavat, meinaan ne henkiset...

Juu, ehotomasti...............

Jos vielä muisti säilyisi sen verran että sitten kiikkutuolissa voisi muistella että "oli sekin silloin kun............." :).

• demeter1 kirjoitti:

No minä asetin kysymykseni aloittajalle tästä hetkestä käsin, tällä "viisaudella", mutta en myöskään osaa ihannoida nuoruuteni aikaa, haikailla sinne (hunksi).

Voihan elämä olla "kokeilua, etsimistä ja haikailua", mutta pointti on se, että kaiken tuon voi tehdä ilman stimulantteja, jotka kuitenkin vääristävät todellisuutta. Urhea kestää elämän selvin päin, vaikka sitten hammasta purren...

Heh, kun sinä täytät 80 vuotta sinusta ei taida olla viivan vetäjäksi - edes sen punaisen viivan - sen enempää kuin minustakaan. Eiköhän unohdus ole jo meidät silloin korjannut...

"demeter"

Kokaiiniahan minä vaan...nenällä
        Jankutin ajatuksesta että täytyy kokea, jotta osaisi nauttia.
        Miten nauttia kauniista elämästä, ilman että on hankkinut itsellen tiedon vasta-
        kohdasta.
        Vahvasti väitän että elämä jää puoli-tiehen.
        Putoaa maahan kuin puoliksi tyhjä ilma-pallo, joka ei pysty halkeamaan onnesta.
        Kun menen juusto-tiskille, otan usein vahvenpaa kuin Edamia.
        Jotta en unohtaisi koskaan nuoruuttani.
        Mutta home-juustoja en osta.

H.

• demeter1
        lusiina kirjoitti:

Juu, ehotomasti...............

Jos vielä muisti säilyisi sen verran että sitten kiikkutuolissa voisi muistella että "oli sekin silloin kun............." :).

Toivotetaan itsellemme (ja tietysti muillekin) ruusuista vanhuutta lusiina. Kyllä me sekin kestetään ilman stimulantteja..) )
        Voidaan tässä vielä rykäistä vaikka muistelmat - ja nehän revitään käsistä heti..))
        Tietysti meidän kannattaa ennen muistelmia ryvettää itsemme oikein kunnolla. Sehän tunnetusti lisää kiinnostavuutta...

• demeter1
        hunksz kirjoitti:

"demeter"

Kokaiiniahan minä vaan...nenällä
        Jankutin ajatuksesta että täytyy kokea, jotta osaisi nauttia.
        Miten nauttia kauniista elämästä, ilman että on hankkinut itsellen tiedon vasta-
        kohdasta.
        Vahvasti väitän että elämä jää puoli-tiehen.
        Putoaa maahan kuin puoliksi tyhjä ilma-pallo, joka ei pysty halkeamaan onnesta.
        Kun menen juusto-tiskille, otan usein vahvenpaa kuin Edamia.
        Jotta en unohtaisi koskaan nuoruuttani.
        Mutta home-juustoja en osta.

H.

Aivan hunksi. "Ei voi laulaa taivaasta, ellei ole hajuakaan helvetistä" . Taas siteeraus. Näin sanoi Kari Hotakainen Kari Tapiosta.

Mutta helvetin ja taivaan voi kokea myös selvin päin ja puritanistina sanon, että se ne pitääkin kokea selvin päin - ainakin minun...

• demeter1 kirjoitti:

Toivotetaan itsellemme (ja tietysti muillekin) ruusuista vanhuutta lusiina. Kyllä me sekin kestetään ilman stimulantteja..) )
        Voidaan tässä vielä rykäistä vaikka muistelmat - ja nehän revitään käsistä heti..))
        Tietysti meidän kannattaa ennen muistelmia ryvettää itsemme oikein kunnolla. Sehän tunnetusti lisää kiinnostavuutta...

Toivotetaan toki. Ainakin on aikomus että tämä vain tästä paranisi :).

Kirjoita sinä vaan ne muistelmat, minun elämästäni ei taida olla kiinnostavaa lukemista kenelläkään. Napanuora ollut kiinni pääasiassa kolmensadan kilometrin säteellä. Tasaista, viivatonta ja pääasiassa savutontakin :). Mutta tapahtumarikasta jossain muodossa kuitenkin.

Mitenhän sitä ryvettäis :)? Siis entisten lisäksi?

• demeter1
        lusiina kirjoitti:

Toivotetaan toki. Ainakin on aikomus että tämä vain tästä paranisi :).

Kirjoita sinä vaan ne muistelmat, minun elämästäni ei taida olla kiinnostavaa lukemista kenelläkään. Napanuora ollut kiinni pääasiassa kolmensadan kilometrin säteellä. Tasaista, viivatonta ja pääasiassa savutontakin :). Mutta tapahtumarikasta jossain muodossa kuitenkin.

Mitenhän sitä ryvettäis :)? Siis entisten lisäksi?

Ai mitenkäs ryvetyttäisi, lusiina ? Kysytään Mestarilta ja hän kysyy sitten Jesseltä..))

• demeter1 kirjoitti:

Ai mitenkäs ryvetyttäisi, lusiina ? Kysytään Mestarilta ja hän kysyy sitten Jesseltä..))

Ai hääkös on ryvetysten emeritus ;)? Jospa Jessernsä kertoo.

• ,,,,,,

Kyllähän niitä kaikenlaisia menoja oli silloin nuorena. Missien nimikirjoituksia kerättiin ja monien muittenkin. Villiä nuoruuttakin on jossakin vaiheessa ollut. Alkoholi ja tupakat ovat jääneet pahan makunsa takia kielenkärjellä maisteluiksi.

Kävin eilen hiihtämässä ja illalla kylvimme savusaunassa. Yöllä on satanut hieman lunta. Puut ovat ihanan valkoisen lumen peitossa.

Elossakin vielä ollaan, vaikka on välillä käyty rajoilla.

• @‿@

",,,,,,"

" illalla kylvimme savusaunassa"

Toivottavasti kylvönne tuottaa runsaan sadon ;)

• ,,,,,
        @‿@ kirjoitti:

",,,,,,"

" illalla kylvimme savusaunassa"

Toivottavasti kylvönne tuottaa runsaan sadon ;)

"@‿@"

Mitäs sitä saunassa muuta tehdään kuin kylvetään. Onko siinä mitään erikoista? Minä ainakin menen sinne saunaan kylpemään.

Mitäs sinä teet saunassa? Makoilet? Peseydytkö edes? Uskallatko käydä ulko-ovesta sisäpuolelle, koska siellä tuoksuu savulle ??? Likaantuvatko varpaasi siellä?

Kylvän kesällä.

• Vielä on elämää jäljellä sen verran ettei tarvitse muistella yli neljän vuosikymmenen takaisia ruisrokkeja, kuolinvuoteella sitten, jos muistista on enää mitään jäljellä...

• hei kun keikuskelen

Vastaan nyt tähänkin aloitukseen, vaikka en muiden vastauksia ole lukenutkaan.

Minua hymyilytti, kun luin kirjoituksesi. Vedin suuni kruppuun, että en olisi ihan ääneen nauranut.

Sain kirjoituksestasi sen käsityksen, että ne jotka eivät ole viettäneet samanlaista nuoruutta, kuin sinä, niin he ovat jollakin tavalla eläneet väärin. Voi olla, että ymmärsin väärin.

Jokainenhan on elänyt siten, kuin itselle on tuntunut parhaimmalta. Hakeutunut sellaisiin paikkoihin, joista on pitänyt.

Minua ei olisi saanut kirveelläkään mihinkään massatilaisuuksiin. Ei kiinnostanut millään lailla.

Elämää on kuitenkin ollut. Paljon paljon ja on vieläkin.
      En pahemmin muistele nuoruusvuosia, ellei sitten joku nimenomaan jotakin kysy. Tässä päivässä eläminen sopii mulle.

Kaikenkaikkiaan elämäni on ollut hyvä. Paljosta oon saanut nauttia.

• Minua tuo aloitus lähinnä huvitti se oli tyyppiä "on tässä muutakin nähty kuin naapurin perunamaata" mikä on yksi pateettisimpia kommentteja mitä olen lukenut. Mistä kukaan voi tietää tai edes arvata mitä kukakin on tehnyt neljäkymmentä vuotta sitten? Onko tarpeellista tulla keskustelupalstoille yön pimeinä tunteina yrittämään vahvistaa omaa huonoa itsetuntoaan vertaamalla omaa erinomaista nuoruuttaan toisten ihmisten oletettuihin nuoruuksiin..
      ..
      Olemme sukupolvi josta monet lähtivät maailmalle ja kokivat paljon uusia asioita, toiset jäivät ja saivat elämänsä alkuun aivan hienosti kotinurkilla. "Olen käynyt ruisrokissa" nauratti minua aivan mahdottomasti se kyllä nyt valitettavasti kuullosti kauhean pateettiselta.

Kuulun niihin ihmisiin joita pelko ei ole pysäyttänyt eikä arkuus ollut taakkana elämää elettäessä. En ole mikään uhkarohkea ja järki aina mukana kaikessa, mutta otan haasteita vastaan ja en pelkää muutoksia, en nyt vanhempanakaan. Niin kauan kuin minussa henki pihisee uudet haasteet ovat tervetulleita. En ole valmis vielä keikkastuoliin sukkaa kutomaan, mutta yritän alkaa dokumentoimaan enemmän.

• Ps. Blogi päivitetty ja uusia kuvia.

• demeter1
        Paloma.se.co kirjoitti:

Ps. Blogi päivitetty ja uusia kuvia.

Kiitos Paloma. Mielenkiintoista ja avartavaa tähänastinen..

• demeter1 kirjoitti:

Kiitos Paloma. Mielenkiintoista ja avartavaa tähänastinen..

Kiva kun olet lukenut. Olen tänään kirjoitellut ja laittanut kuvia ahkerasti. Koska päätin tehdä blogista suomenkielisen niin sen lukijamäärä on pakollisesti rajoitettu. Koska pääasiassa dokumentoin matkaani itseäni varten (ja jos joku lukee niin se on mukavaa) eikä minulla ole kaupallisia intressejä (ei mainoksia eikä tienestejä) niin on ollut ihan kivaa blogata omalla äidinkielellä vaihteeksi. (Ensimmäistä kertaa)

• demeter1
        Paloma.se.co kirjoitti:

Kiva kun olet lukenut. Olen tänään kirjoitellut ja laittanut kuvia ahkerasti. Koska päätin tehdä blogista suomenkielisen niin sen lukijamäärä on pakollisesti rajoitettu. Koska pääasiassa dokumentoin matkaani itseäni varten (ja jos joku lukee niin se on mukavaa) eikä minulla ole kaupallisia intressejä (ei mainoksia eikä tienestejä) niin on ollut ihan kivaa blogata omalla äidinkielellä vaihteeksi. (Ensimmäistä kertaa)

Toisin toimien (englanniksi vaikka) olisit saanut varmasti paljon lukijoita - jos se nyt näissä blogeissa tavoite on - mutta onhan tuokin hieno lahja läheisille je meille vähän kaukaisemmillekin..))
        Kuvat olivat aivan upeita...
        Tuohon edelliseen vastaukseesi piti vastata, mutta juutuin muualle. Mutta ihan lyhyesti: hieno elämänasenne sinulla, vai luonteesta on kyse ?.
        "Että minä menisin ja eläisin täysin
        enkä ketään kumartaisi turhan syvään.
        Enkä ketään, mitään pelkäisi
        paitsi omaa jäätymistäni"
        (Arja Tiainen)
        Toivottavasti se kirjoittaja, jota ärsyttää sitaatit, ei ole paikalla..))

• menköön läpi
        demeter1 kirjoitti:

Toisin toimien (englanniksi vaikka) olisit saanut varmasti paljon lukijoita - jos se nyt näissä blogeissa tavoite on - mutta onhan tuokin hieno lahja läheisille je meille vähän kaukaisemmillekin..))
        Tuohon edelliseen vastaukseesi piti vastata, mutta juutuin muualle. Mutta ihan lyhyesti: hieno elämänasenne sinulla, vai luonteesta on kyse ?.
        (Arja Tiainen)

Kyllä mä olen, mutta saat anteeksi.

• demeter1 kirjoitti:

(Arja Tiainen)

"demeter"

En paljoakaan tykkää blogien mainostamisesta.
        Koska olen niin epä-luuloinen kaikessa kaupallisessa.
        Kunnioitan kuitenkin niiden kirjoittajia.
        Se vaatii paneutumista ja elämän-otetta.
        Tympee sitaatti sinulta :)

"Olen katkaissut jalkani henkisesti
        kuvaruutuja kuvaajan nuollut
        nähnyt maailmaa laajalti paljonkin siten
        miksi tuntuu silti, olen kuollut"

- HUNKSZ 06.01.2014

H.

• demeter1
        menköön läpi kirjoitti:

Kyllä mä olen, mutta saat anteeksi.

No kiitos ! ..)) Yritän kyllä hillitä intoani, mutta välillä lipshtaa...

• hunksz kirjoitti:

"demeter"

- HUNKSZ 06.01.2014

H.

Älä viitsi, anna mun blogin olla rauhassa. Se on pienelle joukolle tarkoitettu, ei-kaupallinen, ei mainoksia, ei tienestejä. Se on mun uudenvuodenlahja suomenkielisille kavereille, jos ei kelpaa niin se siitä, ei tule paha mieli, mutta älä please. puutu siihen että siitä kerron niille joiden olin luullut olevan ehkä kiinnostuneita.

• demeter1
        hunksz kirjoitti:

"demeter"

- HUNKSZ 06.01.2014

H.

Joskus tuntuu, että sinä et oikein tykkää mistään hunksi...))
        Epäluuloinen kaikessa kaupallisessa ? Sinähän se taidat puritaani olla, enkä minä... Ja sitäpaitsi Paloman blogi ei ollut tippaakaan kaupallinen...

Olet oikeassa, Arja Tiasen runo oli osuva silloin, kun naiset olivat emansipoitumassa, nyt se alkaa olla pelkkä klisee...

Oma runosi oli tällä kertaa aika puhutteleva, noin ajatuksellisesti.
        Se toi minulle mieleen sen tosiasian, että kirjoittajia/kuvaajia on nykyisin enemmän kuin lukijoita - tämäkin taitaa olla sitaatti, en muista kenen sanoma..))

Älä viitsi, anna mun blogin olla rauhassa. Se on pienelle joukolle tarkoitettu, ei-kaupallinen, ei mainoksia, ei tienestejä. Se on mun uudenvuodenlahja suomenkielisille kavereille, jos ei kelpaa niin se siitä, ei tule paha mieli, mutta älä please. puutu siihen että siitä kerron niille joiden olin luullut olevan ehkä kiinnostuneita.

"Paloma.se.co"

Minulleko?

Ei minun kommenttini ole mitenkään sinua vastaan.
        Se on vain peri-aatteellinen.
        Koska olen seurannut blogi-maailman kehittymistä kauan.
        Minäkin luen blogiasi, enkä näe siinä mitään pahaa.
        Ainoastaan mukavaa, kamerasi ja sielusi kuva-ruutuja on kiva seurata.

H.

• demeter1 kirjoitti:

Joskus tuntuu, että sinä et oikein tykkää mistään hunksi...))
        Epäluuloinen kaikessa kaupallisessa ? Sinähän se taidat puritaani olla, enkä minä... Ja sitäpaitsi Paloman blogi ei ollut tippaakaan kaupallinen...

Olet oikeassa, Arja Tiasen runo oli osuva silloin, kun naiset olivat emansipoitumassa, nyt se alkaa olla pelkkä klisee...

Oma runosi oli tällä kertaa aika puhutteleva, noin ajatuksellisesti.
        Se toi minulle mieleen sen tosiasian, että kirjoittajia/kuvaajia on nykyisin enemmän kuin lukijoita - tämäkin taitaa olla sitaatti, en muista kenen sanoma..))

"demeter"

Minä tykkään perho-kalastajista ja ralli-autoilun-ystävistä.
        Älykkäistä sanailijoista ja fiksuista vastaan-panijoista.
        Uskon että Tiaisen aforismi kestää kauemmin kuin mikään valokuva.
        Eli kauemmin kuin minun aforismini.

"Kun kuvat ovat haihtuneet niin aatos jää
        aatos suurista aatteista luotu
        Aina nainen kun uutta synnyttää
        on aatos vanha esiin tuotu"

H.

• hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

Minulleko?

Ei minun kommenttini ole mitenkään sinua vastaan.
        Se on vain peri-aatteellinen.
        Koska olen seurannut blogi-maailman kehittymistä kauan.
        Minäkin luen blogiasi, enkä näe siinä mitään pahaa.
        Ainoastaan mukavaa, kamerasi ja sielusi kuva-ruutuja on kiva seurata.

H.

No kiva kun luet. Olen aivan aloittelija ja en osaa vielä edes mainostaa....mulla on muutama blogintynkä (harjoittelukappaleita) mitkä näkyy profiilissani, mutta tää on ensimmäinen vakavampi yritys.

• demeter1
        hunksz kirjoitti:

"demeter"

Minä tykkään perho-kalastajista ja ralli-autoilun-ystävistä.
        Älykkäistä sanailijoista ja fiksuista vastaan-panijoista.
        Uskon että Tiaisen aforismi kestää kauemmin kuin mikään valokuva.
        Eli kauemmin kuin minun aforismini.

"Kun kuvat ovat haihtuneet niin aatos jää
        aatos suurista aatteista luotu
        Aina nainen kun uutta synnyttää
        on aatos vanha esiin tuotu"

H.

Löytyyhän sitä sieltä hunksi: vaaatimattomuutta vai realismiako lie ?
        (ensimmäisen kappaleen viimeinen lause)...

Niin. Nainen luo uutta - kuin luonnostaan. Mutta loisikohan ilman miestä/miehiä ?
        "Miehistä ihminen oppii", sanoi Eeva Kilpi. Nyt mun sensori kyllä jo hiiltyy..))

• demeter1 kirjoitti:

Löytyyhän sitä sieltä hunksi: vaaatimattomuutta vai realismiako lie ?
        (ensimmäisen kappaleen viimeinen lause)...

Niin. Nainen luo uutta - kuin luonnostaan. Mutta loisikohan ilman miestä/miehiä ?
        "Miehistä ihminen oppii", sanoi Eeva Kilpi. Nyt mun sensori kyllä jo hiiltyy..))

"demeter"

Apinakaan ei löydä toukkaa ilman tikusta tehtyä asiaa.
        Joten kai suorallakin on joku liero merkitys.
        Ja, Ai! Ai! omaa myös sormen millä koskettaa.
        Suurin silmin.
        Niin me opimme.

Nyt ei enää uskalla jatkaa, tulee pian tsätti-syytös.
        Saat kuiteski vika sanan.
        Saapi olla lumi-myrskyisen lämmin hellä.

H.

• :)))
        demeter1 kirjoitti:

No kiitos ! ..)) Yritän kyllä hillitä intoani, mutta välillä lipshtaa...

Etköhän sinä nyt kumarra turhan syvään, jos alat arkailemaan kirjoituksiasi sen mukaan, ketä on paikalla?

• demeter1
        :))) kirjoitti:

Etköhän sinä nyt kumarra turhan syvään, jos alat arkailemaan kirjoituksiasi sen mukaan, ketä on paikalla?

Heh, hyvin olet minut oppinut tuntemaan..)) Mulla on paha tapa kuunnella liikaa muita, sovitella alvariinsa. 50-luvun kasvatus kannusti siihen ja sitten vielä työelämän roolit lisäksi... Mutta jospa sitä tässä vielä "kehittyisi"..))

• liikaa molempia
        demeter1 kirjoitti:

Heh, hyvin olet minut oppinut tuntemaan..)) Mulla on paha tapa kuunnella liikaa muita, sovitella alvariinsa. 50-luvun kasvatus kannusti siihen ja sitten vielä työelämän roolit lisäksi... Mutta jospa sitä tässä vielä "kehittyisi"..))

Älä nöyristele ja mielistele niin hyvin menee.

• demeter1
        liikaa molempia kirjoitti:

Älä nöyristele ja mielistele niin hyvin menee.

Niin kenellä menee hyvin ? Ei minulla ainakaan, jos yritän tässä muuttua muuksi, kunhan vitsailin tuosta "kehityksestä". Itselleni kelpaan näin..
        "Nöyristely" voi olla myös toisen ihmisen arvostamista ja kunnioittamista,
        "mielistely" taas normaalia ystävällisyyttä...

• ♡ Nainen Ihanainen ♡

Tylsää oli ja on
      "Hetken kestää elämä, sekin synkkä ja ikävä" ♪♫

• RosaLiiin

Vihdoinkin...

tämän kommentin voin allekirjoittaa täysin.

• ♡ Nainen Ihanainen ♡
        RosaLiiin kirjoitti:

Vihdoinkin...

tämän kommentin voin allekirjoittaa täysin.

@RosaLiiin:

Kiva, että jollekin edes kelpasi rehellinen vastaukseni :)

Kiukkuiset miinustajaeukot ei tykänny :))))))) vai olikohan mukava @miinustaja: asialla :O

• Kukkaistyttö

Ymmärrän sun näkökannan. Mutta onhan täällä, tällä palstalla kovinkin meneväistä ja menestynyttä, elänyttä ja matkustellutta porukkaa. Toiset siivompia kuin toiset, toiset menestyneempiä ja enemmän siitä innoissaan kuin toiset.
      Minua taas ihmetyttää palstan tietty sanosko vanhoillisuus, kun aattelee tosiaan miten silloin uskottiin, että maailma menee eteenpäin ja olot paranee ja ihmisistä tulee enemmän ihmisiä toisilleen.
      Tasa-arvo, kaikinpuolinen tasa-arvo, ei ole aina ollut niin huonossa kurssissa kuin tänään.

• Mä kävin 60-luvulla ongella!

70-luvun puolivälissä oli joskus viikonloppusin karsee kanuuna.

:D

• taipperi

Mnää en käynyt ainuillakaan festareilla 60-luvulla, kirkon penkissä kyllä istuin äireen vieressä joitakin kertoja.
      Tyttöjen kanssa lähemetsikössä vedeltiin muutaman kerran jonkun isältään varastama tupakki, kolmeen pekkaan.
      Kotona jynssättiin hampaat ja suu Pepsodentilla.
      Vetelitkö kessun lehteä, vai muuta heinäkasvia?

Still going strong.

• uraputken juuresta

Olin -48 pöllimetsässä. Pokasaha, kirves ja petkel työkaluina. Sattui saakurin huono palsta. Oksaista näreenkäppyrää hatelossa, itikkaa ja mäkäräistä jumalattoman paljon, hikinen paita harmaana. Urakka ja kappalehinta. Pakko oli lyödä leiville jos syödä aikoi.
      Kun te potkitte kapaloissa, tai roikuitte vasta kelluttimissa, olin jo kaiken kokenut. Ripustin sahan kuusen oksaan ja päätin että tämä ura on nähty.

• ???

Oletko se 3-vuotiaana kotinsa ulko-oven sulkenut?

• uraputken juuresta
        ??? kirjoitti:

Oletko se 3-vuotiaana kotinsa ulko-oven sulkenut?

16 v.

• ???
        uraputken juuresta kirjoitti:

16 v.

No hyvä, ettet ollut hän.

• k/k

Olet sä uraputken juuresta lähteny hurja tyyppi onkohan naisesta noin hurjaa toista syntynytkään?

• oi niitä aikoja

mä kävin 60-luvun loppupuolella byggalla lauantaisin ja Hämiksellä sunnuntaisin, mutsi ei antanu viikkohynää ni piti ensin aina kartsalla pummata sisäänpääsyfyrkat, kesäpäivät notkuttiin Suokissa rantakaltseilla ja illat Lintsillä

• Kuolemattomia keskusteluja kuolevien palstalla....vau!

• Noinhan se meni

melko tarkkaan.

• Mä en ymmärrä miten otsikko liittyy tähän palstaan ja sun viestiis.

• 10-4

Täytän ensi kuussa 67v. Tänään olimme haudalla sytytin kynttilän,hauta kiven päälle hyppäsi kissa kuin maukumalla puhuin, kiitti kai kynttilästä ja sai paljon hyväilyä.

Kyllä elämää on ollut 15 vuotiaasta lähtien pois kotoa, kaikenlaista työtä ja huvia.
      Suomesta pois 23 vuotiaana ja koskaan en palaa. Oli kuitenkin hyvä suomalaisien voitto Malmössa.

Suurin kiinnostus tänään on suurentaa (kasvattaa) eläkettä.

Toivottavasti ei lunta sada tänä talvena.

• mitäs mä utelen

Lumen suhteen toivon samaa kuin sinäkin, vaikkakin pelkään pahinta. Viime vuonnakin alkoivat kevätkukat jo nostaa päätään ja sitten se talvi vasta tuli, eikä meinannut hellittää.

Muistan talvia, jotka olivat tällaisia sateisia ja harmaita. Sitten oli kesä samanlainen. Ei muuta eroa kuin, että talvi tuntui lämpöiseltä ja kesä kylmältä, vaikka asteet olivat suunnilleen samat, kesällä joitakin asteita ehkä lämpöisempääkin. Kesäksi kuitenkin kylmää.

Miten sinä aiot eläkettäsi suurentaa? Vieläkö töissä?

• 2-10
        mitäs mä utelen kirjoitti:

Lumen suhteen toivon samaa kuin sinäkin, vaikkakin pelkään pahinta. Viime vuonnakin alkoivat kevätkukat jo nostaa päätään ja sitten se talvi vasta tuli, eikä meinannut hellittää.

Muistan talvia, jotka olivat tällaisia sateisia ja harmaita. Sitten oli kesä samanlainen. Ei muuta eroa kuin, että talvi tuntui lämpöiseltä ja kesä kylmältä, vaikka asteet olivat suunnilleen samat, kesällä joitakin asteita ehkä lämpöisempääkin. Kesäksi kuitenkin kylmää.

Miten sinä aiot eläkettäsi suurentaa? Vieläkö töissä?

Oli pakko lopettaa 58 vuotiaana ja hoitaa vaimoani koska halusi olla kotona , otin 15000t euroa lainaa hän eli vähän yli kaksi vuotta otin eläkkeen 61 vuotiaana verot ovat olleet kovat nyt kun täytän 67 vähän laskee.

Säästöt rahastoissa joita yritän hoitaa. (Ruotsissa)

• siivoojaparka
        2-10 kirjoitti:

Oli pakko lopettaa 58 vuotiaana ja hoitaa vaimoani koska halusi olla kotona , otin 15000t euroa lainaa hän eli vähän yli kaksi vuotta otin eläkkeen 61 vuotiaana verot ovat olleet kovat nyt kun täytän 67 vähän laskee.

Säästöt rahastoissa joita yritän hoitaa. (Ruotsissa)

Minä en sijoittanut eläkerahojani itse mihinkään. Ei oikein riittänyt aikaa eikä energiaa seurata niitten kulkua. Nyt siitä saa vähän kärsiä sitten. Ennen ajatteli, että eihän sitä tiedä, elääkö tässä edes eläkeikään asti. Taisin elää.

Täytän tänä vuonna 66 ja aion nyt kevään päälle jäädä täysaikatyöstä suoraan eläkkeelle. Ei niin, ettenkö vielä jaksaisi puurtaa töitä, mutta halunani on olla jotakuinkin terve nivelistäni vielä eläkkeellä ollessani, pystyä ulkoilemaan ilman rollaattoria ja tekemään käsitöitä. Siinäpä saa joku nuorempi paikkani. Onhan tuota jo oltu työelämässä melkein puoli vuosisataa (ei nyt ihan) lähes ilman sairaslomia. Riittää se kai jo.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2274
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      1098
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      992
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      893
    6. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      883
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      126
      863
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      783
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      773
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      759
    Aihe