Familia Sagradan pylväät

Gaudiisti sanottu

Mitä pidemmälle Familia Sagrada -kirkon rakentaminen etenee, sitä kauemmas näyttäisi Gaudin alkuperäinen idea käyttää luonnossa esiintyviä muotoja karkaavan. Esimerkiksi sisätiloissa olevat kattoa kannattelevat puut (pylväät) näyttävät mielestäni tietokoneella suunnitelluilta, kuin suoraan arkkitehtiopiskelijan oppikirjasta. Pylväiden muodoista puuttuu luonnonmukaisuus ja pyöreys, tuollaisia viivottimella vedettyjä muotoja esiintyy luonnossa varsin harvoin. Valitettavasti kirkon omaleimaisuus ja kosketus luontoon on häviämässä nykysuunnittelijoiden käyttämiin 3D mallinnoksiin ja tietokoneiden prosessoreihin.
Kaikesta huolimatta kirkko on mielestäni rakennustaiteen helmi, yksi parhaista.

2

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimi kuntoon

Kyseessähän on siis la Sagrada Familia, pyhä perhe; eikä mikäään Familia Sagrada.

Mitä nopeasti katselin, niin kyllä vaikuttaa olevan aika orgaanista muotoa tuolla, ei ole mitään nykymodernia. Itse asiassa aika kovastikin muistuttaa puita nuo pylväät. Todella hieno kirkko on, pitääpä lähteä uudestaan Espanjaan kun tuo on valmis. :)

Mikä parasta, en ainakaan tällä katsauksella löytänyt tuota monista kirkoista (muk. luk. helsingin tuomiokirkko) NWO propaganda pyramidia & silmää tuolta.

• Pyhä tietokone

Ei kai kukaan piirrä nykyään käsin yhtään mitään. Paitsi Lagerfeldin Kalle. Turhia ovat kynät ja pensselit. Ei niillä pysty edes kopioimaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      185
      8509
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4608
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4168
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3702
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3176
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2930
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2646
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2414
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2103
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2086
    Aihe