Olen tässä pyöritellyt päässäni goottilaista tarinaa sijoittuen 1800-luvun kartanoon. Ensin näin Brontë-fanina ajattelin, että tottakai tarinan tapahtumapaikkana on Englanti, mutta nyt olen miettinyt, että miksei sama tarina toimisi 1800-luvun Suomessa? Onko jo olemassa Suomen "Humisevaa harjua"? Itse en tämänkaltaisiin kotimaisiin tarinoihin ole juuri törmännyt.
Goottilainen romaani Suomessa?
5
193
Vastaukset
- scarabaeus
ai suomalaisena versiona,
no sitte nimi vois olla vaikkapa
Kumiseva karju - 18+13
Luepa Päivi Alasalmen Vainola. Se on parodia goottilaisesta romaanista ja hyvä sellainen (oli mm. Finlandia-ehdokkaana).
- miettijä
Ou dääm. Ehken sittenkään ole rikkomassa mitään rajoja tämän stoorini kanssa. Kukapa enää olisi? No mutta, ehkä kirjoitystyyli ja hahmot kuitenkin tekevät omasta romaanistani omaperäisen. En sitten tiedä. Aion sen kuitenkin kirjoittaa, kun hahmot ovat eläneet omaa elämäänsä päässäni melkein 4 vuotta. Luulen että se on kuitenkin erittäin jännittävä ja arvaamaton tarina... Ja itse nautin sen kirjoittamisesta.
- waltariksi
Noinkin pitkällä miettimisellä minä jo tarttuisin tuumasta toimeen. Tsemppiä kirjoitusprojektiisi! :)
- kustarinperkele
Tsekkaa kuitenkin hist. faktat eli jos tarina sijoittuu 1800-luvun Suomeen, toivottavasti peba kestää opiskelun, aika erilaiset lainalaisuudet kuin Humisevan harjun yhteiskunnallisessa miljöössä...Pyydän, ettet tee downtonabbya tai harrypotteria, sitä osastoa näkee riittämiin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403067- 802861
- 1892465
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362185- 201493
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101284
- 131269
- 221241