Vinkki: halvalla peruskeittiö

vinkki

Ostakaa köyhien stokmannilta keittiökalusteet ja kodinkoneet mistä saatte hyvän tarjouksen.

Tehkää työ itse, jos omat taidot ei riitä niin käykää sukulaiset ja ystävät läpi.

Näin säästätte vähintään 30% tai enemmän keittiöremontissa. Tämä siitä huolimatta että joutuisitte maksamaan vähän asennuksesta.

Jos itse asennatte niin säästö on vähintään 50%, puustelli-keittiöön noin 65%.

Rahasäästö on luokkaa 3-10 te. Eikös olekkin aika paljon, kun rupeatte tätä miettimään...

Keittiöremontti ei ole ydinfysiikkaa tai tähtitiedettä. Lähinnä lastulevykaappien seiniin kiinnittämistä ja mdf-ovien asentamista, sekä pari hassua neliötä laatoitusta ja muutaman sähkörasian/valaisimen kytkentä.

12

2653

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieti nyt vielä

      Onhan ne isoja summia. Suosittelen kuitenkin miettimään hetken siinä vaiheessa, jos aiotte laittaa sen asunnon myyntiin. Etsin taannoin asuntoa ja eräänkin tee-se-itse-tyypin remppaaman keittiön/kylppärin takia jouduin siirtymään seuraaviin kohteisiin. Jos kärsit itse harjoittelun seuraukset eli asut kämpässä, anna mennä vaan.

    • 10+15

      Aijaa.

      Itse möin ok-talon minkä rakensin. Eli tein keittiön, kylpyhuoneet, saunan, kodinhoitohuoneen jne jne.

      Meni kaupaksi nopeasti ja kelpasi ostajalle kun oli niin uusi talo ja siisti.

    • ölj å0iu8 å+´0i8

      Kehno mainos. Kyllä stadilaiset tietää köyhien stokkan virolaiset sekundakaapistot. Monet osteli niitä aikanaan kesämökeill, mutta ei ne oikein sinnekään enää kelpaa.

      Sinällään, levykaappi on levykaappi ja ovi nyt on ovi. Mutta köyhien stokkan kaapien materiaaleista ei po. kaupassakaan kukaan tiedä mitään. Onhan ne vähän ehkä halvempia, kuin jossain Ikeassa, lisäksi tulee kuljetuskustannukset. Ei keittiöremontti ole mitään rakettitiedettä. Vaatii aikaa ja huolellisuutta. Lisäksi monelle tulee yllätyksenä, myös työkaluja, jotka ei tule halvaksi ostaa, jos ei omista entuudestaan. Sen päälle vanhojen kalusteiden hävityskulut ja jos tumpeloi, hukkaan menneet materiaalit ja turhan työn.

      Ei sen puoleen, olen paljon remontoinut itse, parit keittiöt ja useammankin kylppärin, plus muut jutut. Kyllä homma onnistuu ja jälki voi olla tarkempaakin , kuin ns. ammattimiesten urakalla huiskimissa. Näin etenkin laatoituksissa. Ikinä en mitään ole köyhien stokkalta ostanut, käynyt kyllä aina joskus tutkailemassa. Ja hintataso ei ole ollenkaan välttämättä kaupungin halvinta tasoa, etenkin laatua huomioon ottaen.

    • Kfkrkf

      Höpsis.

      Ainakin muutama kuukausi sitten keittiön kaapit ja ovet olivat italialaisia. Ihan asiallisia.

      Samoin ovet italiasta.

      Voi olla että tilaavat sieltä mistä halvimmalla saavat ja alkuperä vaihtelee vuosittain?

    • Jxnxnx

      Lisään tähän vielä sen verran että keittiöremontti on yksi kohteista jossa todella säästää ison summan rahaa jos osaa tehdä homman itse. Työ ei sinänsä ole haasteellista jos on aiemmin remontoinut.

      Monesti keittiöremontin kanssa tulee tehtyä maalauspuuhia ja mahdollisesti lattiamateriaalin vaihtoa joten säästä voi olla kovakin.

      Vanhan keittiön kuljettaa sortti-asemalle, maksaa sen 30e.

      • po åoj 90

        Periaatteessa keittiöremontissa joutuu maksamaan sähkömiehelle ja valvojalle. asuntoyhtiöissä määrätään nykyisin valvoja aina, eikä sähköhommia muutenkaan saa tehdä kuin luvat omaava firma. Loput pystyy kyllä itse tekemään, tuntipalkoille tuskin pääsee, mutta rahan kulutus vähenee älyttömästi.

        Voi ostoissa säästää rutkastikin. Ite tehnyt tosiaan remontteja pienellä budjetilla. Elikkäs kaiken mahdollisen tehnyt itse ja tarvikkeita ostanut sitä mukaa, kun rahaa on ja kun kiertelee etsiskelemässä, niitä saa ihan sopuhintaankin. Aikaa kyllä menee.

        Kerrotaan nyt pikkasen. Tein tämän nykyisen asunnon keittiön monta vuotta sitten. Se oli suunnitteilla, rahapula vaivasi. Sattui kierrätyskeskuksessa pirun siisti ja käyttämättömän näköinen käytetty >Domus-satsi vastaan, 150 ekeä likjetus, jotain kymppi. Ostin sen samantein. Valkoinen kiiltävät ovet, tarpeeksi kaappeja, kattilakaappi, kuivauskaapit, vetokaapit, kaksi vetolaatikkoakin. Ja siis mun mielestä täysin uuden veroisia.

        Noo, se niinkuin lähti siitä, oli keittiö ja uudet kalusteet täytti olohuoneen. Keräilin sitten tarvikkeita ja rakentelin iltaisin, Aikaa meni valtavasti, pitkään, talvellakin valmistettiin kaikki ruuat joko mikrossa, tai kaasugrillissä pihalla. Mutta muutkin kamat löytyi ja keittiö on, voisko sanoa edustava ja erittäin toimiva, sekä mittatilauksena tehty.

        Noo, Klinkkerit ja välilaatat poistosta jostain, tasot halvalla Bauhausista, hana jostain rautakaupan poistolaarista. Valaisimet Honkkarista, kaasuliesi jostain rautakaupasta, uuni toisesta. Yhden lokerikon ja uuninkaapin hain Ikeasta. Pistorasiat ,silikonit, sen sellainen sieltä täältä. Mikro oli ennestään hyvä, kylmäkalusteet myös, liesituuletin jostain rautakaupan tarjouksesta kaksi lokerikkoa tein ite. Samaten kaikki modifioinnit itse kaapistoon. Maalit tarjouksesta.

        Kokonaisbudjetti ei tiedossa, missään tapauksessa rahaa ei palanut juuri mitään ja se paloi pitkällä aikajanalla. Edelleen sitä mieltä, laatu on korkea.

        Kehnosta rahatilanteestani johtuen olen paljon tehnyt itse. Suunnilleen samalla metodilla. Yksinkertaisesti ei ole ollut varaa kalliiseen. Menetelmä ei sovi laiskoille, kädettömille tai kiireisille. Mulle se sopii, kun ei ole vaihtoehtoja. Mainiten, köyhien stokkalta en muistaakseni ole ostanut eläissäni, kuin saunan lasioven, jotain kiinalaista kakkoslaatua, toimii hyvin ja sopii siihen tilaan.

        Joskus oikein ihmettelen, miten joillakin varaa upottaa "pieneen pintaremonttiin" omaisuuksia. Kyse ei ole kateesta, kyse ainoastaan ihmettelystä. Oishan se kiva tehdä ite vain suunnitelmat ja sitten teettää kaikki ulkopuolisilla. Se vaan aina epäilyttää se ulkopuolisten työnlaatu. Ei ne nysvää jossain laatoituksessa niin tarkasti, kuin se, joka tekee itelleen.


    • remppakeittiö

      Vaikea säästää 3000.- euroa keittiöremontissa kun kaksion kaapistot taustalaminaatteineen maksoi 3120.- ja asennus 600.-. Purun ja vanhan poisviennin teimme itse.

    • pöö

      Siis mitä.

      SIsältääkö tuo 3120 ylä- ja alakaapit, tasot, altaan, hanan, ovet, vetimet, sokkelin?? Epäilen.

      • remppakeittiö

        Sisältää tietenkin, Teitä taidetaan siellä pääkaupunkiseudulla kusettaa, Kotkasta saa ainakin tuohon hintaan.


      • remppakeittiö
        remppakeittiö kirjoitti:

        Sisältää tietenkin, Teitä taidetaan siellä pääkaupunkiseudulla kusettaa, Kotkasta saa ainakin tuohon hintaan.

        Vielä sen verran, että on meillä täällä Kotkassakin Puustelli tyhmiä varten jossa samanlainen keittiö maksaa n. 10 000.-


    • beethooven

      No ja irrotin vanhan ja asensin sen sitten uudelleen hieman paremmin. Jonkin verran joudun uusimaan mm. pöytätasot, laatoitukset ja kaikki koneet. Näyttää taas ihan uudelta ja maksoi koneineen likimain noin 2000.-euroa koko roska.

    • teensenitse

      itse kiertelen huutokauppoja, kirppiksiä ja loppuunmyyntejä sekä joskus olen hakenut roskalavoilta (heittävät remonteissa hyvää tavaraa hukkaan ja paljon) sopivaa kaappia ja kaakelia ym rakennustarviketta
      säästää mielettömiä summia kun jaksaa kierrellä
      itse myöskin asentelen ne sitten paikoilleen ja teen kaikki työt itse kun asun ok-talossa
      sähkötyöt onnistuu myös, lupia ei kannata hakea, ei tule sitten viranomaisongelmia,

      paljon oppii kun katsoo remonttiohjelmia ja kulkee messuilla sekä nykyään youtubesta löytää kaiken

      kukin tekee tavallaan mutta olen säästänyt rahaa kymmeniä tuhansia euroja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe