Mikä kääpiökoira rotu mulle?

Eli mä oon isäni kanssa miettinyt jos hankiitais mulle koira kun oon 14-15 vuotta. Oon nyt 13 vuotias tyttö. Mulla on 7 vuotias pikkusisko joka on 8-9 vuotta kun koira hankittais. Me asutaan kerrostalossa missä lähistölla ranta, koirapuisto, metsää ja koirakavereita. Oon koko ikäni halunu koiran ja oon vieny koiria ulos noin 1-2vuotta mutta oon ollut koirien kanssa ollut tekemisissä koko elämäni. Haluisin koiran jolle riittäis vähän päälle tunnin lenkkejä, välillä juoksulenkkejä ja leikkimistä ja aivojumppa päivittäin. Turkkikin sais olla melko lyhyt ja helppohoitoinen. Sais olla melko pieni jotta sen voisi otta syliin esim bussissa jne. Mutta keskikokoiset/palveluskoiran kokoiset koiratkin ovat yhtä ok. :-)
6205
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

Bostoninterrieri:
-ei hauku(enemmänkin ääntelee)
-paino 7-12kg välillä
-helppohoitoinen turkki
-energinen hassuttelija
-pieni koira, ison koiran olemuksella
-ei pelkää mtn
-helppo opettaa koska haluaa miellyttää, mutta luonnettakin löytyy.
-rakastaa olla kaikessa mukana
-rakastaa syliä ja hellimistä
- sosiaalinen, tulee kaikkien ihmisten ja eläinten kanssa toimeen.
-ällistyttävä kyky sopeutua uusiin ja erikoisiinkin tilanteisiin

Ainut huono puoli mitä keksin:talvella vaatii pukemisen

Äänestä

Etipä kuitenkin tietoa lyttynaamaisuuden terveyshaitoista ennen kuin alat bostonia hankkimaan, ellei sitten tarkoitus ole sairasta koiraa ostaa.

Äänestä
  • No, minä tunnen muutaman bostoninterrierin, eikä niitä vaikuta lyttynokkaisuus häiritä, eivät krohise niinkuin mopsit tai englanninbulldogit.
    Usein käyvät juoksemassa, ja hyvin näyttää hengitys piisaavan.
    On paljon terveempi rotu kuin moni muu joilla on nivelvaivoja, epilepsiaa yms...

Äänestä

Kiitos!

Äänestä

mulla on nyt apinapinseri joka on nyt lähes 4 kuinen,hyvin oppivainen ja leikkisä

Äänestä

griffonit, 3erinäköistä versiota

Äänestä

Kommentoi aloitusta

Haukkulis kirjoitti:

Eli mä oon isäni kanssa miettinyt jos hankiitais mulle koira kun oon 14-15 vuotta. Oon nyt 13 vuotias tyttö. Mulla on 7 vuotias pikkusisko joka on 8-9 vuotta kun koira hankittais. Me asutaan kerrostalossa missä lähistölla ranta, koirapuisto, metsää ja koirakavereita. Oon koko ikäni halunu koiran ja oon vieny koiria ulos noin 1-2vuotta mutta oon ollut koirien kanssa ollut tekemisissä koko elämäni. Haluisin koiran jolle riittäis vähän päälle tunnin lenkkejä, välillä juoksulenkkejä ja leikkimistä ja aivojumppa päivittäin. Turkkikin sais olla melko lyhyt ja helppohoitoinen. Sais olla melko pieni jotta sen voisi otta syliin esim bussissa jne. Mutta keskikokoiset/palveluskoiran kokoiset koiratkin ovat yhtä ok. :-)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu