Mikä kääpiökoira rotu mulle?

Haukkulis

Eli mä oon isäni kanssa miettinyt jos hankiitais mulle koira kun oon 14-15 vuotta. Oon nyt 13 vuotias tyttö. Mulla on 7 vuotias pikkusisko joka on 8-9 vuotta kun koira hankittais. Me asutaan kerrostalossa missä lähistölla ranta, koirapuisto, metsää ja koirakavereita. Oon koko ikäni halunu koiran ja oon vieny koiria ulos noin 1-2vuotta mutta oon ollut koirien kanssa ollut tekemisissä koko elämäni. Haluisin koiran jolle riittäis vähän päälle tunnin lenkkejä, välillä juoksulenkkejä ja leikkimistä ja aivojumppa päivittäin. Turkkikin sais olla melko lyhyt ja helppohoitoinen. Sais olla melko pieni jotta sen voisi otta syliin esim bussissa jne. Mutta keskikokoiset/palveluskoiran kokoiset koiratkin ovat yhtä ok. :-)

6

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilovebostons

Bostoninterrieri:
      -ei hauku(enemmänkin ääntelee)
      -paino 7-12kg välillä
      -helppohoitoinen turkki
      -energinen hassuttelija
      -pieni koira, ison koiran olemuksella
      -ei pelkää mtn
      -helppo opettaa koska haluaa miellyttää, mutta luonnettakin löytyy.
      -rakastaa olla kaikessa mukana
      -rakastaa syliä ja hellimistä
      - sosiaalinen, tulee kaikkien ihmisten ja eläinten kanssa toimeen.
      -ällistyttävä kyky sopeutua uusiin ja erikoisiinkin tilanteisiin

Ainut huono puoli mitä keksin:talvella vaatii pukemisen

• bossupossu

Etipä kuitenkin tietoa lyttynaamaisuuden terveyshaitoista ennen kuin alat bostonia hankkimaan, ellei sitten tarkoitus ole sairasta koiraa ostaa.

• minävaan

No, minä tunnen muutaman bostoninterrierin, eikä niitä vaikuta lyttynokkaisuus häiritä, eivät krohise niinkuin mopsit tai englanninbulldogit.
        Usein käyvät juoksemassa, ja hyvin näyttää hengitys piisaavan.
        On paljon terveempi rotu kuin moni muu joilla on nivelvaivoja, epilepsiaa yms...

• Haukkulis

Kiitos!

• apinapinseri

mulla on nyt apinapinseri joka on nyt lähes 4 kuinen,hyvin oppivainen ja leikkisä

• 875q6488q476tqnv

griffonit, 3erinäköistä versiota

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen VigeIius noIasi taas itsensä

Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k
      Maailman menoa
      178
      3636
    2. Oli kiva nähdä sut

vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi
      Suhteet
      33
      2854
    3. Joulukinkku NYT

Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      3
      2742
    4. Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä

Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem
      Maailman menoa
      57
      2692
    5. Kohtalokas laukaus

IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k
      Kajaani
      17
      2609
    6. Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?

Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️
      Ikävä
      25
      2609
    7. Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset

He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien
      Maailman menoa
      87
      2026
    8. Jos voisit kysyä

Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?
      Ikävä
      172
      1998
    9. Linux Mint asennus kaatuu heti alkuun

Tulee kernel panic BIOS-tekstin jälkeen. Yritän ensimmäistä kertaa asentaa Linux Minttiä vanhalle Windows 10 -läppärill
      Apua aloittelijalle
      9
      1968
    10. Pesäpallo rulettaa

Hehkutin täällä aikaisemmin Mansen naisten joukkueen Suomen mestaruutta. Jostain kumman syystä kirjoitustani ei enää löy
      Tampere
      3
      1703
    Aihe