Uudet käsimatkatavarasäännöt voimassa

17+1

Check-in reminderissa oli nyt nuo uudet käsimatkatavarasäännöt, eli ovat jo voimassa. Nyt siis käsimatkatavaraan voi ottaa myös toisen, pienemmän laukun tuon 10 kilon lisäksi.

One cabin bag per passenger (excluding infants travelling on their parents lap) weighing up to 10kg with maximum dimensions of 55cm x 40cm x 20cm, plus 1 small bag up to 35 x 20 x 20 cms.

18

643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ryannnairrr

      Jaahas? mistähän nytkin tuulee ja tuoko tuo sitten korotuksia johonkin hintoihin?

    • 16+20

      Tuo on osa projektia, joka julkaistiin kesäkuussa. Liittyy vuosittaisen matkustajamäärätavoitteen kasvattamiseen alkuperäisestä 100 miljoonasta 110 miljoonaan matkustajaan vuodessa 2019 loppuun mennessä.

    • huono uudistus

      Olen nyt ollut kahdella lennolla, kun tuo uudistus on ollut voimassa. Täytyy sanoa että metsään meni. Nyt ihmisillä on entistä enemmän kamaa mukanaan, joka hidastaa selvästi koneen lastausnopeutta. Vanha 10kg käyntö oli parempi, jossa ei saa olla grammaakaan painoa enempää. Se toimi hyvin.

      • no niin

        Kone on lastattu viimeaikoina paljon nopeammin kuin ennen uudistusta. Lennot joilla olen ollut (4kpl) ovat laskeutuneet etuajassa kohteeseen. Kellään ei ole ollut häiritsevää määrää tavaraa kannettavaksi matkustamoon!


    • 2+15

      Itsellä tänään ensimmäinen lento noilla uusilla säännöillä, kokemus täysin päinvastainen. Tuo itse asiassa nopeutti boardausta (tosin vain vähän).

      Itse pidän tätä oikeansuuntaisena uudistuksena.

      • 11+7

        Nopeutti...... Aika outoa, että suuremman määrän pakkaaminen käy joutuisammin kuin pienemmän....
        Meillä ainakin täydessä koneessa laukuille haettiin paikkoja henkilökunnan toimesta joka puolelta, osan ottivat joka "keittiön" puolelle kaappeihinsa. Joten tuo ei todellakaan nopeuttanut toimintaa


    • 16+9

      Lentoemännät auttoivat sijoittamisessa ehkä hieman enemmän kuin aikaisemmin, mutta laukkujen sisällön esiinottoon käytävällä kului selvästi vähemmän aikaa. Kokonaisaika pieneni.

    • onko voimassa

      just varasin lennot, ja mun vahvistuksessa luki vain ett

      strictly one cabin baggage allowed

      ei mitään lisää tai muttaa. tjaa. onpas jännää. aattelin ottaa silti, eiks se kaikilla reiteil oo

    • 2+7

      On voimassa.

      Tsekkasin just oman varausvahvistuksen, ja noin siinä tosiaan lukee. Jos klikkaat sitä 'Click here for more info'-linkkiä näet nuo päivitetyt säännöt.

      Viikkoa ennen matkaa tulevassa 'Travel Advice for your trip'-mailissa tuo on mainittu, samoin kuin päivää ennen matkaa tulevassa 'New Cabin Bag Allowance Information' -mailissa.

      • viinipullo

        juu saat ottaa, mut kätevää jos laukkusi sattuu olemaan viinipullon mukaan mitotettu :D

        koska sen mitat on 35 x 20 x 20 cm

        kenen käsilaukku on tuommonen tötsä?

        näin luin, mut saa korjata jos oon väärässä en oo ite matkustanu vielä ..:)


      • Lady in town
        viinipullo kirjoitti:

        juu saat ottaa, mut kätevää jos laukkusi sattuu olemaan viinipullon mukaan mitotettu :D

        koska sen mitat on 35 x 20 x 20 cm

        kenen käsilaukku on tuommonen tötsä?

        näin luin, mut saa korjata jos oon väärässä en oo ite matkustanu vielä ..:)

        Mikä ihmeen "tötsä" :D
        Minulla ainakin on monta ton kokosta käsilaukkua. Joka vaatetukseen sopivan värinen tötsä!


    • 18+13

      No, ainakaan mun 12" läppärilaukku ei ollut ongelma.

      • lentäjänpoika

        joo oliskin kiva kuulla te jotka ootte jo matkustanu ja saanu ottaa toisen kassin, millanen se on ollu ja kiinnitettiinkö sen kokoon tai painoon huomioo?

        koska tuo koko mikä sille on annettu on aika mahdoton, ei yksikään mun pikkulaukuista sovi noihin mittoihin. painorajaa ei oo edes kerrottu


      • non capisco
        lentäjänpoika kirjoitti:

        joo oliskin kiva kuulla te jotka ootte jo matkustanu ja saanu ottaa toisen kassin, millanen se on ollu ja kiinnitettiinkö sen kokoon tai painoon huomioo?

        koska tuo koko mikä sille on annettu on aika mahdoton, ei yksikään mun pikkulaukuista sovi noihin mittoihin. painorajaa ei oo edes kerrottu

        Minä en käsitä tätä koko keskustelua nyt! Aina olen kaikki kassini ja kentältä ostetut viinapussit saanut viedä matkustamoon Raikulla. Sanalla aina tarkoitan useita lentoja/vuosi n. 4v aikana. Yleensä on ollut iso käsilaukku ja 10kg vetoinen isompi laukku, joka mahtuu siihen metalliräkkiin just ja just. Kertaakaan ei missään maassa ole kyseenalaistettu kantamuksiani. Näistä teidän pohdinnoista en siis ymmärrä mitään???


      • 222
        non capisco kirjoitti:

        Minä en käsitä tätä koko keskustelua nyt! Aina olen kaikki kassini ja kentältä ostetut viinapussit saanut viedä matkustamoon Raikulla. Sanalla aina tarkoitan useita lentoja/vuosi n. 4v aikana. Yleensä on ollut iso käsilaukku ja 10kg vetoinen isompi laukku, joka mahtuu siihen metalliräkkiin just ja just. Kertaakaan ei missään maassa ole kyseenalaistettu kantamuksiani. Näistä teidän pohdinnoista en siis ymmärrä mitään???

        non capiscolla on ollut hyvä tuuri. Minun kohdallani laukuista ollaan oltu tarkkana sattumanvaraisesti niin Riiassa, Gironassa kuin Bremenissä - ja tietysti Lontoossa, joka on aina tuntunut olevan tiukin paikka.

        Mutta nyt se on siis ohi!


    • 17+4

      Pienillä laukuilla ei ole erillistä painorajaa. Ja niinkuin aiemmin sanoin, oma 12" läppärilaukku on jo parilla lennolla ollut ok. Mittasin 15" laukun ensi viikoloppua varten, näytti olevan liian iso, eli läppäri menee käsimatkatavaraan.

      Lontoossa omaa käsimatkatavaraa ei ole koskaan punnittu, ja lentoja on ollut suht monta. Koko on muutaman kerran tsekattu pahvisella framella, joka joustaa koossa jonkin verran.

      Varsinaisen käsimatkatavaran rajat eivät ole muuttuneet.

    • eihyva

      Vaikuttaa, että Ryanairilla on homma hakusessa, kun alkaa tinkimään periaatteistaan. Ei tiedä hyvää. Jos tappiota tulee Tampere on yksi niitä ensimäisiä, josta reittejä lähtee.

    • loma häämöttää

      Mistähän löytyy tieto, kuinka isot nämä ruumaan menevät matkalaukut saavat mitoiltaan olla? En löydä mistään tätä tietoa. Painorajat näytti olevan tuo 15 kg tai 20 kg. Pystyykö ketään auttamaan asian suhteen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1184
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      50
      701
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      585
    Aihe