Vaikka elämme gps:n ja kaikenlaisen eri tasoisen vakoilun aikakautta niin on olemassa eräs raja, jota ei valvo kukaan: Suomen ja Ruotsin raja pohjois-Suomessa. Erämaa-alueilla rajan yli kävelee reppulastissa eikä kukaan saa taatusti kiinni luvattomasta rajan ylityksestä, vaikka sen tekisi älypuhelin taskussaan. Siinä vaiheessa kun joku saa vihiä, että joku suomalainen hiippaili rajan yli, olet jo Norjassa. Tosin oikeassa tilanteessa älypuhelin menee jonkun junan vessan roskakoriin ja matkaa eri suuntaan kuin minä menen.
Norjaan pääsee hiippailemaan pohjoisesta samalla tavalla, mitä nyt joutuu uimaan kapeimmillaan 30m leveän rajajoen yli, mutta sen tekee vaikka talvellakin jos nikseen tulee. Telttalautalla vetäisee yli kuivana.
Venäjän raja on eri asia viisumikäytännön takia, mutta toisaalta rajaa on 1200 km, joten yön pimeydessä hiippailee kyllä rajan yli metsää pitkin jos nikseen tulee, ellei satu Suomen rajapartio pysäyttämään. Venäjän puolella sukset jalkaan ja kohti itää ja uutta elämää.
Oma pakosuunnitelmani maasta perustuu kuuttomana yön pimeyden turvin livahtamiseen Ruotsiin ja edelleen esimerkiksi Norjaan ja sitten hissukseen omaa identiteettiä paljastamatta asettuminen asumaan tai matkan jatkaminen esimerkiksi Etelä-Amerikaan ja sitten katoamistemppu Brasiliassa tai vaikkapa Ecuadorissa.
Oikein ajoitettu maasta pakeneminen on kiinni tietenkin omasta kyvystä seurata uutisia ja lukea maan tilannetta. Kun alkaa ulkopoliittisesti haista kriisille, minä häivyn. Sama pätee tilanteeseen, jossa maan sisäinen tilanne alkaa haiskahtaa kyynelkaasulle.
Suomea en jää puolustamaan kriisin tullessa eikä maan kohtalo oikeastaan kiinnosta kun pelastan vain oman elämäni. Miksi ihmeessä osallistuisin hallituksen puolustamiseen mistään syystä? En ole Suomelle mitään velkaa.
GPS:n aikakausi: Ruotsin rajan yli kävelee esteettä! ei vakoilua
9
206
Vastaukset
- irvival boomstick
"En ole Suomelle mitään velkaa."
Kaikki ne sinulle maksetut sossualmut olisi kyllä ihan kiva saada takaisin.- survival instinct
Et arvaakaan miten moni Suomen kansalainen on ajatellut tuon asian samalla tavalla, eli sodan uhatessa hipsitään rajan yli Ruotsiin. Kaiken lisäksi Ruotsi ei tee yhtään mitään estääkseen tuon. Pohjoinen pakoreitti rajan yli on melko monien valinta koska lapin erämaassa on helppoa hiipiä Ruotsiin. Sinne kun kerran pääsee, on tie auki ihan minne päin maailmaa tahansa kun ei mene möläyttämään julkisesti olevansa suomalainen.
Kovin montaa suomalaista ei kiinnosta jäädä käymään hallituksen turhan takia aloittamaa sotaa. Joka ainoalla survivalistilla on pakosuunnitelma miten tästä maasta livetään kun maasta vielä pääsee pois. - ihan oikein teille
survival instinct kirjoitti:
Et arvaakaan miten moni Suomen kansalainen on ajatellut tuon asian samalla tavalla, eli sodan uhatessa hipsitään rajan yli Ruotsiin. Kaiken lisäksi Ruotsi ei tee yhtään mitään estääkseen tuon. Pohjoinen pakoreitti rajan yli on melko monien valinta koska lapin erämaassa on helppoa hiipiä Ruotsiin. Sinne kun kerran pääsee, on tie auki ihan minne päin maailmaa tahansa kun ei mene möläyttämään julkisesti olevansa suomalainen.
Kovin montaa suomalaista ei kiinnosta jäädä käymään hallituksen turhan takia aloittamaa sotaa. Joka ainoalla survivalistilla on pakosuunnitelma miten tästä maasta livetään kun maasta vielä pääsee pois.Ette pääse silloin rajan yli tai jos pääsettekin, teidät palautetaan välittömästi takaisin ja joudutte sotaoikeuteen!
- ei palauta
ihan oikein teille kirjoitti:
Ette pääse silloin rajan yli tai jos pääsettekin, teidät palautetaan välittömästi takaisin ja joudutte sotaoikeuteen!
Ei palauteta. Ruotsia sitovat kansainväliset ihmisoikeussopimukset siitä riippumatta käykö naapurimaa Suomi sotaa vai ei. Ruotsi ottaa vastaan Suomesta pakenijat ja sijoittaa heidät ruotsalaiseen yhteiskuntaan tai avustaa maan läpi muualle. Näin tapahtui myös Talvi-, ja jatkosodassa.
Ruotsin perustuslaki ei salli kenenkään palauttamista sotaa käyvään maahan, tai maahan, jossa ihmistä uhkaa teloitus.
Sotaoikeuteen joutuu jos narahtaa suomalaiselle rajapartiolle pakomatkan aikana, sitä ei kannata tehdä, että menee jäämään kiinni suomen kansalaisen paperit taskussaan.
- ?????
Mites tää kaikki vuodatus liittyy käyttöjärjestelmien väliseen kisaan? Muille foorumeille, mars, mars !
- survival instinct
Siinä määrin kuin gps:n ymppääminen erilaisiin käyttöjärjestelmiin ja laitteisiin on osa palstan keskustelua. Muita hyviä kysymyksiä?
- Selkäreppu
survival instinct kirjoitti:
Siinä määrin kuin gps:n ymppääminen erilaisiin käyttöjärjestelmiin ja laitteisiin on osa palstan keskustelua. Muita hyviä kysymyksiä?
Missä määrin nämä taktiset veitset(muoviset) kuuluuvat gps:ään ja käyttikseen(käyttojärjestelmä).
- sellainen
se windows on.
- khsafhgsah
"Norjaan pääsee hiippailemaan pohjoisesta samalla tavalla, mitä nyt joutuu uimaan kapeimmillaan 30m leveän rajajoen yli, mutta sen tekee vaikka talvellakin jos nikseen tulee. Telttalautalla vetäisee yli kuivana."
Etpähän ole koskaan käynyt pohjoisessa. Jos olisit, tietäisit paremmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654190
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363482Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162893Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102134IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006