Tuoliton tammikuu

vanha seisomaan

37

300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käsillänsä käveli ja

Monen toimistotyöntekijän pitänee sitten ottaa loparit, kun toimistoja ei ole suunniteltu seisomatyöhön.
      Ja kuka sohvapottu jaksaa seisoa, jaksaneeko muutakaan?
      Seuraavaksi kuukausi käsillään kävellen? Varpailla tietsikan nappuloita näpytellen.

• kaikkee hullua

Siinähän luvataan, että saa makoilla, mutta ei istua.

Kuka terve ihminen sitä nyt kuukauden jaksaa makoilla?

• heiniä söi
        kaikkee hullua kirjoitti:

Siinähän luvataan, että saa makoilla, mutta ei istua.

Kuka terve ihminen sitä nyt kuukauden jaksaa makoilla?

Saakohan toimistossa nostaa tietsikan lattialle, jotta voi tehdä hommia maaten?
        Jos tulee asiakas, ohjataanko hänetkin lattiatasoon?
        Tuskin moneen toimistoon jokaiselle lavitsantilaa löytyy.

• kaikkee hullua
        heiniä söi kirjoitti:

Saakohan toimistossa nostaa tietsikan lattialle, jotta voi tehdä hommia maaten?
        Jos tulee asiakas, ohjataanko hänetkin lattiatasoon?
        Tuskin moneen toimistoon jokaiselle lavitsantilaa löytyy.

Kaikissa autoissa pitäisi sitten olla kattoluukku, että voi ajaa seisaaltaan. No, privaattiautoilijathan voivat jättää auton kotia ja seisoa bussissa, mutta entäs bussinkuljettaja, ambulanssin kuljettaja, poliisit...

• vanha seisomaan
        kaikkee hullua kirjoitti:

Kaikissa autoissa pitäisi sitten olla kattoluukku, että voi ajaa seisaaltaan. No, privaattiautoilijathan voivat jättää auton kotia ja seisoa bussissa, mutta entäs bussinkuljettaja, ambulanssin kuljettaja, poliisit...

Bussimatkustajat voivat seistä, myyjät, poliisit voivat ehkä jättää auton talliin ja kävellä - ja juosta, tarhaikäiset eivät istuskele päivän mittaan juurikaan paitsi potalla.

Siis myyjät ja tarhaikäiset voisivat osallistua.

• kyllä se siitä
        vanha seisomaan kirjoitti:

Bussimatkustajat voivat seistä, myyjät, poliisit voivat ehkä jättää auton talliin ja kävellä - ja juosta, tarhaikäiset eivät istuskele päivän mittaan juurikaan paitsi potalla.

Siis myyjät ja tarhaikäiset voisivat osallistua.

Poliisit voisivat ajaa seisaallaan polkupyörillä vihellyspilli suussa nyt kun ei ole luntakaan.

Koululaisetkin varmaan köllöttelisivät mielellään luokkahuoneen lattialla patjoilla. Helpompi nukkua tunnin aikana pitkällään kuin istuallaan pulpetin kannen päälle nojaten.

• ookko kokeillu ?

joo, seisollaan onki kiva naputella tietokoneelle, pieruki pääsee esteettä, eikä maha tuu kipeeksi,

• seison ja makaan

selkävaivat katosivat kun puolitin istumiseni

• ...

Idea ei huono.

Istumisessa tosiaan terveysriskinsä. Pitää huomata, erittäin suuri osa ihmisistä tekee työnsä istualtaan. 8-tuntia päivässä istuen, se on kovin paljon se. Siihen kun yhdistää näyttöpäätteellä tehtävän työn, jo alkaa olemaan vaivoja.

En osallistu kampanjaan, en muutenkaan istu paljoa, junaillut jutut, että periaatteessa voin tehdä kaikki hommat sohvalta ja ergonomisesti. Ikinä ei ole ollut hiirikyynärpäätä tai jäätyneitä olkapäitä. Monilla on ollut ja pahojakin, pitkiä sairauslomia, leikkauksiakin.

Vaikka toi asia oli linkissä esitetty leikkisään sävyyn, kyse oikeasti vakavasta asiasta, joka tosiaan koskee monia ihmisiä. Ja just töissä käyvät eivät paljoakaan voi vaikuttaa työolosuhteisiinsa, eivät välttämättä edes työpisteidensä ergonomiaan muuten, kuin säätämällä työtuolin istumakorkeutta.

=DW=

• Aika moni on sen 8 tuntia jalkojensa päällä.

Tulee tuolia monta kertaa ikävä.

• Selkävaivojen vuoksi muutama entinen työtoveri on pyytänyt itselleen nostettavan/laskettavan työtason. Tekevät siis ainakin pääosin työnsä seisaaltaan, vaikka se paljolti onkin koneella näpyttelyä. Hieno juttu - olisipa kurjaa jos työnantaja ei suostuisi hommaamaan tuollaista erikoispöytää.

Satulaistuinkin voisi olla hyvä. Siinä kaiketi selkä ja koko ryhti pysyy hyvänä. Kokeilin joskus pari päivää työkaverin lainaamaa tuolia, mutta sitten tuo mokoma tuli ja halusi tuolinsa takaisin...

• ...

Kokemusta satulatuolista itelläkin.

Tai oikeammin sellaisista nojailutuoleista, selkänojattomista, joissa paino jakaantuu jalkojen ja takapuolen kesken. Toimii ne, mutta ei sovi kaikkiin hommiin.

Aikanaan, kun tietsikat alkoi yleistymään työpaikoilla, ergonomia oli perceestä. Tavalliselle kirjoituspöydälle nostettiin kone ja sen päälle näyttö, lisäksi hiiri oli kaikille suuri mysteeri myöhemmin. Ei sen puoleen, kehnoja käyttää ne on vieläkin, itellä ollut sellainen sormenpäillä pyöritettävä pallo kauan ja toisekseen käytän paljon piirtopöytää, Monitori alhaalla edessä. Aikanaan ei oikein sop
        ivia kaupasta saanut, kyhäilin sen ite kaikenlaisesta levynpalasesta. Ruma ehkä, mutta edelleen hyvä toiminnallisesti.
        Kirjoitteluun läppärit on oikein sopivia, pidän matalista näppäimistöistä ja kun nykyisin lähinnä kirjoittelen, työpiste on siirtynyt sujuvasti olkkarin sohvalle.

Mutta sitä piti kehumani. Mulla oli aikanaan pitkään hyvä työtuoli, hajosi valitetettavasti lopulta, kun oli joku halpa kiinalainen kopio. Mutta siis se tuoli, missä ei ole selkänojaa ja jossa istutaan polvillaan. Siis paino takapuolen ja polvien päällä. Se oikeasti oli hyvä ainakin mulle ja mun hommiin.

=DW=

• ... kirjoitti:

Kokemusta satulatuolista itelläkin.

Tai oikeammin sellaisista nojailutuoleista, selkänojattomista, joissa paino jakaantuu jalkojen ja takapuolen kesken. Toimii ne, mutta ei sovi kaikkiin hommiin.

Aikanaan, kun tietsikat alkoi yleistymään työpaikoilla, ergonomia oli perceestä. Tavalliselle kirjoituspöydälle nostettiin kone ja sen päälle näyttö, lisäksi hiiri oli kaikille suuri mysteeri myöhemmin. Ei sen puoleen, kehnoja käyttää ne on vieläkin, itellä ollut sellainen sormenpäillä pyöritettävä pallo kauan ja toisekseen käytän paljon piirtopöytää, Monitori alhaalla edessä. Aikanaan ei oikein sop
        ivia kaupasta saanut, kyhäilin sen ite kaikenlaisesta levynpalasesta. Ruma ehkä, mutta edelleen hyvä toiminnallisesti.
        Kirjoitteluun läppärit on oikein sopivia, pidän matalista näppäimistöistä ja kun nykyisin lähinnä kirjoittelen, työpiste on siirtynyt sujuvasti olkkarin sohvalle.

Mutta sitä piti kehumani. Mulla oli aikanaan pitkään hyvä työtuoli, hajosi valitetettavasti lopulta, kun oli joku halpa kiinalainen kopio. Mutta siis se tuoli, missä ei ole selkänojaa ja jossa istutaan polvillaan. Siis paino takapuolen ja polvien päällä. Se oikeasti oli hyvä ainakin mulle ja mun hommiin.

=DW=

"..."

Polvi-tuoli tuntuu tutulta.

"Tuli-vuorten purkauksien luomat kiven-lohkareet tuskin olivat kaikki tuntemattomia luola-miehelle.
        Uskon vakaasti että he istuivat niille pienille."

Ennen kuin alkoivat käyttää käsiään.
        Varmaan Japanilaisten esi-asteita.

H.

• pummasin tyylin
        hunksz kirjoitti:

"..."

Polvi-tuoli tuntuu tutulta.

"Tuli-vuorten purkauksien luomat kiven-lohkareet tuskin olivat kaikki tuntemattomia luola-miehelle.
        Uskon vakaasti että he istuivat niille pienille."

Ennen kuin alkoivat käyttää käsiään.
        Varmaan Japanilaisten esi-asteita.

H.

Näin on, koirat istuvat, hevoset ja muut koti-eläimet makaavat jokainen
        ruumiin-rakenteensa mukaan. Apinat istuskelevat vaikk-eivat kulma-sohavalla.

• ;;;;
        pummasin tyylin kirjoitti:

Näin on, koirat istuvat, hevoset ja muut koti-eläimet makaavat jokainen
        ruumiin-rakenteensa mukaan. Apinat istuskelevat vaikk-eivat kulma-sohavalla.

Hevoset ja naudat nukkuvat muuten seisaaltaan.

• staka*
        ;;;; kirjoitti:

Hevoset ja naudat nukkuvat muuten seisaaltaan.

Kyllä hevosetkin käyvät yöksi makuulle, jos ovat "vapaalla" eikä esim. aisoissa... voivat toki torkkua seisoviltaan, ja hyvähän niiden on kun on 4 vahvaa jalkaa. Mutta saattavat käydä makuulle päivälläkin, varsinkin vanhanpuoleiset hevoset.

Lehmän en oikein usko nukkuvan seisaaltaan, en ole ainakaan nähnyt. Laitumellakin käyvät makuulle ensin syötyään, ja märehtivät siinä tyytyväisinä. Niin kuin navetassakin. Nukkuessaan kääntävät päänsä kylkeen kiinni.

En muista koskaan nähneeni nukkuvaa hevosta tai lehmää. Heräävät kai pienimpäänkin risahdukseen.

Toisaalta: osaan niminäkin nukkua istuessani (en sentään seisaallani), pitkänmatkan linja-autossa esimerkiksi. Pää senkun notkahtelee jollei ole hyvää niskatukea ;-)

• tuolihuoli

Ihmiskunta on kautta aikain ollut kehityskykyinen. Saimme jopa kunnon aivot, ja laskeuduimme puista, kun opimme syömään lihaa.
      Jospa pian koittaa aika, että ihminen syntyy tuolina, tuolin muotoisena?

• "tuolihuoli"

Tuli-vuorten purkauksien luomat kiven-lohkareet tuskin olivat kaikki tuntemattomia luola-miehelle.
        Uskon vakaasti että he istuivat niille pienille.

H.

• demeter1

Ei oikein innosta, tuoliton tammikuu ja samaa epäilen kuin aloittaja. Ei paikallaan seisomisesta seuraa kuin suonikohjuja. Eri asia on, jos liikkuu ja silloin ei voi puhua seisomisesta...
      Olen seisonut ortodiksisissa palveluksissa vähän toista tuntia ja tunnin jälkeen alkaa tuntua epämukavalta.
      Mitähän hommia voisi makuulta tehdä ?

• --,,--

Patjan, tyynyn ja sängyn testaamista.

• itse koettua

"Mitähän hommia voisi makuulta tehdä?"

Lukea pari yliopistollista loppututkintoa?

Jatko sitten eri juttu.

• demeter1
        itse koettua kirjoitti:

"Mitähän hommia voisi makuulta tehdä?"

Lukea pari yliopistollista loppututkintoa?

Jatko sitten eri juttu.

Kiitos vinkeistä. Ensimmäiseen voisin vielä kyetä, toisesta en voi haaveillakaan.
        Pakko jatkaa istuntaa..))

• ...

No perceen myyminenhän se yleisin makuulla tehtävä homma on. Mutta hitisti muitakin hommia, missä voi aivan hyvin makoilla, vaikka nyt puhelinmyynti, kaikenlaiset suunnitteluhommat, afäärit, vaikka nyt pörssikeinottelu tai monenlaisst etätyöt. On niitä makuultakin tehtäviä hommia. Harva taitaa ilmeisimmin etsiä nimenomaan niitä just sen takia.

=DW=

• Oman ladun tallaaja
        ... kirjoitti:

No perceen myyminenhän se yleisin makuulla tehtävä homma on. Mutta hitisti muitakin hommia, missä voi aivan hyvin makoilla, vaikka nyt puhelinmyynti, kaikenlaiset suunnitteluhommat, afäärit, vaikka nyt pörssikeinottelu tai monenlaisst etätyöt. On niitä makuultakin tehtäviä hommia. Harva taitaa ilmeisimmin etsiä nimenomaan niitä just sen takia.

=DW=

Tästä sopiva jatkaa makuuhommista. Nyt ollessani sairauslomalla, tuli pakosta pötkötettyä päivisin. Hupina oli TV:n katselu. virkkaus ja kutominen.
        Tuli tehtyä 88 patalappua ja monet sukkaparit. Itsensä sivistäminen onnistuu myös varsin hyvin.
        Työssä minulla on selkävaivojen(leikattu pari vuotta sitten) ja nivelpsorin vuoksin sähköpöytä, uusi työtuoli, tavallinen satulatuoli ja sellainen korkeampi satulatuoli jossa voi puoliseisovassa asennossa työskennellä. Lisäksi on muita apuvälineitä.
        Työterveyslain mukaan työnantaja on velvollinen hankkimaan tarvittavat työtä helpottavat laitteet ja kalusteet.
        Jos on pieni työnantaja niin sitten työvoimatoimistoilla on käytössä työolosuhteiden järjestelytuki.
        Kovasti sairaat ja vammaiset voivat selvittää oikeutensa vammaispalvelulain mukaisiin välineisiin kuntansa sosiaalitoimistosta ja myös Kelalla on joitain tukimuotoja.

Minulla pöytä on ollut hyvä, vuoroin istuen vuoroin seisten. Ja valokopiokoneen työskentelyn aikana teen taukojumppana käsien ja olkavarsien pyörittelyä, pakaroiden supistusta yms.

• Oman ladun tallaaja kirjoitti:

Tästä sopiva jatkaa makuuhommista. Nyt ollessani sairauslomalla, tuli pakosta pötkötettyä päivisin. Hupina oli TV:n katselu. virkkaus ja kutominen.
        Tuli tehtyä 88 patalappua ja monet sukkaparit. Itsensä sivistäminen onnistuu myös varsin hyvin.
        Työssä minulla on selkävaivojen(leikattu pari vuotta sitten) ja nivelpsorin vuoksin sähköpöytä, uusi työtuoli, tavallinen satulatuoli ja sellainen korkeampi satulatuoli jossa voi puoliseisovassa asennossa työskennellä. Lisäksi on muita apuvälineitä.
        Työterveyslain mukaan työnantaja on velvollinen hankkimaan tarvittavat työtä helpottavat laitteet ja kalusteet.
        Jos on pieni työnantaja niin sitten työvoimatoimistoilla on käytössä työolosuhteiden järjestelytuki.
        Kovasti sairaat ja vammaiset voivat selvittää oikeutensa vammaispalvelulain mukaisiin välineisiin kuntansa sosiaalitoimistosta ja myös Kelalla on joitain tukimuotoja.

Minulla pöytä on ollut hyvä, vuoroin istuen vuoroin seisten. Ja valokopiokoneen työskentelyn aikana teen taukojumppana käsien ja olkavarsien pyörittelyä, pakaroiden supistusta yms.

"Oman ladun tallaaja"

No jopa on tuota vammaa.
        Epäilen että on vammaa jossain piilossakin.
        Niin keino-tekoinen oli tarinasi.
        Yritäpä päästä teeveeseen.
        Siellä on kaikenlaista keino-tekoista.
        Varsinkin aamu-sydämellä.

H.

• demeter1
        hunksz kirjoitti:

"Oman ladun tallaaja"

No jopa on tuota vammaa.

H.

Mitähän keinotekoista hunksi tuossa vastauksessa näkee - vai puhuuko vain ?
        Minusta vastaus oli rohkaiseva ja kertoi asioista, mistä kaikki eivät tiedä.
        Keskustelua parhaimmillaan.

• Oman ladun tallaaja
        hunksz kirjoitti:

"Oman ladun tallaaja"

No jopa on tuota vammaa.

H.

Kiitos myötätunnosta Herra Hunksz!

Kaikki on totta mitä kirjoitin ja oikeassa olet.. Olen ollut sairauslomalla muun vakavan sairauden vuoksi ja leikkauskin tulossa pian, joten en ole täällä vaivoinasi toviin.
        Kunhan paranen, palaan toivottavasti vielä muutamaksi vuodeksi töihin.

Toivottavasti sinä kuitenkin saat olla terveenä ja palstan ilona vielä pitkään.

• Oman ladun tallaaja kirjoitti:

Kiitos myötätunnosta Herra Hunksz!

Kaikki on totta mitä kirjoitin ja oikeassa olet.. Olen ollut sairauslomalla muun vakavan sairauden vuoksi ja leikkauskin tulossa pian, joten en ole täällä vaivoinasi toviin.
        Kunhan paranen, palaan toivottavasti vielä muutamaksi vuodeksi töihin.

Toivottavasti sinä kuitenkin saat olla terveenä ja palstan ilona vielä pitkään.

"Oman ladun tallaaja"

Nih! Enhän minä eläisi ilman kaltaistasi sanailijaa.
        Minä kun olen kova-pintainen Tefloni.
        Johon ei helpolla uppoa mikään, saati sitten kukaan.
        Vaan näin me tyttönen menemme, palstalla loistelemme.
        Sortuen usein feikkeihin toisten.

H.

• demeter1 kirjoitti:

Mitähän keinotekoista hunksi tuossa vastauksessa näkee - vai puhuuko vain ?
        Minusta vastaus oli rohkaiseva ja kertoi asioista, mistä kaikki eivät tiedä.
        Keskustelua parhaimmillaan.

"demeter"

Taisipa tulla jo sanotuksi tuolla alenpana.
        Minä kun NIIN rakastan sairaus-valitus-ketjuja.

Elää terveesti pitäisi, mutta sairaasti vain valitetaan.

"Elämä hyvä, vamma paha.
        Kummasta sinulle kertoisin

Suruko sulle jolla jo on
        vai ilo peitoksi kohtalon"

H.

• Joskus pakkaa korottamaa
        hunksz kirjoitti:

"Oman ladun tallaaja"

Nih! Enhän minä eläisi ilman kaltaistasi sanailijaa.
        Minä kun olen kova-pintainen Tefloni.
        Johon ei helpolla uppoa mikään, saati sitten kukaan.
        Vaan näin me tyttönen menemme, palstalla loistelemme.
        Sortuen usein feikkeihin toisten.

H.

Asiahan ei tietysti minulle kuulu mutta ei toi tallaaja sairauskertomustaan panostanut vaan esimerkillä kertoi seisomisesta ja työskentelystään.
        Ajattelin heti että onpa minulla asiat hyvin.
        Älä sie höppänä loukkaa heti kun tänne tulee uusia kirjoittajia joilla on sana hallussa.

• demeter1
        hunksz kirjoitti:

"demeter"

Taisipa tulla jo sanotuksi tuolla alenpana.
        Minä kun NIIN rakastan sairaus-valitus-ketjuja.

Elää terveesti pitäisi, mutta sairaasti vain valitetaan.

"Elämä hyvä, vamma paha.
        Kummasta sinulle kertoisin

Suruko sulle jolla jo on
        vai ilo peitoksi kohtalon"

H.

Voi sun kanssas hunksi. En viittaa nyt "oman ladun tallaajaan" vain meihin muihin, jotka emme pakonomaisesti torju sitä, mikä elämässä on hankalaa ja vaikeata ja jota yritämme kohdata vaikka kertomalla siitä muille. Ei se tarkoita säälin kerjäämistä, kuten täällä usein tulkitaan, vaan usein vain oman tilanteen hahmottamista ja selkiinnyttämistä tuon kertomisen kautta.
        Kuorman jakaminen muiden kanssa on myös meille kaikille sallitua. Älä yritä turhentaa sitä.

• demeter1 kirjoitti:

Voi sun kanssas hunksi. En viittaa nyt "oman ladun tallaajaan" vain meihin muihin, jotka emme pakonomaisesti torju sitä, mikä elämässä on hankalaa ja vaikeata ja jota yritämme kohdata vaikka kertomalla siitä muille. Ei se tarkoita säälin kerjäämistä, kuten täällä usein tulkitaan, vaan usein vain oman tilanteen hahmottamista ja selkiinnyttämistä tuon kertomisen kautta.
        Kuorman jakaminen muiden kanssa on myös meille kaikille sallitua. Älä yritä turhentaa sitä.

"demeter"

Kaikki kunnioitukseni elämän raskauttamille.
        Vaan minä en oikein hyväksy vakavien ongelmien jakamista palstalle vakavissaan.
        Se kuulostaa aina niin keino-tekoiselta.
        Teinien tavoin sanoakseni, hanki elämä.

"Katsoin iloiten tyttösen leikkiä pihalla,
        en kauniinpaa näkyä kokenut ollut

Minä halusin leluni jakaa kanssaan
        en katsettakaan saanut, olin hänelle kuollut

Tein kaikkeni että hän näkisi minusta
        muuta kuin poikaa kampura-jalkaista."

H.

• Joskus pakkaa korottamaa kirjoitti:

Asiahan ei tietysti minulle kuulu mutta ei toi tallaaja sairauskertomustaan panostanut vaan esimerkillä kertoi seisomisesta ja työskentelystään.
        Ajattelin heti että onpa minulla asiat hyvin.
        Älä sie höppänä loukkaa heti kun tänne tulee uusia kirjoittajia joilla on sana hallussa.

"Joskus pakkaa korottamaa"

Lue kommenttini demeterille.
        Saat lisää sanoja itsellesi.

H.

• Oman ladun tallaaja
        hunksz kirjoitti:

"Joskus pakkaa korottamaa"

Lue kommenttini demeterille.
        Saat lisää sanoja itsellesi.

H.

En todellakaan halunnut pahoittaa kenenkään mieltä mainitsemalla sairauksista enkä kerjätä sääliä aivan ventovierailta. Olisihan ollut hassua että luulette että laiskuuttani vain makaan sohvalla ja virkkaan patalappuja ja kudon sukkia. Patalaput lahjotin reumayhdistyksen myyjäiisiin ja sukat meni suvun miehille lahjoiksi. Onko tämäkin kielletty asia sanoa?
        En ollut tietoinen että sanaa sairaus ei saa sanoa, varsinkaan nimeltä. Halusin vain esimerkein kertoa puheena olevasta aiheesta.
        Kun en osaa paremmin ilmaista itseäni, niin tämä foorumi saa sitten olla, koska en halua suututtaa ja loukata ketään. Aika kuluu kirjallisuuden ja käsitöiden yms määräyksen parissa kuten tähänkin asti.

• Oman ladun tallaaja
        Oman ladun tallaaja kirjoitti:

En todellakaan halunnut pahoittaa kenenkään mieltä mainitsemalla sairauksista enkä kerjätä sääliä aivan ventovierailta. Olisihan ollut hassua että luulette että laiskuuttani vain makaan sohvalla ja virkkaan patalappuja ja kudon sukkia. Patalaput lahjotin reumayhdistyksen myyjäiisiin ja sukat meni suvun miehille lahjoiksi. Onko tämäkin kielletty asia sanoa?
        En ollut tietoinen että sanaa sairaus ei saa sanoa, varsinkaan nimeltä. Halusin vain esimerkein kertoa puheena olevasta aiheesta.
        Kun en osaa paremmin ilmaista itseäni, niin tämä foorumi saa sitten olla, koska en halua suututtaa ja loukata ketään. Aika kuluu kirjallisuuden ja käsitöiden yms määräyksen parissa kuten tähänkin asti.

korjaus piti olla "muun näpräyksen parissa".
        Tämä "aipädi " korjaa itsepäisesti joitakin sanoja.

• demeter1
        hunksz kirjoitti:

"demeter"

Kaikki kunnioitukseni elämän raskauttamille.
        Vaan minä en oikein hyväksy vakavien ongelmien jakamista palstalle vakavissaan.
        Se kuulostaa aina niin keino-tekoiselta.
        Teinien tavoin sanoakseni, hanki elämä.

"Katsoin iloiten tyttösen leikkiä pihalla,
        en kauniinpaa näkyä kokenut ollut

Minä halusin leluni jakaa kanssaan
        en katsettakaan saanut, olin hänelle kuollut

Tein kaikkeni että hän näkisi minusta
        muuta kuin poikaa kampura-jalkaista."

H.

No kaikille ei kelpaa, se mitä tahtoisi antaa, eikä sekään millainen on.
        Olen ollut huomaavinani, että sinullakin on tiettyjä vaikeuksia asiassa...

• satulallinen

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      50
      2234
    2. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      922
    3. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      904
    4. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      24
      889
    5. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      863
    6. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      51
      831
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      118
      819
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      9
      753
    9. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      749
    10. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      733
    Aihe