Heittädynpä nyt kokeeksi tämän palstan mahdollisten tietäjien varaan kysymykselläni..
Eli: minulla on Windows 7 pari vuotta vanhassa Acer-läppärissä. Ja muuten menee hyvin, mutta ajoittain (ehkä kerran kuukaudessa, ei siinä mielessä, heh-heh ;) ..?) ilmestyy ruudulle muutamaksi päiväksi seuraavanlainen ilmoitusikkuna: "Windows on havainnut kiintolevyongelman. - Aloita varmuuskopiointi. - Kysy uudelleen myöhemmin; Jos tapahtuu levyvirhe ennen seuraavaa varoitusta, voit menettää kaikki levyllä olevat ohjelmat ja asiakirjat..." Olen aikaisemmin painanut "peruuta"- vaihtoehtoa, mutta toki kiinnostaisi tietää mitä tämän ikkunan teksti oikeasti tarkoittaa, ja pitäisikö siihen reagoida jotenkin..?
Windows 7 - seuraanvanlainen ilmoitus..?
4
598
Vastaukset 4
Tuo viittaa yleensä siihen että kiintolevy on menossa rikki.
Kannattaa siis varmuuskopioida tiedostot esim ulkoiselle levylle ja tarkistaa levyn kunto esim näillä ohjelmilla:
http://www.download.fi/jarjestelma/jarjestelman_tiedot/crystaldiskinfo.cfm
http://www.hdtune.com/ (Trial)- Yngwe Proot
Ei tarvitse tehdä mitään ellei sulla ole tärkeitä tiedostoja joita et ole varmuuskopioinut talteen. Posota kunnes se kiintolevy oikeasti tilttaa lopullisesti. Ja tuo viittaa AINA siihen, että kiintolevy on hajoamassa, ei vaan yleensä, kuten vapustelija kertoo. Milloin se hajoaa on sitten sekunnin ja 11 vuoden välillä.
Varmuuden saa kun tarkistaa levyn esim noilla ohjelmilla. Etenkni tuo Crystal ilmoittaa heti onko levy kunnossa.
Mene tuon ohjauspaneelin kautta kattoo levy ja sieltä saat tuon ilmotuksen loppumaan :) Mutta kannattaa tarkistaa juuri että kovalevy on ok kunnossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 39665
- 86638
Sinä mies olisit
ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s31580Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.16578Miksi jätit minut
Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?37523Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella
Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?49511- 34502
Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se
Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?62495- 63491
- 68479