MItä mieltä olette? hyvä käyttöauto? Tilava? Kulutus? vikoja?
Halpa pitää?
Opel Combo
4
1658
Vastaukset
- osu1
Hyvä kaikissa kohteissa,paitsi vähän vikoja.Dieselin kulutus 5.2-6.2 ltr.
Miksi mainostus olematonta Suomessa ja muuallakin vähäistä?
Kuka autokauppias haluaa myydä autoa jos se on myyjälle lähinna
taloudellinen itsemurha. Vain huoltoja (öljynvaihdot, filtterit) ja nekin
takuuajan jälkeen muualla.Normaalikulutus tuotteet (renkaat,akut ym.)
hankitaan mistä edullisemmin saa.
Kaikki tämä koskee tätä vanhempaa mallia.
Nykyisessa Opel-Fiat sekoituksessa kauppiaskin alkaa tienaamaan.
Kannattaa tutkia MercedesBenz Citan Combi,on enemmän vanhan Combin
tapainen.Varmaan kestävyydeltäänkin. - Anonyymi
Vanha ketju jo ja Combon korimallikin on jo muuttunut joitakin kertoja. Mutta pakko silti kirjoittaa.
Ostin itse muutama vuosi sitten -2008 vuosimallisen, 1,3-litraisella turbodieselillä olevan Combon. On vielä tämä ns. sorsamalli, eli Corsasta tehty paku.
Ostin sen lähinnä sen vuoksi, kun tarvitsen suht usein jonkinlaista tavarankuljetus autoa, mutta farkku on tarkoituksiini liian pieni ja isot pakut taasen vähän turhan suuria useimmiten ainakin. Lisäksi perheettömänä mulle riittää ihan hyvin kahdelle rekisteröity auto. Ja joskus, jos nyt tarvitsee isompaa henkilökuljetusautoa, niin ajelen ne menot naisystävän autolla.
Oli ostaessa todella kohtuullisilla kilsoilla ajettu ja hyvin pidetty, nyt kilsoja on jo noin 200tkm, mutta isompia vikoja ei ole ollut vieläkään.
Ei edes näitä sähkövikoja eikä polttoainejärjestelmän ongelmia, kuten joillakin on omissa samanlaisissaan kuulemma ollut riesaksikin asti.
Virtalukko tosin temppuili yhdessä vaiheessa joitakin kertoja ja vaihdatin sen uuteen varmuuden vuoksi.
Olen saanut säilymään tämän ruosteettomanakin, vaikka ikää on jo 16 vuotta.
Eli on ollut ihan hyvä ostos, vielä kun on edullinen käyttökuluiltaan.
Kaikki verot jäävät hieman alle 300€/vuosi, sis. ajoneuvo- ja dieselveron. Kulutuskin on pyörinyt siinä 5-6 litran välillä satasella.
Moottori tosin saisi olla hieman tehokkaampi, vaikka tästä 1,3-litraisestakin on vedetty muistaakseni 75 heppaa ulos. Eli 1,7-litrainen olisi ollut parempi, vaikkakin yllättävän hyvä tämäkin on ollut muuten.
Kokoonsa nähden tosi tilava, johtuu varmaankin kulmikkaasta korimallista.
Käyttömukavuus nyt ei ole mikään huippu, mutta ei tarvitsekaan olla, käyttöä varten ostin tämän alunperinkin.
Pari kertaa olen tehnyt tässä vuosien aikana pitkää lomareissuakin tällä silti ja hyvin nekin on mennyt. Molemmat reissut olivat vielä kesäaikaan, niin takatilaan mahtui kaikki tarpeelliset varusteet ja mahduin vielä ihan hyvin nukkumaankin siellä, jos tarvitsi yöpyä sadesäällä.
En nyt ole ollut oikeastaan ikinä mikään Opel-henkinen tyyppi ja kyllä mä vähän karsastin tätäkin aikanaan ostaa, mutta tosiaan ihan turhaan. Ainakin oma yksilö on ollut hyvä. Jälleenmyyntiarvoahan tässä ei ainakaan omasta mielestäni ole riittävästi, joten ajelen tämän varmaan ihan loppuun. Mutta kyllä tässä varmaan vielä ajoa riittää, kun olen ainakin katsellut myynnissä olevia samanlaisia Comboja, ja monella on ajettu jo tuollaisia 300-400tkm lukemia. Siis tällä pikkudieselilläkin.
Tosin en tiedä, onko niillä jo kuinka isoa vikahistoriaa pohjilla..- Anonyymi
Omakin on kyllä pelannut hyvin, noin 7v ja 100tkm olen omallani ajellut.
On tosin sillä 1,7-litraisella diesel-koneella.
Ja on tosiaan aika edullinen käyttö- ja ylläpitokuluiltaan.
Ainoa miinus mielestäni on se, että takatila on myös ikkunoilla varustettu, umpimalli olisi ollut mieluisempi, mutta kunnon ummennukset nyt auttoi asiaa aika hyvin.
- Anonyymi
Minul la oli Toymota Cominut suljettiin tekaistulla syytteellä tänne. rolla hyvä auto sitten vei poliisi kilvet monta vuo täällä on kyllä rauh vbiereissä huoneesa se vähän häiritsee. allista joskus jou huutaa kaikki yöttta sitten ja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.35088781 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12581Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692358- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161542Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91401- 1121347
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227