Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mobiilivarmenne

saunal<

Tarjoushinnat voimassa Saunalahden liittymissä 31.3.2014 asti. Elisan yritysliittymissä tarjoushinnoittelu voimassa koko mobiilivarmenteen voimassaoloajan 5 vuotta

onko yksityiselle ilmainen 5v en välitä siitä käyttömaksusta oliko 0,09

6

669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei saunal

    • FeedFeed

      Jos aiotte saada mobiilivarmenteelle käyttäjiä, ei tulisi olla mitään kk maksuja, korkeintaan transaction maksu käyttäjälle, mieluiten ei sitäkään. Palvelun pyörittäjä (joka varmennusta pyytää) on oikea laskutuskohde kuten TUPAS tunnistuksesta.

      • VaikempaakinOnTehty

        "Palvelun pyörittäjä (joka varmennusta pyytää) on oikea laskutuskohde kuten TUPAS tunnistuksesta."

        Tuskin esim. Kela suostuu maksamaan jokaisesta kerrasta, kun käyt katsomassa vaikkapa sähköisiä reseptejäsi. Tai poliisi, kun varaat esim. passin uusimisajan heiltä.

        Hmmmm... pitäisiköhän perustaa kilpaileva mobiilivarmennepalvelu. SIM kortin mukanaolo ei taida olla välttämätöntä, jotta voisi tehdä kilpailevan mobiilivarmenteen. Liittymä operaattorin SMS-järjestelmään tosin tarvittaisiin.
        Jokainen operaattori tarjoaa rajapinnan SMS-järjestelmäänsä, ei tosin ilmaiseksi.

        Tässä esimerkkinä Soneran rajapintadokumentit:
        http://www.sonera.fi/yrityksille/liiketoiminta ja tukipalvelut/palveluntarjoajille/content gateway


    • Apperilappu

      Ajattelin ottaa mobiilivarmenteen käyttöön, mutta luovuin, kun huomasin että siitä menee kuukausimaksu. Jatkan pankkitunnusten käyttöä - se on ilmaista.
      Järjetöntä maksaa kuukausimaksua, kun virastoasiointikin on satunnaista.
      Elisa/Saunalahti ovat hinnoitelleet mobiilivarmenteensa ulos.

      Suostun maksamaan mobiilivarmenteesta 50 senttiä / käyttökerta, en enempää, en aikanaan kuukausimaksuja. Ottakoot tai jättäkööt - ja veikkaan että iso osa ihmistä ajattele samoin kuin minä.

      Ajatelkaapa mikä rahasampo mobiilivarmenne olisi operaattoreille, jos vaikka vain joka viides suomalainen ottaisi sen käyttöön.

    • Minä en maksaisi edes tuota. Joku 10-20 senttiä voisi vielä tulla kysymykseen. Minä näen mielekkäänä maksaa tuotteista ja palveluista, joita haluan. Tunnistautuminen ei sinänsä ole mikään palvelu minulle vaan se on väline johonkin varsinaiseen palveluun.

      Jos on ilmainen perinteinen tapa hoitaa asiointi, niin miksi maksaisin lisää siitä, että voin tehdä sen jotenkin uudemmalla tavalla.

    • TArkkaMArkka

      Aivan niin! Ottakoon Elisa opiksi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe