Seinien väri???

ei käsitä ei

Katosin eilen hetken tuota Kaisa asunto-ohjelmaa ja siinä jotenkin jäi mieleen, että se Kaisa päivitteli omakotitalon SISÄseinien värejä ("persoonallista!") ja omistaja jotenkin siihen mielestäni fiksusti totesi, että nehän voi maalata (tai jotain tällaista).

Ei kai KUKAAN osta omakotitaloa tai siis jätä ostamatta jos SISÄSEINIEN maali tai tapetti ei miellytä???
EIkö omakotitaloa ostettaessa ole miljoona tärkeämpääkin seikkaa ja ei kai mikään kauppa voi jäädä tekemättä, jos seinien väri ei miellytä?? Ei kai kukaan jätä menemättä näytölle jos sisäseinien väri jotenin tökkii? Nehän saa hemmetti maalattua mieleisekseen!
Rakenteet on ne, joihin ei voi vaikuttaa, tai kantavat seinät, mutta ei seinien väri??

9

334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tolkkua!

      Ns. sisustussuunnittelijoilla on nykyään keittiöön kolme värivaihtoehtoa: valkoinen, valkoinen ja valkoinen.

      Ulkoseinissäkin on ärsyttävästi räystäät, vuorilaudat ja terassien ym. kaiteet melkein aina valkoisia. Järkevä tapa olisi sävyttää nämä talon ulkoseinien mukaan astetta tummemmiksi kuin seinät. Meikäläisellä on ruskean talon räystäsrakenteet tumman punaisia. Nurkat ovat samaa väriä kuin seinät. Ikkunoissa seinän väristä poikkeaa vain ikkunoiden syvennyksen pielet, ei vuorilautoja.

      Sisäseinien väri on tosiaan sivuseikka. Olen ajatellut, että jos myisin taloa, ilmoittaisin että maalaan sisäseinät haluttuun väriin ilman lisähintaa jos se vaikuttaa kaupan toteutumiseen.

      • Tumppimaakari 16

        "Järkevä tapa olisi sävyttää nämä talon ulkoseinien mukaan astetta tummemmiksi kuin seinät."

        Miten niin olisi järkevää?

        Minusta kuvaamasi väriyhdistelmä on aika synkkä. Minun silmääni miellyttäisivät valkoiset yksityiskohdat paljon enemmän.

        Itse asiassa mökkinaapuri maalasi möksänsä uudelleen ja todellakin muutti ennen punaisten vuorilautojen yms. värin valkoiseksi. Hirveän paljon kauniimpi ja valoisamman ja iloisen näköinen.


      • tolkkua!
        Tumppimaakari 16 kirjoitti:

        "Järkevä tapa olisi sävyttää nämä talon ulkoseinien mukaan astetta tummemmiksi kuin seinät."

        Miten niin olisi järkevää?

        Minusta kuvaamasi väriyhdistelmä on aika synkkä. Minun silmääni miellyttäisivät valkoiset yksityiskohdat paljon enemmän.

        Itse asiassa mökkinaapuri maalasi möksänsä uudelleen ja todellakin muutti ennen punaisten vuorilautojen yms. värin valkoiseksi. Hirveän paljon kauniimpi ja valoisamman ja iloisen näköinen.

        Mökeissä nyt ainakin pitäisi huomioida se, että rakennus istuu maastoon luontevasti. Valkoinen ei sitä tee, on se sitten vaikka vain vuorilaitojen värinä.


    • kh pikh n9 pihj k9

      Sävyteleminen kakspiippuinen asia. Joku voi ensitöikseen alkaa laskeskelemaan uudelleen maalamisen kustannuksia, joku saattaa kiinnostua kohteesta enemmän. Että siiinä suhteessa valkoinen on suosittu, se ei herätä tunteita paljoakaan, lisäksi antaa siistin ja avaran vaikutelman.

      Itellä oli aikanaan joku ti- suunnittelija maalaillut seiniä ties minkä värisiksi. Kun ostetiin asunto, koko homma alkoi maalaamisella ja tapetoinnilla, ennen muuttoa.

      Nämä stailausohjelmat antavat tosiaan vähän väärää kuvaa asuntokaupasta, mutta eipä se paljoa eroa autokaupasta, joku auto on jokun mielestä nyt vaan rumanvärinen. Auton maalaaminen kallista, siksi siinä etenkin kiinnitetään väriin paljon huomiota.Kaks samanlaista autoa, toinen ruma, toinen ei, kumman ostat?

    • pienemmästäkin

      Tuossa vastattain sukulaiseni jättivät tarjouksen tekemättä kerrostalokolmiosta.. Siellä kun yhteen ovikaukon yläosaan oli tehty holvikaari ja se ei miellyttänyt. Että sellasta

      Nykyään järjestetään kaiken maailman koulutusta ja kursseja.. Miksei asunnon ostajalla ole mahdollisuutta saada asioihin pienintäkään opastusta?
      Vai onko sellainen mahdollista jossain, en ainakaan ole kuullut..

      • suhteellisuutta!

        Jos oviaukon yläosaan on tehty holvikaari niin sen poistaminen on pikku juttu. Tällaisen ei pitäisi vaikuttaa mitään ostoon. Jos ei itse osaa tehdä, on kyllä tekijöitä.


    • tolkkua

      Eri värien käyttö on makuasia. Joku maalaa talonsa kokonaan valkoiseksi tai vaalean siniseksi. Hirveää! Varsinkin jos talo on metsäalueella niin hirveämpää ei osaa kuvitella.

    • Ei niillä seinien väreillä nyt niin suurta vaikutusta ole, tosin todennäköisesti tienaat maalauttamalla seinät maalarinvalkoisiksi ennen myynnin aloittamista. Vaale asunto kun on helpompi myydä, eki toteutuva kauppahinta nousee hieman.

      Sen sijaan on kaksi varmaa tapaa polttaa kymmeniätuhansia eroja rahaa turhaan, eli keittiö- ja pesutilaremontit. Punainen/sininen/musta keittiö vaikeuttaa asunnon myyntiä, etenkin jos valitset jonkun huippumuodikkaan merkin jonka ihmeellisen kokoisiin kaapistoihin ei myyntihetkellä saa edes uusia ovia. Pesutilat ovat vielä pahempi moka, siellä ei selviä edes ovien vaihtamisella vaan koko homma täytyy tehdä uudelleen. Jälleen kerran neutraalit värit korostuvat. Valkoinen tai vaalean harmaa laatta seinissä, ehkä lisättynä kapealla neutraalilla boordikerroksella. Lattia vaalean- tai tummanharmaata/ruskeaa/vaalean sinistä laattaa. Kyllä, erittäin tylsiä, mutta sellaiset joiden kanssa jokainen ostaja voi elää. Persoonallinen pesutila ei vain nollaa remontin arvoa, vaan laskee lisäksi sen verran kohteen toteutuvaa myyntihintaa. Eli kannattaa miettiä aika tarkkaan ennen kuin tekee oman näköisensä remontin, jos se maksaa 15.000 € niin tappio on myytäessä 30.000 €.

      • 24t ew ew 34

        Trolli kirjoittaa vaihteeksi asiaakin, tietenkin asian vierestä, hyvä että edes yrittää.

        Se on se kohtaamisongelma. Erikoisempi asunto vaatii helpolla pitemmän myyntiajan, ennenkuin kiinnostunut ostaja löytyy ja kaupat tulee. Palstan vakiotrolli ei ole tehnyt eläissään asuntokauppoja, työttömänä vuokrakämpässä, heittelee mielikuviaa ja mielipiteitään.

        Monet haluavat remontoitavan asunnon, ei ne osta just remontoitua, jos etenkin remontti ei miellytä. Blancokämppä aina varmin vaihtoehto, maalaaminen nopeaa ja halpaa. Kylppäreitten ja keittiöitten kanssa hankalampaa, ne kalliimpia vaihtaa, että jos haluaa noeammin kaupat, mahdollisimman neutraalia. Kalliilla tehdyn saa kaupaksi nopeasti, jos ei ole liian erikoinen. Siinä tapauksessa pieni pintaremppa kannattaa. Jos tekee Xtremeä, saa varautua pitkään kaupusteluaikaan.

        Kyllä kaikille asunnoille ostajansa on, mutta jos kiire, myyjä joutuu tinkimään hinnasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2324
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2177
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe