Aurinkorannikko vs Kanaria talviasumiseen

Kumpi?

Miten vertaatte näitä keskenään ajatellen talviajan asumista? Hintataso, sää, matka Suomeen, palvelut suomalaiselle, vuokrataso, ym?

Kannattaako Aurinkorannikolle jäädä jos on jonnekin lähteäkseen talveksi, vai tuleeko saman tien Kanarialle?

8

520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • caramba

      Kyllä ehkä sää on vähän lämpimämpi Canarialla, ruoka halpaa jos teet itse, no on halpoja ruokapaikkojakin, suosittelen.

    • ...,,,,,,,,,,,,.....

      Mielummin kanaria. Aurinkorannan etu (jos sitä pitää etuna) on suurempi suomalaisyhteisö ja edullisemmat lentohinnat (jos aikoo enemmän väliä rampata) kanarialla (varsinkin teneriffan ja gran canarian eteläosassa) taas edullisempi hintataso kaikessa ja parempi sää ympärivuoden.

      • 1+19

        Varmaan suomalaisyhteisön merkitys on aika persoonakohtainen asia, kaikki ei halua olla paljon tekemisissä ja noissa on ne kielitaitoiset tapaukset.

        Gran Canarian ja Teneriffan eteläosissa hintataso on paljon kalliimpi kuin pohjoisessa. Turismi keskittyy Inglesiin ympäristöineen ja Puerto Ricoon, Mogan on varmaan saaren kallein paikka, Teneriffalla Americas ja ne lähirysät on kalliita. Las Palmas, Puerto de la Cruz, Santa Cruz ja monet Teneriffan pohjoisen kaupungit myös halpoja. Paikalliset asioi samoissa kaupoissa ja ravintoloissa ja se pitää hinnat kurissa.

        Lentohinnoissa Aurinkorannikko voittaa, mutta talvikuukaudet on epävakaisia ja viileitä, Kanarialle sieltä talviasukkaatkin tulee lomalle lämmittelemään.


      • 1+19
        1+19 kirjoitti:

        Varmaan suomalaisyhteisön merkitys on aika persoonakohtainen asia, kaikki ei halua olla paljon tekemisissä ja noissa on ne kielitaitoiset tapaukset.

        Gran Canarian ja Teneriffan eteläosissa hintataso on paljon kalliimpi kuin pohjoisessa. Turismi keskittyy Inglesiin ympäristöineen ja Puerto Ricoon, Mogan on varmaan saaren kallein paikka, Teneriffalla Americas ja ne lähirysät on kalliita. Las Palmas, Puerto de la Cruz, Santa Cruz ja monet Teneriffan pohjoisen kaupungit myös halpoja. Paikalliset asioi samoissa kaupoissa ja ravintoloissa ja se pitää hinnat kurissa.

        Lentohinnoissa Aurinkorannikko voittaa, mutta talvikuukaudet on epävakaisia ja viileitä, Kanarialle sieltä talviasukkaatkin tulee lomalle lämmittelemään.

        Yksi sana unohtui keskikappaleen keskeltä, eli piti olla "Las Palmas Gran Canarialla..."


    • .....,,,,,,,,.......

      Jos vertaa ravintoloiden hintatasoa itse olen sitä mieltä että teneriffan eteläosa on pohjoista halvempi. Americas ympäristöineen on toki turisteille tarkoitettu mutta kilpailua on paljon mikä pitää hinnat kurissa.. toki kalliita ja ylihintaisiakin ravintoloita löytyy paljon mutta niin löytyy kohtuuhintaisia/halpoja. Kauppojen hintataso on taas sama jos viitsii/pystyy käymään motarin luona olevissa supermarketeissa ja jättää nämä turisteille tarkoitetut kioskikaupat väliin.

    • Maahinen Barbadoksel

      Helppo valinta: Puerto de la Cruz.

      Sinne lähdetään viettämään joskus eläkepäiviä. Päätös on jo tehty ja asuntoa katsellaan...

    • Etelä-pohojalaanen

      Helppo valinta; Play del ingles / Maspalomas.

      Sinne lähdetään viettää lomia ja eläkepäiviä. Päätös on tehty aikoja sitten ja asunto hankittu :)

    • Etelä-pohojanmaa

      Lisätään sen verran kun kysyttiin, Aurinko rannikko vai Kanarian saaret no tietenkin Kanarian saaret. (talvella lämpimämpi)

      Mikä saarista, no Gran Canaria tietenkin. (tämä on mielipide)

      Pohjoinen vai etelä osa saaresta, no etelä tietenkin.

      Pohjoiset osat edullisempia siis asuntojen hinnat/vuokrat, mutta talvella varsinkin etelässä on selvästi lämpimämpää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8236
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe