valkoiset näpyt alapäässä

apua!

MInulla on vasta puhjennut valkoisia näppylöitä pienten häpyhuulten sisäpintaan. Suurimmat ovat ikään kuin jonossa molemmin puolin sisempien häpyhuulten siäpintaa, ja muuten pienempiä näppylöitä on ympäriinsä. Näpyt kutiavat ja alapää tuntuu normaalia kuivemmalta. Seksikumppanilla on ollut virtsatietulehdusmaisia oireita. Osaako kukaan sanoa mistä voisi olla kyse?! voisiko olla vain tulehtuneita ihohuokosia tai hiiva, vai pitääkö pelätä kondyloomaa tai herpestä? Aiemmin ei ole sukupuolitautia löytynyt mutta nyt alan olla jo aika huolissani :(

10

9531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apua!

      Näpyt vaikuttaisivat myös leviävän koko ajan ulommas, mistähän on kyse?! :(

      • Apuun!

        Ovatko kipeitä? Vuotavatko?

        Alapään iholla ja limakalvolla on paljon ihorauhasii esim. talirauhasia. Tällänen rauhanen voi mennä tukkoon ja siitä syntyy tuollasia pieniä näppyjä eli vähän sama asia kuin finni. jos niitä on paljon, hoida antibioottivoiteella, en usko että mitään vakavempaa korkeintaan tulehtunut talirauhanen. Hiiva se ei ole koska siihen ei liity näpyt.


      • apua!
        Apuun! kirjoitti:

        Ovatko kipeitä? Vuotavatko?

        Alapään iholla ja limakalvolla on paljon ihorauhasii esim. talirauhasia. Tällänen rauhanen voi mennä tukkoon ja siitä syntyy tuollasia pieniä näppyjä eli vähän sama asia kuin finni. jos niitä on paljon, hoida antibioottivoiteella, en usko että mitään vakavempaa korkeintaan tulehtunut talirauhanen. Hiiva se ei ole koska siihen ei liity näpyt.

        Kyllä tuntuu kutinaa alapäässä, ja ne pienemmät patit peittävät jo oikeastaan koko sisemmät häpyhuulet kun tarkemmin katsoin. Minkäänlaista vuotoa ei ole. Huolestuttaa vaan kun kumppanin oireet alkoivat samoihin aikoihin..


      • Apuun
        apua! kirjoitti:

        Kyllä tuntuu kutinaa alapäässä, ja ne pienemmät patit peittävät jo oikeastaan koko sisemmät häpyhuulet kun tarkemmin katsoin. Minkäänlaista vuotoa ei ole. Huolestuttaa vaan kun kumppanin oireet alkoivat samoihin aikoihin..

        Ei siis vuoda mitään? Ovatko kosketusarkoja vai kivuttomia? Tuon hiivan saat ainakin yliviivata kuten jo mainitsin, osta antibioottivoide. Jos ei tehoa, mene näyttämään asianomaiselle. Jos se on kondylooma, paranee itsestään sillä toistaiseksi ei ole mitään parantavaa lääkitystä. Voit toki teettää kotona HPV testin jos haluat varmistua asiasta :)


    • gyne

      On sp-herpes. Pian lääkäriin sukupuolitautien vastaanotolle, on ilmainen monessa kaupungissa. Kaverisi on tartuttanut.

      • HKK

        Mitenhän aloittajan on käynyt? Selvisiköhän syy kiusalliseen vaivaan? 😮


      • Nina1313

        Mulle on tullut tasan samanlaiset näppylät Ja Olen espanjassa Ja en tiedä mitä tehdä. Osa alkanu puhjeta Ja aivan kauhea polte. Mitenköhän kauhan tässä kestää ennen kun paranee


      • llllll
        Nina1313 kirjoitti:

        Mulle on tullut tasan samanlaiset näppylät Ja Olen espanjassa Ja en tiedä mitä tehdä. Osa alkanu puhjeta Ja aivan kauhea polte. Mitenköhän kauhan tässä kestää ennen kun paranee

        no,selvisitkö näpyistä? olen aika varma että herpes losahti..


    • Anonyymi

      Kondylooma oli ja tarttunut kumppanilta joka sai sen Thaimaanreissuillaan. Että silleen.

      • Anonyymi

        Eiköhän syy näihin aloittajan näppyihin ole jo 5 vuodessa selvinnyt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      3706
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2264
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe