Bahtin kurssi

mimmi66

Millainen vaihtokurssi on tällä hetkellä Krabin alueella?Forecan kurssi n.0.41,
saako perillä paremman hinnan euroista?Perivätkö vaihtopalkkiota?

46

3667

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mani

      Koh lanta 1e = 44.5 baht

      • mimmi66

        Kiitos tiedosta,eipä sitten kannata vaihdella kotomaassa eurojansa!


      • visalla
        mimmi66 kirjoitti:

        Kiitos tiedosta,eipä sitten kannata vaihdella kotomaassa eurojansa!

        Eipä.Ellei ole menossa aamulennolla ja jollekin pikkusaarista, missä ei rahanvaihtopisteitä.Lentokentän rahanvaihto avautuu vasta klo 8..nimim.kokemusta on.Onneksi visa kelpaa;)


    • tyhjän kanssa

      tuo on ihan kuten jos 100 kertaa on sanottu että onko kurssi 40,5 vain 41,5....laskekaa nyt 2 viikon rahat ja mikä on säästö kun etsii sitä halvinta rahanvaihtopaikkaa. Nostan aina käteistä kortilla ja ihan sama mikä on kurssi tai mitä menee nostosta. Minulla ei ole aikaa etsiä sitä halvinta ja eikä edes tarvista.
      Jos on rahat niin vähissä että euronkin säästö pitää jostain hakea niin olkaa kotona.

      • Nuukuus on sairaus:)

        juuri näin ...se on kyllä kumma että tuolla paikassa tulee tosi nuukaksi.
        Esim. jos jossain joku ruoka maksaa 100bat ja muuten siisti paikka ja sitten se sama ruoka maksaa jossain 90 bat ja paikka ei ole niin siisti niin kumpaa sitä mennään ? ...no tietysti sinne halvempaa vaikka kyseessä on vain n. 0,25€ ero ...se 10 bat ero tuntuu silloin tosi suurelta vaikka on noinkin mitätön summa ....jospa sitä seuraavalla kerralla muistaisi olla nuukailematta :)


      • Neuvosta kiitolliset

        Kiitos vinkistä "tyhjän kanssa". Olimme harkinneet noita kolmea vaihtoehtoa, eli vaihdammeko kaikki rahat jo Suomessa, käytämmekö vain luottokorttia vai vaihdammeko käteiset paikan päällä.
        Niinpä teimme neuvomasi laskutoimituksen.
        Alkukuvio: 2 aikuista ja 2 lasta parin viikon lomalla.
        Matkakassa yhteensä 2500 euroa.

        Forexin kurssilla ( 41): 102.500 bathia
        Kortilla nostettaessa: (42,80 nostomaksut ja käsittelykulut, jolloin todellinen kurssi on alle forexin) ( http://www.scb.co.th/scb_api/dccb_25.jsp )
        Paikan päällä vaihdettuna (44,5): 111.250

        Eli paikan päällä käteistä vaihtamalla saamme 8.750 bathia enemmän. (Euroiksi muutettuna lähes 200 euroa.)

        Tuolla saammekin jo rantatuolit koko porukalle kahdeksi viikoksi kivan saariristeilyn ja vielä aika monta jätskiä lapsille.
        Vielä kerran oiken paljon kiitoksia sinulle!


      • onkskukkaa
        Neuvosta kiitolliset kirjoitti:

        Kiitos vinkistä "tyhjän kanssa". Olimme harkinneet noita kolmea vaihtoehtoa, eli vaihdammeko kaikki rahat jo Suomessa, käytämmekö vain luottokorttia vai vaihdammeko käteiset paikan päällä.
        Niinpä teimme neuvomasi laskutoimituksen.
        Alkukuvio: 2 aikuista ja 2 lasta parin viikon lomalla.
        Matkakassa yhteensä 2500 euroa.

        Forexin kurssilla ( 41): 102.500 bathia
        Kortilla nostettaessa: (42,80 nostomaksut ja käsittelykulut, jolloin todellinen kurssi on alle forexin) ( http://www.scb.co.th/scb_api/dccb_25.jsp )
        Paikan päällä vaihdettuna (44,5): 111.250

        Eli paikan päällä käteistä vaihtamalla saamme 8.750 bathia enemmän. (Euroiksi muutettuna lähes 200 euroa.)

        Tuolla saammekin jo rantatuolit koko porukalle kahdeksi viikoksi kivan saariristeilyn ja vielä aika monta jätskiä lapsille.
        Vielä kerran oiken paljon kiitoksia sinulle!

        Minä kiitän myös neuvosta.

        Olen talven yli patilassa perheenin kanssa, joudun kantamaan isot summat käteistä, koska työni luonteesta ei plajon kuitteja veneilijöille anneta ja fyrkkaa tulee 20 - 100 euron seteleinä suoraan kassin pohjalle.
        Näitä sitten vaihtelen patilassa ja kyllä sillä on merkitystä esim. 20 000 euroa, onko kurssi 43,5 tai 45,5 - tuossakin yhden mopon hinta eli 40 000 bahtia.


      • jaska11
        onkskukkaa kirjoitti:

        Minä kiitän myös neuvosta.

        Olen talven yli patilassa perheenin kanssa, joudun kantamaan isot summat käteistä, koska työni luonteesta ei plajon kuitteja veneilijöille anneta ja fyrkkaa tulee 20 - 100 euron seteleinä suoraan kassin pohjalle.
        Näitä sitten vaihtelen patilassa ja kyllä sillä on merkitystä esim. 20 000 euroa, onko kurssi 43,5 tai 45,5 - tuossakin yhden mopon hinta eli 40 000 bahtia.

        Nuukuus on sairaus!!! Ei se ole nuukuutta vaan järkevää rahan käyttöä. Voithan sinä vaikka sytyttää sikaris satasen seteleillä jos siltä tuntuu. Minä en nuukaile lomalla mutta miks kylvää rahaa forexille kun sen voi antaa vaikka tippeinä paikallisille. Tä.


      • man7
        Neuvosta kiitolliset kirjoitti:

        Kiitos vinkistä "tyhjän kanssa". Olimme harkinneet noita kolmea vaihtoehtoa, eli vaihdammeko kaikki rahat jo Suomessa, käytämmekö vain luottokorttia vai vaihdammeko käteiset paikan päällä.
        Niinpä teimme neuvomasi laskutoimituksen.
        Alkukuvio: 2 aikuista ja 2 lasta parin viikon lomalla.
        Matkakassa yhteensä 2500 euroa.

        Forexin kurssilla ( 41): 102.500 bathia
        Kortilla nostettaessa: (42,80 nostomaksut ja käsittelykulut, jolloin todellinen kurssi on alle forexin) ( http://www.scb.co.th/scb_api/dccb_25.jsp )
        Paikan päällä vaihdettuna (44,5): 111.250

        Eli paikan päällä käteistä vaihtamalla saamme 8.750 bathia enemmän. (Euroiksi muutettuna lähes 200 euroa.)

        Tuolla saammekin jo rantatuolit koko porukalle kahdeksi viikoksi kivan saariristeilyn ja vielä aika monta jätskiä lapsille.
        Vielä kerran oiken paljon kiitoksia sinulle!

        Koh lanta 9.1 2014 1e= 44.1


      • mitaaamaks

        kummastisitä vain joku pattayan porukka suu vaahdossa ylistää bahtibusseja pattayalla luulleen niitä edelleen taxeiksi. jos ei ole varaa normitaksilla ajaa vaan liikkuu paikallisilla busseilla (mitä on muuten samaan hintaa ihan joka paikassa) niin joillekin on tärkeää se maksaako kalja kaupassa 50bahtia vai ravintolassa 80 bahtia. summa summarum. perillä kannattaa vaihtaa ja yhtä halpaa on joka paikassa. monesti se on vain tinkimisen taidoista kiinni mitä jokin maksaa.


      • selviikooo
        Nuukuus on sairaus:) kirjoitti:

        juuri näin ...se on kyllä kumma että tuolla paikassa tulee tosi nuukaksi.
        Esim. jos jossain joku ruoka maksaa 100bat ja muuten siisti paikka ja sitten se sama ruoka maksaa jossain 90 bat ja paikka ei ole niin siisti niin kumpaa sitä mennään ? ...no tietysti sinne halvempaa vaikka kyseessä on vain n. 0,25€ ero ...se 10 bat ero tuntuu silloin tosi suurelta vaikka on noinkin mitätön summa ....jospa sitä seuraavalla kerralla muistaisi olla nuukailematta :)

        ainoat,jotka puhuu joistain 10 bahtin eroista on ne pattiksen porukat. seuraa vain keskusteluja niin asiat selviää.


      • köyhän harraste
        onkskukkaa kirjoitti:

        Minä kiitän myös neuvosta.

        Olen talven yli patilassa perheenin kanssa, joudun kantamaan isot summat käteistä, koska työni luonteesta ei plajon kuitteja veneilijöille anneta ja fyrkkaa tulee 20 - 100 euron seteleinä suoraan kassin pohjalle.
        Näitä sitten vaihtelen patilassa ja kyllä sillä on merkitystä esim. 20 000 euroa, onko kurssi 43,5 tai 45,5 - tuossakin yhden mopon hinta eli 40 000 bahtia.

        90% matkoista on 2 viikkoa ja rahaa kuluu 1000 -3000 euroa. Ei siis mitään väliä mikä on kurssi...oikeasti. Jättää päivässä pari kaljaa pois niin siinä se on.
        Kukaan maailmassa ei ole rikastunut valuutanvaihdolla...sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa kun rahaa tehdään.


      • kuolen nauruun
        Neuvosta kiitolliset kirjoitti:

        Kiitos vinkistä "tyhjän kanssa". Olimme harkinneet noita kolmea vaihtoehtoa, eli vaihdammeko kaikki rahat jo Suomessa, käytämmekö vain luottokorttia vai vaihdammeko käteiset paikan päällä.
        Niinpä teimme neuvomasi laskutoimituksen.
        Alkukuvio: 2 aikuista ja 2 lasta parin viikon lomalla.
        Matkakassa yhteensä 2500 euroa.

        Forexin kurssilla ( 41): 102.500 bathia
        Kortilla nostettaessa: (42,80 nostomaksut ja käsittelykulut, jolloin todellinen kurssi on alle forexin) ( http://www.scb.co.th/scb_api/dccb_25.jsp )
        Paikan päällä vaihdettuna (44,5): 111.250

        Eli paikan päällä käteistä vaihtamalla saamme 8.750 bathia enemmän. (Euroiksi muutettuna lähes 200 euroa.)

        Tuolla saammekin jo rantatuolit koko porukalle kahdeksi viikoksi kivan saariristeilyn ja vielä aika monta jätskiä lapsille.
        Vielä kerran oiken paljon kiitoksia sinulle!

        4 hengen matka kuluineen maksaa n. 10 000 euroa ja sinä alat vaahtoo jos säästää tuolla 200 euroa...anna minun oikeasti nauraa tälle.


      • kumpi ?
        onkskukkaa kirjoitti:

        Minä kiitän myös neuvosta.

        Olen talven yli patilassa perheenin kanssa, joudun kantamaan isot summat käteistä, koska työni luonteesta ei plajon kuitteja veneilijöille anneta ja fyrkkaa tulee 20 - 100 euron seteleinä suoraan kassin pohjalle.
        Näitä sitten vaihtelen patilassa ja kyllä sillä on merkitystä esim. 20 000 euroa, onko kurssi 43,5 tai 45,5 - tuossakin yhden mopon hinta eli 40 000 bahtia.

        Etkö ole kuullut että rahat voi siirtää taikku pankkiin. MIksi alkaa käteistä kuljettaa. Siis en usko sinun tarinaasi...sorry vaan. Tai sitten olet kyllä melkoisen tyhmä.


      • huvittaa
        Neuvosta kiitolliset kirjoitti:

        Kiitos vinkistä "tyhjän kanssa". Olimme harkinneet noita kolmea vaihtoehtoa, eli vaihdammeko kaikki rahat jo Suomessa, käytämmekö vain luottokorttia vai vaihdammeko käteiset paikan päällä.
        Niinpä teimme neuvomasi laskutoimituksen.
        Alkukuvio: 2 aikuista ja 2 lasta parin viikon lomalla.
        Matkakassa yhteensä 2500 euroa.

        Forexin kurssilla ( 41): 102.500 bathia
        Kortilla nostettaessa: (42,80 nostomaksut ja käsittelykulut, jolloin todellinen kurssi on alle forexin) ( http://www.scb.co.th/scb_api/dccb_25.jsp )
        Paikan päällä vaihdettuna (44,5): 111.250

        Eli paikan päällä käteistä vaihtamalla saamme 8.750 bathia enemmän. (Euroiksi muutettuna lähes 200 euroa.)

        Tuolla saammekin jo rantatuolit koko porukalle kahdeksi viikoksi kivan saariristeilyn ja vielä aika monta jätskiä lapsille.
        Vielä kerran oiken paljon kiitoksia sinulle!

        Taikuissa ei maksa missään rantatuolit...tai maksaa mutta siitä yleensä saa pantin pois tai voi ostaa esim. juomaa tai ruokaa. Et varmaan tiennyt kun et ole ikinä käynyt...Kanarialla ne maksaa kyllä ja sieltä varmaan sinun kokemukset onkin?


      • Matikkapää
        kuolen nauruun kirjoitti:

        4 hengen matka kuluineen maksaa n. 10 000 euroa ja sinä alat vaahtoo jos säästää tuolla 200 euroa...anna minun oikeasti nauraa tälle.

        Mistä otit tuon kymppitonnin? Luehan Neuvosta kiitollisten viesti uudelleen. Mutta jos kassa olisi tosiaan tuon 10.000, niin säästä olisi silloin 4 x 200. Osaatko ihan itse laskea paljonko se on.


      • Paljosta kiitollinen
        huvittaa kirjoitti:

        Taikuissa ei maksa missään rantatuolit...tai maksaa mutta siitä yleensä saa pantin pois tai voi ostaa esim. juomaa tai ruokaa. Et varmaan tiennyt kun et ole ikinä käynyt...Kanarialla ne maksaa kyllä ja sieltä varmaan sinun kokemukset onkin?

        Ai kun kiva tietää. Kerron tämän sitten ensi viikolla rantapojille kun tulevat pyytämään multa rahaa rantatuolista. Varmaan palauttavat ne kaikilla aiemmillakin matkoilla maksamani rahat kun kerron että sinä käskit. Ja kun kerran asialle rupeavat, niin antavat varmaan kaikille aurinkotuolinsa maksaneille rahansa takaisin. Voi sitä ilon päivää!


      • huvittaa
        Paljosta kiitollinen kirjoitti:

        Ai kun kiva tietää. Kerron tämän sitten ensi viikolla rantapojille kun tulevat pyytämään multa rahaa rantatuolista. Varmaan palauttavat ne kaikilla aiemmillakin matkoilla maksamani rahat kun kerron että sinä käskit. Ja kun kerran asialle rupeavat, niin antavat varmaan kaikille aurinkotuolinsa maksaneille rahansa takaisin. Voi sitä ilon päivää!

        Kyllä ne rahan pyytää kun sinne menee eli esim. 800 bathia mutta ette ole ymmärtänyt että sen pantin saa pois kun lähtee tai sillä voi ostaa vuokraajan baarista juomista ja syömistä. 23 vuotta olen Thaimaaassa käynnyt kerran vuodessa ja aina se näin on ollut. Ja oli myös nyt Jouluna ja nyt oli paikka Hua HIn.
        Mutta voi voi...ei voi muuta sanoa jos on rahat jääneet käyttämättä vaikka ei kai tuo ketään vararikkoon vie mutta kyllä sillä olisi saanut muutaman kylmän oluen.


      • aivan sama
        Matikkapää kirjoitti:

        Mistä otit tuon kymppitonnin? Luehan Neuvosta kiitollisten viesti uudelleen. Mutta jos kassa olisi tosiaan tuon 10.000, niin säästä olisi silloin 4 x 200. Osaatko ihan itse laskea paljonko se on.

        4 hengen 2 viikon lennot ja asuminen maksaa jo pelkästään 6-10 000 euroa riippuen milloin matkustaa ja takuulla menee 2000 euroa 2 viikossa 4 hengeltä.
        ei se rahan nostaminen maksa sen enempää oli sitten yksin matkassa vai perheen kanssa ja kerralla voi nostaa 1-3 pv käteisen. Liki 30 kertaa käynyt ja en enää ota vastaan mitään kokemattomien vetoja.


      • phiiphiiii
        jaska11 kirjoitti:

        Nuukuus on sairaus!!! Ei se ole nuukuutta vaan järkevää rahan käyttöä. Voithan sinä vaikka sytyttää sikaris satasen seteleillä jos siltä tuntuu. Minä en nuukaile lomalla mutta miks kylvää rahaa forexille kun sen voi antaa vaikka tippeinä paikallisille. Tä.

        kyllä pihi on aina pihi..se on nuukuus sellaista sairautta,mitä ei itse ymmärrä. aina pitää olla vertailemassa hintoja mikä on halvinta. sairautta on monenlaista.


      • Elämä on erilaista
        aivan sama kirjoitti:

        4 hengen 2 viikon lennot ja asuminen maksaa jo pelkästään 6-10 000 euroa riippuen milloin matkustaa ja takuulla menee 2000 euroa 2 viikossa 4 hengeltä.
        ei se rahan nostaminen maksa sen enempää oli sitten yksin matkassa vai perheen kanssa ja kerralla voi nostaa 1-3 pv käteisen. Liki 30 kertaa käynyt ja en enää ota vastaan mitään kokemattomien vetoja.

        En epäile sun kokemuksiasi, mutta asut ja matkustat ilmeisesti ihan eri tavalla kuin me.
        Näin meillä: Pelkätennot 4x 600 = 2400€,
        (nyt tosin pääsee paljon halvemmallakin, lennot hengeltä 445 matkatavarat ja sapuskat mennen tullen 42 € = 487€ -katso : http://www.rantapallo.fi/akkilahdot/ )
        Asuminen kivassa hotellissa rannan lähellä 1200 bathia yö x 14 = 390 euroa x 2 ( = kaksi huonetta) 780 euroa.
        Lennot ja asuminen n. 3.200 euroa. Ja kuten näet tuosta linkistä niin lennot saa paljon halvemmallakin. Ja paikan päällä kuluu n. 2000 euroa kun tehdään kaikkea kivaa ja syödään hyvin.
        Hyviä lomia!


      • ramiRANT

        Joopa joo meiksi vaihtaa n 10 000 euroa mennessä laskepa siitä ,sama kun repisi rahoja torilla jos ei voi viedä valuuttaa kohdemaahan


    • 28x...

      Aloittajan kysymys kuului että minkälainen on patin vaihtokurssi Krabin alueella.
      Tarkensi sitä vielä mainitsemalla että siis tällä hetkellä.

      Kysymys on poikinut alle kahdessa viikossa 20 (!) vastausta. Uskomatonta!

      Tätä samaa paskaa olen saanut lukea vuodesta toiseen ja aina se vaan jaksaa kiinnostaa. Onko pääni pehmeä vai umpiluuta? Muuta, suuta.. puuta...kuuta....

    • NOK melko vahva

      Laskee vaan koko ajan tuo euro suhteessa thaibahtiin. Ei hyvältä näytä eurokerjäläisten hyysääminen.

    • 41,5

      ei hurraamista

    • comment

      Tämä 19v opiskelija on hyvä esimerkki suominaisesta. Opiskelee varmaan valtiotietitä ja on tuleva politiikko.

    • TJreilu200aamua

      Tällä hetkellä kurssi 34-35 välillä eli huonolta näyttää

    • Sitäsaamitä

      Ensi talvena on enää 20 . Köyhät kyykkyyn!

      • NoMatterNotCare

        Siinä olisi myös hyviä puolia jos kurssi olisi 20-30 thb. Karsisi määrätyn tyylisiä matkaajia.


      • ksjdnbv

        ja tietyn tyylisiä yrittäjiä


    • hääät

      Mikähän mahtaa olla tällä hetkellä kurssi noin suurinpiirtein thaikkulassa

      • kurssitiedot

    • PankeissaParhaatKurssit

      Tuo on kurssi minkä Siam commercial pankissa saa. Katujen vaihtokojuissa hieman alhaisempi. Jos pankki lähellä niin sitten siellä jos ei niin kojuissa.
      Tuo SCB linkki on hyvä näkee myös paljonko automaatista saa (johon tulee lisää 180 THB ja mitä kotimaanpankki veloittaa siirtomaksuja) Käteistä mukaan.

    • hynyä

      Tänä aamuna kadulta 39,55 ao nangista.

    • IsoH

      Entä kurssi tänään? Huomenna jo mestoilla :)

      • kurssitietoa

        Tuossa ylempänä on toimiva linkki josta voit tarkistaakurssin päivittäin. Ole hyvä. :-)


      • ChanRakThailand
        kurssitietoa kirjoitti:

        Tuossa ylempänä on toimiva linkki josta voit tarkistaakurssin päivittäin. Ole hyvä. :-)

        Se on muuten pankista saatava kurssi. Kadunvarren kojuissa hieman pienempi. Mutta ero ei ole kuin 0,5-1 THB elikkä ei mitään. Sinänsä tuo SCBn sivu on hyvä näkee myös mitä automaatista saa, tosin ilman 180 THB nosto lisää ja Suomalaisten riistäjä pankkien siirtomaksua.


      • raharatkaisee
        ChanRakThailand kirjoitti:

        Se on muuten pankista saatava kurssi. Kadunvarren kojuissa hieman pienempi. Mutta ero ei ole kuin 0,5-1 THB elikkä ei mitään. Sinänsä tuo SCBn sivu on hyvä näkee myös mitä automaatista saa, tosin ilman 180 THB nosto lisää ja Suomalaisten riistäjä pankkien siirtomaksua.

        Vaihdat esimerkiksi 10000€ bateiksi niin kurssivoitto on 256€. paremmalla kurssilla. Tällä rahalla voit ottaa oppaan pariksi viikoksi.


    • Kohchang1

      Just vaihdoin 100 euroa, sain sillä 3850 bahtia,.

    • näinsemenee

      Automaatti nosto 200thb nostomaksu joka kerta 332 euroa lähti Visalta automaatista kun otin 13000thb. Kojuista 300€ 13890thb. Täällä ollaan. Lämpöä piisaa. Käteinen paras.

    • Nallekoira

      10.1.2016 ollu 1e ostaa 70 baht tai himppa yli

      • Nallekoira

        Siis kolmonen jäi pois . 1e on 37.24 batia suunnilleen


    • Hkukvkixuc

      Millainen tällä hetkellä kohteessa?

    • Anonyymi

      1 euro on 38 thb, kallista on nykyään, kun vertaa aloittajan aikoihin. Hinnatkin ovat vielä tuosta ajasta kaksinkertaistuneet.

    • Anonyymi

      Köyhälle on kaikki kallista!

      Kanarialla 3-4x kalliimpaa ja vain 2x parempaa :-) Kaikki, paitsi naiset. Thaikut rules!

      Siksi olen täällä.

      • Anonyymi

        Eihän nyt tokiinsa, ei minulla on tuollainen suhtautuminen rahaan ollut koskaan, raha on ollut täysin merkityksetön, elämän arvot on olleet muualla, paljon tärkeämpää on ollut tehdä ja ennen kaikkea saada tehdä työtä mistä on kovasti tykännyt, se on ensimmäinen ja tärkein arvo, ensimmäinen ammattini nuoriso-ohjaaja oli myös hyvä ammatti mutta naisalana huonosti palkattu, joten sillä ei olisi pärjännyt kun tuli perhettä, muuten yksi motiivini alan valintaan oli ikäiseni tytöt, pääsi päättämään ikäisteni asioista ja olin varsin haluttua poikaystävä materiaalia jo 16-18 vuotiaana, minulla oli auto ja nuorisokeskuksen avaimet, palkka oli pieni, mutta kyllä sekin riittä, olen laittanut useamman kuvan tuosta elämän vaiheesta palstalle.

        Löysin puolison ja menimme naimisiin, lapsiakin alkoi tehdä mieli vaimoni oli kotona, minä töissä, mutta palkka piti just, ja just leivässä, päätin vaihtaa alaa, menin opiskelemaan tietotekniikkaa, tosin olin ollut alasta kiinnostunut jo alle 20 vuotiaana, ostin vähäisillä palkoillani tietokoneita, koti sellaisia, commodore vic-20, c64, amigoja, singlair ql, enimmäinen pc oli bondwell kuusinen toi niitä maahan... osasin jo silloin koodata, mutta tutkinto puuttui, piti sellainen hommata... oltiin 80 luvun lopussa, isäni lahjoitti ex-vaimolleni sen kuuluisan ladan josta 2010 on ollut kateellinen, ja katkera...

        Olin otaniemessä ja näin siellä ilmotustaululla ilmoituksen että kotkalainen it-firma etsii insinöörejä koodareiksi, kaukaan paperitehtaalle, tutkinto oli kesken mutta ei haitannut otin Mikko Rossiin yhteyttä ja pääsin töihin ilman tutkintoa, helposti, palkkakin oli jo aikaisempaa parempi... tosin olin lappeenrannassa, vuodenpäivät, asuin viikot hotellissa, cumuluksessa, ja koodasin kuten aikaisemminkin kerroin.

        Projeksi oli määräaikainen, hoidin muutaman muunkin projektin, ja edelleenkin tutkinto oli kesken, mutta suorittelin sitä tasaisesti lisää, työn yhteydessä... käytin projekteja työnäytteinä, yliopistolla... kelpasivat...

        Vuosia kului, paperit tuli taskuun, ja piti erikoistua johonkin kapealle alalle, erikoistuin data-analyysiin, tosin erikoisaloja oli harkinnassa muitakin, mutta tuosta tykkäsin, ja tykkään edelleenkin, tosin työ on yksinäistä...

        Siis en ole koskaan käyttänyt aikaani tienaamiseen se minua ole millään muotoa kiinnostanut koskaan, mielekäs työ, vaimo lapset, siinä arvojärjestys, massit tulee jossain kaukana niiden jälkeen mutta tosiaan en ole koskaan ollut huolissani rahatilanteestani, ne on aina riittäneet, jopa kalliiseen ulkomaan kaukomatkailuun kun suomesta mentiin sinä aikana korkeintaan viroon tai ruotsiin..

        Siinä hieman kaljulle eunuukille factaa, että elämäänsä voi elää monella eri tavalla, harvalle massi on pääasia, kuten hänen kirjoituksistaan voimme vaivatta todeta.

        By NumBall HHN 62v.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6806
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4420
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2833
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1457
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1134
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe