Vastikkeetonta rahaa pummeille

Mammonaa taivaasta

"Kokeilussa kolmelletoista kodittomalle annettiin kullekin 3000 puntaa täysin vastikkeetonta rahaa. Heidän ei tarvinnut tehdä sen eteen yhtään mitään, vaan he saivat sen ilman lisäehtoja, käteisenä taskuun.
Yksikään kolmestatoista kodittomasta ei käyttänyt rahojaan alkoholiin, huumeisiin tai uhkapeleihin.
Vastaavanlaisia kokeiluja on tehty muun muassa Afrikassa ja tulokset ovat yleisesti olleet hyviä."


http://www.talouselama.fi/uutiset/kodittomille annettiin useita tonneja nain kavi/a2224741


Päinvastoin kuin oikeistolaiset väittävät, vastikkeeton rahanjako kannattaa, miksi ei meillä? Onko suomalaiset muka tyhmempiä kuin britit tai afrikkalaiset?

32

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kunnon kristitty tekee työtä kärsii.

      Niin!

      • metsäporowaara

        Onko sinua lyöty?

        Niin!



      • Perheet pummeina

    • no perhana!

      Tässä olisi todella edullinen tapa lopettaa asunnottomuus Suomessakin.

    • Suon toki jokaiselle toimeentulotukea tai työttömyyskorvausta vähintään vuoden nauttineelle 3000 punnan elin noin 3600€:n kertakorvauksen, jos lupaavat luopua kaikista tuista sen jälkeen.

      Luulen näet, että tässä asiassa suomalaset toden totta ovat tyhmempiä.

      • Tuossa on muistettava myös maiden hintatasot. Jos leipä maksaa englannissa 80 centtiä ja suomessa euro 80, on eroa euro


    • Opettaisiko mikään rautalankamalli silti itse oikestolaiselle mitään. Oikeistolaisen ajattelun taustalla kun on yleensä itsekkyyden lisäksi myös tyhmyys.

      • Miksi käsi syvällä kanssaihmisten taskussa kulkeminen on vähemmän itsekästä kuin omistaan kiinni pitäminen?


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Miksi käsi syvällä kanssaihmisten taskussa kulkeminen on vähemmän itsekästä kuin omistaan kiinni pitäminen?

        Mitä tarkoitat käsi syvällä ihmisten taskuissa kulkemisella. Tuilla elämistäkö? vai ay-liikkeen oikeutettuja vaatimuksia säilyttää asiallinen palkkataso?.

        Kuka oikeasti elää tuilla elämäntapavalintanaan. Niin pieni osa ihmisistä, että ei oikeastaan kukaan.

        Parista pummista porvaristo pitää hirveätä haloota.

        Tuet ovat oikeasti niin pienet, että ei niiden varassa kannata elää kuin korkeintaan intialaisen joogin, joka vain istuu paikallaan ja elää kattiilallisella riisiä koko viikon.

        Tuet on tarkoitettu käytettäväksi pakkoraossa jossa rahaa ei muuten tule. Ja on varmaa, että 99.5 porsenttia tukien käyttäjistä niitä juuri niin käyttää.

        Miksi oikeisto, joka niin markkinataloutta kannatta vieroksuu tukia vaikka tietää, että heidän kannatamansa järjestelmä vaatii toimiakseen tietyn suuruisen työttömyyden?


      • hullu_ukko kirjoitti:

        Mitä tarkoitat käsi syvällä ihmisten taskuissa kulkemisella. Tuilla elämistäkö? vai ay-liikkeen oikeutettuja vaatimuksia säilyttää asiallinen palkkataso?.

        Kuka oikeasti elää tuilla elämäntapavalintanaan. Niin pieni osa ihmisistä, että ei oikeastaan kukaan.

        Parista pummista porvaristo pitää hirveätä haloota.

        Tuet ovat oikeasti niin pienet, että ei niiden varassa kannata elää kuin korkeintaan intialaisen joogin, joka vain istuu paikallaan ja elää kattiilallisella riisiä koko viikon.

        Tuet on tarkoitettu käytettäväksi pakkoraossa jossa rahaa ei muuten tule. Ja on varmaa, että 99.5 porsenttia tukien käyttäjistä niitä juuri niin käyttää.

        Miksi oikeisto, joka niin markkinataloutta kannatta vieroksuu tukia vaikka tietää, että heidän kannatamansa järjestelmä vaatii toimiakseen tietyn suuruisen työttömyyden?

        No voidaanko sitten sopia, että elätetään ne pari pummia ja otetaan muilta elämäntapaintiaaneilta tuet pois?

        Minä olen varma, että elämän suuntaa etsiviä, tukien menettämistä pelkääviä ja tukiaisilla mielestään tarpeeksi hyvin pärjääviä on kymmeniä tuhansia. Meillä on tässä nyt noin 10 kertainen ero pummien määrän arvioinnissa.

        Minä olen valmistuutuani yhden kesän niillä tukiaisilla elänyt ja pärjäsin ihan hyvin. Itse asiassa paremmin kuin opiskellessani.


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        No voidaanko sitten sopia, että elätetään ne pari pummia ja otetaan muilta elämäntapaintiaaneilta tuet pois?

        Minä olen varma, että elämän suuntaa etsiviä, tukien menettämistä pelkääviä ja tukiaisilla mielestään tarpeeksi hyvin pärjääviä on kymmeniä tuhansia. Meillä on tässä nyt noin 10 kertainen ero pummien määrän arvioinnissa.

        Minä olen valmistuutuani yhden kesän niillä tukiaisilla elänyt ja pärjäsin ihan hyvin. Itse asiassa paremmin kuin opiskellessani.

        Minäkin olen elänyt tuilla joskus työttömäksi jäätyäni. Siitä on luksuselämä kaukana. Ja montako sosiaalipummia tunnet?

        Minä en yhtäkään. Joten on pohjaa väittää , että ei niitä pummeja kymmeniä tuhansia ole. EI niiden parin takia ole syytä repiä alas perusturvaa. EI ajokorttejakaan kerätä kaikilta pois siksi, että muutama ajaa kännissä.


      • ne naiset
        Ratikkakuski kirjoitti:

        No voidaanko sitten sopia, että elätetään ne pari pummia ja otetaan muilta elämäntapaintiaaneilta tuet pois?

        Minä olen varma, että elämän suuntaa etsiviä, tukien menettämistä pelkääviä ja tukiaisilla mielestään tarpeeksi hyvin pärjääviä on kymmeniä tuhansia. Meillä on tässä nyt noin 10 kertainen ero pummien määrän arvioinnissa.

        Minä olen valmistuutuani yhden kesän niillä tukiaisilla elänyt ja pärjäsin ihan hyvin. Itse asiassa paremmin kuin opiskellessani.

        Muista Ailusta. Muista Liskiä. Tukia vetivät ilman, että oli edes ainmukaista oikeutta.


      • hullu_ukko kirjoitti:

        Minäkin olen elänyt tuilla joskus työttömäksi jäätyäni. Siitä on luksuselämä kaukana. Ja montako sosiaalipummia tunnet?

        Minä en yhtäkään. Joten on pohjaa väittää , että ei niitä pummeja kymmeniä tuhansia ole. EI niiden parin takia ole syytä repiä alas perusturvaa. EI ajokorttejakaan kerätä kaikilta pois siksi, että muutama ajaa kännissä.

        En yhtään elämäntapaintiaania, mutta noin muuten useita. Ovat työnantajan kanssa yhteisymmärryksessä lopettaneet duunit ja välttäneet karenssin. Pitävät siis jonkinmoista välivuotta veronmaksajien piikkiin. Yksi kaverini makasi 10 vuotta kotonaan tekemättä mitään ennen kuin keksi, mikä siitä tulee isona. Toinen hyvä kaverini on eläkkeellä 40-vuotiaana. Esimerkkejä lähipiiristänikin on paljon lisää.

        Siksi toisekseen ei tarvitse kummoista kävelylenkkiä tehdä niin vastaan tulee kymmenittäin, ellei sadoittain ihmisiä, jotka eivät taatusti veroeuroillaan sosiaaliturvaa ole kartuttamassa. Puhumattakaan niistä, jotka ovat kotonaan eivätkä norkoile kadulla.


      • järkihoi
        Ratikkakuski kirjoitti:

        En yhtään elämäntapaintiaania, mutta noin muuten useita. Ovat työnantajan kanssa yhteisymmärryksessä lopettaneet duunit ja välttäneet karenssin. Pitävät siis jonkinmoista välivuotta veronmaksajien piikkiin. Yksi kaverini makasi 10 vuotta kotonaan tekemättä mitään ennen kuin keksi, mikä siitä tulee isona. Toinen hyvä kaverini on eläkkeellä 40-vuotiaana. Esimerkkejä lähipiiristänikin on paljon lisää.

        Siksi toisekseen ei tarvitse kummoista kävelylenkkiä tehdä niin vastaan tulee kymmenittäin, ellei sadoittain ihmisiä, jotka eivät taatusti veroeuroillaan sosiaaliturvaa ole kartuttamassa. Puhumattakaan niistä, jotka ovat kotonaan eivätkä norkoile kadulla.

        Miksi syytät köyhiä, jotka noudattavat lakeja. Syytä hyvätuloisia, jotka rikkovat lakia.


      • järkihoi kirjoitti:

        Miksi syytät köyhiä, jotka noudattavat lakeja. Syytä hyvätuloisia, jotka rikkovat lakia.

        En minä yksilötasolla syytä ketään. Yleisellä tasolla olen huolissani siitä, että kaikki eivät parhaan kykynsä mukaan pyri elättämään itseään ja tuottamaan veroeuroja niitä varten, jotka oikeasti ovat kykenemättämiä huolehtimaan itsestään. Kuten vaikkapa vammaiset, sairaat, vanhukset jne. Heiltähän ne väärinkäytetyt rahat ovat pois.

        Ai niin, eihän sosiaalituilla kotona makaaminen varsinaiseti laitonta ole. Moraalitonta toki.


      • järkihoi
        Ratikkakuski kirjoitti:

        En minä yksilötasolla syytä ketään. Yleisellä tasolla olen huolissani siitä, että kaikki eivät parhaan kykynsä mukaan pyri elättämään itseään ja tuottamaan veroeuroja niitä varten, jotka oikeasti ovat kykenemättämiä huolehtimaan itsestään. Kuten vaikkapa vammaiset, sairaat, vanhukset jne. Heiltähän ne väärinkäytetyt rahat ovat pois.

        Ai niin, eihän sosiaalituilla kotona makaaminen varsinaiseti laitonta ole. Moraalitonta toki.

        Kumpi on tuomittavampi: moraaliton juoppo vai moraaliton johtaja? Sitä paitsi eivätkö juopot juuri ole vammaisia, sairaita ja vanhuksia?


      • järkihoi kirjoitti:

        Kumpi on tuomittavampi: moraaliton juoppo vai moraaliton johtaja? Sitä paitsi eivätkö juopot juuri ole vammaisia, sairaita ja vanhuksia?

        Moraaliton juoppo. Noin muuten tuo asetelma on hölmö.

        Vaikka vammainen, sairas tai vanhus voi olla juoppo, ei ne mitään synonyymejä ole. Terve ja nuori aikuinen voi vallan mainiosti olla juoppo.


      • järkihoi
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Moraaliton juoppo. Noin muuten tuo asetelma on hölmö.

        Vaikka vammainen, sairas tai vanhus voi olla juoppo, ei ne mitään synonyymejä ole. Terve ja nuori aikuinen voi vallan mainiosti olla juoppo.

        Tarkoitin päinvastoin: juoppo ON sairas, juoppo ON vammainen, juoppo ON vanhus. Juoppo ei koskaan ole TERVE. Ei edes nuori juoppo.

        Vastuutat köyhiä enemmän kuin rikkaita, mutta miksi? Ilmeisesti johtajat ovatkin työelämän kannalta sellaisia mitättömyyksiä etteivät heidän tekonsa mihinkään tai kehenkään vaikuta. Kunhan loisivat johtaja-nimikkeellä ja pummivat yhteiskunnalta rahaa.


      • järkihoi kirjoitti:

        Tarkoitin päinvastoin: juoppo ON sairas, juoppo ON vammainen, juoppo ON vanhus. Juoppo ei koskaan ole TERVE. Ei edes nuori juoppo.

        Vastuutat köyhiä enemmän kuin rikkaita, mutta miksi? Ilmeisesti johtajat ovatkin työelämän kannalta sellaisia mitättömyyksiä etteivät heidän tekonsa mihinkään tai kehenkään vaikuta. Kunhan loisivat johtaja-nimikkeellä ja pummivat yhteiskunnalta rahaa.

        Sinulla on selviä puutteita luetun ymmärtämisessä, joten olet ilmiselvästi riskiryhmässä päätyä yhteiskunnan loiseksi.

        Miksi muuten luulet omistajan haluavan maksaa sille loisivalle johtajalle? Joku tuossa järjenjuoksussasi ei nyt oikein ole kohdallaan. Ei tuota pelkällä kateellsiuudella ja tyhmyydellä voi selittää.


    • poikuus tallella

      Käyttäisin rahaa huo.raan ja loput rahat säästäisin.

    • mitvit suomi?

      Vastikkeetonta rahaa voimalayhtiöille, ok?

      "Valtio on maksanut Iijoen nykyisen tilan suojelusta miljoonakorvaukset Pohjolan voimalle (PVO.) Yhtiö on saanut Kollajan voimalaitoksen ja säännöstelyaltaan RAKENTAMATTA JÄTTÄMISESTÄ yhteensä noin 25 miljoonaa euroa."

      http://yle.fi/uutiset/kollajan_suojelusta_maksettu_miljoonakorvaukset_voimayhtiolle/7021475


      Mullekin voisi maksaa siitä hyvästä, että en aja autoa kännissä tai hakkaa vastaantulijoita, kaada öljyä luontoon jne.
      Ja joku vielä kehtaa valittaa että rahat on valtion kassasta loppu??

      • Tällehän löytyy termikin. Sitähän sanotaan kiristykseksi.


    • ,.-,.-,.-,.-

      Suomalaiset työttömät saavat kevyesti tuon 3000 euroa vastikkeetonta rahaa noin neljä kertaa vuodessa. Eli suomalainen työtön saa suunnilleen tonnin rahaa kuukaudessa erilaisina tukina joka kuukausi. Tässä on se ero verrattuna noihin kodittomiin, joilla ei mitään tukia ollut.

      Miksi se ei sitten kannata Suomessa? No, koska tukia saa niin hyvin, ihmiset eivät ole enää kiinnostuneita tekemään töitä. Lisäksi koska verotus on kova (osittain juuri tämän vastikkeettoman tukienjaon myötä), niin työnteko ei välttämättä ole kannattavaa suhteessa pummeiluun. Näin ollen tukien varaan mielellään jäädään ja jopa pidetään ilmaista rahaa oikeutenaan. Oikeastihan se on vain joidenkin oikeus, toisten velvollisuus on tienata ja maksaa ne rahat.

      • Kerro vain mitä muita harhoja sinulla on? Maksaako allermedia sinulle siitä, että kirjoittelet tuollaista heidän mieleistään tekstiä.


    • Ihmisten auttaminen jaloilleen on myös kannattava sijoitus. Siitä toi kertoo. Päinvastoin kuin oikeisto yleisesti uskoo, köyhyys ei useinkaan ole oma valinta.

    • Mielestäni oleellisin asia tuossa ei ole ilmainen raha itsessään, vaan se, että joku osoittaa uskovansa toisen ihmisen kykyihin ja antaa hänelle mahdollisuuden olla luottamuksen arvoinen. Rahan lisäksi on myös muita keinoja ojentaa käsi apua tarvitsevalle.

      Sama periaate toimii ihan missä vain... Jos esim työpaikalla luotetaan ihmisen omaan arviointikykyyn ja annetaan vapaus työskennellä itsenäisesti (tietty vaatimustaso säilyttäen), on tulos kaikkien kannalta parempi puhumattakaan työnteon mielekkyydestä.

      Se nyt on selvää, että käytännössä ratkaisuna köyhyyden poistamiseen maailmasta ei ole "ilmaisen" rahan jakaminen kaikille halukkaille, mutta tuota periaatetta soveltaen ne ihmiset, jotka aidosti haluavat tulla autetuiksi ehkä saisivat mahdollisuuden parantaa elämäänsä.

    • mitvit taas??

      Vastikkeetonta rahaa säätiölle, ok?

      "Uuden Lastensairaalan Tukisäätiö saa kokonaan omistukseensa uuden lastensairaalakiinteistön, vaikka yksityiselle säätiölle kanavoidaan arviolta 130 miljoonaa euroa julkista rahaa.
      Säätiö ottaa hanketta varten 50 miljoonan euron lainan, jonka Hus maksaa Velinin mukaan vuokran yhteydessä, koska säätiöllä ei ole normaalia sijoitusrahaa.

      Hus jää uuden lastensairaalan valmistuttua kiinteistöön vuokralle. Vuokrasopimus on 30 vuoden mittainen."



      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014011017917570_uu.shtml



      Vaikuttaa hyvältä bisnekseltä: 50 miljoonan lainalla 130 miljoonan hyöty plus 30 vuoden vuokratulot korkoineen.

      • Niin... Mistähän minä kirjoitin tänne jokunen aika sitten...?

        Joka kerta kun puhutaan jostain säätiöstä tai rahastosta, asiassa haisee aika vahvasti jonkinlainen kusetus.



    • aIbatrossi

      Vastikkentonta on myös Ratikan vipuvelkakeinottelu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      62
      1735
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      68
      1064
    3. 45
      1035
    4. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      63
      980
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      939
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      909
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      860
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      815
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      798
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      762
    Aihe