Paperirullien sidonta

tämmönen vaihteeksi

Ei tainnut Konginkangas opettaa mitään. Tai sitten liinat ovat liian kalliita. Tässäkin tapauksessa on näköjään kiinnitetty vain joka toinen rullanippu vetämällä yksi liina tuolla lailla ristiin. Vieressä olevat niput eivät ole millään tavalla kiinni kärryssä.

http://www.kymensanomat.fi/f/8/80/big_Paperirekka.jpg

23

2506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvo1

      Kenen autoa ja kärri?

    • Lervon Kalervo

      "Ei tainnut Konginkangas opettaa mitään." ?
      Tuo kuski ja veturi oli Slobo Horo ja kärri tanskalainen. Meillä taas hitsataan 300X300mm H-palkilla rullat kärrin runkoon ja vedetään lopuksi 20mm vaijerilla nippuun.

    • kaistanvaihtajakehä3

      Ja nippu kiinnitetään 6 mm lenkkiin joka on kiinni kahdella 6 mm pultilla jotka
      suola on syönyt poikki.

    • vaakavyö

      Myös vaakavyöt näyttäisivät puuttuvan. Oikeaoppiset sitomisohjeet seuraavassa, kohdasta 5.3.3 "Pienten rullien kiinnitys":

      http://www.logy.fi/liitetiedostot/Kuormansidonta.pdf

      "Lastattaessa pienikokoisia rullia yksikölle, sidotaan ylin rullakerros
      vaakavyöllä tai jos rullakerroksia on 4-5, sidotaan kaksi ylintä
      kerrosta vaakavyöllä. Vaakavyön paikallaanpysyminen
      varmistetaan kuorman yli vedetyillä tukinaruilla.
      Rullien kulmat suojataan pitkillä kulmaprofiileilla ja kuorma
      kiinnitetään yksikköön poikittaissidonnalla.
      Sidontaan käytetään kettinkiä tai räikkävyötä. Kettinkiä käytettäessä
      on rullien päädyt suojattava kuorman päällä karhukiristimen
      kohdalla suojalevyllä.
      Kuorman liikkumista eteenpäin estävien sidosten nimellislujuuksien
      summan kuormatilan molemmilta puolilta yhteenlaskettuna on
      oltava vähintään kuorman painon suuruinen sekä sivulle ja
      taaksepäin vähintään puolet kuorman painosta, jollei kuorman
      tuenta ja kitka kuorman ja kuormatilan pohjan välillä tai kuorman
      laatu salli pienempää sidonnan lujuutta."

      • trans lator

        Osoittaisi muuten suurta viisautta, mikäli em. sidontaopas käännettäisiin yleisimpien rekka-autokuljettajien kielelle, ainakin viroksi ja venäjäksi.

        Opus jaettaisiin rajalla jokaiselle maahantulijalle. Heillä on kuitenkin pakolliset lepotauot, joten juopottelun ja kaalisopan keiton lisäksi olisi jotain hyödyllistä luettavaakin. Tiedä vaikka jotkut ottaisivat opiksikin.


    • Kaikki ei edes osaa

      Sidontaan menee liikaa tehokasta ajoaikaa,joten monet ottavat sen riskin että kunhan nyt jotenkin sen kuorman nykäsen käteen osuvalla liinalla kiinni jotenkuten ja eikun menoksi.

      • ei ajoaika/työaika

        Mitä sinä kirjoitat menee ajoaikaa? Kyllähän se on niin lasku tulee ,sille joka sen kuorman on noutanut ja huolimattomasti sitonut ,elikkä kun ratsataan Saksassa esim. Maksaja on sun isäntä ,taikka sinä itse ei ne ilmaiseksi sido niitä /kiristele liinoja .sehän on meidän duunia sitoa ja tarvittaessa kiristettävä vielä ennen satamaan jättöä .


      • wngklanerlh

        siihen sidontaan ei mene sekunttiakaan ajoaikaa vaan työaikaa siihen menee. ja mitä sitten jos menee, palkanhan sinä siitä saat.


      • Jakari29284829475010
        wngklanerlh kirjoitti:

        siihen sidontaan ei mene sekunttiakaan ajoaikaa vaan työaikaa siihen menee. ja mitä sitten jos menee, palkanhan sinä siitä saat.

        Nykyään asiakas haluaa tuotteet HETI eikä huomenna...vaikka kuinka sitoisit et saa mitään extraa, jos myöhästyt sen takia että jäät hyvin sitomaan saat vaan haukut ja ehkäpä potkut.


      • wngklanerlh
        Jakari29284829475010 kirjoitti:

        Nykyään asiakas haluaa tuotteet HETI eikä huomenna...vaikka kuinka sitoisit et saa mitään extraa, jos myöhästyt sen takia että jäät hyvin sitomaan saat vaan haukut ja ehkäpä potkut.

        asiakas voi haluta mitä vaan, mutta tuotteensa se saa sitten kun se kuorma sattuu olemaan perillä, ei yhtään aikaisemmin. ja mistä lähtien kuorman sitominen on ollut irtisanomisperuste???


      • tässäkin tapauksessa
        Jakari29284829475010 kirjoitti:

        Nykyään asiakas haluaa tuotteet HETI eikä huomenna...vaikka kuinka sitoisit et saa mitään extraa, jos myöhästyt sen takia että jäät hyvin sitomaan saat vaan haukut ja ehkäpä potkut.

        Asiakas haluaa kaiketi tuotteensa myös ehjänä perille, eikä noutaa niitä atomitasolle hajoitettuna jostain moottoritien luiskasta.

        Yritykset saattavat pärjätä Kiinassa voitelemalla ja lakia rikkomalla, mutta sivistysvaltioissa kyseisellä toiminnalla saa helposti huonon maineen ja seurauksena on asiakaskato, ts. helposti konkkaronkka.


    • tekari11111111111111

      ompa taan oikea ammatimies Jakari29284829475010 kommentoimassa arkipäivän askareita.

      • Jakari838293610826

        Taida olla "ainoa" joka on oikeasti töissä kuljetusalalla...Jos ajaa vähän ripeämmin ja on aikataulussa pärjää alalla mutta jos on hidas kuin etana. Saa huomata että heti kun on mahdollista saat potkut! Ainahan voi sanoa että taloudellinen tilanne on sellanen ettei voi sua pitää...liittoja ei kiinnosta paitsi rahasi. Ajamalla nopeasti ja ripeästi lastaaminen ei tarkoita sitä että auto on katollaan heti ojassa..


    • paikalla käynyt

      Kertomasi faktat eivät ihan pidä paikkaansa. Toki ainahan pitää syyllistää autonkuljettajia vaikka vähän säveltämällä juttuja.,

      • mitä tapahtui?

        Ahaa, eli väität betoniporsaan hyökänneen rekan kimppuun?

        Noin pienessä törmäyksessä kuorma ei putoa kärrystä, jos kuorma on sidottu ohjeiden ja määräysten mukaisesti.

        Vain ja ainoastaan kuljettaja on vastuussa kuljettamastaan kuormasta. Pelkkää saivartelua väittää mitään muuta.


    • Trans Helvettiin.

      Kuormassa on URETAANIRULLIA jotka painavat muutama kilo / kpl. Ei siinä mitään väärää ole tehty! Ja jättäkää nyt se Konginkangas jo rauhaan pitääkö se tuoda julki jaka päivä?

      • rahti rahti

        Pölijä olet. Ei ole uretaa vaan paperoa. Typerä olet.


    • 5+20

      Vanhan sananlasku:
      Parempi myöhään, kuin ei milloinkaan. Ei ole ikinä tullut motkotusta sidotusta kuormasta

    • Uus konttijulli

      Pitääkö kilometritaksalla ajavan konttijullin sitoa kuormaa , vai pysyykö tavarat teräskontissa muutenkin vaikka kolarin sattuessa. Jos kontti on täynnä autonrenkaita,niin pitääkö joka rengas sitoa erikseen.

      • kontti != kapelli

        Olivatko tämän tapauksen paperirullat kontissa?


    • tietoa on

      kyseessä on kartonkikuorma ei paperi

    • papru

      Pitkät liinat riittää rullakuorman sidontaan.

    • hemmetti

      Eikä tuo ohimennyt sorakuskikaan ollut sitonut oikeaoppisesti kuormaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1847
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1727
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1333
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1141
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      839
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      795
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      777
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      759
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      745
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      727
    Aihe