Hyvä kasvattaja hakusessa!

kissuli567

Etsin itselleni sekä koiralleni kaveria, saksanpaimenkoiraa ja nyt hakusessa ne teidän mielestä hyvät kasvattajat joihin voi olla yhteydessä. En halua kuulla jonkun mielestä huonoa kasvattajaa - jos tälläisen tiedät niin pidä tieto itselläsi, minua ei tieto kiinnosta.

Kriteerejä kasvattajan suhteen:

Yhteistyöhaluinen - toimii tarpeen tullen tukena ja turvana tilanteessa kuin tilanteessa koiraan liittyen. Haluaa kuulla kasvatistaan ja mahdollisesti myös joskus nähdä.

En ole näyttelyistä kiinnostunut - jos kasvattaja on ja itse haluaa koiran kanssa kehää kiertää niin asia on fine minulle.

En halua kilpailla tosissani koiran kanssa - en etsi mitään tietyn luonteista koiraa, mutta en myöskään halua pentua jolla selkeät valmiudet esim. suojeluun.

Harrastaa haluan oman mielen ja koiran aktiivisuuden mukaan sekä kokeilla erilaisia harrastuksia tokosta vepeen. Ihan vain kokeilun iloksi.

Sekä pentueen vanhemmilla tulee olla edes jotain näyttöä. Ja terveystulokset ehdottomasti!
Kiitos jos joku vastailee ja keskustelee tästä!

12

251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suosittelen

      Dakota's Flickin omistaja täytää kriteerisi.

    • kuha kysyin

      Miksi vanhemmilla pitää olla muuta näyttöä kuin terveystiedot, jos et kilpaile, etkä ole kiinnostunut näyttelyistä??

      • ...

        Ei miksikään. Jotkut tosin tahtovat kasvattaa egoaan käymällä turhaan virallisissa näyttelyissä/kokeissa ja jos sieltä pokaaleja irtoaa, on heti muiden silmissä ainakin omasta mielestään nk. parempi ihminen.
        Terve saksanpaimenkoira voi tarjota yhteskunnallisella tasolla paljon muutakin kuin "virallisia" tuloksia kokeista ja näyttelyistä, mitkä pääosin pohjautuvat pikku sisäpiiriläisten vallankäyttöön rodunjalostuksesta sinänsä niinkään välittämättä. Kuka idiotti tahansa voi hakea mistä tahansa pokaaleja halutessaan. Vaikka rikkonaisella luustolla, kunhan tuntee oikeat ihmiset ja osaa näytellä/feikata tarpeeksi hyvin.

        Minun ohjeistukseni on; kartoittakaa saksanpaimenkoirankasvattajia, joiden jalostukseen käytettävillä koirilla on terveystulokset useamman sukupolven ajalta eli pysyvät eläinlääkärikontaktit, joiden perusteella voidaan pidemmältä ajanjaksolta tutkia koiran suvun terveystilannetta kokonaisuudessaan.


      • suosittelen

        Terveys=toimintakykyisyys arjessa. Mitkään viralliset tulokset kokeista tai näyttelyistä eivät tätä pysty takaamaan,vaan vain ja ainoastaan vuosikautinen seuranta kuinkapäin tahansa toteutettuna omistajan, kasvattajan sekä eläinlääkärin yhteistyön tuloksin mitattuna. Jos omistat koiran, joka on säännöllisin väliajoin käytetty eläinlääkärissä ja terveeksi sekä psyykeltään että fysiikaltaan todettu, omistat aarteen, jonka "virallisilla" tuloksilla ei ole minkään näköistä painoarvoa sikäli jos kaikki suvun koirat useamman sukupolven ajalta ovat samalla tavalla terveiksi todettu.


      • sutsu3 tähtäimes
        ... kirjoitti:

        Ei miksikään. Jotkut tosin tahtovat kasvattaa egoaan käymällä turhaan virallisissa näyttelyissä/kokeissa ja jos sieltä pokaaleja irtoaa, on heti muiden silmissä ainakin omasta mielestään nk. parempi ihminen.
        Terve saksanpaimenkoira voi tarjota yhteskunnallisella tasolla paljon muutakin kuin "virallisia" tuloksia kokeista ja näyttelyistä, mitkä pääosin pohjautuvat pikku sisäpiiriläisten vallankäyttöön rodunjalostuksesta sinänsä niinkään välittämättä. Kuka idiotti tahansa voi hakea mistä tahansa pokaaleja halutessaan. Vaikka rikkonaisella luustolla, kunhan tuntee oikeat ihmiset ja osaa näytellä/feikata tarpeeksi hyvin.

        Minun ohjeistukseni on; kartoittakaa saksanpaimenkoirankasvattajia, joiden jalostukseen käytettävillä koirilla on terveystulokset useamman sukupolven ajalta eli pysyvät eläinlääkärikontaktit, joiden perusteella voidaan pidemmältä ajanjaksolta tutkia koiran suvun terveystilannetta kokonaisuudessaan.

        "Kuka idiotti tahansa voi hakea mistä tahansa pokaaleja halutessaan. Vaikka rikkonaisella luustolla, kunhan tuntee oikeat ihmiset ja osaa näytellä/feikata tarpeeksi hyvin."

        -Ja kuka idiootti tahansa näköjään voi kirjoittaa jalostuksesta mitä tahansa.Jos koira on rikki, sitä ei voi käyttää jalostukseen.Pennutukseen kyllä, jos pentuetta ei rekisteröi.

        Kyllä kuule koiran kanssa viralliset tulokset on ihan muuta kuin oman egon nostatusta, mutta jos sun koiran kanssa harrastaminen ilman tuiloksia on jotenkin koiralle parempaa niin kerroppa.Kyllä minä ainakin haluan itselleni varmistuksen ammattilaiselta, että olen onnistunut kouluttamaan koirani oikein ja voin jutella kokeneempien kanssa virheistä, joita olen mahdollisesti koulutuksessa tehnyt.Muttajos tuollaisen taitajan egon omaa jo ennen koiran hankintaa, niin eihän siinä mitään neuvoa tai kritiikkiä tarvitse.


      • flickpelle
        sutsu3 tähtäimes kirjoitti:

        "Kuka idiotti tahansa voi hakea mistä tahansa pokaaleja halutessaan. Vaikka rikkonaisella luustolla, kunhan tuntee oikeat ihmiset ja osaa näytellä/feikata tarpeeksi hyvin."

        -Ja kuka idiootti tahansa näköjään voi kirjoittaa jalostuksesta mitä tahansa.Jos koira on rikki, sitä ei voi käyttää jalostukseen.Pennutukseen kyllä, jos pentuetta ei rekisteröi.

        Kyllä kuule koiran kanssa viralliset tulokset on ihan muuta kuin oman egon nostatusta, mutta jos sun koiran kanssa harrastaminen ilman tuiloksia on jotenkin koiralle parempaa niin kerroppa.Kyllä minä ainakin haluan itselleni varmistuksen ammattilaiselta, että olen onnistunut kouluttamaan koirani oikein ja voin jutella kokeneempien kanssa virheistä, joita olen mahdollisesti koulutuksessa tehnyt.Muttajos tuollaisen taitajan egon omaa jo ennen koiran hankintaa, niin eihän siinä mitään neuvoa tai kritiikkiä tarvitse.

        Jos kuka tahansa idiootti voi käydä pokaaleja mistä vain, niin taidat flickpelle olqla kaikkien idioottien äiti. Et kyennyt useista yrityksistä huolimatta kouluttamaan koirallesi edes jk1 tunnusta. Kyllähän se varmaan katkeroittaa, niin että on jatkuva tarve haukkua muita harrastajia...


      • huoh näitä
        sutsu3 tähtäimes kirjoitti:

        "Kuka idiotti tahansa voi hakea mistä tahansa pokaaleja halutessaan. Vaikka rikkonaisella luustolla, kunhan tuntee oikeat ihmiset ja osaa näytellä/feikata tarpeeksi hyvin."

        -Ja kuka idiootti tahansa näköjään voi kirjoittaa jalostuksesta mitä tahansa.Jos koira on rikki, sitä ei voi käyttää jalostukseen.Pennutukseen kyllä, jos pentuetta ei rekisteröi.

        Kyllä kuule koiran kanssa viralliset tulokset on ihan muuta kuin oman egon nostatusta, mutta jos sun koiran kanssa harrastaminen ilman tuiloksia on jotenkin koiralle parempaa niin kerroppa.Kyllä minä ainakin haluan itselleni varmistuksen ammattilaiselta, että olen onnistunut kouluttamaan koirani oikein ja voin jutella kokeneempien kanssa virheistä, joita olen mahdollisesti koulutuksessa tehnyt.Muttajos tuollaisen taitajan egon omaa jo ennen koiran hankintaa, niin eihän siinä mitään neuvoa tai kritiikkiä tarvitse.

        "Kyllä minä ainakin haluan itselleni varmistuksen ammattilaiselta, että olen onnistunut kouluttamaan koirani oikein"

        Millainen ihminen on "ammattilainen"?:))

        Tosta sun viestistä saa kuvan tyypillisestä idioottiteinistä.


      • 14+8
        sutsu3 tähtäimes kirjoitti:

        "Kuka idiotti tahansa voi hakea mistä tahansa pokaaleja halutessaan. Vaikka rikkonaisella luustolla, kunhan tuntee oikeat ihmiset ja osaa näytellä/feikata tarpeeksi hyvin."

        -Ja kuka idiootti tahansa näköjään voi kirjoittaa jalostuksesta mitä tahansa.Jos koira on rikki, sitä ei voi käyttää jalostukseen.Pennutukseen kyllä, jos pentuetta ei rekisteröi.

        Kyllä kuule koiran kanssa viralliset tulokset on ihan muuta kuin oman egon nostatusta, mutta jos sun koiran kanssa harrastaminen ilman tuiloksia on jotenkin koiralle parempaa niin kerroppa.Kyllä minä ainakin haluan itselleni varmistuksen ammattilaiselta, että olen onnistunut kouluttamaan koirani oikein ja voin jutella kokeneempien kanssa virheistä, joita olen mahdollisesti koulutuksessa tehnyt.Muttajos tuollaisen taitajan egon omaa jo ennen koiran hankintaa, niin eihän siinä mitään neuvoa tai kritiikkiä tarvitse.

        Kas ei oikeuslääketieteen psofessorius, minkä jälkeen lapsellisuudessasi voisit sutsutuksesi heittää helvettiin. Idioottiteini.Sinunkaltaisesi saadaa hyvin usein kiinni. Ihan turha tulla tänne väittämään, että sulla on liikkuva laajakaista tai jotain muuta epämääräistä mitä koirankoulutuksestakin olet täällä kertonut. Mene kotiisi nukkumaan ja yritä kasvaa aikuiseksi. Tämä oli vain psykiatrin mielipide.


      • olehiljaa...
        14+8 kirjoitti:

        Kas ei oikeuslääketieteen psofessorius, minkä jälkeen lapsellisuudessasi voisit sutsutuksesi heittää helvettiin. Idioottiteini.Sinunkaltaisesi saadaa hyvin usein kiinni. Ihan turha tulla tänne väittämään, että sulla on liikkuva laajakaista tai jotain muuta epämääräistä mitä koirankoulutuksestakin olet täällä kertonut. Mene kotiisi nukkumaan ja yritä kasvaa aikuiseksi. Tämä oli vain psykiatrin mielipide.

        Ei ollut psykiatrin vaan potilaan mielipide. Kaikki tietää kenen...


    • ....

      Flickin omistajallahan on ollut sakuja vuosikymmeniä ja 2-vuotiaasta lähtien on ollut palveluskoirien kanssa tekemisissä. Joillain on sisäsyntyinen koiranlukutaito. Toiset taas eivät koskan tule toimeen eläinten kanssa vaikka opiskelisivat yliopistossa mitä vain koko ikänsä. Siksipä tulisi kuunnella heitä, ketkä asiansa osaavat todistetusti. Niitä, jotka rehellisesti ja avoimesti omana itseinään tietävät mitä tekevät ja mistä voi olla iloa ja hyötyä laajemmalla perspektiivillä myös muille kuin koiranomistajalle/kasvattajalle itselleen.
      Raha on koirankasvastuksellisessa mielessä täysin toisarvoinen tekijä. Parhainta on saada tietää että ihmisen paras ystävä voi hyvin ja on kaikinpuolin tyytyväinen koiranelämäänsä tasa-arvoisena perheenjäsenenä.

    • ystävä

      Eilen kuultua: "sulla on asuinalueesi parhaiten käyttäytyvä ja hyvinhoidetuin koira". '
      Kommentti oli Flickin omistajalle.

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3115
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2331
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1710
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1563
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1077
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      954
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      911
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      801
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      764
    Aihe