Graduohjaajani haluaa, että lähetän keskeneräisen graduni toisen ohjattavan luettavaksi, jotta hän saisi keskeneräisestä, virheitä kuhisevasta tekeleestäni oppimiskokemuksen. Mitä mieltä? Itse en ole saanut muiden opiskelijoiden keskeneräisiä graduja luettavaksi.
Reilua(ko)?
5
247
Vastaukset
- 12+3
Seminaarissa niitä juuri luetaan.
- Ratu ratu rallaa
"...että lähetän keskeneräisen graduni toisen ohjattavan luettavaksi,"
Mutta olisiko hän tarkoittanut sitä, että jokainen tulee sokeaksi tuottamassaan tekstissä piileville omille virheilleen, ja että tämä toinen lukiessaan poimisi niitä virheitä esiin?
Tämähän se on se gradun tekemisen ongelma, että ei tahdo löytyä ketään halukasta, joka lukisi ja tarkastaisi tekstiä ja siihen pujahtaneita virheitä.
Jos hän todella käytti ilmaisua, että toinen ohjattava saisi lukemisesta "oppimiskokemuksen", niin se tuntuu jo melko kummalliselta. Onhan yliopistossa varsin hyvin tiedossa, että toisten garduja ei käytännössä kukaan halua lukea, (jos eivät sivua omaa aihetta) ja keskeneräisiä sellaisia vielä vähemmän.- Kyllä kannattaisi
Ei halua, ei. Mutta hyvin monenkin kannattaisi. Toisen gradun virheet ja puutteet havaitsee helposti, omiaan ei niinkään. Mutta fiksuimmilla saattaa tulla ahaa-elämys, miten tämä asia olikaan minun gradussani.
- fksmfkmsmfs
Mulla oli hankaluuksia tehdä järkevää sisällysluetteloa graduuni, eli en siis oikein tiennyt, että missä järjestyksessä esitän asiat. Tappelin jäsentelyn kanssa aikani ja tein uusia sisällysluettelon runkoja, joista mikään ei tuntunut sopivalta. Sitten sain käsiini omaa aihettani sivuavan valmiin gradun ja asiat suorastaan loksahtivat paikalleen. Sitä toisen valmista gradua silmäillessäni mulle suorastaan valkeni oman gradun sisällysluettelo. Eikä kyse ollut siitä, että olisin kopioinut sen toiselta, vaan oma gradu oli jo sen verran puolivalmiissa vaiheessa, ettei muuta ongelmaa juuri ollutkaan kuin jäsentely.
En muuten koskaan edes lukenut tuota toista gradua ihan kokonaan. Oppimiseen riitti pelkkä perusteellinen selailu ja sisällysluettelon lukeminen. - Kummastunut
Juuri tätä edellämainittua ilmaisua ohjaaja käytti. Kyse ei siis tässä tapauksessa ole varsinaisesti seminaarityöskentelystä. Seminaarit ovat tieteenalassamme vapaaehtoisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1105875Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453833Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4652691Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681720- 871396
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321383Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346- 771268
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1541255