Earthbound, onko tuttu?

Punapää-barbaari

Moro...
16-vuotias peliharrastaja / keräilijä täällä kirjoittelee.
Oon jo nyt jonkin aikaa suorastaan palanut halusta aloittaa keskustelun tästä pelistä. Kyseessä on siis Nintendon valitettavan vähän tunnettu Mother-trilogia, jonka keskimmäinen osa on julkaistu jenkeissä nimeltä EarthBound. Muita pelejä ei olla julkastu kun Japanissa, mutta pelit pystyy pelaamaan englanniksi läpi fanikäännösten avulla :) (peleillä on jo ikää, ilmestyneet aikavälillä 1989-2006!)
Asia on siis tämä: olen ite henkeen ja vereen tän sarjan fani ja jopa omistankin yhden sarjan osan, juuri tuon Earthboundin (!!!), ja haluankin kysellä tietääkö kukaan muu tätä peliä suomessa? Toinen, tärkeämpi kysymys: onko täällä kanssafaneja?? Netissä olen monia tavannut ja pariin faniyhteisöönkin kuulun, mutta koti-suomesta ei ole yhtään löytynyt. Mikä on harmi.
Vastatkaa ihmeessä koska haluan tietää onko meitä Mother-faneja lisääkin! Tai edes niitä jotka sarjan tietävät...
Ja jos täällä on joku joka tykkää pelailla hyvällä huumorilla ja tarinalla varustettuja RPG-pelejä, suosittelen Earthboundia lämpimästi.
HUOM: Mother 1 tunnetaan myös nimellä Earthbound Zero, jos joku on siitä kuullut :) Sarjan hahmoja esiintyy myös Super Smash Bros.-sarjassa...

8

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FanboyEarthBound

      Täältä Suomestakin, ihme kyllä löytyy kuin löytyykin fani nimittäin meikäkin on kova EarthBoundin rakastaja. Itse en omista peliä mutta pidänsen hyvästä mutta vaihdellen oudosta huumorista. Pystyn samaistumaan päähenkilöön "Nessiin" koska satun olemaan myös 13v (eli liian nuori muiden mielestä)

    • PsychoJoona

      Tää on aika vanha kirjoitus mutta, kyllä Tiedän! Mää oon yrittäny saaha mun kavereita pelaa earthboundia. Mutta ne on just niinkun kaikki nyky ajan teinit että niitä ei kiinosta vanhat peli. Mua oikeesti harmittaa että earthbound on niin aliarvostettu suomessa :(

    • lucaz

      Haluisin pelata kyseistä peliä/sarjaa mutta en kyllä tiedä millä sitä sitten pelais ku en esim snessiä omista ):

      • PsychoJoona

        Pelaa emulaattorilla!


      • lucaz
        PsychoJoona kirjoitti:

        Pelaa emulaattorilla!

        Juuh, alotin pelaamaan jo muutamii kuukausia sitten, on kyl hyvä :)


      • mahdotonMotherleffa
        lucaz kirjoitti:

        Juuh, alotin pelaamaan jo muutamii kuukausia sitten, on kyl hyvä :)

        Täällä yks itähelsinkiläinen Motherfani yrittää järjestää fanifilmiä MOTHERista (EarthBound Beginnings)
        Ainoo mitä puuttuu on...
        Budjetti...
        Näyttelijät...
        Kameratyypit...
        Kamerat...
        Paikat...
        Propit...
        Puvustus...
        CGI...
        Että juu aikamoinen mahdottomuusprojekti, mites sen Magicantinkin tekee


      • Anonyymi

        Olen "mahdotonMotherleffa", ja annan uutisia:

        Projekti valitettavasti peruuntui.


    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta liityn silti.

      Olen sarjan fani ja voisin jopa sanoa, että tämä pelisarja on erittäin rakas minulle. Harmi tosiaan, että on niin aliarvostettu täällä Euroopassa. Etenkin Suomessa harmittaa, kun kukaan ei tunnu tietävän peleistä sen enempää mitä on nyt Nessin ja Lucaksen Smässissä nähnyt.

      Pelisarja on niin omalaatuinen vaikka juoni onkin kuin suoraan b-luokan Hollywood leffasta. Nimenomaan se omalaatuisuus, kummallisuus tekevät pelistä mainion! Peliä pelatessa entistä pidemmälle, niin pelin teemat ja aiheet muuttuvat entistä synkemmiksi jopa pelottaviksi.

      Kun pelasin nämä pelit, tunnen edelleen etten jaksa enää yhtään geneeristä Super Mariota tai Zeldaa enää pelimarkkinoille. Nintendolla olisi niin paljon muutakin annettavaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1822
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1469
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1160
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      266
      948
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      932
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      877
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      818
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe