olenko liian lihava balettiin?

tyttö

Olen n. 160 cm pitkä ja painan vähän yli 50 kg, olen 12-vuotias. Olenko liian lihava balettiin? Jos olen miten pääsen makkaroista eroon?

34

3162

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • baletin asiantuntija

Kyllä sinä jonkin verran taidat olla. Tässä ohjeet (kopioin Demistä), joita kannattaa noudattaa parin kuukauden ajan ennen kuin edes ajattelet baletin aloittamista.

1. Juo paljon vettä niin unohdat nälän tunteen
      2. Pureskele ruoka suussasi ja sylje pois näin huijaat kehoasi
      3. Tee ruuasta oksettavan näköistä esim. lisää jäätelön päälle majoneesia
      4. Jos syöt pureskele ruoka kunnolla
      4. Syö jääpaloja
      5. Käytä pientä ja tummaa lautasta syödessäsi jolloin ruokaa näyttää olevan paljon
      6. Juo vettä jokaisen suupalan jälkeen näin tulet nopeammin täyteen
      7. Juo jääkylmää vettä koska kehosi kuluttaa silloin enemmän kun sen täytyy muuttaa vesi normaali lämpöiseksi
      8. Syö vähintään 20 minuuttia näin et syö ainakaan liikaa
      9. Jos mielesi tekee syödä, lähde kaverin luo silloin et kehtaa syödä
      10. Laita kännykkääsi thinspiration kuvia
      11. Tee jotain mikä vie ajatuksesi ruuasta pois esim. tee itsellesi jalkahoito
      12. Katso itseäsi peilistä syödessäsi
      13. Tee thinspiration leikekirja ja aina kun mielesi tekee syödä katso kuvia
      14. Seisominen kuluttaa enemmän kuin istuminen joten lue esim. läksyt seisaaltaan
      15. Juo päivässä yli 4 litraa vettä
      16. Pidä päiväkirjaa
      17. Hyvä ryhti kuluttaa 10% enemmän kaloreita kuin se että istut lytyssä
      18. Juo teetä tai fun light mehua (ne ovat vähäkalorisia)
      19. Juo light kokista
      20. Älä syö telkkarin tai tietokoneen ääressä koska silloin syöt huomaamattasi enemmän
      21. “Syö” yksin omassa huoneessasi
      22. Laita käteesi kuminauha tai muu vastaava ja aina kun mielesi tekee syödä räpsäytät sitä. Opit että et saa ajatella ruokaa
      23. Älä syö kello 18.00 jälkeen enää mitään
      24. Kirjoita itsellesi lappuja joissa lukee esim. hungry hurts but starve works
      25. Jos joudut syömään niin piilota ruokaa esim. nenäliinaan
      26. …tai oksenna ruoka pois
      27. Jännitä lihaksiasi niin kulutat enemmän
      28. Liiku vähintään tunti päivässä
      29. Sokeriset tuotteet hidastavat rasvan palamista
      30. Käy aamulla ennen syöntiä lenkillä näin ollen rasva palaa
      31. Liiku työ-ja koulumatkat kävellen
      32. Nuku väh. 9 tuntia yössä sillä silloin et repsahda ainakaan syömään eikä levänneenä mielesi tee syödä liikaa
      33. Laulaminen kuluttaa kaloreita ja siinä samalla voi vaikka tanssia
      34. Käytä kireitä vaatteita näin tunnet itsesi “isoksi” ja mielesi ei tee syödä
      35. Hanki itsellesi liikuntaharrastus
      36. Suunnittele seuraavan päivän syömiset etukäteen
      37. Laita joka puolella asuntoasi tai huonettasi laihojen ihmisten kuvia
      38. Älä osta liian isoja vaatteita vaan päinvastoin pienempiä, koska silloin luultavasti saat motivaatiota laihduttaa jotta mahtuisit vaatteisiin
      39. Jos mielesi tekee “ahmia” syö esim. kasviksia ja juo paljon vettä, mutta älä “ahmi” herkkuja
      40. Liiku ennen ruokailua puoli tuntia ja mielellään sen jälkeenkin

• tyttö

Kuulostaa anorektikolta. Oletko kokeillut itse?

• tyttö
        tyttö kirjoitti:

Kuulostaa anorektikolta. Oletko kokeillut itse?

Ps. Mikä olisi ihanteellinen paino?

• Anonyymi

Vastemielisiä ja vaarallisia ohjeita. Eivät toimi pitkällä tähtäimellä koska noiden lähtökohtana on jonkinlainen loputon kamppailu painoa vastaan. Paljon tärkeämpää pitkän tähtäimen kannalta on saada terveet elintavat säännöllisiksi.

Korvaa yksi ruoka viherpirtelöllä. Esimerkiksi hyvä resepti on pinaattia/avokadoa/hyviä öljyjä/pähkinöitä/siemeniä/lehtikaalia/varsiselleriä/sitruunaa/yrttejä/inkivääriä. Se on nopeaa tehdä, vie nälän tehokkaasti ja saat syötyä todella paljon tärkeitä ravinteita.

Jos treenaat paljon, laihdut väistämättä. Aloita säännöllinen liikkuminen.

Ei kannata juoda light-juomia, ne pistävät insuliinituotannon sekaisin ja todennäköisesti lisäävät lihomista. Tästä on ihan tutkimustuloksiakin. Juo mieluummin vaikka vettä.

Jos tunnet kovaa sokerinhimoa, se johtuu usein verensokerin heittelystä. Siihen berberiini on hyvä lisäravinne joka tasaa verensokeria.

• Anonyymi

luimpa ikivanhaa viestiketjua ja kyllä alko naurattaa. liian lihava harrastebalettiin ei oikein voi olla jos ammatikseen meinaa tanssia niin nilkat menee kärkkäreillä jos on ihan liian painava. tämä on kuiten vittu pro-ana sivuilta kopioitu ohjelista pelkkää paskaa täynnä. Toivon todella ettei kukaan enää eksy tänne lukemaan tällästä shittiä, noilla ohjeilla ennen baletin aloittamista makaa jo haudassa madonruokana. hoitoon jos oikeasti joku tuollaista noudattaa.

• Anonyymi

Omg toi on ihan hirveetä ei oo mitään sääntöä et jos joku painaa 60 kiloo nii joutuu tekemään ennen baletin harrastusta itsestäään anorektikon kaikki painaa niin paljon kun ne painaa

• Dorkien tuntija

Kysymykselläsi ja vastauksellasi on aikaeroa 9 minuuttia. Sun on tarvinnut vääntää vastaus valmiiksi, ennen säikeen aloittamista, mutta sitten olet jaksanut odottaa vain 9 minuuttia.

Tiedätkö, minä olen ihan onnellinen siitä, ettei minun tarvitse tehdä mitään tuollaista.

• tyttö

Asiallisia vastauksia, kiitos!

• baletin asiantuntija
        tyttö kirjoitti:

Asiallisia vastauksia, kiitos!

Olet saanut eräältä ihmiseltä niin paljon aikaa ja huomiota, että on miltei nipistettävä itseään. Sama meno ei jatku, mutta iloitse olleista äläkä murehdi tulevia.

• tyttö
        baletin asiantuntija kirjoitti:

Olet saanut eräältä ihmiseltä niin paljon aikaa ja huomiota, että on miltei nipistettävä itseään. Sama meno ei jatku, mutta iloitse olleista äläkä murehdi tulevia.

Mitä mahdat tarkoittaa kun minä en oikein ymmärrä :o anteeksi -.-

• baletin asiantuntija
        tyttö kirjoitti:

Mitä mahdat tarkoittaa kun minä en oikein ymmärrä :o anteeksi -.-

En osaa varsinaisesti tanssia, mutta minusta tuntuu tansseissakin siltä, että naiset pitävät jokaista paljettiani silmällä.

• Liikkuva mies

Voi se olla hiukan liikaa. Mutta jos et ole juuri liikuntaa harrastanut, molemmat huolesi luultavasti helpottuvat tai jopa poistuvat aikanaan, kun alat sitä balettia päivittäin treenaamaan.

• tyttö

Olisiko kenelläkään hyviä vinkkejä baletin harjoittelemiseen aluksi kotona? Venytteleliikkeitä, balettiliikkeitä ym...

• fghgfdh

• baletti ♥
        tyttö kirjoitti:

Olisiko kenelläkään hyviä vinkkejä baletin harjoittelemiseen aluksi kotona? Venytteleliikkeitä, balettiliikkeitä ym...

Hei! Minä olen 13 vuotta ja et sinä ole liian lihava! Aloitin juuri nykybaletin ja olen käynyt katdomassa balettitunneilla. Siellä on kaikenkokoista väkeä. Tärkeintä on että tuntee oman kehon rajoitteet. Niitä baletissa työstetäänkin mutta ainakin minun seurassa sillä ei ole väliä minkälainen on ulkomuodoltaan.

• tyttö
        baletti ♥ kirjoitti:

Hei! Minä olen 13 vuotta ja et sinä ole liian lihava! Aloitin juuri nykybaletin ja olen käynyt katdomassa balettitunneilla. Siellä on kaikenkokoista väkeä. Tärkeintä on että tuntee oman kehon rajoitteet. Niitä baletissa työstetäänkin mutta ainakin minun seurassa sillä ei ole väliä minkälainen on ulkomuodoltaan.

Kyllä itsekin koen joskus itseni lihavaksi:( ikävä kyllä kaikki eivät ole sinun kaltaisiasi. Kiitos kuitenkin :) onko jollain hyviä venyttelyvinkkejä joilla tulokset näkyisivät nopeasti???
        Kiitos jos joku vastaa asiallisesti c:

• Kokenutmies
        tyttö kirjoitti:

Kyllä itsekin koen joskus itseni lihavaksi:( ikävä kyllä kaikki eivät ole sinun kaltaisiasi. Kiitos kuitenkin :) onko jollain hyviä venyttelyvinkkejä joilla tulokset näkyisivät nopeasti???
        Kiitos jos joku vastaa asiallisesti c:

Ei kai paino venyttelemällä juurikaan lähde, mutta onhan se muuten hyvinkin hyödyllistä. Painon pudottamiseen tarvitaan pitkäkestoista säännöllistä liikkumista. Esim. tunti kävelyä ja välillä kevyttä juoksua päivittäin, aluksi. Aloita ihmeessä nyt, vanhempana se voi olla paljon vaikeampaa, jos sitä painoa kertyy yhä enemmän.
        Ja mene rohkeasti yrittämään sinne balettiin, kun sitä haluat.

• tyttö
        Kokenutmies kirjoitti:

Ei kai paino venyttelemällä juurikaan lähde, mutta onhan se muuten hyvinkin hyödyllistä. Painon pudottamiseen tarvitaan pitkäkestoista säännöllistä liikkumista. Esim. tunti kävelyä ja välillä kevyttä juoksua päivittäin, aluksi. Aloita ihmeessä nyt, vanhempana se voi olla paljon vaikeampaa, jos sitä painoa kertyy yhä enemmän.
        Ja mene rohkeasti yrittämään sinne balettiin, kun sitä haluat.

En tarkoittanutkaan että paino venyttelemällä lähtisi. Notkeutta vain kaipaan. :) joku muu kirjoittaja sanoi että ongelmat voivat jopa kadota päivittäisellä baletin harjoittamisella. Kuinka kauan ja millaisia liikkeitä (huom. olen aloittelija!) ? Videolinkitkin käyvät! c:

• tyttö
        tyttö kirjoitti:

En tarkoittanutkaan että paino venyttelemällä lähtisi. Notkeutta vain kaipaan. :) joku muu kirjoittaja sanoi että ongelmat voivat jopa kadota päivittäisellä baletin harjoittamisella. Kuinka kauan ja millaisia liikkeitä (huom. olen aloittelija!) ? Videolinkitkin käyvät! c:

Ja mitä mieltä olette näistä venytyksistä?

• tyttö

• Kokeilemaan
        tyttö kirjoitti:

Ja mitä mieltä olette näistä venytyksistä?

Eiköhän noissa ole ihan sopiviaperus venytyksiä minkä lajin harrastajalle tahansa. Mene balettitunneille, niin siellä varmaan osataan kertoa parhaiten.

• hanski4

Meidän balettitunnilla (aikuisten) on ainakin kaiken kokoisia ja kaiken ikäisiä ja vähän isommatkin tytöt (ja pojat) pärjää. Kyllä ne makkarat siinä harrastaessa yllättävästi katoaa. Rohkeesti kokeilemaan vaan, ei sitä muuten voi tietää.

• tyttö

Kysyisin vielä: mitä mieltä olitte Baletin asiantuntian laihdutusvinkeistä? Järkeviä vastauksia kiitos :)

• Aloita jo
        tyttö kirjoitti:

Kysyisin vielä: mitä mieltä olitte Baletin asiantuntian laihdutusvinkeistä? Järkeviä vastauksia kiitos :)

Näyttää siellä olevan järkeviäkin ohjeita (vitsien lisäksi), esim. mainio yhdistelmä näissä "28. Liiku vähintään tunti päivässä" ja "35. Hanki itsellesi liikuntaharrastus". Eli keskity liikkumiseen ja ota se elämäntavaksi. Ruokailussasi ei välttämättä ole mitään vikaan, ehkä vain liikut liian vähän.

Mikä nyt maksaa, kun sinulla jo on mieluinen liikuntaharrastus mielessä?

• Älä kysele tyhmiä

Olet

• " kokemusta on" XD

Minusta Balettia voi harrastaa vaikka olisikin pyöreämpi omasta mielestään, ja liikkuessahan sitä laihtuu ja lihakset kasvavat. plus se on terveelistä. Tasapainonkin kehitys on tärkeää, koska sitä tarvitaan arki päivässäkin. Ettei muksahada nurin. Itse harrastan ekl läsää kaksikertaa viikossa

• aaaaaakkkk

Joo älä todellakaan noudata ton yhden laittamasta listasta mitään!!! Jotkut jutut on ihan hyviä mutta monesta vinkistä on helppo polku syömishäiriöön, liian helppo. Lisäksi esim. Toi "juo vettä 4 litraa päivässä" on mahdollisesti hengenvaarallinen jopa aikuisille, saati 12 vuotiaalle! !!!!! Parempi kun lisäät liikuntaa jos haluat ja teet vaikka karkkilakon. Et ole,mielestäni lihava:) Kyllä se baletissa kilot karisee. Muista varoa oikeasti näitä ihmeneuvoja, moni saa syömishäiriön. Syömishäiriö EI ole leikin asia ja parantuminen voi olla hyvin vaikeaa

• tyttö
        aaaaaakkkk kirjoitti:

Joo älä todellakaan noudata ton yhden laittamasta listasta mitään!!! Jotkut jutut on ihan hyviä mutta monesta vinkistä on helppo polku syömishäiriöön, liian helppo. Lisäksi esim. Toi "juo vettä 4 litraa päivässä" on mahdollisesti hengenvaarallinen jopa aikuisille, saati 12 vuotiaalle! !!!!! Parempi kun lisäät liikuntaa jos haluat ja teet vaikka karkkilakon. Et ole,mielestäni lihava:) Kyllä se baletissa kilot karisee. Muista varoa oikeasti näitä ihmeneuvoja, moni saa syömishäiriön. Syömishäiriö EI ole leikin asia ja parantuminen voi olla hyvin vaikeaa

Kiitos :)

• reverance

Olet ihan sopivan painoinen aloittamaan baletin. Aloita heti,se on kaikkein tehokkain laihdutusmuoto! Olen harrastanut balettia 12 vuotta ja nähnyt tunneilla ihan kaiken kokoisia ja mallisia ihmisiä. Ei kannata alkaa harjoitella kotona,ennenkuin olet käynyt muutamilla tunneilla,sillä voit silloin loukata itsesi. Mene rohkeasti balettitunneille. Olet tervetullut sellaisena kuin olet ja siellä laihdut ja notkeudut ja opit perusteet,jotta voit sitten halutessasi harjoitella itseksesikin.

• black swann

ei baletti oo mikään laihdutusmuoto. eikä sen aloittamiselle ole mitään paino rajoja. kandee lukee noit baletti blogeja eesim ballerinan päiväkirja

• baletin katsoja

"Olenko liian lihava balettiin? "

Et varmaankaan. Olen nähnyt yleisössä lihavampiakin.

"miten pääsen makkaroista eroon?"

Jos et jaksa syödä kaikkia, niin anna vaikka toisille tai heitä pois.

• Viherhyppiä

Tiedän et oon vähä myöhäs ja kaikkee, mutta kun sä kysyit tosta asiasta olit 12w. Ja kasvava nuorinainen, eli täysin oikeen painonen. Toivottavasti alotit baletin, mulla itelläni kun ei riitä siihen kärsivällisyys. XD siksi mua kutsui aikoinaan irkkutanssi. Tsemppiä sulle ja kaikkee hyvää.

• Anonyymi

Valitettavasti kyllä olet balettimaailmassa ylipainoinen. Hyvä tanssijan paino sinun mittaiselle ja ikäiselle olisi noin 40 kg paikkeilla. Tiedän että se kuulostaa aika vähältä ja varmasti moni mieltää sen sairaaloisen laihaksi, mutta balettimaailmassa se on hyvin normaali paino. Jos haluat pysyviä tuloksia suosittelen että syöt vähemmän kuin mitä kulutat ainakin ensin, jotta pääsisit taivoitteesesi. Ja sen jälkeen pidät sen siinä kalorimäärässä, joka pitää sinun painosi kurissa.

• Anonyymi

Ilmaston lämpenemisen takia kuutiometrissä ilmaa on nyt 38% enemmän energiaa kuin esiteollisella, ilmastoa lämmittämättömällä kaudella. Kilokalorioita on siis jokaisessa sisään hengitetyssä keuhkollisessa nyt todella paljon. Nämä kilokaloriat imeytyvät keukoista verenkierron mukana rasvakudoksiin, jolloinka ihminen alkaa lihoa pelkästään hengittämällä eikä tanssijan painonhallinta enää onnistu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      112
      1431
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1297
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      135
      1043
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      964
    5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      897
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      71
      863
    7. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      97
      857
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      75
      846
    9. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      54
      822
    10. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      774
    Aihe