Raamatun mukaan Jumala ilmestyi kolmiyhteisenä Jeesuksen kasteen yhteydessä, jossa Jeesusta kastettaessa (Poika) taivaasta kuului ääni ”Tämä on minun rakas poikani, johon minä olen mielistynyt” (Isä) ja Pyhä Henki ilmestyi kyyhkysen muodossa. Nimi epifania tarkoittaa valon juhlaa, valon juhla eli oikean uskon ja tiedon valkeuden antamista ihmisille.
wikipedia
Jumala ilmestyi kolmiyhteisenä
90
215
Vastaukset
- mietippäsitä
Jumala kuuluu samalle listalle joulupukin ja hammaskeijun kanssa.
- Tot Tot Totuus
Jumala on todellisempi ja elävämpi kuin sinä olet.
Missä sinä olit silloin kun Jumala olemattomasta
kutsui Sanallaan esiin olevaiset? Missä olit sata
triljoonaa vuotta sitten? Jumala oli jo silloin.
Jumala on elämä ja sinun elämäsi on Häneltä. - -w-
Tot Tot Totuus kirjoitti:
Jumala on todellisempi ja elävämpi kuin sinä olet.
Missä sinä olit silloin kun Jumala olemattomasta
kutsui Sanallaan esiin olevaiset? Missä olit sata
triljoonaa vuotta sitten? Jumala oli jo silloin.
Jumala on elämä ja sinun elämäsi on Häneltä.Jos Jumala on elämä, niin miksi kutsua sitä Jumalaksi? Eikö "elämä" ole elämälle ihan hyvä nimi?
* Kyllä, ja on muitakin Raamatun kohtia, missä Jumala on ilmoitettu monikossa. Esm. kun Nooa jälkeläiset alkoi lissäntyä, ja he puhuivat kaikki smaa kieltä, sitten he päättivät rakentaa Baabelin tornin, ja siinä Jumala hajotti kielet, niin, ettei kukaan ymmärtänyt toistensa puhetta, ja sanoo lopuksi, " Astukaamme alas, astukamme on vähintään kaksi, ja tässä tapauksessa se tarkoittaa kolmiyhteistä Jumalaa.
* Kastekäskyssä Jeesus lausuu Isän Pojan ja Pyhän Hengen NIMEEN. Vaikka juuri mainitsi kaikki kolme erikseen. Kolminaisuus on kiistaton tosiasia Raamatullinen fackta, vaikka muutamat intoilijat kehtaavat vielä pilkata Jumalan kolminaisuutta.
* Saas nähdä, niin ekivaari taas intautuu kumoamaan tässä ketjussa mainittuja tosiasioita jotka todistaa Jumalan kolminaisuuden, ja mikä rivointa, hän häpeämättä ottaa esiin Raamatun sitaatteja , eikä edes itse käsitä mitä ne oikeasti sisältää, ja yrittää niillä kumota JUMALAN ! Niin kuin nyt Raamattu olisi ristiriidassa itsensä kanssa, ekivaarin mielestä onkin, kun ristiriita on oman pään korvain välissä !- profetta
Maria ihmislapsi synnytti Jumalan niinkö mohikaani?
- Jessus sentään
profetta kirjoitti:
Maria synnytti AU-lapsen.
Se oli häpeä siihen aikaan, joten hän keksi pienen valkoisen valheen, joka loppujen lopuksi sai aivan liian suuret mittasuhteet. profetta kirjoitti:
* profeetta, intoilee, " Maria ihmislapsi synnytti Jumalan niinkö mohikaani? K
* Kyllä Maria synnytti Jumalan Pojan, jonka Pyhä Henki oli siittänyt Marian kohtuun, se joka syntyy Mariasta, pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, Immanuel, Jumala meidän kanssamme ! Jumala lainasi Marian kohtua, ja valmisti siinä Pojalleen ruumiin, Heb. " Hän valmisti minulle ruumiin, ja Hänen tahtonsa minä teen mielelläni! Maria synnytti Jeesuksen, ja hänen kauttaan Jeesus oli yhdistettynä ihmiseen, mutta vain napanuoran välituksellä, muutoin Maria ei miehestä mitään tiennyt, silti tuli raskaaksi, mutta Isä olikin Jumala Pyhän Hengen kautta. Marian veri ei ollut koskaan kosketuksissa Jeesusken vereen, vaan Jeesuskella oli ihan oma veri, jonka sai Isältä Jumalalta, siksi Hän, Jeesus Ihmisen Poika on synnitön, viaton, puhdas ei mitään osuutta saata-naan, ja siksi Hän oli otollinen syntiuhri lunastamaan ihmiset. Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.
* Jos profeetta muuta väittää, olet pahasti eksyksissä, jo perustavissa kysymyksissä, ellei näin olisi, koko Raamattu olisi jäänyt kirjoittamatta. Jumalan pelastussuunnitelma perustuu nimenomaan Jeesukseen, synnittömään Ihmisen Poikaan, Jumalasta syntyneeseen lihaksi tulleeseen Poikaansa. Ainutsyntyiseen, tarkoittaa juuri sitä, että kukaan koskaan eikä ikinä toista tule samanlaista ja samalla tavalla syntynyttä Ihmisen Poikaa. Jeesus on ainukertainen ja ikuinen ja kuolematon, Iankaikkinen Kaikkivaltias Jumalan Poika !- profetta
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Kyllä Maria synnytti Jumalan Pojan, jonka Pyhä Henki oli siittänyt Marian kohtuun, se joka syntyy Mariasta, pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, Immanuel, Jumala meidän kanssamme ! Jumala lainasi Marian kohtua, ja valmisti siinä Pojalleen ruumiin, Heb. " Hän valmisti minulle ruumiin, ja Hänen tahtonsa minä teen mielelläni! Maria synnytti Jeesuksen, ja hänen kauttaan Jeesus oli yhdistettynä ihmiseen, mutta vain napanuoran välituksellä, muutoin Maria ei miehestä mitään tiennyt, silti tuli raskaaksi, mutta Isä olikin Jumala Pyhän Hengen kautta. Marian veri ei ollut koskaan kosketuksissa Jeesusken vereen, vaan Jeesuskella oli ihan oma veri, jonka sai Isältä Jumalalta, siksi Hän, Jeesus Ihmisen Poika on synnitön, viaton, puhdas ei mitään osuutta saata-naan, ja siksi Hän oli otollinen syntiuhri lunastamaan ihmiset. Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.
* Jos profeetta muuta väittää, olet pahasti eksyksissä, jo perustavissa kysymyksissä, ellei näin olisi, koko Raamattu olisi jäänyt kirjoittamatta. Jumalan pelastussuunnitelma perustuu nimenomaan Jeesukseen, synnittömään Ihmisen Poikaan, Jumalasta syntyneeseen lihaksi tulleeseen Poikaansa. Ainutsyntyiseen, tarkoittaa juuri sitä, että kukaan koskaan eikä ikinä toista tule samanlaista ja samalla tavalla syntynyttä Ihmisen Poikaa. Jeesus on ainukertainen ja ikuinen ja kuolematon, Iankaikkinen Kaikkivaltias Jumalan Poika !Sikisi Pyhästä Hengestä-ei siittänyt niin kuin kirjoitit mohikaani. Isä Jumala on Kaikkivaltias ei Poika Jeesus, Pojalla Jeesuksella on kaikki valta maanpäällä tänäpäivänä.Isä Jumala hänelle on vallan antanut.
- ???
profetta kirjoitti:
Sikisi Pyhästä Hengestä-ei siittänyt niin kuin kirjoitit mohikaani. Isä Jumala on Kaikkivaltias ei Poika Jeesus, Pojalla Jeesuksella on kaikki valta maanpäällä tänäpäivänä.Isä Jumala hänelle on vallan antanut.
Profettako on näin pihalla siitä, että sikiäminen tapahtuu siittämisen seurauksena?
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Jos profeetta muuta väittää, olet pahasti eksyksissä, jo perustavissa kysymyksissä, ellei näin olisi, koko Raamattu olisi jäänyt kirjoittamatta. Jumalan pelastussuunnitelma perustuu nimenomaan Jeesukseen, synnittömään Ihmisen Poikaan, Jumalasta syntyneeseen lihaksi tulleeseen Poikaansa. Ainutsyntyiseen, tarkoittaa juuri sitä, että kukaan koskaan eikä ikinä toista tule samanlaista ja samalla tavalla syntynyttä Ihmisen Poikaa. Jeesus on ainukertainen ja ikuinen ja kuolematon, Iankaikkinen Kaikkivaltias Jumalan Poika !Mohikaanilta kysyn: Miksi Jeesus kysyi jokaiselta, joka puhui Mariasta Kristuksen äitinä, miksi Jeesus teki aina vastakysymyksen?: "Kuka on minun äitini?" [Matt.12:48-50; Mark.3:33-35; Luuk.8:21]
Jeesus tahtoi tehdä kaikille selväksi, että "jokainen, joka tekee Jumalan tahdon on minun äitini ja veljeni!" [Mark. 3:34; Joh.3:6]Mohikaani_27 kirjoitti:
* Jos profeetta muuta väittää, olet pahasti eksyksissä, jo perustavissa kysymyksissä, ellei näin olisi, koko Raamattu olisi jäänyt kirjoittamatta. Jumalan pelastussuunnitelma perustuu nimenomaan Jeesukseen, synnittömään Ihmisen Poikaan, Jumalasta syntyneeseen lihaksi tulleeseen Poikaansa. Ainutsyntyiseen, tarkoittaa juuri sitä, että kukaan koskaan eikä ikinä toista tule samanlaista ja samalla tavalla syntynyttä Ihmisen Poikaa. Jeesus on ainukertainen ja ikuinen ja kuolematon, Iankaikkinen Kaikkivaltias Jumalan Poika !>>>Jumala lainasi Marian kohtua, ja valmisti siinä Pojalleen ruumiin>Marian veri ei ollut koskaan kosketuksissa Jeesusken vereen, vaan Jeesuskella oli ihan oma veri, jonka sai Isältä Jumalalta, siksi Hän, Jeesus Ihmisen Poika on synnitön, viaton, puhdas ei mitään osuutta saata-naan>Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.>Jumalan pelastussuunnitelma perustuu nimenomaan Jeesukseen, synnittömään Ihmisen Poikaan, Jumalasta syntyneeseen lihaksi tulleeseen Poikaansa.
- 2+85768
Täälläkin jotakin asiasta.
http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/usko/usko1b.htmlOlavi Peltola tallaa jalkojensa alle Jeesuksen opetuksen, että-
"I s ä - y k s i n - o n - a i n o a - t o t i n e n -
J u m a l a." [Joh.5:44; 17:1,3; 1.Kor.8:6; Ef.4:6]
Ei minkäänlaisilla kolminaisuusopin selityksillä voi kumota selviä Kristuksen opetuksia, että Isä yksin on todellinen Jumala.
Raamatusta ei löydy mitään tukea tälle O.Peltolan esittämälle väitteelle:
3. Jumalan kolmiykseys
>>"Kristillisen uskon keskeisin tuntomerkki Jumalasta on opetus Jumalan kolmiykseydestä. Siinä on uskomme suuri salaisuus ja päätunnus. Se on kaiken muun Jumala-uskomme perusta. Jos tässä perusasiassa hairahdutaan, mennään kaikessa harhaan. Se on nimenomaan ratkaisevan tärkeä pelastumisemme kannalta."
Linkissä kerrottujen asioiden arvostelua lyhyesti;
Aluksi siinä tulee ihan oikeaa asiaa ja sain jo sellaisen vaikutelman että tämä O. Peltola on poikkeuksellisen viisas tutkija, mutta sitten hänkin kompastuu pois Raamatun totuudesta;
Aluksi O. Peltola selitti:_
"Eräs Raamatun keskeisimmistä ilmoituksista Jumalan todellisuudesta on 2 Moos 3:13-14. Siinä Jumala antaa nimensä, josta voimme oppia tuntemaan hänet: "Minä olen se, joka minä olen" (hepr. ehjee asher ehjee = Jahve, kreik. ego eimi). - - -
Minusta kaikki on saanut alkunsa, mutta Minä itse olen aluton ja loputon. Ilman Minua ei ole mitään. Minä olen aina ollut ja tulen aina olemaan.
Jeesus käytti rohkeasti itsestään tätä Jumalan nimeä MINÄ OLEN (Joh 8:58, ks. 6:35; 8:12; 10:11; 11;25; 14:6; 18:5, 37; Mark 14:61-62).
Olavi peltola lainasi sekä heprean että kreikan-kieliset sanat tuosta "MINÄ OLEN'. sanoista.
Jeesusta ei voi sanoa Jumalaksi Isältä saatujen sanojen perusteella, koska Jeesuksessa puhui hänessä asuva Isän Henki.Nyt on huomioitava, että Jeesus sanoi tulleensa ISÄN nimessä eikä omassa nimessään, ja kaikki kaikki maailman ihmiset omalla äidinkiellään lausuvat nuo sanat: "MINÄ OLEN."
O. P. unohti selittää sen tärkeän asian että jokainen sana, jonka lausumme on jumala, koska sanojen alkulähde on Isässä, ei pojassa, vaan:
5. Mooseksen kirja 18
18 "Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja
m i n ä - p a n e n - s a n a n i - s u u h u n s a, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua."
Isä on se, jolta tulevat sanat myös Jeesukselle!
Heprealaiskirje 1
1 "Sitten kun - J u m a l a - muinoin monesti ja
monella tapaa oli - p u h u n u t - i s i l l e
p r o f e e t t a i n - k a u t t a,
2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille P o j a n - k a u t t a, - jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen - o l e m u k s e n s a - k u v a - ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,"
Matteus 10
20 "Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä"
Kolminaisuusoppi ja myös O. Peltola sekä kaikki sen opin kannattajat ovat osaltaan syyllisiä Raamatun tämän totuuden ymmärtämisen estämiseen!Puhuiko Jumala Moosekselle nuo sanat heprean vai kreikan kielellä? Eikö jokainen Jumalan kuvaksi tehty puhu olemassaolollaan, että "minä olen"?
"Minä olen se, joka minä olen" (hepr. ehjee asher ehjee = Jahve, kreik. ego eimi). - - -
Roomalaiskirje 1
20 "Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,"
Eikö myös epäuskoinen Tuomas nähnyt viimein Jeesuksessa asuvan näkymättömän Jumalan niiden töiden kautta, jotka Isä teki Jeesuksessa Kristuksessa asuessaan?
Johannes 20
28 'Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"'- näin ollen
ekivaari kirjoitti:
Puhuiko Jumala Moosekselle nuo sanat heprean vai kreikan kielellä? Eikö jokainen Jumalan kuvaksi tehty puhu olemassaolollaan, että "minä olen"?
"Minä olen se, joka minä olen" (hepr. ehjee asher ehjee = Jahve, kreik. ego eimi). - - -
Roomalaiskirje 1
20 "Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,"
Eikö myös epäuskoinen Tuomas nähnyt viimein Jeesuksessa asuvan näkymättömän Jumalan niiden töiden kautta, jotka Isä teki Jeesuksessa Kristuksessa asuessaan?
Johannes 20
28 'Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"'ekivaari
"Eikö jokainen Jumalan kuvaksi tehty puhu olemassaolollaan, että "minä olen"?"
Itsevaltiaat, esimerkiksi Venäjän hallitsijat kirjoittivat ja puhuivat itsestään monikon 1. persoonassa 'Me'.
Häntä myös puhuteltiin monikon toisessa persoonassa 'Te'. Hallitsijan asema ja arvonimet mainittiin perässä. Käytäntö oli voimassa muissakin monarkioissa ja lienee joissakin vieläkin, vaikka yksinvaltiaita monarkkeja ei enää ole. Parlamentarismi ja perustuslaillinen monarkia ovat
vieneet oikeutetusti hallitsijan yksinvallan. Diktatuurit ovat asia erikseen.
Venäjän tsaari, Suomen suuriruhtinas Aleksanteri I (1777–1825) halusi olla valistunut ja vapaamielinen monarkki, alamaistensa isä.
Jumalalla, Kaikkivaltaalla Isällä on verrattomasti suurempi oikeus puhua itsestään monikkomuodossa niin halutessaan.
En tunne alkutekstin (hebrea) todellista merkitystä. Se voi hyvinkin olla monikkomuotoinen joissakin Raamatun kohdissa, mutta yleensä Jumala puhuu itsestään yksikön ensimmäisessä persoonassa 'minä'. Me taas saamme sinutella Häntä, vaikka olemme vain ihmisiä.
Me kiitämme sinua, Herra Jumala, Kaikkivaltias, sinua, joka olet ja joka olit! Sinä panit liikkeelle suuren voimasi ja otit käsiisi kuninkuuden. Ilm.16:7
Niin, Herra Jumala, Kaikkivaltias! Oikeat ja vanhurskaat ovat sinun tuomiosi. Ilm.16:7 >>>Jeesus käytti rohkeasti itsestään tätä Jumalan nimeä MINÄ OLEN (Joh 8:58, ks. 6:35; 8:12; 10:11; 11;25; 14:6; 18:5, 37; Mark 14:61-62).
Jumalan ääni kuului taivaasta: Tämä on minun rakas poikani, johon minä olen mielistynyt, kun Jumalan poika Jeesus kastettiin sekä PyhäHenki ilmestyi kyyhkysen muodossa.
Isä, Poika ja Pyhä Henki ilmestyivät siis erillisinä "olentoina", jotka pitivät toisistaan. Raamatussa ei puhuta ilmestymisestä "kolmiyhteisenä". Koko sanaa ei ole edes raamatussa.- aikamoista
Tuliko Jumalan ääni ihan selvällä suomenkielellä?
Aamen, mazdels, Näin on! Sen sijaan Raamattu todistaa hyvin useissa jakeissa että "Jumala on yksi, joka on kaikki kaikissa."
1. Kor. 12:6
"ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama."
[1. Kor. 15:28]
Efesolaiskirje 1
10 "siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoo toteuttaa, - o n
y h d i s t ä v ä - K r i s t u k s e s s a
y h d e k s i - k a i k k i, - mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä."
Netmissionissa antoivat minulle bannia näiden jakeiden luettavaksi ottamisesta. (vuosina 2002 - 2004).- niiih
ekivaari kirjoitti:
Aamen, mazdels, Näin on! Sen sijaan Raamattu todistaa hyvin useissa jakeissa että "Jumala on yksi, joka on kaikki kaikissa."
"ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama."
Efesolaiskirje 1
Netmissionissa antoivat minulle bannia näiden jakeiden luettavaksi ottamisesta. (vuosina 2002 - 2004).Raamattu ei todista yhtään mitään.
Ei sen enempää kuin muumi-kirjat todistavat hemuleiden tekoja. - Usko Toivonen
ekivaari kirjoitti:
Efesolaiskirje 1
Netmissionissa antoivat minulle bannia näiden jakeiden luettavaksi ottamisesta. (vuosina 2002 - 2004).Tuskinpa sentään bannia on tullut Raamatunjakeista.
Uskon enemmänkin, että bannia on tullut aivan muuusta syystä.
Tuo 1. Kor. 12 luku käsittelee Pyhän Hengen armolahjoja, joita Pyhä Henki jakaa tahtonsa mukaan.
Jumala on kaikissa uskovissa, mutta vain uskovissa.
5. Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.
2. Kor. 13.
14. Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
15. Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
Room. 8.
23. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
Joh. 14.
Banni on saattanut tulla Koko maailman Vapahtajan, Jeesuksen halventamisesta.
Sinun mukaasihan Jeesus on sekä sokea, että kuuro.
Kannattaisiko ajatella, että kuka on oikeasti sokea ja kuuro. Jumalan ääni taivaasta todisti Jeesuksen olevan Jumalan poika eikä Jumala! Trinitaarit tekevät Jumalan valehtelijaksi, kun eivät usko Isää eikä poikaa.
1. Johanneksen kirje 5
10 "Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valehtelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa."- epifania.
mazsdelsin usko onkin puppua ja ekivaarilaisuutta.
Mazdelsin pitää lukea nk. alkukieliä että varmasti puhuisi oikeita sanoja.
Raamatun kääntäjien joukossa mazdels olisi saanut
pitkän ulosheiton ja silmänsä mustaksi moisesta
tietämättömyydestään. Usko Toivonen kirjoitti:
Tuskinpa sentään bannia on tullut Raamatunjakeista.
Uskon enemmänkin, että bannia on tullut aivan muuusta syystä.
Tuo 1. Kor. 12 luku käsittelee Pyhän Hengen armolahjoja, joita Pyhä Henki jakaa tahtonsa mukaan.
Jumala on kaikissa uskovissa, mutta vain uskovissa.
5. Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.
2. Kor. 13.
14. Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
15. Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
Room. 8.
23. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
Joh. 14.
Banni on saattanut tulla Koko maailman Vapahtajan, Jeesuksen halventamisesta.
Sinun mukaasihan Jeesus on sekä sokea, että kuuro.
Kannattaisiko ajatella, että kuka on oikeasti sokea ja kuuro.Kaikki ihmiset lopulta tulevat Kristuksen luo ja tunnustavat hänet herrakseen ja silloin he ovat Kistuksessa!
Turha tätä Raamatun totuutta on kieltää;
Filippiläiskirje 2
10 "niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistua, sekä niiden, jotka taivaissa ovat, että niiden, jotka maan päällä ovat, ja niiden, jotka maan alla ovat,
11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaa Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra."
Roomalaiskirje 8
1 "Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat."- Usko Toivonen
ekivaari kirjoitti:
Kaikki ihmiset lopulta tulevat Kristuksen luo ja tunnustavat hänet herrakseen ja silloin he ovat Kistuksessa!
Turha tätä Raamatun totuutta on kieltää;
Filippiläiskirje 2
10 "niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistua, sekä niiden, jotka taivaissa ovat, että niiden, jotka maan päällä ovat, ja niiden, jotka maan alla ovat,
11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaa Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra."
Roomalaiskirje 8
1 "Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat."No, mitäs ajattelet, sanooko hän, joka Kristuksessa Jeesuksessa on, Jeesusta sokeaksi ja kuuroksi?
- tiedetään tiedetään
epifania. kirjoitti:
mazsdelsin usko onkin puppua ja ekivaarilaisuutta.
Mazdelsin pitää lukea nk. alkukieliä että varmasti puhuisi oikeita sanoja.
Raamatun kääntäjien joukossa mazdels olisi saanut
pitkän ulosheiton ja silmänsä mustaksi moisesta
tietämättömyydestään.Mazdel uuluu Riidankylväjät.org. seurakuntaan.
- only for finnish
aikamoista kirjoitti:
Tuliko Jumalan ääni ihan selvällä suomenkielellä?
Jos ei se tullut suomen kielellä ei se sitten voi olla Raamatusta ja olla raamatullinen.
- tunnetko
Mazdels, tiedätkö sellainen nimimerkin kuin helel/ heluna?
Välillä kuulostat häneltä.Olen kuullut nimimerkistä Helel, mutta en saa äkkiä mieleeni edes mistä hän on palstalle kirjoittanut. Minulta on joskus kysytty täällä, olenko helel / heluna. Vastaan, että en ole. Joskus 7 - 8 vuotta sitten minulla oli toinen nimimerkki ja Mazdelsinä olen kirjoitellut jo vuosia.
- tiedetään tiedetään
mazdels kirjoitti:
Olen kuullut nimimerkistä Helel, mutta en saa äkkiä mieleeni edes mistä hän on palstalle kirjoittanut. Minulta on joskus kysytty täällä, olenko helel / heluna. Vastaan, että en ole. Joskus 7 - 8 vuotta sitten minulla oli toinen nimimerkki ja Mazdelsinä olen kirjoitellut jo vuosia.
Mazdels kirjoittelee monella eri nimimerkillä.
tiedetään tiedetään kirjoitti:
Mazdels kirjoittelee monella eri nimimerkillä.
Olen kirjoittanut harvoin joillekin muille keskustelufoorumeille (ei hengellisille) ilman nimimerkkiä. Suomi24:n Uskonnot / Kristinusko -keskustelupalstoilla olen Mazdels tai Mazdels (ei kirj.).
Mitä nimimerkkejä ajattelit?
- Elä,elä erottele
Vesikin on vesi. Voi olla kolmessa muodossa. Vettä, jäätä ja riitettä. Kuitenkin on vain vettä kaikki tykkänään.
Isä antoi kaiken vallan Pojalleen, Pyhä Henki ottaa Jumalalta ja kirkastaa Kristusta.
Eri tehtävät, mutta Jumaluus on sama, aivan kuten vedellä ja jäällä.- näin ollen
"Voi olla kolmessa muodossa. Vettä, jäätä ja riitettä. "
Aineen olomuodot ovat kiinteä, neste ja kaasu.
Vedenkin olomuodot ovat kiinteä, neste ja kaasu eli jää, vesi ja höyry. Riite on kiinteää eli jäätä.
Plasmakin on aineen olomuoto, mutta sitä ei yleensä mainita, koska se on aineen tietyissä oloissa prosessoitunut erityisominaisuus. - vellit pöksyssä?
"Vesikin on vesi. Voi olla kolmessa muodossa. Vettä, jäätä ja riitettä. Kuitenkin on vain vettä kaikki tykkänään."
Paskakin voi olla kolmessa eri muodossa:
Kaasuna se on pierua, nesteenä se on ripulia ja kiinteänä se on kökälettä. Todistaako tämä sinulle, että aina kun pierit sinulla on paskat housussa?
Jumala Kristuksessa ja Kristus meissä.
Ei seuraavassa sanota, että Jumala oli Kristus tai Kristus oli Jumala:
2Co 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
Jumala oli Kristuksessa on toisin sanoin kerrottu myös tässä:
Joh 14:10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
Eli Jumala asuu Kristuksessa. Ei näistä jakeista voi ymmärtää, että Kristus on Jumala muutoin kuin kolminaisuusopin ja sen Jumalan Baal-Shalishan, kolmeen osaan jaetun Herran avustuksella.
Kristus on meissä uskovissa, mutta emme me silti ole Kristuksia, vaikka kolminaisuusopin mukaan loogisesti ajateltuna näin pitäisi olla, koska opettavat, että Jumalan ollessa Kristuksessa myös Kristus on Jumala.
Joh 17:23 minä ( Kristus) heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.
Yhtä mieltä, oikeamielisiä ja samaa mieltä voimme silti olla, mutta emme mikään yksi, vaan yhtä.
Jumala on yksi ainoa Jumala, eikä mitään kolme ainoata. Onhan tuo ”kolme on yhtäkuin yksi”- harha vajaa kaksituhatta vuotta sitten eksyneiden kirkonisien opetuksen seurauksena uponnut uskovista suurimman osan päähän. Valhekin muuttuu totuudeksi, kun sitä riittävän kauan opetetaan.
Herätkää jo ja tehkää mielenmuutos.
Joh 10:38 Mutta jos minä (Jeesus) niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä."Jakeen 2.Moos.20:4 alkuosan merkityksestä kolminaisuusopin kannalta.
Exo 20:4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa (hepr. pesel) äläkä mitään kuvaa (temunah), älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa. 33/38.
Exo 20:4 Thou shalt not make unto thee any graven image (pesel), or any likeness (temunah) of any thing that is in heaven above. KJV.
Jumalankuva on alkukielellä hepreaksi pesel. Ja se tarkoittaa käsin kaiverrettua, veistettyä, vuoltua kuvaa, englanniksi carved image tai graven image = kaiverrettu kuva. Myös idol = epäjumala, epäjumalankuva.
Pesel on siis omin käsin työstetty, tehty kuva Jumalasta.
Alkukielen sana ”temunah” on käännetty ”kuva” 33/38, ”muoto” Biblia 1776 ja ”samankaltaisuus” KJV. Temunah'in juurisana on miyn, joka merkitsee jakaa ulos osiin (engl. portion out).
Portion out merkitsee:
To divide into amounts, as for allocation to specific purposes= Jakaa osiin (määriin), kuin jakaakseen ”jyvittääkseen” tiettyyn tarkoitukseen.
2.Moos.20:4 alkuosan ajatus voidaan kääntää edellämainittu huomioonottaen seuraavasti:
”Älä tee itsellesi omin käsin tehtyä kuvaa Jumalasta, mitään osiin jaettua (ja ulosotettua) siitä, mikä on yläpuolella taivaassa.”
Selvä varoitus kolminaisuusopin tekemästä Jumalasta ja Jumalan jakamisesta osiin kolmeksi Jumalaksi. Tämä on ennaltatietävän Jumalan jo aikojen alussa antama kielto ryhtymästä jakamaan Kaikkivaltiasta Jumalaa osiin. Vrt. Baal-Shalisha 2.Kun 4:38-44.
Älkääkä te kolminaisuusoppilaiset sanoko, että ette te ole Jumalaa jakaneet. Kyllä te olette.
Sanotte, että Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki ovat yksi ja sama, mutta jaatte Jumalan kolmeen persoonaan, Isään ja Poikaan ja Pyhään Henkeen, jotka kaikki ovat sama Jumala.
PS.
Vastaava sana kuin heprean pesel on kreikaksi eidolon.
Co 6:16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat (kreik. eidolon)? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
Miten luulette Yksin Ainoan Jumalan temppeliin eli teidän sisimpäänne sopivan itse väsäämänne ”jumalankuvat” eli epäjumalat.
Ja kysymys on nimenomaan jumalankuvista, ei siitä, etteivätkö Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki mahtuisi sisimpäämme.
Pakanoiden tekemät budhien ym. ”kuvat” ovat asia erikseen. 2.Moos.20:4 on kirjoitettu Jumalaan uskoville ihmisille, hänen omaisuuskansalleen.
- ml213.
"Raamatun mukaan Jumala ilmestyi kolmiyhteisenä Jeesuksen kasteen yhteydessä, jossa Jeesusta kastettaessa (Poika) taivaasta kuului ääni ”Tämä on minun rakas poikani, johon minä olen mielistynyt”
Älä hyvä ihminen valehtele ja väärennä JUMALAN ilmoituksia. Todellisuus on tässä;
"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, JOKA YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen". Joh 17:3
Mikä ihmeen vimma ja neuroosi on uskonnollisella ihmisellä vääristellä puhdasta ja helposti ymmärrettävää JUMALAN ilmoituksia.
Ymmärrättekö mitenb TEIDÄN tulee tehdä tili tästä valehtelusta ja väärentämisestä.Eikö teillä ole vähääkään JUMALAN pelkoa rangaistuksineen?Kolminaisuus hapatus on päässyt tekemään tuhotyötään juuri uskon puutteen vuoksi. Kun terve kirjoitettu Jumalan sana ei kelpaa, pitää keksiä oppeja kirjoitusten ulkopuolelta, vaikka apostolit varoittivat:
1. Korinttolaiskirje 4
6 "Tämän olen, veljet, sovittanut itseeni ja Apollokseen, teidän tähtenne, että meistä oppisitte tämän: "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on", -
Jatko-osa Paavalin opetuksessa on perustelua sille, miksi kirjoitusten yli menevät opetukset onat uskolle ja uskon elämälle vahingollisia:
" - - ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle - t o i s t a - v a s t a a n."
Sellainen synnyttää pöyhkeilyä, että "Henki on minulle opettanut enemmän kuin kirjoitukset opettavat", vaikka se on terveen opin vastaista.
Pyhä henki ei opeta yhtään yli sen, mitä Jeesus ja apostolit opettivat:
Johannes 14
26 "Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja - m u i s t u t t a a - t e i t ä
kaikesta, - m i n k ä - m i n ä - o l e n -
t e i l l e - s a n o n u t."
Johannes 16
13 "Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä
s e, - m i t ä - h ä n - p u h u u, - e i - o l e
h ä n e s t ä - i t s e s t ä ä n; - vaan minkä
h ä n - k u u l e e, - s e n - h ä n - p u h u u, - ja tulevaiset hän teille julistaa.
14 Hän on minut kirkastava, sillä - h ä n
o t t a a - m i n u n - o m a s t a n i - ja julistaa teille."
Raamatun kirjoituksiin kuulumaton kolminaisuusoppi ja sen julistajat ovat syyllisiä tällä foorumilla oleviin erimielisyyksiin ja ristiriitoihin!- Simelius
ekivaari kirjoitti:
Kolminaisuus hapatus on päässyt tekemään tuhotyötään juuri uskon puutteen vuoksi. Kun terve kirjoitettu Jumalan sana ei kelpaa, pitää keksiä oppeja kirjoitusten ulkopuolelta, vaikka apostolit varoittivat:
1. Korinttolaiskirje 4
6 "Tämän olen, veljet, sovittanut itseeni ja Apollokseen, teidän tähtenne, että meistä oppisitte tämän: "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on", -
Jatko-osa Paavalin opetuksessa on perustelua sille, miksi kirjoitusten yli menevät opetukset onat uskolle ja uskon elämälle vahingollisia:
" - - ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle - t o i s t a - v a s t a a n."
Sellainen synnyttää pöyhkeilyä, että "Henki on minulle opettanut enemmän kuin kirjoitukset opettavat", vaikka se on terveen opin vastaista.
Johannes 14
26 "Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja - m u i s t u t t a a - t e i t ä
Johannes 16
13 "Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä
h ä n - k u u l e e, - s e n - h ä n - p u h u u, - ja tulevaiset hän teille julistaa.
Raamatun kirjoituksiin kuulumaton kolminaisuusoppi ja sen julistajat ovat syyllisiä tällä foorumilla oleviin erimielisyyksiin ja ristiriitoihin!Onko tosiaan kyse Raamatun kirjoitusten yli menemisestä jos ja kun on tekemällä tehty jälkikäteen tämä kolminaisuusoppi?
- Usko Toivonen
ekivaari kirjoitti:
Kolminaisuus hapatus on päässyt tekemään tuhotyötään juuri uskon puutteen vuoksi. Kun terve kirjoitettu Jumalan sana ei kelpaa, pitää keksiä oppeja kirjoitusten ulkopuolelta, vaikka apostolit varoittivat:
1. Korinttolaiskirje 4
Johannes 14
Johannes 16
Raamatun kirjoituksiin kuulumaton kolminaisuusoppi ja sen julistajat ovat syyllisiä tällä foorumilla oleviin erimielisyyksiin ja ristiriitoihin!Kyllähän sinä, "ekivaari" sananpaikkoja latelet, mutta todistat itse omalla julistuksellasi itsesi ansaan.
Ei kukaan Pyhässä Hengessä lausu Jeesusta sokeaksi ja kuuroksi.
Pyhä Henki kirkastaa Jeesusta Kristusta.
Joh. 10:27
Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. Usko Toivonen kirjoitti:
Kyllähän sinä, "ekivaari" sananpaikkoja latelet, mutta todistat itse omalla julistuksellasi itsesi ansaan.
Ei kukaan Pyhässä Hengessä lausu Jeesusta sokeaksi ja kuuroksi.
Pyhä Henki kirkastaa Jeesusta Kristusta.
Joh. 10:27
Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.Myös Kristus, ihmisistä ensimmäisenä koki Jumalasta syntymisen jo ennen kuin Aabraham syntyi. Raamattu kutsuu syntymäpäivää nimeltä;
"T ä m ä - p ä i v ä"
Jesaja 48
7 'Ne ovat luodut nyt, eikä aikoja sitten,
e n n e n - t ä t ä - p ä i v ä ä - et ole niistä kuullut, ettet saattaisi sanoa: "Katso, jo minä ne tiesin!"' [Vertaa Matt. 24:36]
Psalmit 2
7 "Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: - "S i n ä - o l e t - m i n u n
p o i k a n i, - t ä n ä - p ä i v ä n ä - minä sinut
s y n n y t i n."
Pojallakin on siis tietämättömyyden "sokeita ja kuuroja" aikoja Isään verraten!
- @#@#.
Jumalan ilmestymisestä ei ole näyttöä, kaikki on toisen käden tietoa, raamattu on kertomus siis kertomus.
No jos kerran Jumala on kolme persoonaa, niin kuka on se Jumala joka puhuu itsestään mudossa "MINÄ" ja "MINUN". Kuka HÄN on noista kolmesta?
Sanokoo Raamattu esim. että "Alussa JUMALAT loivat taivaan ja maan? Vai sanooko se, "Alussa JUMALA loi taivaan ja maan? Siinäpä teille pohtimista.
Pohtikaa myös samalla miksi hän satoja kertoja Raamatussa puhuu ITSESTÄÄN yksikkömuodossa eikä monikkomuodossa.
Miksi ei ihmisille kelpaa Raamatun suora ja
selvä ilmoitus, "Sinä, - I s ä, - joka - y k s i n -
o l e t - t o t i n e n - J u m a l a, - ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."
[Joh.17:1,3: 1.Kor. 8:6; Ef. 8:6]
Jeesuksen ja apostolien mukaan Jumala joko
o n - y k s i n - J u m a l a - tai sitten Jeesus ja apostolit valehtelivat, että Isä yksin on ainoa Jumala, joka on - k a i k k i - k a i k i s s a - eikä vain kolmessa persoonassa. [1.Kor. 12:6; 15:28]
Tämä on Raamatun totuus. 'Jumala on kolme persoonaa' on ihmisten oma eksytys!- Simelius
Minua kiinnostaa tietää mihin perustuu kolminaisuuden kannattajien näkemys asiassa? Onko se sitä kun on yleensä kuultu vain yhdenlaista näkemystä asiassa ja Raamattua tulkitaan sen pohjalta? Onko oppi iskostunut selkäytimeen niin että sitä ei voi kyseenalaistaa? Ymmärrän että kun jotain asiaa tarpeeksi kauan opetetaan, siitä on vaikea päästä eroon.
Kun tulin uskoon, olin kuullut vain tämän vallitsevan näkemyksen asiasta, enkä edes ajatellut muuta näkökohtaa. Nyttemmin olen alkanut ajatella asiaa enemmän, ja asia ei näykään olevan aivan yksiselitteinen. Miksi sellaista henkilöä joka edustaa vastakkaista näkemystä tässä asiassa, häntä pidetään ei-uskovana? Olen kysynyt tätä ennenkin, mutta en ole saanut tyhjentävää vastausta.
Tuossa P.Haipola puhuu asiasta:
http://totuutta.wordpress.com/2011/12/26/uhkailua-ja-pelottelua/Haluana vielä vastata kysymykseesi, sillä se on tärkeä, kun täällä väittelevät siis unitaarit ja trinitaarit sun muut !
Miksi siis jotakin voidaan alkaa pitää ei uskovana jos on vastakkainen näkemys ?
Se perustuu seuraavaan Sanan kohtaan johon Haipolakin viittasi kirjoituksessaan:
Galatalaiskirje 1
6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
2. Kor. 11:4 Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte.
Nyt on siis kyse siis siitä, että milloin evankeliumi on sitä TOISTA ja saarnataan jopa siis TOISTA kristusta ?
Siis kuka määrittää sen, että mihin vedetään raja ymmärtämättömyyden ja harhaopin väliin, milloin se raja on ylitetty ?
Nähdäkseni esim. jehovalaisilla Jeesus ei ole se Yksi ja Ainoa Tie, vaan heille Jeesus on vain profeetta ja/tai joku Jumalan poika, erilaisia selityksiä on siis !
Mutta jos Jeesus ei ole Tie ja Totuus ja Elämä, ja julistetaan siis toista tietä OHI Jeesuksen. niin julistetaan toista jeesusta ja toista evankeliumia !
Tämä asia on se miksi moni tutkii tarkkaankin toisen oppeja, ja sitten joutuu miettimään ylittyykö raja ?
Ja saa-tanan tarkoitus on siis purkaa tuo Yksi Tie, eli Jeesuksen asema ainoana Tienä.
Ja sama päämäärä on taustalla ekumeniassa, jossa kaikki ns. kristityt halutaan yhden katon alle, mutta siinäkin siis pitää purkaa se Yksi Tie, eli Jeesuksen asema ja tehtävä, sillä vain uudestisyntymällä voi pelastua, ja esim. kirkkokunnat ovat tästä jo luopuneen ja nyt kuitenkin pyritään yhdistamään siis uudestisyntymättömät ja uudestisyntyneet saman katon alle, ja se ei ole Raamatun opettama Seurakunta, sillä Sana sanoo:
2. Kor. 6:14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
Ja tuo ekumenia on vasta alkua, kun Kristus saadan kielletyksi, eli se Yksi tie poistettua, niin silloin voidaan perustaa universaali "seurakunta" eli silloin "kaikki tiet vievät Jumalan luo" siis on tarkoitus yhdistää kaikki uskonnot kuten baabelin tapauksessa ja sitten on muka rauha rauha, ja niitä tullaan vainoamaan jotka eivät suostu tuohon universaaliin "seurakuntaan" eli uudestisyntynyt uskova joka ei kykene siihen liittymään ja niitä harhaoppeja hyväksymään jää ulkopuolelle ja on siis häirikkö, jota sitten vainotaan ja eristetään yhteisöstä !
Ja Jumala siis baabelin tapauksessa ja sen vuoksi sekoitti kielet, jotta saa-tana ei saisi aikaan tätä babylonian universaalia sekoitus uskoa !- Simelius
vr62 kirjoitti:
Haluana vielä vastata kysymykseesi, sillä se on tärkeä, kun täällä väittelevät siis unitaarit ja trinitaarit sun muut !
Miksi siis jotakin voidaan alkaa pitää ei uskovana jos on vastakkainen näkemys ?
Se perustuu seuraavaan Sanan kohtaan johon Haipolakin viittasi kirjoituksessaan:
Galatalaiskirje 1
6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
2. Kor. 11:4 Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte.
Nyt on siis kyse siis siitä, että milloin evankeliumi on sitä TOISTA ja saarnataan jopa siis TOISTA kristusta ?
Siis kuka määrittää sen, että mihin vedetään raja ymmärtämättömyyden ja harhaopin väliin, milloin se raja on ylitetty ?
Nähdäkseni esim. jehovalaisilla Jeesus ei ole se Yksi ja Ainoa Tie, vaan heille Jeesus on vain profeetta ja/tai joku Jumalan poika, erilaisia selityksiä on siis !
Mutta jos Jeesus ei ole Tie ja Totuus ja Elämä, ja julistetaan siis toista tietä OHI Jeesuksen. niin julistetaan toista jeesusta ja toista evankeliumia !
Tämä asia on se miksi moni tutkii tarkkaankin toisen oppeja, ja sitten joutuu miettimään ylittyykö raja ?
Ja saa-tanan tarkoitus on siis purkaa tuo Yksi Tie, eli Jeesuksen asema ainoana Tienä.
Ja sama päämäärä on taustalla ekumeniassa, jossa kaikki ns. kristityt halutaan yhden katon alle, mutta siinäkin siis pitää purkaa se Yksi Tie, eli Jeesuksen asema ja tehtävä, sillä vain uudestisyntymällä voi pelastua, ja esim. kirkkokunnat ovat tästä jo luopuneen ja nyt kuitenkin pyritään yhdistamään siis uudestisyntymättömät ja uudestisyntyneet saman katon alle, ja se ei ole Raamatun opettama Seurakunta, sillä Sana sanoo:
2. Kor. 6:14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
Ja tuo ekumenia on vasta alkua, kun Kristus saadan kielletyksi, eli se Yksi tie poistettua, niin silloin voidaan perustaa universaali "seurakunta" eli silloin "kaikki tiet vievät Jumalan luo" siis on tarkoitus yhdistää kaikki uskonnot kuten baabelin tapauksessa ja sitten on muka rauha rauha, ja niitä tullaan vainoamaan jotka eivät suostu tuohon universaaliin "seurakuntaan" eli uudestisyntynyt uskova joka ei kykene siihen liittymään ja niitä harhaoppeja hyväksymään jää ulkopuolelle ja on siis häirikkö, jota sitten vainotaan ja eristetään yhteisöstä !
Ja Jumala siis baabelin tapauksessa ja sen vuoksi sekoitti kielet, jotta saa-tana ei saisi aikaan tätä babylonian universaalia sekoitus uskoa !Ekumenia on eksytys, mutta kuka kieltää kummassakaan ryhmässä (trinitaari ja unitaarit) Kristuksen?
Simelius kirjoitti:
Ekumenia on eksytys, mutta kuka kieltää kummassakaan ryhmässä (trinitaari ja unitaarit) Kristuksen?
Se jolla ei Jeesus Kristus enää ole se Yksi Tie !
Minä en lokeroisi uskovia tai kristittyjä nimikkeillä !
Siis monien kristittyjen OMAT NÄKEMYKSET, jotka lokeroidaan johonkin ryhmään, eroavat paljonkin sen ryhmän näkemyksistä, ja siksi lokerointi on AINA VÄÄRIN !
Eli ole siis kyse unitaarista tai trinitaarista, vaan YKSILÖSTÄ ja mitä se yksilö uskoo ja on oppinut, eli asia ei ole yksinkertainen !
Siis voi olla uudestisyntynyt uskova, joka on vain saanut väärää opetusta, ja siten jossakin opin kohdassa erehtynyt, mutta se ei vielä tarkoita pelastuksen menettämistä:
24 Toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on verrattava mieheen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa.
25 Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois.
26 Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
27 Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"
1. Kor. 3:11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista,
13 niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.
14 Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan;
15 mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi.
Mutta kuka siis voi alkaa leikata ennen aikojaan ???
38 Pelto on maailma; hyvä siemen ovat valtakunnan lapset, mutta lusteet ovat pahan lapset.
39 Vihamies, joka ne kylvi, on perkele; elonaika on maailman loppu, ja leikkuumiehet ovat enkelit.
40 Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
42 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
43 Silloin vanhurskaat loistavat Isänsä valtakunnassa niinkuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon.
Eli ihmisen on usein vaikeaa erottaa se, kuka todella kieltää Kristuksen, toki sitä voi yrittää selvittää, mutta usein se on vaikeaa ja ihmiselle ja jopa enkeleille mahdotonta, tuon luste kuvan mukaan !
Eli tuo Jumala käsitys ei ole se jakava tekijä, vaan Jumalan luo on pääsy vain Krsituksen sovintoveren ja sijais kuoleman kautta, ja se jolla Kristus ei ole Tie, sillä ei ole pelastusta ja joka siis julistaa muuta tietä, se kieltää Kristuksen ja sillä ei ole myöskään Isää !
Ja esim. jehovalaiset eivät pidä siis Kristusta ainoana Tienä, eli he kieltävät Kristuksen ja julistavat siis ihan toista kristusta !- Simelius
vr62 kirjoitti:
Siis monien kristittyjen OMAT NÄKEMYKSET, jotka lokeroidaan johonkin ryhmään, eroavat paljonkin sen ryhmän näkemyksistä, ja siksi lokerointi on AINA VÄÄRIN !
Eli ole siis kyse unitaarista tai trinitaarista, vaan YKSILÖSTÄ ja mitä se yksilö uskoo ja on oppinut, eli asia ei ole yksinkertainen !
Siis voi olla uudestisyntynyt uskova, joka on vain saanut väärää opetusta, ja siten jossakin opin kohdassa erehtynyt, mutta se ei vielä tarkoita pelastuksen menettämistä:
24 Toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on verrattava mieheen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa.
25 Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois.
27 Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"
1. Kor. 3:11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista,
13 niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.
15 mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi.
38 Pelto on maailma; hyvä siemen ovat valtakunnan lapset, mutta lusteet ovat pahan lapset.
39 Vihamies, joka ne kylvi, on perkele; elonaika on maailman loppu, ja leikkuumiehet ovat enkelit.
40 Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
42 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
43 Silloin vanhurskaat loistavat Isänsä valtakunnassa niinkuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon.
Eli ihmisen on usein vaikeaa erottaa se, kuka todella kieltää Kristuksen, toki sitä voi yrittää selvittää, mutta usein se on vaikeaa ja ihmiselle ja jopa enkeleille mahdotonta, tuon luste kuvan mukaan !
Eli tuo Jumala käsitys ei ole se jakava tekijä, vaan Jumalan luo on pääsy vain Krsituksen sovintoveren ja sijais kuoleman kautta, ja se jolla Kristus ei ole Tie, sillä ei ole pelastusta ja joka siis julistaa muuta tietä, se kieltää Kristuksen ja sillä ei ole myöskään Isää !
Ja esim. jehovalaiset eivät pidä siis Kristusta ainoana Tienä, eli he kieltävät Kristuksen ja julistavat siis ihan toista kristusta !Parempi on ehkä olla sanomatta juuta tai jaata onko toinen uskossa vai ei. Miksi se yleensä täytyisikään sanoa?
Simelius kirjoitti:
Parempi on ehkä olla sanomatta juuta tai jaata onko toinen uskossa vai ei. Miksi se yleensä täytyisikään sanoa?
Etkö sitäkään ymmärrä ???
- Simelius
vr62 kirjoitti:
Etkö sitäkään ymmärrä ???
Olen sanonut ennenkin että en ole mikään asiantuntija näissä asioissa ja siksi kyselen. En ole ensimmäisenä sanomassa päin naamaa että ollaanko sitä uskossa vai ei. Jostain ihmisestä näkyy onko hän uskossa, mutta toisista ei ainakaan heti sitä näe. Siksi ei ole hyvä mennä heti mennä paukauttamaan sitä toiselle ihmiselle. Valitettavasti ihmiset jakelevat vääriäkin tuomioita yleisesti.
Eikö tässä varovaisuus ole hyvä olla, koska väärästä tuomioista voi joutua tilille? Olkaamme siis varovaisia tässäkin suhteessa. Raamattuhan tietenkin määrittää millainen on uskova ihminen. >>>Miksi sellaista henkilöä joka edustaa vastakkaista näkemystä tässä asiassa, häntä pidetään ei-uskovana? Olen kysynyt tätä ennenkin, mutta en ole saanut tyhjentävää vastausta.
vr62 kirjoitti:
Ja esim. jehovalaiset eivät pidä siis Kristusta ainoana Tienä, eli he kieltävät Kristuksen ja julistavat siis ihan toista kristusta !>>>jehovalaiset eivät pidä siis Kristusta ainoana Tienä, eli he kieltävät Kristuksen ja julistavat siis ihan toista kristusta !
Kiitokset, Simelius P.Paavolan linkistä! Luin sen pikaisesti ja arvostan kyllä P.Paavolan asennetta eri näkökantoja puolustaviin kristittyihhin. Vaikka Petri on monisanainen, antoi hän tiivistetyssä muodossa hyvät yleisohjeet kilvoitteluuumme elämän tiellä:
"Älä siis anna ihmisten pelotella itseäsi pois totuudesta vaan etsi sitä koko sydämestäsi. Anna itsellesi aikaa tutkia asioita riittävässä laajuudessa ennen kannan muodostamista. Jos et sittenkään pääse selvyyteen asioista ja oikeasta tulkinnasta, niin älä asetu toisen tulkinnan puolella ja toista vastaan. Älä usko sokeasti muiden selityksiä ja oppeja, jos et itse ymmärrä niitä. Älä valitse puolta, niin että toimisit eri tavalla uskovia kristittyjä vastaan. Sellainen on lahkolaisuutta ja tuomittavaa syntiä."
Olen näiden asioiden pääkohdista samaa mieltä ja olen lainannut ahkerasti tätä jaetta;
Roomalaiskirje 14
22 "Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee;"
Ja toinen ohje on tämä:
"Älkää antako ihmisten orjuuttaa itseänne."- Simelius
Petteri Haipola on sivujen tekijä.
- Simelius
Tässä ote Haipolan tekstistä jossa hän käsittelee uskovien langettamia tuomioita toisille uskoville, että et ole uskova kun et usko niin tai näin tässä asiassa:
"Pahimpia ihmisiä kristittyjen keskellä ovat ne paikalleen jämähtäneet ihmiset, jotka eivät kyseenalaista isiltä oppimiaan opetuksia ja perinteitä vaan pitävät niistä sokeasti kiinni. He etsivät Raamatusta tukea sen ulkopuolelta oppimilleen näkemyksille ja opin kappaleille sen sijaan, että etsisivät Raamatusta sen alkuperäistä opetusta ja sanan merkitystä. Kun Raamattua luetaan väärällä mielellä siten, että ei pidetä erehtymistä mahdollisena vaan uskotaan sokeasti katolisten isien tai muiden apostolien jälkeen eläneiden ihmisten tulkinnat Raamatusta, niin silloin ei voida muuttaa mieltä ja korjata erehdyksiä, jos ollaan oltu väärässä Raamatun tulkinnan suhteen. Nämä paikalleen jämähtäneet ihmiset ovat pahimpia kristittyjen keskuudessa eikä heidän kanssaan ole mahdollista käydä vuorovaikutteista, hedelmällistä ja rakentavaa keskustelua. He ovat juuri niitä, jotka tuomitsevat eri tavalla uskovia “kadotuksen lapsiksi” heidän erilaisen opillisen näkemyksensä vuoksi, vaikka sellaisen tuomion esittämiselle on hyvin vähän raamatullisia perusteita, jos on ollenkaan."
Tässä vielä linkki sivustolle:
http://totuutta.wordpress.com/2011/12/26/uhkailua-ja-pelottelua/Olen joskus täällä sanonut, että Jumala ei hylkää ketään, joka häntä etsii. Miten pitkälle on edistyttävä löytämisessä, sitä ei kerrota. Olen perustellut väitteeni näillä Raamatun jakeilla:
Psalmit 9
10 (9:11) "Ja sinuun turvaavat ne, jotka sinun nimesi tuntevat; sillä sinä et hylkää niitä, jotka sinua etsivät, Herra."
Psalmit 22
26 (22:27) "Nöyrät saavat syödä ja tulevat ravituiksi; ne, jotka etsivät Herraa, ylistävät häntä. Teidän sydämenne on elävä iankaikkisesti."
Psalmit 69
6 (69:7) "Älä anna minussa häpeään joutua niiden, jotka odottavat sinua, Herra, Herra Sebaot. Älä salli minussa pettyä niiden, jotka etsivät sinua, Israelin Jumala."
Psalmit 70
4 (70:5) "Iloitkoot ja riemuitkoot sinussa kaikki, jotka sinua etsivät; joille sinun apusi on rakas, ne sanokoot aina: "Ylistetty olkoon Jumala!"
- Simelius
Petteri Haipola:
Kaksiluonto-oppi ja logiikka
Kaksiluonto-opin mukaan Jeesus on yhtä aikaa "täydellinen Jumala ja täydellinen ihminen". Vaikka ihminen on hyvin erilainen kuin Jumala ja Jumala on hyvin erilainen kuin ihminen, eivät kolminaisuusoppiin uskovat ihmiset näe tässä mitään ristiriitaa tai epäloogisuutta, järjenvastaisuutta. Jeesuksen oleminen samanaikaisesti "Jumalana ja ihmisenä" voidaan "ymmärtää uskon kautta", vaikka tämä asia ei avaudukaan "luonnollisen ihmisen ymmärrykselle ja järjelle". Vain "hengellinen ihminen" voi ymmärtää tämän "salaisuuden" (mysteeri), jollaisena Jeesuksen
kahta samanaikaista luontoa ja kolminaisuusoppia kuvataan.
Ei liene ihme, että kovin moni ei uskalla kyseenalaistaa tätä opetusta, koska sen kieltäminen paljastaisi heidät "tyhmäksi" tai "osattomaksi pyhästä hengestä": "sielulliseksi tai lihalliseksi ihmiseksi" "hengellisen Jumalan lapsen" sijaan. Vilpitön ja totuutta rakastava kristitty ei voi kuitenkaan uskoa sokeasti "katolisilta isiltä" ja "kirkolta" perittyjä opetuksia. Kaikki opit, rituaalit ja traditiot on tutkittava Raamatun kirjoitusten valossa. Jumalan sanan opetus ei saa olla epäloogista ja järjenvastaista. Sen on tarkoitus avautua ymmärryksellemme ja valaista meitä.
(Psa 109:105, 130;
Matt 15:10; Mar 4:33-34; Luuk 24:44-45)
Monet nimeltään kristityt ihmiset luulevat, että Jumalan sanan opetus ja evankeliumi ovat järjenvastaisia, ja että sellaisia niiden tulisi ollakin. He perustelevat kantansa Paavalin sanoilla, joiden mukaan "evankeliumi ei ole ihmisten mukaista" ja se on "hullutusta". (Gal 1:11-12; 1Kor 1:13-2:16)
He eivät ymmärrä Paavalin sarkasmia hänen kirjoittaessaan tällä tavalla. Evankeliumi ei ole hullutusta meille, jotka uskomme siihen. Se on Jumalan viisautta, joka on loogista ja avautuu ymmärryksellemme "uskon kautta", joka "luonnolliselta ihmiseltä puuttuu". Jumalan sanan opetus ja evankeliumi ovat siis järjenvastaista ja hullutusta vain niille, jotka eivät usko – eivät meille, jotka uskomme. Sopiikin kysyä: ovatko ne edes uskossa, jotka väittävät evankeliumia ja Jumalan sanan opetusta "järjenvastaiseksi" ja "hullutukseksi"?
Tässä tuo Haipolan sivu:
http://www.inri.fi/jumala/kaksiluonto-opin_logiikka.pdfKuulostaa järkevältä ja Raamatun opetuksen mukaiselta. Apostoli Paavali sanoi pahoiksi sellaisia opettajia, jotka julistivat sellaista, mitä eivät itsekään ymmärtäneet mitä puhuivat ja varmaksi väittivät:
1. kirje Timoteukselle 1
7 "tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät."
'"Ei yli sen, mikä kirjoitettu on", ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan."' [1.,Kor. 4:6]>>>Jumalan sanan opetus ei saa olla epäloogista ja järjenvastaista. Sen on tarkoitus avautua ymmärryksellemme ja valaista meitä.
- lukekaa
Tässä Kirkko kuulolla palstan ketju, jossa on kumottu kaikki Jehovan todistajien väitteet.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11592787 - Rea Aalto
Petteri Haipola ei taida uskoa ihan koko Raamatun totuutta:
http://totuutta.wordpress.com/helvetti/ - rea.aalto
http://www.kolumbus.fi/~w462389/
Kirjoittanut Petteri Haipola • 10/2011
Suurin osa kristityistä on pitänyt tähän päivään asti totena pakanallisen opin ikuisesta piinahelvetistä. Usko helvetin todellisuuteen on niin voimakas, että sitä oppia ei edes kyseenalaisteta. Jos joku uskoo eri tavalla Kristuksen opin iankaikkisesta tuomiosta, niin häntä pidetään heti harhaoppisena. Monet eivät pidä edes kristittynä sellaista ihmistä, joka ei usko tuomittujen ikuiseen kärsimykseen helvetin tuliliekeissä.
Uskoa helvetin todellisuudesta on perusteltu joillakin Uuden testamentin kohdilla, jotka näyttävät tukevan sitä ajatusta. Erityisesti Jeesuksen vertaus rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta on mielletty varmaksi todistukseksi helvetin todellisuudesta. Luuk. 16:19-31. Vaikka Jeesus ei puhu tässä yhteydessä tarkasti ottaen siitä tulijärvestä, johon kadotetut lopulta joutuvat, on vertauksen kielikuvat ymmärretty todelliseksi kertomukseksi tuonelan kauhuista, kun tuomitut odottavat siellä tulevaa tuomiota.- Rea Aalto
Systeemissä on ollut ongelmia, ja piti lisätä :
Petteri Haipola kirjoittaa:
"Monet eivät pidä edes kristittynä sellaista ihmistä, joka ei usko tuomittujen ikuiseen kärsimykseen helvetin tuliliekeissä. "
Haluan kysyä, mitä mieltä täällä ollaan , Petteri Haipolan opetuksista? - epifania
Rea Aalto kirjoitti:
"Monet eivät pidä edes kristittynä sellaista ihmistä, joka ei usko tuomittujen ikuiseen kärsimykseen helvetin tuliliekeissä. "
Haluan kysyä, mitä mieltä täällä ollaan , Petteri Haipolan opetuksista?Näyttää haipola olevan yksi paskiainen muiden kaltaistensa joukossa.
ps. miksi kysyt helluntailaisilta mielipiteitä, eiväthän he tiedä ellei henki pian sitä heille kerro. Rea Aalto kirjoitti:
Haluan kysyä, mitä mieltä täällä ollaan , Petteri Haipolan opetuksista?Petteri Haipolalla lienee olevan paljon hyviäkin kirjoituksia, mutta tuo lainaamasi kirjoitus hänen pidemmästä kirjoituksesta on vain pieni osatotuus aihepiirin kokonaisilmoituksesta (Raamatussa) josta aivan selkeästi sekä tuonela että helwetti ovat oikeita maantieteellisiä paikkoja.
Petteri on jättänyt todella monta jaetta huomioimatta tuossa kirjoituksessa - kaikki ne jakeet (useita kymmeniä) jotka todistavat että ne ovat olemassa, että ne ovat maantieteellisiä paikkoja ja että siellä koetaan kipua ja tuskaa. Kuolleet eivät tunne kipua eikä tuskaa. Eikä Jeesuksella ole mitään järkeä varoittaa gehennasta niin monta kerta kuin teki, mikäli siellä ei oikeasti koeta yhtään mitään. Ihmisen henki on yhtä ikuinen kuin ikuisuus, toisin kuin liharuumis joka maatuu pois. Hengellä on aina oma ruumis (henkiruumis). Sitä ei liene vaikeata todistaa Raamastusta. En vain jaksanut nyt hakea niitä jakeita.Rea Aalto kirjoitti:
Haluan kysyä, mitä mieltä täällä ollaan , Petteri Haipolan opetuksista?>>>Systeemissä on ollut ongelmia
- Rea Aalto
jumalan_pete kirjoitti:
>>>Systeemissä on ollut ongelmia
>>>Systeemissä on ollut ongelmia
- Rea Aalto
jumalan_pete kirjoitti:
Moi.
Jumalan Pete
Hyvää illanjatkoa sinulle ja rauha kanssasi!
yst tv Rea
En ole paljon perehtynyt P.Haipolan kirjoituksiin, mutta kolminaisuusopista sanon, että kyllähän kaikki uskovaiset tunnustavat Isän, pojan ja Pyhän hengen olemassaolon, mutta kolminaisuusoppi menee selityksessään siinä eksytykseen, että jumalayhteys koskee vain näitä kolmea persoonaa ja jättää Jumalasta syntyneet ihmiset täysin ulkopuolelle jumalayhteydestä. [Joh. 17:21-23]
Jeesuksen ja apostolien opetuksen mukaan me kaikki elämme, olemme, liikumme ja vaikutamme Jumalassa, vaikka kaikki eivät tiedä Jumalassa olevansa:
Apostolien teot 17
28 "sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'."
Psalmit 139
7 "Minne minä voisin mennä, missä ei sinun Henkesi olisi, minne paeta sinun kasvojesi edestä? [ jakeet 8-16]
Jumalayhteyden puute johtuu ihmisten tiedon ja ymmärryksen puutteesta. Kun tietämättömät ihmiset pääsevät Jumalan tuntemiseen, he tietävät olevansa Jumalassa, joka on sama kuin iankaikkinen elämä. [Joh. 17:1-3;]
Psalmit 68
18 (68:19) "Sinä astuit ylös korkeuteen, otit vankeja saaliiksesi, sait ihmisiä lahjaksesi:
n i s k o i t t e l i j a t k i n - j o u t u v a t
a s u m a a n - Herran - J u m a l a n - tykönä."
[Jes. 45:24]
"Iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta", [2.Tess. 1:9] koskee vain lihallisia ihmisiä ja eläimiä, jotka eivät voi koskaan päästä tuntemaan Jumalan totuutta. [1.Kor.15:50; 2.,Piet. 2:12]- epifania
Iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta", [2.Tess. 1:9] koskee vain lihallisia ihmisiä ja eläimiä, jotka eivät voi koskaan päästä tuntemaan Jumalan totuutta. [1.Kor.15:50; 2.,Piet. 2:12]
Miten sitten lihalliset russelilaiset jotka lihallisuutensa lisäksi ovat täytetty saaatanan hengellä, voisivat tulla tuntemaan Jumalan totuutta, kun sitä vastustavat? Perkeleen´juoksuttaessa kaksin kappalein näitä kurjista kurjimpia joita taivas ei kiinnosta saati helvettikään joskin sinne on mentävä tapaamaan lusiferiä ja russelia.jumalan_pete kirjoitti:
Mikä Russelin opissa oli kadottava? Löytyykö Raamatusta tukea?
Lisäys:
Tietääkseni hän luki KJV-käännöstä eikä Uutta Maailman käännöstä. UMK tuli/tehtiin vasta hänen kuolemansa jälkeen.
Ei Raamatun mukaan ole kolmiyhteistä Jumalaa.
On totta, että sen jälkeen kun kolminaisuusopista oli päätetty, niin joissain maalauksissakin Jeesuksella oli kaksi päätä ja sädekehä.
Monikohan uskovainen pelästyisi, kun Jumala ilmestyisi kolmiyhteisenä, jolla olisi kaksi tai jopa kolme päätä.>>>Monikohan uskovainen pelästyisi, kun Jumala ilmestyisi kolmiyhteisenä, jolla olisi kaksi tai jopa kolme päätä.
- epifania
Pekukin ehkä jumalattomana kuollessaan ja joutuen helvetissä hiilien päälle, halstarin puristaessa hirmuisesti. Saa aikaan sen että peku muuttuu vuohen näköiseksi.
On siis kaksi muotoa jumalattomasti synneissä kuolleella pekulla. Vuohen ja sen alla pekun tuskaiset paholaismaiset kasvot.
- Eenokki 12
Tämän maailman jumalattomat joihin kuuluvat kolminaisuuden kieltäjät kuuluvat ateistien ollessa
mukana joutuakseen kuoleman(tuskallisen) jälkeen tulikuumaan leivinuuniin, uskovien riemuitessa maan päällä ja taivaassa Jumalaa joka on yksi kuten Lutherilaisuudessa ja Raamatussa opetetaan.
Jumalattomat kuulemma muuttuvat helvetissä vuohen näköisiksi ja voi sitä naurunremakkaa kun me taivaasta käsin
kyselemme helvetissä olevilta, jottas kuinkas voit nyt?
Se viimeiksi nauraa joka toiselle kuoppaa kaivaa sanoo sananlasku?>>>Tämän maailman jumalattomat joihin kuuluvat kolminaisuuden kieltäjät kuuluvat ateistien
- ekkleesia ei kirj.
Kolminaisuusoppiin kiinteästi kuuluvassa kristuksen kaksiluonto-opissa Jeesus jaetaan kahteen eri osaan, jossa ihminen-Jeesus ei tiedä kaikkea eikä ole kaikkivaltias niin kuin Jumala-Jeesus. Tämä kahtiajako selitetään kahdella eri luonnolla, jotka ovat yhdessä persoonassa. Minusta tällainen kahtiajako on järjenvastainen ja epälooginen, mutta kolminaisuusoppiin uskovan on pidettävä tätäkin selitystä totena tai muuten kolminaisuusoppi kaatuu.
Käytännössä kaksiluonto-oppi on oppia kahdesta eri persoonasta, mutta käyttämällä sanaa "luonto" sanan persoona sijasta yritetään peittää se tosiasia, että opin mukaan Jeesuksessa on kaksi eri tietoisuuden keskusta, joista vain toinen on kaikkitietävä ja kaikkivaltias Jumala ja toinen on vajavainen ihminen.- ekkleesia ei kirj.
Kolminaisuusopin mukaan Jeesus on ikuisesti ihminen ja ikuisesti Jumala, vielä "taivaassa" ja tulevassa iankaikkisessa Jumalan valtakunnassa. Jotta Jeesus voisi olla täydellisesti ihminen, täytyy hänessä olla erikseen ihmisen vajavainen tietoisuuden keskus, joka ei tiedä kaikkea sitä, mitä Jumala-Jeesus tietää.
- Simelius
Onko yksinkertaisemmasta asiasta tehty monimutkaisempi asia ymmärtää?
>>>mutta kolminaisuusoppiin uskovan on pidettävä tätäkin selitystä totena tai muuten kolminaisuusoppi kaatuu.
ekkleesia ei kirj. kirjoitti:
Kolminaisuusopin mukaan Jeesus on ikuisesti ihminen ja ikuisesti Jumala, vielä "taivaassa" ja tulevassa iankaikkisessa Jumalan valtakunnassa. Jotta Jeesus voisi olla täydellisesti ihminen, täytyy hänessä olla erikseen ihmisen vajavainen tietoisuuden keskus, joka ei tiedä kaikkea sitä, mitä Jumala-Jeesus tietää.
ekkleesia. Minulla on aikomus laittaa työn alla olevaan uuteen nettisivustooni linkki sinun erinomaiselle blogille, jos et siitä pahastu.
- Saa ! taa ! naa !
Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus
Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus
Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus ON JUMALA !!! - ekkleesia ei kirj.
Kolminaisuusopille on ollut alusta asti ongelmallista selittää Jeesuksen jumaluus hänen ihmisyytensä siitä kärsimättä ja Jeesuksen ihmisyys hänen jumaluutensa siitä kärsimättä.
Järjelle on mahdotonta perustella kolminaisuus- ja kaksiluonto-oppia, niin että opetus olisi järkevää ja loogista.
Koska näitä oppeja on mahdotonta järjellä ymmärtää, niin katoliset isät ja heidän seuraajansa ovat vaatineet pitämään niitä sokeasti totena uskon kautta: ne on uskottava todeksi tai muuten joutuu helvettiin ja sitä ennen tapettavaksi Rooman lain mukaan vuodelta 529.
http://www.inri.fi/evankeliumi/jeesus.htm#liitteet
Tokkopa Jumalasta lähtöisin olevaa oppia olisi tarvinnut näin ankarasti puolustaa ja estää sen kritisointi eli terve arviointi?- Simelius
Niin, tuotakin olen kovasti miettinyt. Miksi niin kiivaasti oppia tarvitsee puolustaa että ihan kuoleman uhalla on uskottava se.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2833437BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho62395Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2542193- 682079
- 721718
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3471367MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/251147- 651079
"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko231056Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola1691016