Miten kesyttää kaksi undu poikaa ?

Hamsuliini

Meillä on kaksi undupoikaa. Ne on ollut meillä noin 4kk. Pojat ovat hirveän uteliaita ja "puhuvat" paljon. Värit ovat sininen ja vihreä. Sininen on vähän pienempi ja laihempi kuin vihreä. Vihreä taaS on isokokoisempi kuin sininen. Viime viikolla kun jäi huoneen ovi auki niin vihreä tuli olohuoneeseen hakemaan huomiota. Kyllä ne uskaltaa tulla lähelle mutta ei käteen kädestä ei vielä syö mitään. Mitä herkkuja kannattaisi antaa ? Miten te kesytitte undulaattinne ? Olen käynyt SEY:n sivut läpi ei ollut hirveästi apua.
KERTOKAA !!

5

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lintulintulintujeejee

      Kannattaa kokeilla erilaisia herkkuja ja selvittää mistä lintusi tykkäävät. Omieni mieliherkkua on salaatinlehdet. Monet tykkää myös hirssistä. Ole vaan kärsivällinen. Undulaattien kesyttäminen on hyvin hidasta. Jatka vaan tarjoamalla kädestä herkkuja. Ja vaikka linnut ei heti tule luoksesi kun tuot herkkuja niin odota kärsivällisesti. Kun linnut huomaavat ettei sinua tarvitse pelätä, etkä ala ahdistella niitä niiden herkkujen kanssa niin vähitellen ne voivat kesyyntyä. :)

      • Hamsuliini

        Salaatti ja hirssi ovat jo mieliruoka listalla :) mutta onko jotain muuta erikoista mikä olisi kivaa?


      • lintunen
        Hamsuliini kirjoitti:

        Salaatti ja hirssi ovat jo mieliruoka listalla :) mutta onko jotain muuta erikoista mikä olisi kivaa?

        Jotain "epäterveellistä" voi antaa harvinaisena herkkuna... Esim.. Riisimuroja (sokeriton).. Auringonkukansiemeniä (rasvaisia mutta silloin tällöin annettuna hyviä rasvan lähteitä ja linnut tykkää) kurkkuakin voit kokeilla. Se on vähän samantapaista kuin salaatti, eli voisi toimia jos undusitykkäävät salaatista. Eivät sisällä oikeastaan muuta kuin vettä, mutta jotkut pitävät suuresti kurkusta. :)
        Muista olla kärsivällinen.. Tarjoa jotain suurta herkkua kerran, anna linnun tehdä päätös lähestyykö vai ei. Jos ei, mene herkkujen kanssa pois, älä heitä niitä kuppiin. Näin lintu ymmärtää, että herkkuihin pitää reagoida nopeasti tai ne lähtevät pois, ja että suurinta herkkua saa vain sinulta! :) Ole rauhallinen liikkeissäsi ja puhele linnuillesi hiljaisesti ja ystävällisesti. Onnea kesytykseen!


      • Hamsuliini
        lintunen kirjoitti:

        Jotain "epäterveellistä" voi antaa harvinaisena herkkuna... Esim.. Riisimuroja (sokeriton).. Auringonkukansiemeniä (rasvaisia mutta silloin tällöin annettuna hyviä rasvan lähteitä ja linnut tykkää) kurkkuakin voit kokeilla. Se on vähän samantapaista kuin salaatti, eli voisi toimia jos undusitykkäävät salaatista. Eivät sisällä oikeastaan muuta kuin vettä, mutta jotkut pitävät suuresti kurkusta. :)
        Muista olla kärsivällinen.. Tarjoa jotain suurta herkkua kerran, anna linnun tehdä päätös lähestyykö vai ei. Jos ei, mene herkkujen kanssa pois, älä heitä niitä kuppiin. Näin lintu ymmärtää, että herkkuihin pitää reagoida nopeasti tai ne lähtevät pois, ja että suurinta herkkua saa vain sinulta! :) Ole rauhallinen liikkeissäsi ja puhele linnuillesi hiljaisesti ja ystävällisesti. Onnea kesytykseen!

        Voi kiitos näistä vinkeistä ! Taidan mennä heti kokeilemaan ! :)


      • lintunen
        Hamsuliini kirjoitti:

        Voi kiitos näistä vinkeistä ! Taidan mennä heti kokeilemaan ! :)

        Kiva, jos ideoista oli apua! Annan vielä tosi hyvän linkin, josta voi olla apua! Siellä kerrotaan neitokakadujen kesyttämisestä, mutta voit hyvinkin kokeilla niitä undulaattiesi kanssa. Kannattaa lukea! :)

        http://www.neitokakadut.com/index.php?page=kesyttaeminen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe