Elikkäs vähän mielipiteitä kyselisin. Olkkarissa on nykyään 2.0-järjestelmä ja jalollaan keikkuu n. 400€ 10v sitten maksanut kaiutinpari.
Merkkiä Audes 110.
Specsit noissa suunnilleen tälläiset:
Nominal impedance 8 Ω
Max. long term power 80 W
Max. short term power 120 W
Frequency range (±3 dB) 52 - 20000 Hz
Lf corner (-6 dB) 45 Hz
Crossover frequency 2200 Hz
Sensitivity (2,83 V/1 m) 87 dB
Speaker drivers:
6½" cone type midrange
1" soft dome type tweeter
Dimensions (mm) 360 H x 230 W x 310 D
Weight 10 kg/22 lbs
Eli suht tukevat hyllykaiuttimet ja vääntöä mielestäni riittää aika hyvin olkkariin. Ainoastaan toivoisin erittelevämpää ääntä ja laadukkaampaa diskanttia, se "katoaa" ja suhisee korvaani. Löytyiskö hyvin erottelevia, ei silti äärimmäisen kliinisiä hyllykaiuttimia hintaluokkaan alle 1000€/pari? Vaihtoehto joka kiinnostaisi olisi 2.1 jossa subbari antaisi alimmat bassot ja kaiuttimissa keskityttäisiin korkeampiin ääniin laadukkaasti, toki niin että ilman subbariakin voisi kohtuudella kuunnella musiikkia/katsoa tv:tä.
Aika tärkeä pointti: musiikkimaku on vaihteleva, mutta jos kauitin pysyisi erottelemaan esim. Wintersunin TIme-levyn biisejä niin avot.
Hyllykaiuttimet kerrostalon n. 25m2 olkkariin
5
329
Vastaukset
- jatkoa...
Eli melodinen metalli yms. Tälläinen musiikki asettaa vaatimuksia kaiuttimille omalla tavallaan. Harmi vain että musiikki on niin pakattua nykyään ettei hyvilläkään kaiuttimilla aina saa sitä täyttä nautintoa.
Vertailuikohtana minulla on Sennheiserin HD598, pienellä kuulokevahvistimella varustettuna. Rahaa mulla ei ole kaiuttimiin jotka pääsisivät tuohon äänenlaatuun(ei taida 3000€ riittää, mutu), mutta jos edes sinnepäin :) - asdfgh123451
Jotkut Genelecit heidän oma valurautasubbari jotka varmaankin sopivat äänellisesti ilman suurempia säätöjä hyvin yhteen.
Esim. Genelec G two F one subi (tai F two). Genelecit ovat ääneltään neutraaleja ja värittömiä, se voi olla pettymys (aluksi) niille jotka ovat tottuneet hifi-kaiuttimien ääneen. Nuo ovat sitten aktiivikaiuttimia, eli niissä on omat vahvistimet sisällä kaikissa.
Sitten on hieman säpinää ja säihkettä hifipiireissä saanut Indiana Line-niminen italialainen valmistaja jolla kuulemma halvat hinnat, mutta hyvä ääni ;) Itse ajattelin hankkia tuolta valmistajalta hyllykaiuttimet, Tesi 260. Pitää miettiä vielä... - versio2
Tuo wintersunin albumi ja eritoten biisi darkness and frost ei tuon hintaluokan kajareilta onnistu. Dalin mentor menuettia suosittelen tuossa hintaluokassa.
- koksuja kehiin
Käytettynä esim. ForVoice, Gradient 5.0 tai Kef LS50 ja johan toimii.
- genelectaiesinear
Genelecit ovat varma valinta. Itse käytän parhaillaankin 8020B-mallia, erinomaisesti toimivat.
ESI.n nEar sarja voisi myös olla tutustumisen arvoinen.
http://musatekniikka.blogspot.fi/2012/09/kohtuuhintaiset-aktiivikaiuttimet-esi.html
Noin 200 euroa Thomannilla posteineen.
Kokemuksia Geneleceistä.
http://musatekniikka.blogspot.fi/2013/07/laadukkaat-studiomonitorit-kotimaasta.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 275353
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34687- 1561747
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1551456Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141292Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike221122- 931114
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.701013viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2091004- 37849