Yritän siis vastailla kaikkiin kysymyksiinne kunhan niitä kyselette:P ja toinen en ole aloittelia vaikka jotkut niin varmaan kuvittelee:)minulla on kanila jossa on 5 kania. Kerron varmaan huomenna kanin hoidosta eli joka päivä yritän tehä tänne postauksen jostain aiheesta ja tänne saa tulla kyselemään:D ja kerron vaan yhestä pupusta koska en jaksa kertoa kaikista eli kerron myös kanin kuulumisia:D enkä välitä loukkauksista tai muusta. Alotan sen sitten huomenna
pupufani 100%
52
383
Vastaukset
- pupufani 100%
Hoito ohjeet: vaihda kanin vesi kolme kertaa päivässä ja pese se hyvin Pesu ohje: ota vanu puikko ja kasta lämpimään veteen sitten pese se näin työnnä se vanupuikko kuulahommeliin. Jos teillä on juoma kuppi niin pese se vain hyvin. Laita kanille AINA heinää kun se on loppu. pese kanin kakka astiat AINA KUN ON TARVE. Pese kanin häkki HYVIN siihen ei saa jäädä saippuaa. En nyt kirjoita enempää kun mun synttärit alkaa mutta kanin terveiset eli kanilleni kuuluu hyvää vähän on viimme viikolla ollut suolitukosta joten HarJATKAA KANI HYVIN.seuraava postaus on mitä kani juttuja mun kaneista haluatte tietää esim. Minkä ikäisiä sun kanit on tai mitä ne syö tai mikä on niitten lempiherkku
- pupufani 100%
Kyselkää aikaa on 26.1.2014 joten kyselkää:D
- pupufani 100%
pupufani 100% kirjoitti:
Kyselkää aikaa on 26.1.2014 joten kyselkää:D
No miks ette kysele teen sitten jonkun muun postauksen:|
- KysymysKani
pupufani 100% kirjoitti:
No miks ette kysele teen sitten jonkun muun postauksen:|
Mooi! Mul ois yks kysymys. Omistan noin 5-6 vuotiaan maatiaiskani rouvan. Onko sille hyväksi hypätä enää pieniä esteitä? Mietin vaan ettei siitä tuu liikaa rasitusta. Kiitti jos vastaat! :) ( Rouvani osaa hypätä jos sillä on hyvä päivä, huonoina päivinä rima vaan lentää ku hän heittää sen)
- niipsu
Mistä nettikaupasta saa oxbow essentials pellettiä?
- Oikea pupu ihminen
Sitä saa hyvin varusteisista faunattareista :)
- Tapsapupu1
Miten kanin saisi syömään heinää:)?
Paljonko kanille tuorretta päivässä?
Mikä pelletti on kanille paras? Ajattelin itse seuraavaksi kokeilla Essentialssia koska meidän pupumme aina ennen sai bestfrendsiä:( huonoa vai mitä.- oikea pupu ihminen
Kanin saa syömään heinää tarjomalla sitä kunnolla, elikkäs antaa kanille runsaasti vettä ja heinää :) Myös vähennä pellettien ja tuoreruuan antamista sillä se täyttää kanin vatsan täyteen..
Kanille suositellaan antaa tuoreita viikossa kuitenkin aika vähän :) Mutta riippuu kanin koosta :) suosittelen oman kanin perusteella että 2 porkkanaa viikossa ja sitte erillaisia salaatteja vaikka sellaset 5grammaa :D Mutta laita sitä vaikka oman hyvän tunnon mukaan :)
Oxbox ja gennies ja cuni comblet pelletit ovat useiden kani omistajien suosikit :) Juu toi on tosi huonoa toi bestfrendin ruuat!!! - Tapsapupu12!
oikea pupu ihminen kirjoitti:
Kanin saa syömään heinää tarjomalla sitä kunnolla, elikkäs antaa kanille runsaasti vettä ja heinää :) Myös vähennä pellettien ja tuoreruuan antamista sillä se täyttää kanin vatsan täyteen..
Kanille suositellaan antaa tuoreita viikossa kuitenkin aika vähän :) Mutta riippuu kanin koosta :) suosittelen oman kanin perusteella että 2 porkkanaa viikossa ja sitte erillaisia salaatteja vaikka sellaset 5grammaa :D Mutta laita sitä vaikka oman hyvän tunnon mukaan :)
Oxbox ja gennies ja cuni comblet pelletit ovat useiden kani omistajien suosikit :) Juu toi on tosi huonoa toi bestfrendin ruuat!!!Okei kiitosta:)
- pupufani 100%
Tapsapupu12! kirjoitti:
Okei kiitosta:)
Hei:) olette näemmä vastaillut kysymyksiin mitä täällä on kysytty joten teen tämmösseen postauksen siitä mitä oon tehny kanin kanssa ja mitä niille oon ostanut. Eli lauantaina hypytin kaneja hienosti hyppi ja kun pääsin koulusta maanantaina kello: 13:00 oltiin sit sisällä koko päivä kun satoi lunta muuten oltais oltu ulkona. Ja ostin kaneille semmossia leluja ja lapa valjaat kaikille 6 kanille ja meille kuuluu hyvää:) voitte vielä kysellä kani aiheisia kysymyksiä;)
oikea pupu ihminen kirjoitti:
Oxbox ja gennies ja cuni comblet pelletit ovat useiden kani omistajien suosikit :) Juu toi on tosi huonoa toi bestfrendin ruuat!!!Monipuolisuus on tärkeetä! Pelkkä porkkana ja salaatti on liian yksipuolista, kannattaa tarjota useita juureksia kuten lanttua, naurista ja retiisiä, yrttejä, omenaa, tomaattia, paprikaa jne.
Oikean pupu ihmisen kannattaa opetella kirjoittamaan tuotemerkit oikein, muuten noista neuvoista ei olle nimeksikään hyötyä ;)
gennies -Genesis??
cuni comblet -Cuni Complete
Itselläni on ollut Supa Rabbit Exeliä ja Oxbowta, edellisellä omistajalla jänö söi Lottieta, mutta sitä taitaa nykyisin olla aika huonosti saatavilla.
- pupu kuumeinen
Moi! _mulla on ollu hirveä pupukuume jo pitkän aikaa (varmaan monta vuotta) olen miettinyt että haittaako jos pupu pääsisi aamulla ulos häkistään hetkeksi ja sitten olisi koulupäiväni ajan n.7tuntia häkissään ja pääsisi sitten taas huoneeseeni vapaasti pomppimaan pitkin iltaa. Kiva jos vastaan!
Olisiko se yötkin häkissä? Entäpä käytkö useinkin esim. kavereillasi niin, että iltaulkoilut saattaisivat jäädä kokonaan? Paras ratkaisu on tehdä huoneestasi kaniturvallinen, niin että sulle jäisi sitten paljon pienempi työ sen vahtimiselle myös iltaisin, ja kani saisi olla vapaana aina. Esim. sängyn voi aidata vaikka kompostikehikoilla jos sänkyyn pissaamisen mahdollisuuden haluaa estää. Piuhoja tai vaarallisia esineitä kannattaa lattialta siivota pois muutenkin, ettei vapaana ollessa vahtiminen tuota liian raivostuttavaa määrää työtä.
Tai sitten voisit tehdä kanille isomman aitauksen mitä nuo perus tehdashäkit n. 100x50cm on. Kyllä se perushäkisäkin pärjää, olettaen että se tulisi olemaan kääpiö tai pientä rotua, mutta enempi tila on aina parempi kanille! Jättirotuiset kanit tietysti aina vapaana tai isoissa aitauksissa :)- pupu kuumeinen
tulikirahvi kirjoitti:
Olisiko se yötkin häkissä? Entäpä käytkö useinkin esim. kavereillasi niin, että iltaulkoilut saattaisivat jäädä kokonaan? Paras ratkaisu on tehdä huoneestasi kaniturvallinen, niin että sulle jäisi sitten paljon pienempi työ sen vahtimiselle myös iltaisin, ja kani saisi olla vapaana aina. Esim. sängyn voi aidata vaikka kompostikehikoilla jos sänkyyn pissaamisen mahdollisuuden haluaa estää. Piuhoja tai vaarallisia esineitä kannattaa lattialta siivota pois muutenkin, ettei vapaana ollessa vahtiminen tuota liian raivostuttavaa määrää työtä.
Tai sitten voisit tehdä kanille isomman aitauksen mitä nuo perus tehdashäkit n. 100x50cm on. Kyllä se perushäkisäkin pärjää, olettaen että se tulisi olemaan kääpiö tai pientä rotua, mutta enempi tila on aina parempi kanille! Jättirotuiset kanit tietysti aina vapaana tai isoissa aitauksissa :)Ok. Kovin usein en kavereillani käy. Olen miettinyt tuota koko huone asiaa, mutta millä saisin esim. Sähköjohdot piiloon?? Olen miettinyt myös isompaa häkkiä mutta en ole varma miten sellainen huoneeseni mahtuisi.Kääpiöluppaa olisin siis hankkimassa. Onko kellään muutes kokemusta koira pupu suhteesta? Meillä on 4v.uros.
- pupu kuumeinen
pupu kuumeinen kirjoitti:
Ok. Kovin usein en kavereillani käy. Olen miettinyt tuota koko huone asiaa, mutta millä saisin esim. Sähköjohdot piiloon?? Olen miettinyt myös isompaa häkkiä mutta en ole varma miten sellainen huoneeseni mahtuisi.Kääpiöluppaa olisin siis hankkimassa. Onko kellään muutes kokemusta koira pupu suhteesta? Meillä on 4v.uros.
Ja siis häkki mahtuisi olemaan 120x90 mikäli sellaisia jostain saa :)mietin myös että ostaisin normaalin häkin ja laittaisin siihen aidat ympärille jossa pupusaisi olla koulupäiväni ajan.
- pupufani 100%
Ja siis häkki mahtuisi olemaan 120x90 mikäli sellaisia jostain saa :)mietin myös että ostaisin normaalin häkin ja laittaisin siihen aidat ympärille jossa pupusaisi olla koulupäiväni ajan.
Kyllä noin isoja häkkejä saa ja aidat oli hyvä ajatus ;)
Muuten tulikirahvin sanat ovat ärsyttäviä voisitko lopettaa tuollaisen mulla on hyvin terveitä kaneja joten en tarvitse sinun sanojasi saat toki vastata muitten kysymyksiin ;). - pupu kuumeinen
pupufani 100% kirjoitti:
Muuten tulikirahvin sanat ovat ärsyttäviä voisitko lopettaa tuollaisen mulla on hyvin terveitä kaneja joten en tarvitse sinun sanojasi saat toki vastata muitten kysymyksiin ;).Ok. Kiva:) mutta tosiaan onko Kellään kokemusta koira pupu yhdistelmästä?
- pupu kuumeinen
pupufani 100% kirjoitti:
Muuten tulikirahvin sanat ovat ärsyttäviä voisitko lopettaa tuollaisen mulla on hyvin terveitä kaneja joten en tarvitse sinun sanojasi saat toki vastata muitten kysymyksiin ;).Ok. Kiva:) mutta tosiaan onko Kellään kokemusta koira pupu yhdistelmästä?
- pupu kuumeinen
pupufani 100% kirjoitti:
Muuten tulikirahvin sanat ovat ärsyttäviä voisitko lopettaa tuollaisen mulla on hyvin terveitä kaneja joten en tarvitse sinun sanojasi saat toki vastata muitten kysymyksiin ;).mistäköhän tuollaisia voisi hankkia? Häkkejä siis n.120x90.
- pupufani 100%
mistäköhän tuollaisia voisi hankkia? Häkkejä siis n.120x90.
Kato löytyiskö netistä mä ainaki löysin ekalle pupulleni;) ja koiraa ei suositella pupun kanssa samaan huoneeseen eikä muutenkaan niiden haukunta stressaa pupua mutta jos löydät rauhallisen koiran voit varovasti totutella niitä:)
Ok. Kiva:) mutta tosiaan onko Kellään kokemusta koira pupu yhdistelmästä?
Mun kani asuu olohuoneessa telkkarin kanssa. Kaikki piuhat menee ensin telkkapöydän taakse jatkojohtoihin ja sieltä seinään, telkkanurkan ja seinän väliin olen teipannut tiheäpinnaista metalliverkkoa niin, ettei kani pääse pöydän taakse. Olen myös tehnyt niin, että pistorasia jää jonkun kaapin tai lipaston taakse, sinne kiinni jatkojohto, joka tulee toiselta puolelta ulos. Sitten jatkojohto pitävällä teipillä kiinni seinään, niin että johto ei kosketa maata. Kaikki irtovimpaimet voi kytkeä kätevästi, ja laittaa vaikka kännykän sitten piuhoissaan pöydälle eikä kani pääse nakertamaan! Toinen vaihtoehto on, ettet pidä huoneessasi mitään johtoja. Kaikki johdolliset laitteet seinään vain silloin kun käytät niitä ja vahdit, ja sitten takaisin piiloon tai ainakin ylös pupun ulottumattomiin. Mulla on kaikki pikkutavarat aina pöydällä tai kaapissa piilossa, plussapuolena ei voi sotkea lattioita :D
Valmiit häkit on yleensä n. 120x60. Vaikka taikakuutioista tai kompostikehikoista rakennettu aitaus pelkän pienen vessalaatikon kanssa voisi myös toimia kanin kanssa hyvin! (Toki sen pitää olla aika korkea ettei se pomppaa yli :P)
Mun kanin edellisellä omistajalla oli myös koira. Ne (kääpiöluppa ja kääpiövillakoira) oli yhdessä vapaana ilman ongelmia. Kaverin chihuahua tulee nätisti toimeen marsun ja rottien kanssa. Eli yhteiselo koirien kanssa voi hyvinkin toimia, toki riippuen siitä onko koiralla metsästysviettiä ja aina pitää totuttaa varovasti, mutta vapaaksi niitä ei saa ilman valvontaa keskenään jättää.
"Muuten tulikirahvin sanat ovat ärsyttäviä voisitko lopettaa tuollaisen mulla on hyvin terveitä kaneja joten en tarvitse sinun sanojasi saat toki vastata muitten kysymyksiin ;).
- Tapsapupu12!
pupu kuumeinen mulla tai no meillä on mäyräkoira ja kääpiöluppis tarvitko koiran ja pupun tutustuttamiseen apuu tai kysyttävää?
- pupu kuumeinen
No mitenköhän tämä voisi tapahtua? :)
- pupufani 100%
No mitenköhän tämä voisi tapahtua? :)
No pupu ja koira kannattaa totuttaa niin että laitat kanin ja koiran samaan huoneeseen ja katot tuleeko toimeen jos ei niin koita huomenna uudestaan jos tulee voit pitää niitä yhdessä:)
- Tapsapupu12!
pupufani 100% kirjoitti:
No pupu ja koira kannattaa totuttaa niin että laitat kanin ja koiran samaan huoneeseen ja katot tuleeko toimeen jos ei niin koita huomenna uudestaan jos tulee voit pitää niitä yhdessä:)
Näin meilläkin oli.
Koiramme vaan ensin nuuhki kania vähän kiinnostuneena.
Kun siis kanimme tuli meillä oli jo kauan sitä ennen ollut koira eli kani tuli jälkeenpäin.
Kani tietenkin on vähän arka aluksi joten voit tehdä itse vaikka pahvilaatikoska sille piilopaikan niin se saa mennä sinne aina jos pelottaa:).
Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa.... - Puput:3
Tapsapupu12! kirjoitti:
Näin meilläkin oli.
Koiramme vaan ensin nuuhki kania vähän kiinnostuneena.
Kun siis kanimme tuli meillä oli jo kauan sitä ennen ollut koira eli kani tuli jälkeenpäin.
Kani tietenkin on vähän arka aluksi joten voit tehdä itse vaikka pahvilaatikoska sille piilopaikan niin se saa mennä sinne aina jos pelottaa:).
Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa....No siis meillä oli kerran koira kylässä ja se pääsi samaan huoneeseen kun pupu, niin kyllä siitä aikamoinen meteli syntyi, mutta onneksi kani selvisi hengissä, ja on jo noin 4-5v.
- pupufani 100%
Puput:3 kirjoitti:
No siis meillä oli kerran koira kylässä ja se pääsi samaan huoneeseen kun pupu, niin kyllä siitä aikamoinen meteli syntyi, mutta onneksi kani selvisi hengissä, ja on jo noin 4-5v.
Moi:) teen nyt TOP3 kani blogia joissa voitte käydä
1.
pupuninjat12.blogspot.fi
Ihana ulko asu. ja ihanat puput. Osaa kirjoittaa niin kauniisti.:).
2.
kluppajengi.blogspot.fi
Ihana blogi:) ja siistit kanit.
3.
vauhtipapanat.blogspot.fi
Ihanat kanit ulko asua voisi vaihtaa.(oma mieli pide)
Ja sitten kuulumisia kaneja kävin ulkoiluttamassa aamulla kyllä pitivät hauskaa huomenna sitten lisää.:P Voisin nyt kertoa kanejen nimet 1. Peppi. 2.pupsi. 3. Hani. 4.pepsi. 5. Porkkana. 6. Indy. - pupufani 100%
pupufani 100% kirjoitti:
Moi:) teen nyt TOP3 kani blogia joissa voitte käydä
1.
pupuninjat12.blogspot.fi
Ihana ulko asu. ja ihanat puput. Osaa kirjoittaa niin kauniisti.:).
2.
kluppajengi.blogspot.fi
Ihana blogi:) ja siistit kanit.
3.
vauhtipapanat.blogspot.fi
Ihanat kanit ulko asua voisi vaihtaa.(oma mieli pide)
Ja sitten kuulumisia kaneja kävin ulkoiluttamassa aamulla kyllä pitivät hauskaa huomenna sitten lisää.:P Voisin nyt kertoa kanejen nimet 1. Peppi. 2.pupsi. 3. Hani. 4.pepsi. 5. Porkkana. 6. Indy.Ja toi kuudes pupu on vasta tullu meille Indy keksin nimen pupuninjat12 blogista. :)
- pupufani 100%
pupufani 100% kirjoitti:
Ja toi kuudes pupu on vasta tullu meille Indy keksin nimen pupuninjat12 blogista. :)
Kylläpä kuukausi vaihtuu nopesti:) meille kuuluu hyvää:) kävin äsken porkkanan kaa ulkona. Kerron nyt että porkkana on poika :D ja Indy myös;) komeita herroja . Voisin muuten jossain vaiheessa aloittaa blogin saisitte nähä kuviakin yhdestä pupusta. Se on hermeliini
- pupufani 100%
pupufani 100% kirjoitti:
Kylläpä kuukausi vaihtuu nopesti:) meille kuuluu hyvää:) kävin äsken porkkanan kaa ulkona. Kerron nyt että porkkana on poika :D ja Indy myös;) komeita herroja . Voisin muuten jossain vaiheessa aloittaa blogin saisitte nähä kuviakin yhdestä pupusta. Se on hermeliini
Anteeksi tulikirahvi että sanoin sinun sanojasi ärsyttäviksi puhuit jollekin muulle että se sanoi Gennies ja niin pois päin Anteeksi vielä kerran:)
- Tapsapupu12!
pupufani 100% kirjoitti:
Ok mä oon kohta bussissa pääsin just koulusta ja meen moikkaan Tapsaa.
Asun lempäälässä:). Mekdän pihassa on rusakko. Asuu siinä varaston alla.
Ajattelin viedä sille heiniä tänää.:) - pupufani 100%
Tapsapupu12! kirjoitti:
Ajattelin viedä sille heiniä tänää.:)Kiva:)
Tapsapupu12! kirjoitti:
Ajattelin viedä sille heiniä tänää.:)Meillä Helsingissä on pihat täynnä citykaneja :D Aina kun tulen kotiin tosi myöhään, vieressä nurmikkopläntillä laiduntaa joku soma pupulauma. Yksi päivä siellä oli kaksi isoa ja neljä ihan kääpiötä, isot oon nähnyt pari kertaa uudestaankin ja pieniä aina välillä. Sitähän en tiedä onko ne samat jänöt aina vai ei, mutta hauska niitä on kuitenkin katsella!
Kesällä vein Remua valjaissa ulos, ja se innostui hirveästi nuuhkimaan nurmikkoa aivan ihmeissään. Toinen pupuhan siitä oli varmaan mennyt, ja Remun piti jättää oma pissamerkkaus myös paikalle ;)- pupufani 100%
tulikirahvi kirjoitti:
Meillä Helsingissä on pihat täynnä citykaneja :D Aina kun tulen kotiin tosi myöhään, vieressä nurmikkopläntillä laiduntaa joku soma pupulauma. Yksi päivä siellä oli kaksi isoa ja neljä ihan kääpiötä, isot oon nähnyt pari kertaa uudestaankin ja pieniä aina välillä. Sitähän en tiedä onko ne samat jänöt aina vai ei, mutta hauska niitä on kuitenkin katsella!
Kesällä vein Remua valjaissa ulos, ja se innostui hirveästi nuuhkimaan nurmikkoa aivan ihmeissään. Toinen pupuhan siitä oli varmaan mennyt, ja Remun piti jättää oma pissamerkkaus myös paikalle ;)Moi ajattelin kysyä että haluatteko lukea blogiani jos teen joskus semmosseen teen jos se teillekkin sopii:) No kaneille kuuluu hyvää ja Pepsi saa yli huomenna poikasia kerron siitä sitten silloin.käykää kurkkaa pupuninjat12.blogspot.fi mun suosikki.No yritin asuttaa Hania ja indyä toivon että saadaan poikasia eli kaksi kania tekee poikasia.;) No hauskaa viikonloppua kirjottelen sillon enemmän(ehkä, luutavasti). :)
- pupufani 100%
pupufani 100% kirjoitti:
Moi ajattelin kysyä että haluatteko lukea blogiani jos teen joskus semmosseen teen jos se teillekkin sopii:) No kaneille kuuluu hyvää ja Pepsi saa yli huomenna poikasia kerron siitä sitten silloin.käykää kurkkaa pupuninjat12.blogspot.fi mun suosikki.No yritin asuttaa Hania ja indyä toivon että saadaan poikasia eli kaksi kania tekee poikasia.;) No hauskaa viikonloppua kirjottelen sillon enemmän(ehkä, luutavasti). :)
Pupsi kuoli eilen illalla mun syliin:( kuolin syytä ei tiedetä. Se oli ihanin kani ikinä. Pupusi kuoli 9 vuotiaana. Pari päivää myöhemmin huomasin että kanin jalka ontuu vein eläinlääkäriin ja siellä totes ettei voi muutakun odottaa. No hyvät uutiset Hani synnytti poikasia tänään klo 6-7.kani vauvoja syntyi 13 eikä kukaan kuollut:) kaneja oon vienyt ulos ihana nähdä niin pirteitä kaneja.:)
- Tapsapupu12!
Pupusi eli yllättävän pitkään luulen, että se kuoli vanhuuteen:).
Nyt pupusi on pilven reunalla katselee sieltä ja varmasti toivoo että et surisi kauheasti:). Osan ottoni.
No kiva jos yksi kuolee tulee monta uutta, mutta eiväthän uudet korjaa vanhaa. Silti on ihanaa jos saa taloon uusia asukkaita:).- pupufani 100%
Kiitos paljon Tapsapupu12 on ihanaa että taloon syntyi monta poikasta lisää mutta kukaan ei korvaa pupsia. No vanhuuteen aina kuolee:( no suren aika paljon mutta ei se haittaa aina saa surra kun menettää jotain tärkeätä:) ja pupsi oli mun eka kani. Kiitos vielä kerran.:)
- pupufani 100%
pupufani 100% kirjoitti:
Kiitos paljon Tapsapupu12 on ihanaa että taloon syntyi monta poikasta lisää mutta kukaan ei korvaa pupsia. No vanhuuteen aina kuolee:( no suren aika paljon mutta ei se haittaa aina saa surra kun menettää jotain tärkeätä:) ja pupsi oli mun eka kani. Kiitos vielä kerran.:)
Me pärjäillään hienosti:) kanin poikaset täyttävät jo 3 päivää. Teen täs jossain välissä jonkun kivan postauksen:).
- pupufani 100%
pupufani 100% kirjoitti:
Me pärjäillään hienosti:) kanin poikaset täyttävät jo 3 päivää. Teen täs jossain välissä jonkun kivan postauksen:).
Ruumiin rakenne ja aistit: nenä. Kanilla on sata miljoonaa hajusolua,joiden avulla se pystyy aistimaan vähäisimmätkin haju-ärsykkeet. Ihmiset kommunikoivat sanojen avulla,mutta kanit viestivät hajujen avulla. Kanille on tärkeää merkitä oma reviirinsä hajulla.
Hampaat. Kanin hampaat kasvavat kymmenen senttiä vuodessa. Kanit tarvitsevat koko ajan jotakin pureskeltavaa.
Tässä olisi yksi osa erikois postauksesta teen vielä 3 tämmöstä. :) - pupufani 100%
pupufani 100% kirjoitti:
Ruumiin rakenne ja aistit: nenä. Kanilla on sata miljoonaa hajusolua,joiden avulla se pystyy aistimaan vähäisimmätkin haju-ärsykkeet. Ihmiset kommunikoivat sanojen avulla,mutta kanit viestivät hajujen avulla. Kanille on tärkeää merkitä oma reviirinsä hajulla.
Hampaat. Kanin hampaat kasvavat kymmenen senttiä vuodessa. Kanit tarvitsevat koko ajan jotakin pureskeltavaa.
Tässä olisi yksi osa erikois postauksesta teen vielä 3 tämmöstä. :)Moi ja hyvää ystävänpäivää vaan teille kaikille
- puputsöpöt
pupufani 100% kirjoitti:
Moi ja hyvää ystävänpäivää vaan teille kaikille
Voisitko kertoa seuraavassa postauksessa minkä värisiä ja rotuisia sun kanit on?
Ja sitten joku pitkä postaus sen jälkeen :) :) - pupufani 100%
puputsöpöt kirjoitti:
Voisitko kertoa seuraavassa postauksessa minkä värisiä ja rotuisia sun kanit on?
Ja sitten joku pitkä postaus sen jälkeen :) :)Juu voin teen varmaan sen perjantaina tai lauantaina :)
- Puput:3
Onko kanien kasvattaminen järjetöntä, ajattelin, vaan!
- pupufani 100%
Ei ole. :)
- pupufani 100%
pupufani 100% kirjoitti:
Ei ole. :)
No nii mä teen nyt tän että minkä rotuisia ja värisiä mun kanit on.
1. Hani on leijona harjas tyttö ja väriltään on musta.
2. Indy on leijona harjas poika ja väriltään on valkoinen.
3. Porkkana on kääpiöluppa poika ja väriltään on luonnonharmaa.
4. Pepsi on pitkäkarvainen hermeliini tyttö ja väriltään on viittakuvio.
5. Peppi on hermeliini tyttö ja väriltään on Madagaskar.
Ja poikaset meille jäi kaksi ja ne ovat...
1. Kukka on leijona harjas tyttö ja väriltään on musta.
2. Pilvi on myös leijona harjas tyttö ja väriltään on viitta kuvio.
Täs tää nyt sit ois toivottavasti piditte :) - pupufani 100%
pupufani 100% kirjoitti:
No nii mä teen nyt tän että minkä rotuisia ja värisiä mun kanit on.
1. Hani on leijona harjas tyttö ja väriltään on musta.
2. Indy on leijona harjas poika ja väriltään on valkoinen.
3. Porkkana on kääpiöluppa poika ja väriltään on luonnonharmaa.
4. Pepsi on pitkäkarvainen hermeliini tyttö ja väriltään on viittakuvio.
5. Peppi on hermeliini tyttö ja väriltään on Madagaskar.
Ja poikaset meille jäi kaksi ja ne ovat...
1. Kukka on leijona harjas tyttö ja väriltään on musta.
2. Pilvi on myös leijona harjas tyttö ja väriltään on viitta kuvio.
Täs tää nyt sit ois toivottavasti piditte :)Teen tässä nyt kanien päivä postauksen. Aamulla vaihdoin pupusten vedet ja laitoin ruokaa. Kello 12:30 menin eläin kauppaan ja ostin sieltä herkkuja ja leluja. Kun tulin kotiin niin annoin lelut kaneille ja menin suihkuun. Olipa sattunut pieni vahinko nimittäin olin vahingossa jättänyt porkkanan häkin luukun auki, no poikahan hyppäs pois ja pepsi oli silloin vapaana lattialla kun sitten tulin suihkusta niin huamasin että porkkanan häkin luukku oli auki ja sitten huomasin että lattialla oli karva tuppuja sitten tajusin että porkkana on astunut Pepsin. No vahinko poikue sieltä tulee mutta nyt tajuan että varmistan aina että porkkanan häkin luukku on kiinni. kello 15:00 katsoin piirrettyjä ja sen jälkeen kutsuin Pepsin luokseni ja annoin sille porkkanaa kello 17:00 kanit menivät vielä ulos touhuamaan ja kun tulimme sisälle niin kanit olivat ihan väsyneitä. Kello 18:00 tein kaneille salaattia ja sitten menin vielä kukan kanssa tutkimaan olohuonetta kukka ei ole ollut siellä koskaan. Kello 19:00 menin vaihtamaan kanien veden ja laitoin ilta ruuan. Ja kello 20:30 menin itsekkin nukkumaan. Tämä siis tapahtui eilen nyt siis varmistin että Pepsi saa poikasia. Pepsi juo paljon, makailee paljon ja maha on vähän pyöristynyt. Toivottavasti piditte tästä kommentoikaa jos haluatte lisää tälläisiä:)
pupufani 100% kirjoitti:
Teen tässä nyt kanien päivä postauksen. Aamulla vaihdoin pupusten vedet ja laitoin ruokaa. Kello 12:30 menin eläin kauppaan ja ostin sieltä herkkuja ja leluja. Kun tulin kotiin niin annoin lelut kaneille ja menin suihkuun. Olipa sattunut pieni vahinko nimittäin olin vahingossa jättänyt porkkanan häkin luukun auki, no poikahan hyppäs pois ja pepsi oli silloin vapaana lattialla kun sitten tulin suihkusta niin huamasin että porkkanan häkin luukku oli auki ja sitten huomasin että lattialla oli karva tuppuja sitten tajusin että porkkana on astunut Pepsin. No vahinko poikue sieltä tulee mutta nyt tajuan että varmistan aina että porkkanan häkin luukku on kiinni. kello 15:00 katsoin piirrettyjä ja sen jälkeen kutsuin Pepsin luokseni ja annoin sille porkkanaa kello 17:00 kanit menivät vielä ulos touhuamaan ja kun tulimme sisälle niin kanit olivat ihan väsyneitä. Kello 18:00 tein kaneille salaattia ja sitten menin vielä kukan kanssa tutkimaan olohuonetta kukka ei ole ollut siellä koskaan. Kello 19:00 menin vaihtamaan kanien veden ja laitoin ilta ruuan. Ja kello 20:30 menin itsekkin nukkumaan. Tämä siis tapahtui eilen nyt siis varmistin että Pepsi saa poikasia. Pepsi juo paljon, makailee paljon ja maha on vähän pyöristynyt. Toivottavasti piditte tästä kommentoikaa jos haluatte lisää tälläisiä:)
Ei kai se maha nyt ihan niin nopeasti pyöristy, että se päivässä näkyisi?? :D Pikkueläimiltä raskautta ei välttämättä huomaa ollenkaan, tai jos huomaa niin vasta ihan loppuaikoina. Eihän tuossa vaiheessa olisi edes ehtinyt kehittymään mitään poikasia, mitkä vatsaa pyöristäisi.
- pupufani 100%
tulikirahvi kirjoitti:
Ei kai se maha nyt ihan niin nopeasti pyöristy, että se päivässä näkyisi?? :D Pikkueläimiltä raskautta ei välttämättä huomaa ollenkaan, tai jos huomaa niin vasta ihan loppuaikoina. Eihän tuossa vaiheessa olisi edes ehtinyt kehittymään mitään poikasia, mitkä vatsaa pyöristäisi.
Niin voihan se johtua siitä veden lipittämisestä ja sanoin että vähän :)
- pupufani 100%
pupufani 100% kirjoitti:
Niin voihan se johtua siitä veden lipittämisestä ja sanoin että vähän :)
Moi tänään hypytin kaneja hyvin hyppi.
Ja sitten Pepsiin eli Pepsi saa poikasia katotaan nyt jos meille jää yksi tai kaksi poikasta. Kani vauvat syntyvät maaliskuun 25 tai 26 päivä kovasti odotan.
Ja Porkkanaan eli kastoroitiin Porkkana se maksoi suurin piirtein 150€ mutta hyvä tuli nyt saa lepäillä mun huoneessa rauhassa.
Mun synttärit oli eilen ja täytän 14v. Sain oman tabletin ja kani juttuja sitten äiti teki kani kakun siinä on kanin kuva jonka voi syödä.
No eipä muuta ole mutta hyvää kalevalan päivää joka on tänään
Kaneilta pusuja sinne:). - kanityttö
pupufani 100% kirjoitti:
Moi tänään hypytin kaneja hyvin hyppi.
Ja sitten Pepsiin eli Pepsi saa poikasia katotaan nyt jos meille jää yksi tai kaksi poikasta. Kani vauvat syntyvät maaliskuun 25 tai 26 päivä kovasti odotan.
Ja Porkkanaan eli kastoroitiin Porkkana se maksoi suurin piirtein 150€ mutta hyvä tuli nyt saa lepäillä mun huoneessa rauhassa.
Mun synttärit oli eilen ja täytän 14v. Sain oman tabletin ja kani juttuja sitten äiti teki kani kakun siinä on kanin kuva jonka voi syödä.
No eipä muuta ole mutta hyvää kalevalan päivää joka on tänään
Kaneilta pusuja sinne:).Kiva,että jaksat kirjoittaa tänne kaniesi kuulumisia:-) Mitä mieltä oot, voiko kanille hankkia kaveria ens kesänä jos se on eläny "yksin" viime syyskuusta asti? Voisko se enää sitte hyväksyä sitä uutta kaveria? Se on leijonaluppa tyttö :-)
- pupufani 100%
kanityttö kirjoitti:
Kiva,että jaksat kirjoittaa tänne kaniesi kuulumisia:-) Mitä mieltä oot, voiko kanille hankkia kaveria ens kesänä jos se on eläny "yksin" viime syyskuusta asti? Voisko se enää sitte hyväksyä sitä uutta kaveria? Se on leijonaluppa tyttö :-)
Kiitos! Voithan sinä ostaa kanille kaverin mutta siitä en ole varma tuleeko ne toimeen. Toivotaan että tulee :).
- Puput:3
pupufani 100% kirjoitti:
Kiitos! Voithan sinä ostaa kanille kaverin mutta siitä en ole varma tuleeko ne toimeen. Toivotaan että tulee :).
HEIPS! VOISITTEKO LUKEA BLOGIN www Nopsajalat.blogspot.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803