110 miljoonan tiedot pöllitty Windowsin takia

Ihana Windows?

Kaikkiaan 110 miljoonan ihmisen tiedot siirtyneet varkaille - kiitos Windows-haittaohjelmien ja Target-yhtiön käyttämän Windows-järjestelmän. Uhrien määrä on yli kolmasosa koko USA:n väestöstä. Aiemmin uhrien määräksi väitettiin "vain" 40 miljoonaa.

http://www.computerworld.com/s/article/9245335/Breach_goes_from_bad_to_worse_for_Target_i_and_i_its_customers

Ja kuten aina ennenkin - media välttää visusti mainitsematta Targetin katastrofin todellisen syyn. Mutta tieto löytyy kyllä...

"The new revelation does represent a new breach, however, or at least the breach of an unrelated system during the period covered during the same attack, according to the few details Target has released. Most analysts and news outlets have blamed the breach on either the security of Target's Windows-based Point-of-Sale systems or the company's failure to fulfill its security obligations under the Payment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS).""

WINDOWS-POHJAINEN POINT-OF-SALE JÄRJESTELMÄ.

http://yro.slashdot.org/story/14/01/10/2321209/target-admits-data-breach-may-have-up-to-110-million-victims?utm_source=rss1.0mainlinkanon&utm_medium=feed

2

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Windows = Virus

      Microsoftin omat markkinakatsaukset selittävät että kyseessä oli Target-yhtiön siirtyminen totaalisesti vain Windows-pohjaiseksi järjestelmäksi. Vielä vuonna 2004 Target käytti SUSE Linux virtuaalikonetta mutta sen jälkeen yhtiö saatiin huijattua täysin luottamaan Microsoftiin.

      Nyt suuri firma on todella suurissa vaikeuksissa tämän hakkeroinnin vuoksi.

      Taustatietoja Targetin järjestelmämuutoksista vuosien aikana löytyy tältä Microsoftin sivustolta:

      http://www.microsoft.com/casestudies/Case_Study_Detail.aspx?CaseStudyID=4000009407

    • Lopullinen Totuus

      Kaikkien maailman 7 miljardin typeryksen pitäisi siirtyä käyttämään Linuxia. Peukku-Fede ainoana viisaana jääkööt maailmankaikkeuden viimeiseksi Windows-käyttäjäksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1748
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      161
      1135
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1113
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      24
      921
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      920
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      915
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      860
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      769
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      764
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      731
    Aihe