Paperitiikerit

Paperitiikereillä tarkoiteaan sellaista voimaa tai uhoa, jota ei tosiasiassa olekaan. Näin olen ymmärtänyt. Se voima ja uho on vain keinotekoisesti, jopa kepulikonstein esiin tuotu. Sitä esiintyy niin pienissä kuin suurissa ympyröissä. Oletteko sellaista sattunut havaitsemaan?

24

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Kukkahame*

      Minä olen tietoinen että on olemassa firma Paperitiikerit jotka keräävät jätepaperia!
      Kelpaako ;-DD?
      Hyvä että joku tekee sen.

      Olen kyllä kuullut tuosta minkä mainitsit, ja eikös se ole yleismaailmallinen ilmiö vai miksi sitä voisi sanoa, poliittinen ainakin.

      • Noinhan tuo Wikipediakin sanoo, että sillä tarkoiteaan sellaista voimaa tai uhoa, jota ei tosiasiassa olekaan.
        Suurissa ympyröissä sitä kuulema käyttivät sekä Mao että Hruštšov (Wikipedia). Yhdysvallat oli Maon mielestä paperitiikeri, mutta Hruštšov muistutti että sillä on kuitenkin ydinasehampaat.
        Saattaisimme ehkä havaita tuon ilmiön myös palstalla. Jollain jolla on sana hallussaan voisi siitä jotain panna paperille.


      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • Näitä sananvaihtojahan maailmalla on tapahtunut ja edelleenkin, kuten katleija kirjoitti. Silmiinpistäviä ovat eräiden muslimiryhmienkin uhoaminen, joskus ne ovat johtaneet tekoihinkin, joita en jaksa ymmärtää.

      Mutta jospa jatkaisin pienemmästä päästä. Täällä nyt tämäkin palsta vaikuttaa kovin yksipuoliselta. Samasta sylttytehtaasta tulee valtaosin. Entä asia tai tarve tällaisen julkisuuden hakuun? Sitä tarvetta en ole löytänyt. Kyllä kaikki menee pullistelun puolelle. Käytössä kaikki keinot, iänikuinen kirjoitushistorian kaivelu ja jatkuva toisto ja sättiminen. Asiaa ei löydy, tuskinpa kykyjäkään, vaikka nämä papritiikerit/tiikeri on höystetyn ansioluettelonsa, oppineisuudensa, korkea-arvoiset tuttunsa ja varakkuutensa monen moinituiseen kertaan esille tuonut kansalaisten hämmästeltäväksi. Tyhjä ei vain muuhun pamahda, kuin kiusankoon. Vähäiset kyvyt ja kova kunnianhimo pistää puskemaan vain näyttävästi höyryten, joka kyllä haihtuu saman tien.

      Tämä on paperitiikerin pääasiallinen tehtävä. Haittana on tullut se, että sivulta on saatu katoamaan muut aloitukset.

    • Sitähän tässä on jouduttu seuraamaan,...en tiedä liittyykö tuo uhoaminen jo *kansalliseen tyyliin*, vaiko primitiivireaktioihin,kuten sukulaisillamme viidakossa.
      Melkoisestihan ne uhoilee vain, kumisuttaen rintaansa.

      Paperitiikerille taas on tullut umpisolmu vallan, ja sitä yrittää kai availla,...tiedä heitä!

    • Uhoaminen on tavallista voimien mittelyssä urosten kesken, siihen tarvitaan testosteronia. Tulee mieleen pukit ja hirvieläimet niin ja biisonit.

    • Ramoona*

      Kirjoitin vähän aikaa Seniorinetissä, ja siellä ylläpito kehotti usein uuden aloituksen tekeviä kokoamaan ne yhdeksi blogiksi, saman otsikon alle, jota sitten päivitetään. Blogiin ei välttämättä edes odoteta kommentteja, kuten käsittääkseni näihin isokirjaimisiin otsikoihin täälläkään. Nyt ei auta edes se, että jättää ketjut aukaisematta ja lukematta, kun yhden tilankäyttö on niin suhteeton. Ehkä meidän muiden olisi alettava tekemään urakalla aloituksia, mutta ei taida sekään konsti tepsiä. Moni muu on varmaan minun laillani kadottanut innon tehdä aloituksia, kovin harvojen harteilla se on ollut viime aikoina. Kiitoksen ansaitsevat nämä meitä kuitenkin mukaan saavat, nimiä en nyt mainits...mutta näettehän te. Jollain tapaa haluan kuitenkin olla tukena , vaikkapa kerran päivässä avaamalla muutaman aloituksen ja sinne jotain raapustamalla.

      Toinen kurja asia on nuo nimettömät huitaisut , jotka toisaalta joutavat omaan arvoonsa tai paremminkin arvottomuuteensa, mutta eihän sellaisia voi loputtomiin sietää. Jokainen tietää, että ne kertovat kirjoittajastaan, ei kohteestaan, mutta uskomattoman alhaisia ruikkimisia täällä tosiaan joutuu näkemään melkein minkä ketjun sisältä tahansa.

      Mihin tiikeri raidoistaan pääsisi, eikä sen tarvitsekaan päästä, ne ovat sen tuntomerkki ja komistus. Hampaattomasta tiikeristä ei ole mihinkään. Mutta jos tiikerillä on hammasmätää , eikä siihen saa hoitoa, siitä kärsii itse tiikeri ja kohta koko viidakko.

      • arvoton

        Olen nimetön arvoton ihminen ja vanhus. Olipa tuomio.


      • Ramoona*
        arvoton kirjoitti:

        Olen nimetön arvoton ihminen ja vanhus. Olipa tuomio.

        Kirjoitin, että nimettömät huitaisut. Tarkoitin loukkauksia ja solvauksia, jotka on nimettöminä kohdistettu nikillisille tai kenelle tahansa. . Ei nikilläkään loukkaaminen ole reilua, ekä tässä ollut tarkoitus ottaa tätä nikillä/nikittä -asetelmaa esille.

        Kirjoitin epäselvästi, ansaitsen tuon huomautuksen.

        Olen monasti ilmaissut kantani, että hyväksyn palstan säännöt saada kirjoittaa ilman rekkausta tai vakinikkiä. Jos en hyväksyisi, en kirjoittaisi täällä. Eri asia on loukkaukset ja nimittelyt, enkä niittenkään suhteen ole edes yrittänyt olla tuomari.


      • Ramoona*
        arvoton kirjoitti:

        Olen nimetön arvoton ihminen ja vanhus. Olipa tuomio.

        Halusinkin vain loukata noita kaikkia nimettömiä kun minulla sattuu olemaan nimi.


      • Ramoona* kirjoitti:

        Halusinkin vain loukata noita kaikkia nimettömiä kun minulla sattuu olemaan nimi.

        No niin, pitihän tuo arvata. Jos pitääkin alkaa aina rekata, kun minulla on rekkauskin.


    • arvoton

      Halusit loukata ja onnistuit, Minullakin on vanhempieni antama nimi

    • mummummo-kki

      Miksi sitten ryöpsähtelet täällä kuin Euroopan omistaja sitäkään et voi olla, koska osuuttani en sinulle myy!
      Salarakkaaksi tuskin kukaan sinua huolii.

      Mikä olisi vaihtoehto?

      Oma ehdotukseni on että rauhoitut ihan oman etusi tähden.

      • Johan roiskasit, mummummo-kki! Olet varmaan ylpeä rohkeudestasi!?

        Mielestäni Ramoonan kirjoitus oli hyvä, kuten hänellä yleensäkin.


    • Hellitähän "arvoton" hipiäherkkyyttäsi. Tuulesta tai puskasta heitit, Sieltähän sitä tulee. Vapaus on ymmärretty niin, että rajoja ja itsekontrollia ei ole, eikä tarvitse. Mitä nyt sylki suuhun tuo, sen voi heittää eikä järkeä tarvitse rasittaa. Jos nyt vaikka hitunen olisikin.
      Ainakin samassa ketjussa olisi hyvä käyttää samaa nimmaria. Jos näin ei edes uskalla sanottavaansa sanoa, olisi paras olla näpyttelemättä.


      Rekattu tai vakinimmarilla kirjoittaja on jo paremmin näkyvissä ja arvosteltavissakin tarpeen mukaan. Siksipä siihen liittyy edes jonkinlainen vastuu kirjoittamastaan. Onhan täälläkin monenlaista rekattuakin, sellaisiakin joista kyllä uskaltaa puhua häiriköinä ja selvästi sellaisena erottuvat. Juuri nytkin tällä palstalla.

      Niin se useimmiten menee, että isoksi kuvitteleva puhkuva paperitiikeri aloittaa kohteeksi valitsemansa haukkumisen ja herjaamisen. pikkutiikerit matkivat pusikoista huudellen ja näyttävät rohkeuttaan.

      Politiikan ympärillähän näitä paprutiikereitä paukuttelee suuria. Tosin johtohenkilöt ovat useimmiten hillitympiä. He vain sytyttelevät kipinöitä.
      Kirjoittelijat sitten ovatkin villimpiä, eivätkä estoja tunne. Siihenhän se laumojen hurraa henki perustuu, ei päätä eikä häntää. Olen joskus aina pistäytynyt politiikka osastoilla, mutta en ole juuri mukaan mennyt.

    • joku.

      Turhaa leukojen louskutusta, niin kauan kuin jokainen rekisteröitynyt pääsee halutessaan puskaan.
      Eikä ihmisyys ja kunnollisuus kasva rekkaamisessa ollenkaan.
      Ihminen on aina ihminen.

    • Siitähän ei tässä olekaan kysymys, mutta ei normaali-ihminen laajalla aloitusrintamalla hyökkäile, todistele ja valehtele, vain jonkin oman pinttymän ja valloitusnäytön perusteella ! Se on sitä pullistelua ja uhoa, mistä on aloite.

      • miranda...

        sini-sirkku

        Täällä tuntuu nyt olevan ylipääsemätön riita vain kahden herran välillä, joilla molemilla on ilmeisesti useita rekattuja ja mustia nikkejä?

        Jompi tai kumpi on valehdellut jotain joskus 2003-v alussa, vai oliko ennen tai sitten lisää myöhemmin ja taisi siellä olla muutama nainenkin, joten olen nyt käsittänyt, että herrat taistelevat n a i s i s t a!!!

        Joitain noita vanhoja juttuja olen tietenkin lukenut, mutta ei jää mieleeni, kuten ei nykyisin kirjoista ja telkkarista ihmisten nimet, joten aina olisi alettava alusta. No, ei kiinnosta.

        On jo saatu taas väliin tuo eripura nikilliset/nikittömät ja "mustakana haukkui valkoista kanaa" ja sai aikaan kanan tai kukon matkimaan häntä..oli kai ketunhäntä?

        Onko se vaikeaa olla aina rekisteröity, eikä kirjoitella "mustilla" (se Turun Murre), siis miksi pitää hämätä esim.;että oletko Katleija, Katleijanen, koska tuo jäi mieleeni ja Ramoona taisi saada myös jonkun "kylkiäisen".

        Minä pidän konettani auki yötäpäivää, koska lapseni perheessä heidän koneensa on myös, mutta toisaalta olen ajatellut, että millaisia sähkösyöppöjä nämä ovat?

        Minä olen kyllä rekattu ja haluan sen vaihtaa. En vain uskalla, koska kerran tuhosin minun ainutlaatuisen sp-osoitteeni samalla, joten en ymmärrä noita, jotka pystyvät availemaan "kymmeniä" nikkejä itselleen.

        Nykyisin käyttämäni nikki vaatii välillä uusia pisteitä perääänsä, joten on keksittävä uusi uniikki.

        Onhan minulla kysyttävääkin?.....taidankin kysellä myöhemmin!

        ps. huomasin että toinen Herrojen riitapukareista on siirtynyt häpeissään tuonne keittiöpuolelle paistelemaan korvapuusteja!?? Onhan se sanonta, että "parempi tossun alla, kuin taivas`alla"?


      • miranda... kirjoitti:

        sini-sirkku

        Täällä tuntuu nyt olevan ylipääsemätön riita vain kahden herran välillä, joilla molemilla on ilmeisesti useita rekattuja ja mustia nikkejä?

        Jompi tai kumpi on valehdellut jotain joskus 2003-v alussa, vai oliko ennen tai sitten lisää myöhemmin ja taisi siellä olla muutama nainenkin, joten olen nyt käsittänyt, että herrat taistelevat n a i s i s t a!!!

        Joitain noita vanhoja juttuja olen tietenkin lukenut, mutta ei jää mieleeni, kuten ei nykyisin kirjoista ja telkkarista ihmisten nimet, joten aina olisi alettava alusta. No, ei kiinnosta.

        On jo saatu taas väliin tuo eripura nikilliset/nikittömät ja "mustakana haukkui valkoista kanaa" ja sai aikaan kanan tai kukon matkimaan häntä..oli kai ketunhäntä?

        Onko se vaikeaa olla aina rekisteröity, eikä kirjoitella "mustilla" (se Turun Murre), siis miksi pitää hämätä esim.;että oletko Katleija, Katleijanen, koska tuo jäi mieleeni ja Ramoona taisi saada myös jonkun "kylkiäisen".

        Minä pidän konettani auki yötäpäivää, koska lapseni perheessä heidän koneensa on myös, mutta toisaalta olen ajatellut, että millaisia sähkösyöppöjä nämä ovat?

        Minä olen kyllä rekattu ja haluan sen vaihtaa. En vain uskalla, koska kerran tuhosin minun ainutlaatuisen sp-osoitteeni samalla, joten en ymmärrä noita, jotka pystyvät availemaan "kymmeniä" nikkejä itselleen.

        Nykyisin käyttämäni nikki vaatii välillä uusia pisteitä perääänsä, joten on keksittävä uusi uniikki.

        Onhan minulla kysyttävääkin?.....taidankin kysellä myöhemmin!

        ps. huomasin että toinen Herrojen riitapukareista on siirtynyt häpeissään tuonne keittiöpuolelle paistelemaan korvapuusteja!?? Onhan se sanonta, että "parempi tossun alla, kuin taivas`alla"?

        Hämätä, ketä sillä hämään?

        Jonkinmoinen cattleya orkidean muunnos on minun nimimerkkini ollut. Ihan samaa en saa käyttöön kun uudelleen rekkautuu. Jos kirjoitan rekatulla katleijasella tai Katleijalla tiedossa on että sama tyyppi on asialla.


      • miranda....
        katleijanen1 kirjoitti:

        Hämätä, ketä sillä hämään?

        Jonkinmoinen cattleya orkidean muunnos on minun nimimerkkini ollut. Ihan samaa en saa käyttöön kun uudelleen rekkautuu. Jos kirjoitan rekatulla katleijasella tai Katleijalla tiedossa on että sama tyyppi on asialla.

        Katleijanen 1

        Takerruit tuohon "hämätä" sanaan, joten vastaile muihinkin kysymyksiini, siis onko kone auki jatkuvasti, vai suljetko sen aina, kun poistut koneeltasi?

        Etkö ole koskaan huomannut, että näitä "mustia" nikkejä voi apinoida, siis kirjoittaa muunnellulla nikilläsi sellaista, jota et itse kirjoittaisi?

        Anteeksi, että otin sinut esimerkiksi Ramoonan ja oman nikkini lisäksi, mutta onhan tuo Anlis.., oliko jo 3 saanut tarpeeksi kuraa naamalleen aivan syyttä`suotta.

        Noin ensituntumalta pitäisi mielestäni jokaisen s i n i s e n kyltin saaneena myös käyttää sitä, eikä mitään "ek" tai tähteä että väärinkäsiltyksiltä vältyttäisiin..


      • miranda.... kirjoitti:

        Katleijanen 1

        Takerruit tuohon "hämätä" sanaan, joten vastaile muihinkin kysymyksiini, siis onko kone auki jatkuvasti, vai suljetko sen aina, kun poistut koneeltasi?

        Etkö ole koskaan huomannut, että näitä "mustia" nikkejä voi apinoida, siis kirjoittaa muunnellulla nikilläsi sellaista, jota et itse kirjoittaisi?

        Anteeksi, että otin sinut esimerkiksi Ramoonan ja oman nikkini lisäksi, mutta onhan tuo Anlis.., oliko jo 3 saanut tarpeeksi kuraa naamalleen aivan syyttä`suotta.

        Noin ensituntumalta pitäisi mielestäni jokaisen s i n i s e n kyltin saaneena myös käyttää sitä, eikä mitään "ek" tai tähteä että väärinkäsiltyksiltä vältyttäisiin..

        miranda.....
        Ei minulla koko ajan kone auki ole. Aina en viitsi kirjautua ja tulee käytettyä noita Katleija muunnoksia, joihin kai muutkin jo tottuneet, kyllähän minut niistä tunnistaa.
        Kyllä huomaan jos joku feikkaisi nikilläni.
        Nikin käyttötapa on vapaavalintaista.


      • katleijanen1 kirjoitti:

        miranda.....
        Ei minulla koko ajan kone auki ole. Aina en viitsi kirjautua ja tulee käytettyä noita Katleija muunnoksia, joihin kai muutkin jo tottuneet, kyllähän minut niistä tunnistaa.
        Kyllä huomaan jos joku feikkaisi nikilläni.
        Nikin käyttötapa on vapaavalintaista.

        ps.
        väärinkäsitys on toivottavaa korjata ko ketjussa.


    • Äsh, enpä nyt mieti noita rekattu & rekkaamattomia, jokainen vastaa itse sanoistaan omantuntonsa mukaan mitä kylvää sanoillaa, olkon rekattu tai ei :D Sehän se minusta tärkeintä on.

      Sääntöjä tuppaa jokainen mielensä mukaan laatimaan, kuka musiikista ja mitä milloinkin, kirjoahan täällä riittää ;) hiennoimmista tunnoista alhaisempiin ihmismielen mutiin.

      Elämää pienessä mittakaavassa, mutta hauskaa ili lukea vauhdikasta tekstiä välillä!
      Täällä on naapurin emäntä ruhjonnut jalkansa kaatuessaan, peräti 9 ruuvia joutuivat laittamaan, ja on nyt hieman vangittuna oleilemaan.

      Olen luvannut käväistä illan mittaan ja nyt on sopiva aika, ettei mene niin myöhään, kun itsellänikin on vierailuja riittanyt, niin hauskaa kuin se onkin, kaipaan loppuillasta tehdä mitä justiinsa huvittaa:D

      Mukavaa lauantai-iltaa kaikille,...moi moi

    • sat``kut

      Tiikerijä yksi moneksi vai monta yheksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      191
      4331
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      236
      2288
    3. 133
      1647
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1331
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      180
      1096
    6. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1054
    7. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      80
      1046
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      55
      974
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      71
      962
    10. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      69
      939
    Aihe