Debian 6.0.6

19+8

Onko turvallista käyttää kyseistä versiota? Vai miten onnistun päivittämään uudempaan debianiin?

8

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RUgo4N

Viimeiset päivitykset tehtiin joulukuussa eikä versiota enää ylläpidetä. Ei tuo versio heti muutu vaaralliseksi mutta on suositeltavaa päivittää uuteen versioon. Ohjeita löytyy Debianin sivuilta.
      http://www.debian.org/releases/wheezy/releasenotes

• kunnon jakelu

Voisko joku sanoa varmasti, milloin tän tuki loppuu, kun oon ajatellut että sitä tuetaan ehkä huhtikuulle. Joka tapauksessa, niin kauan kuin tuki on, sitä käytän.

• kunnjak
        kunnon jakelu kirjoitti:

Voisko joku sanoa varmasti, milloin tän tuki loppuu, kun oon ajatellut että sitä tuetaan ehkä huhtikuulle. Joka tapauksessa, niin kauan kuin tuki on, sitä käytän.

Siis tämähän on 6.08.

• RUgo4N
        kunnjak kirjoitti:

Siis tämähän on 6.08.

Vanhaa jakelua tuetaan aina tasan vuosi uuden ilmestymisen jälkeen. Muistin päivämäärän väärin. Julkaisu 7 (Wheezy eli stable) ilmestymispäivä oli 4.5.2013 eli julkaisun 6 (Squeeze eli oldstable) tuki päättyy vasta 4.5.2014. Sopivasti lopputalvi aikaa siirtyä uuteen julkaisuun.

Noista pisteen jälkeisistä numeroista ei tarvitse välittää. Kone päivittää aina paketit netistä uusimpiin kyseisen julkaisun paketteihin.

Julkaisu 8 eli Jessie julkaistaan vanhan perinteen mukaan "sitten kun on valmis". Mitään päivämäärää Ubuntun tapaan ei ole.

• debi-mies
        RUgo4N kirjoitti:

Vanhaa jakelua tuetaan aina tasan vuosi uuden ilmestymisen jälkeen. Muistin päivämäärän väärin. Julkaisu 7 (Wheezy eli stable) ilmestymispäivä oli 4.5.2013 eli julkaisun 6 (Squeeze eli oldstable) tuki päättyy vasta 4.5.2014. Sopivasti lopputalvi aikaa siirtyä uuteen julkaisuun.

Noista pisteen jälkeisistä numeroista ei tarvitse välittää. Kone päivittää aina paketit netistä uusimpiin kyseisen julkaisun paketteihin.

Julkaisu 8 eli Jessie julkaistaan vanhan perinteen mukaan "sitten kun on valmis". Mitään päivämäärää Ubuntun tapaan ei ole.

Oikein meni. Ja jessie toimii jo loistavasti, meikällä pyörinyt jo mennä kesästä lähtien.

• vk.

Jessie toimii, jos hyvin käy. Mutta voi varautua ongelmiinkin, niitäkin esiintyy silloin-tällöin.

Avidemuxilla yritin pakata pientä avi-tiedostoa, ohjelma kaatui.

Ohjelmistopäivitykset-ohjema ei saa yhteyttä pakettivarastoihin, vaikka nettiyhteys toimii. Päätteellä ja synapticilla päivitys onnistuu.

• RUgo4N

Näin on. Testattava ja kokeellinen jakelu ovat alan harrastelijoita varten. Tavallisen käyttäjä on syytä pysyä vakaassa.

• debi-mies

Meikän jessie ei ole kertaakaan jättänyt pulaan, vaikka se on minulla ihan työkäytössä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2815
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2703
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      16
      1580
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1570
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1412
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1267
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe