Onko turvallista käyttää kyseistä versiota? Vai miten onnistun päivittämään uudempaan debianiin?
Debian 6.0.6
8
142
Vastaukset
- RUgo4N
Viimeiset päivitykset tehtiin joulukuussa eikä versiota enää ylläpidetä. Ei tuo versio heti muutu vaaralliseksi mutta on suositeltavaa päivittää uuteen versioon. Ohjeita löytyy Debianin sivuilta.
http://www.debian.org/releases/wheezy/releasenotes- kunnon jakelu
Voisko joku sanoa varmasti, milloin tän tuki loppuu, kun oon ajatellut että sitä tuetaan ehkä huhtikuulle. Joka tapauksessa, niin kauan kuin tuki on, sitä käytän.
- kunnjak
kunnon jakelu kirjoitti:
Voisko joku sanoa varmasti, milloin tän tuki loppuu, kun oon ajatellut että sitä tuetaan ehkä huhtikuulle. Joka tapauksessa, niin kauan kuin tuki on, sitä käytän.
Siis tämähän on 6.08.
- RUgo4N
kunnjak kirjoitti:
Siis tämähän on 6.08.
Vanhaa jakelua tuetaan aina tasan vuosi uuden ilmestymisen jälkeen. Muistin päivämäärän väärin. Julkaisu 7 (Wheezy eli stable) ilmestymispäivä oli 4.5.2013 eli julkaisun 6 (Squeeze eli oldstable) tuki päättyy vasta 4.5.2014. Sopivasti lopputalvi aikaa siirtyä uuteen julkaisuun.
Noista pisteen jälkeisistä numeroista ei tarvitse välittää. Kone päivittää aina paketit netistä uusimpiin kyseisen julkaisun paketteihin.
Julkaisu 8 eli Jessie julkaistaan vanhan perinteen mukaan "sitten kun on valmis". Mitään päivämäärää Ubuntun tapaan ei ole. - debi-mies
RUgo4N kirjoitti:
Vanhaa jakelua tuetaan aina tasan vuosi uuden ilmestymisen jälkeen. Muistin päivämäärän väärin. Julkaisu 7 (Wheezy eli stable) ilmestymispäivä oli 4.5.2013 eli julkaisun 6 (Squeeze eli oldstable) tuki päättyy vasta 4.5.2014. Sopivasti lopputalvi aikaa siirtyä uuteen julkaisuun.
Noista pisteen jälkeisistä numeroista ei tarvitse välittää. Kone päivittää aina paketit netistä uusimpiin kyseisen julkaisun paketteihin.
Julkaisu 8 eli Jessie julkaistaan vanhan perinteen mukaan "sitten kun on valmis". Mitään päivämäärää Ubuntun tapaan ei ole.Oikein meni. Ja jessie toimii jo loistavasti, meikällä pyörinyt jo mennä kesästä lähtien.
- vk.
Jessie toimii, jos hyvin käy. Mutta voi varautua ongelmiinkin, niitäkin esiintyy silloin-tällöin.
Avidemuxilla yritin pakata pientä avi-tiedostoa, ohjelma kaatui.
Ohjelmistopäivitykset-ohjema ei saa yhteyttä pakettivarastoihin, vaikka nettiyhteys toimii. Päätteellä ja synapticilla päivitys onnistuu.- RUgo4N
Näin on. Testattava ja kokeellinen jakelu ovat alan harrastelijoita varten. Tavallisen käyttäjä on syytä pysyä vakaassa.
- debi-mies
Meikän jessie ei ole kertaakaan jättänyt pulaan, vaikka se on minulla ihan työkäytössä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732815
- 642703
- 681792
- 241637
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä161580- 201570
- 151412
- 481267
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91229