Päättäjät haluavat kaatoja

Mitä touhua!!

Ajoaikalaki pakoittaa ajamaan ylinopeutta, miksei kuljettaja voisi ajaa päivän aikana esim. 1000km? Nyt ajavat rajoitinta vasten ja yrittävät siten voittaa aikaa! Sitten ihmetellään kun rekat on ojassa ja sattuu konginkankaan tyyppisiä onnettomuuksia! Pitäis prkl ottaa kraivelista kiinni ja vähän ravistella!!!

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288641532572.html

12

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Esko-x

      Ei kukaan halua kaatoja.Lain tarkoitus on että työt tehdään määrättynä aikana, eikä
      pitkin vuorokautta. Parasta mitä kuljetusalalla on tehty vuosikymmeniin.

      • Rekkapenat kuriin vaan!!

        Juuri näin. Kun nyt jokainen kuljettaja joutuu pitämään sen pakollisen pitkän levon se osaltaan ainakin vähentää väsymyksestä johtuvia onnettomuuksia. Ihminen kun tarvitsee muidenkin elävien olentojen tavoin unta. Vai onko rekkakuskeille kehittynyt jokin kummallinen toimintatapa aivoihin ettei ne unta tarvitsisi?? Pitkät ja yksitoikkoiset ajojaksot aiheuttavat turtumista ja väsymystä ja jos niitä ei levolla poisteta on silloin auton ratissa suuri turvallisuusriskitekijä. Vöittivät wannabe-rekkakuskit mitä tahansa.


      • tekopyhä laki
        Rekkapenat kuriin vaan!! kirjoitti:

        Juuri näin. Kun nyt jokainen kuljettaja joutuu pitämään sen pakollisen pitkän levon se osaltaan ainakin vähentää väsymyksestä johtuvia onnettomuuksia. Ihminen kun tarvitsee muidenkin elävien olentojen tavoin unta. Vai onko rekkakuskeille kehittynyt jokin kummallinen toimintatapa aivoihin ettei ne unta tarvitsisi?? Pitkät ja yksitoikkoiset ajojaksot aiheuttavat turtumista ja väsymystä ja jos niitä ei levolla poisteta on silloin auton ratissa suuri turvallisuusriskitekijä. Vöittivät wannabe-rekkakuskit mitä tahansa.

        no entäs,jos on pakotettu lepäämään ,vaikkei ole väsymyksestä tietoakaan ja lähdet sen niin sanotun levon jälkeen ajamaan ja iskeekin sitte väsy ,aikatauluissa pitää pysyä,sillä juurihan lepäsit.

        Tämä on sitä teennäistä liikenneturvallisuutta .Pääasia ,että kaikki näyttää paperilla hienollta ,vaikka mennee kaveri silmät ristissä.


      • Ex-trucker
        tekopyhä laki kirjoitti:

        no entäs,jos on pakotettu lepäämään ,vaikkei ole väsymyksestä tietoakaan ja lähdet sen niin sanotun levon jälkeen ajamaan ja iskeekin sitte väsy ,aikatauluissa pitää pysyä,sillä juurihan lepäsit.

        Tämä on sitä teennäistä liikenneturvallisuutta .Pääasia ,että kaikki näyttää paperilla hienollta ,vaikka mennee kaveri silmät ristissä.

        Tämän "pakkolevon" tarkoitus on pitää levon määrä esim. viikon aikana sellaisena että edes minimi unentarve tulisi tyydytettyä. Kun päiväkaudet ajetaan ajetaan aprin kolmen tunnin vuorokausilevolla on päivänselvää että kuski on sen jälkeen suuri riski liikenteessä. Muistan ajan jolloin noin ajettiin vielä 90-luvullakin. Onneksi pääsin pois alalta!


      • iugiugiugio
        Ex-trucker kirjoitti:

        Tämän "pakkolevon" tarkoitus on pitää levon määrä esim. viikon aikana sellaisena että edes minimi unentarve tulisi tyydytettyä. Kun päiväkaudet ajetaan ajetaan aprin kolmen tunnin vuorokausilevolla on päivänselvää että kuski on sen jälkeen suuri riski liikenteessä. Muistan ajan jolloin noin ajettiin vielä 90-luvullakin. Onneksi pääsin pois alalta!

        Nukutko sinä normaalisti 11 tuntia?


      • Uutta tietoa sinulle?
        iugiugiugio kirjoitti:

        Nukutko sinä normaalisti 11 tuntia?

        Moni käyttää lepoaikaa muuhunkin kuin nukkumiseen. Oletko koskaan kuullut sellaista?


    • 030 182 - XXXX

      Tuli juuri ajettua uutta mersua.

      Yläpaneelissa on vierekkäin FleetBoard ja Ajopiirturi

      Ajopiirturi kannustaa/palkitsee todella rajuista kiihdytyksistä/jarttutuksista ja siitä että ajetaan kovaa (laite laskee vain ajan minkä auto liikkuu, siksi kannattaa ajaa kovaa, ja ei suotta liikuttaa autoa hitaissa kiihdytyksissä tai jarrutuksissa)

      Mutta taasen viereinen FleetBoard laite kannustaa ajamaan taloudellisesti.

      Itsellänikin jos meinaa tulla ajoaika täyteen, ja edessä nysvää joku, niin silloin on viisainta pysähtyä nopeasti esim bussipysäkille 5 minutiksi, ja sitten taas kiihdytys täysillä tavoitenopeuteen.

    • Laki uusiksi

      Näin se on kaikkea pitää kikkailla kun muuten nukutaan parhaana työaikana ja paras työaika on kun kaupat on auki 7-18. Jos laki saataisiin turvalliseksi niin yöllä ajo pitäisi kieltää. Sillä yöllä nukutaan ja päivällä tehdään töitä. sais piirturit heivata sekä ajo-lepoaika säädökset. Esim 7-21 sais ajaa muulloin ei . siitä jäis heti kiinni kun kuormuri ajaisi 21 jälkeen. Ja työntekijöitäkin kunjoitettais.

    • on se vaan niin

      LAKI UUSIKSI kirjoittaa täysin asiaa.Tuolla tapaa se automiehen päivä suunnilleen menikin ennen tätä järjetöntä työaikalakia.Kun itse aloittelin ajelut niin työpäivä alkoi 06.00 aamulla ja päättyi 18.00-21.00 riippuen ajomatkasta ja paljonko oli tavaraa.Eikä ollut kuin 1 kuljettaja autoa kohden ja autot pysyivät kunnossa kun jokainen vastasi yksin työkalustaan.Iltaisin jäi vapaa-aikaa perheelle ja tuli siinä joskus auteltua naapurin maajussiakin peltotöissä.Koskaan ei väsyttänyt aamulla oltiin virkeitä ja hyvissä ajoin työmaalla.Tosin silloinkin aina porukkaan eksyi joku ay jäärä,mutta ne jätettiin mutisemaan omiaan.Tosin niin kovaa ay miestä ei löytynyt joka olisi valittanut työnteosta.Nykyisinkin kun kysyy vanhoilta automiehiltä,niin kaikki pitää järjettömänä tätä nykyistä lakia.

      • Näin on,.,

        Laki uusiksi ,olen samaa mieltä hommat kyllä kerkee tekeen silloin hyvin.


    • Kempura

      Kyllä sinä olet sen ajoneuvon vastaava,vaikka kuka sinua pakottaisi.Juuri sinä itse määräät miten aikataulullisesti sopii ja työ/ajoaikojen suhteen mennään,silloin täytyy vaan avata oma suu ja puhua vaihdoista tms,joten eikö tämä ole tällä selvä?ai niin kun kuljetukset on kellotettu ie ole mikään syy.

    • Äläs nytten

      Ei mua kukaan pakota vaan se on Laki joka sen tekee ! Pomot on järkiporukkaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1505
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1203
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      947
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      870
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      793
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    10. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      59
      725
    Aihe