Aloitustani saa kritisoida, koska se on yhdistelmä monesta palstan aloituksesta.
Mutta mukana on myös valtio-vallan toimia.
Aikuisten ihmisten tupakointi kiellettiin ravintoloissa.
Nuorilla ei ole paikkaa missä savutella ja ottaa juomaa.
Ravintolat valittavat verojen nostosta.
Ravintola-ala valittaa pätkä-töistä.
Valtio valittaa vero-tuloista.
Poliisi lisääntyvistä koti-käynneistä, ja puistojen, lasten leikki-paikkojen
häiriköistä.
Terveyden-huolto valittaa kasvavista kustannuksista.
Sosiaali-huolto lisääntyvästä taakastaan, ja niistä pätkä-töistä.
Jotenkin minusta tuntuu että alkoholi-politiikka on vinoutunut.
H.
Kontrolloitu juominen
48
228
Vastaukset
- henrjii
Elinkaari pitenee kestävyysvaje painaa päälle, eläkepommi räjätää.
Epäterveelliset elämäntavat lyhentää ikää, syökää, juokaa, ja polttakaa, sillälailla suomi pelastuu.
Aloitus, ja vastus taitaa olla jo jonkun tekemiä.- k/k
Saattaa olla et tää hallitus on asiaa yrittäny ottaa esille mut nyt se on vasta virallista kun tääl palstal on asiasta mainittu.
- uskoisin !
k/k kirjoitti:
Saattaa olla et tää hallitus on asiaa yrittäny ottaa esille mut nyt se on vasta virallista kun tääl palstal on asiasta mainittu.
Kyllä ihminen pysyy hengissä ilman viinaa ja tupakkaa.
uskoisin ! kirjoitti:
Kyllä ihminen pysyy hengissä ilman viinaa ja tupakkaa.
Niin mut valtiolta jää verotulot saamati :)
lusiina kirjoitti:
Niin mut valtiolta jää verotulot saamati :)
...ja sitten kun viinaa ja tupakkia saapi mydä niin niillä verotuloilla sitte korjataan niiden aiheuttamia vahinkoja. Ympäri käyään ja yhteen tullaan :)
Nuorilla ei ole paikkaa missä savutella ottaa juomaa?
Onhan useimmilla koti, jossa voi tehdä paljonkin, harrastaa myös savuttelua ja juomista.
Ja ulkona on aina tilaa, kesäisin voi mennä metsään, vähän syrjemmälle lasten leikkipaikoista.
Niin pitkälle ettei kukaan soita poliisipartiota, kun mekkalaa pidetään.
Saavat samalla raitista ilmaa sisuksiinsa, kun ei urheilu ja liikkuminen muuten enää kiinnosta. Terveydentila kohenee ja kustannukset pienenevät."Anceli"
Aloituksen kysymys viittaa toiveisiin.
Ei valtiollisiin pakko-siirtoihin.
Vanhemmat eivät aina osaa tehdä oikein.
Ja sen ottavat opikseen 10 ja 60
Huomioi viittaukseni Poliisiin.
Samalla voit ottaa kantaa vapaaehtoiseen-pelastus-palveluun.
Heihin, joista on kivaa loistaa lehtien palstoilla.
Mutta sitten, ajattele enste.
H.hunksz kirjoitti:
"Anceli"
Aloituksen kysymys viittaa toiveisiin.
Ei valtiollisiin pakko-siirtoihin.
Vanhemmat eivät aina osaa tehdä oikein.
Ja sen ottavat opikseen 10 ja 60
Huomioi viittaukseni Poliisiin.
Samalla voit ottaa kantaa vapaaehtoiseen-pelastus-palveluun.
Heihin, joista on kivaa loistaa lehtien palstoilla.
Mutta sitten, ajattele enste.
H.Tässä iässä noita toiveita on enää niin vähän, ettei oikein innosta. Semmoiset jutut kuuluu nuoremmille eikä vanhoille mummoille.
Poliisit kuskaavat suuren osan työaikaansa juoppoja putkaan, kunhan ensin korjaavat heidät pilaamasta puistojen ja katuvierien näkymiä ja retuuttavat haisulit auton peräkoppiin.
Vapaaehtoispelastajat hakevat sitten ne metsään eksyneet nuoret ja pääsevät lehtiin.
Enkä ajattele, turha komennella.- k/k
Anceli kirjoitti:
Tässä iässä noita toiveita on enää niin vähän, ettei oikein innosta. Semmoiset jutut kuuluu nuoremmille eikä vanhoille mummoille.
Poliisit kuskaavat suuren osan työaikaansa juoppoja putkaan, kunhan ensin korjaavat heidät pilaamasta puistojen ja katuvierien näkymiä ja retuuttavat haisulit auton peräkoppiin.
Vapaaehtoispelastajat hakevat sitten ne metsään eksyneet nuoret ja pääsevät lehtiin.
Enkä ajattele, turha komennella.Moi enkeli
Kivoja nää alotukset missä aloittaja kertoo mitä ja miten pitäs vastata.
Kuhan vaan toteltais niin sopu palstalla säilyis.
Mä en tajunnut muuta kun sen et kovasti valitetaan,yhtään ei oo fantsua. Anceli kirjoitti:
Tässä iässä noita toiveita on enää niin vähän, ettei oikein innosta. Semmoiset jutut kuuluu nuoremmille eikä vanhoille mummoille.
Enkä ajattele, turha komennella."Anceli"
"Terveyden-huolto valittaa kasvavista kustannuksista.
Sosiaali-huolto lisääntyvästä taakastaan, ja niistä pätkä-töistä."
H.k/k kirjoitti:
Moi enkeli
Kivoja nää alotukset missä aloittaja kertoo mitä ja miten pitäs vastata.
Kuhan vaan toteltais niin sopu palstalla säilyis.
Mä en tajunnut muuta kun sen et kovasti valitetaan,yhtään ei oo fantsua.Moi k/k.
Juu, ei häntä osaa miellyttää ja minä nyt en edes yritä. Pikemminkin yritän ärsyttää, se sujuu paremmin kuin oikein vastaaminen. Ihan kuin olis koulussa ja opettajasetä huitoisi vieressä karttakepin kanssa.
Mie en tajua enää yhtään mitään, iskin äsken pikkuvarpaan pöydänjalkaan, liekö ihan murtunut, kun tekee niin kipiää.
Poliisia ei tarvita.
Terveydenhuolto ja vapaaehtoispalvelu paikalle heti!hunksz kirjoitti:
"Anceli"
"Terveyden-huolto valittaa kasvavista kustannuksista.
Sosiaali-huolto lisääntyvästä taakastaan, ja niistä pätkä-töistä."
H.Sanoit tuon jo ainakin yhden kerran.
Juu, jään miettimään, mutta en kerro sinulle mitä mietin.
Mä lopetin ravintolassa istumiset kun tupakointi kiellettiin. Sitten lopetin tupakanpolton ja vähäinen viininlipittämiseni siirtyi melkein kokonaan olohuoneeseeni. Muistan toki että oli mukavaa polttaa rööki samalla kun otti lasin ja uskoin krouvien menevän konkkaan kun kaikki jotka polttaa ei tule enää juomaan olutta paikkaan missä ei saa polttaa. Näin ei kuitenkaan käynyt. Hyvä se.
Minä en ole mikään alkoholin ihannoisija ja tupakka on suoranaista myrkkyä, ainakin minulle. Hieman kyllä harmittaa tuo kaamea holhoaminen: mun mielestä sais olla ravintoloita joissa SAA polttaa ja jossa työntekijät eivät perusta siitä onko tupakanhajua tai ei eli siis ovat itsekin nikotinisteja. Minä en luonnollisestikaan haluaisi laittaa jalkaani niihin paikkihin, mutta kymmenen vuotta sitten se olisi ollut mahdollista.- Aloituksen mies
piirtyi silmiini isona ja vaativana oliona, jolla tulee olla koti ja ravintola jossa juoda ja savuta, lapset voivat hänen puolestaan tehdä sitä samaa kunhan eivät ukon nautintoja häiritse.
Näköalaton maailma ukolla, vain tämä sama putki epäonnistunutta ilotonta menoa oman nautinnon saamiseksi, vaikka sekin on yhä tylsempää ja toivottomampaa.
Jokin suuri elämäntapojen remontti, paluu fyysisiin vaikeisiin olosuhteisiin voisi tuon masennuksen katkaista.
Masennuslääkkeisiin en luota.
."Aloituksen mies"
Jos luet juttuni uudelleen, niin huomaat että siinä ei ole kyse kasvatuksesta.
Eikä elämän-tavasta.
Vaan kustannuksista.
Typerää viitata minuun.
H.- ja pah
hunksz kirjoitti:
"Aloituksen mies"
Jos luet juttuni uudelleen, niin huomaat että siinä ei ole kyse kasvatuksesta.
Eikä elämän-tavasta.
Vaan kustannuksista.
Typerää viitata minuun.
H.Jaa pitäskö näitä nautinto aineita käyttää että valtio saisi tuloja, Pah, päinvastoin yhteiskunta menettää.
- ....
Aloituksen mies on tarkkanäköinen :)
minusta jokainen juokoon ja nauttikoon mitä ja miten vain haluavat, kunhan maksaa siitä itselleen ja muille aiheutuneet kulut itse.
- ●●●●
Niinhän jokainen tekee, böö
Jaa taitaa olla suurempi probleema määritellä ne kulut, mitkä itse juomisellaan on itelle ja muille aiheuttanut.
- Ei maksa!
●●●● kirjoitti:
Niinhän jokainen tekee, böö
Ei maksa ITSE aiheuttamiaan rahanmenoja!
Ne jyrää meitin......
Maito on kai aika kallista.
Ja Subutex katukaupassa.- -----:)
Maito on halpaa
- ++''¨´++0
"Makkara, seksi jatelevisio. Nehän yleensä miehille riittävät. Olen ollut 30 vuotta yksin. Toivoisin että vaikka olisi joku palvelu, josta saisi juttuseuraa".
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288640559077.html
Oletteko jo tänään tästä keskustelleet? - mimmimummi*
NO..se on ainakin hyvä asia että tänään ei ole yhtään typerää...aloitustakaan..
Ennen sanottiin että kontrolloidussa ympäristössä tapahtuva alkoholin tarjoilu on turvallista....koska selvästi päihtyneille ei tarjoilla...
Muuten olen kansanedustaja Jaana Pelkosen kanssa samoilla linjoilla...alkoholiveron suhteen ...turha sitä nostella... ralli vaan kiihtyy naapuriin ja verotulot laskee...laskemistaan...
Tupakasta senverran että en oikein ymmärrä Puskan uudesta tupakka-ehdotuksesta
olevaa hyötyä....- kaikkee kans
Australiassa on jo kokeilu nimettömiä tupakka askeja pelottavilla kuvilla varustettuna.
Kuvia kurkkusyövästä ja sikiövaurioista. Pekka Puska haluaa ne Eurooppaan.
- Korppis*
Tönkkösuolattu muikkuni@
Hio kirjoitus-tekniikkaasi.
Kommenttisi on niin keinotekoinen kuin olla ja voi.
Keinotekoista hömppää, varsinkin kun kyseisistä asioista on jauhettu jo niin paljon.
Kohta kukaan ei ota mitään vakavasti ei edes palstallakaan.
Ole hyvä, älä kirjoita viinasta, tupakista, pätkätöistä, poliisista, terveys- ja sosiaalihuollosta. Niistä on jauhettu liikaa.- #§#
KORPPIS, sinun riitaisuuttasi täällä vähiten kaivataan!
- ○○○○
#§# kirjoitti:
KORPPIS, sinun riitaisuuttasi täällä vähiten kaivataan!
Saako mm. kirppiksestä , luulen ettei moniakaan kiinnosta, tai sinun henkilökohtaiset asiat, mitä oot tänään tehnyt.
Et ole muitten yläpuolella usko se ämmä. ○○○○ kirjoitti:
Saako mm. kirppiksestä , luulen ettei moniakaan kiinnosta, tai sinun henkilökohtaiset asiat, mitä oot tänään tehnyt.
Et ole muitten yläpuolella usko se ämmä.Tämä on hiukan muokattu Hunksin (tai sinun) räätälöimä viesti minulle toiseen ketjuun, ei sen pahempaa, ole vaan levollinen.
Olen minä fiksumpi kuin sinä.- ▪▪:(
korpikirjailija kirjoitti:
Tämä on hiukan muokattu Hunksin (tai sinun) räätälöimä viesti minulle toiseen ketjuun, ei sen pahempaa, ole vaan levollinen.
Olen minä fiksumpi kuin sinä.Olethan sinä, kaikki muutkin on samaa mieltä
- ....
hyvin kirjoitettu korppis :)
- ^^^^^¨^^
korpikirjailija kirjoitti:
Tämä on hiukan muokattu Hunksin (tai sinun) räätälöimä viesti minulle toiseen ketjuun, ei sen pahempaa, ole vaan levollinen.
Olen minä fiksumpi kuin sinä.Pitää alkaa antamaan hunkzille omaa lääkettään, vastataan sille samalla tyylillä.
"tipi-tii"
Mukava heitto, otin ihan kohteliaisuutenakin.
Mutta joo, asia on, kuten alussa mainitsinkin, usean eri ajattelu-tavan ajatus-
kooste.
Joten saavat vissiin sitten muutkin hävetä.
En kirjoittanut keksimällä omiani kokemuksistani.
H.hunksz kirjoitti:
"tipi-tii"
Mukava heitto, otin ihan kohteliaisuutenakin.
Mutta joo, asia on, kuten alussa mainitsinkin, usean eri ajattelu-tavan ajatus-
kooste.
Joten saavat vissiin sitten muutkin hävetä.
En kirjoittanut keksimällä omiani kokemuksistani.
H.Päivää kauniista aurinkoisesta korvesta,
"tökkönen"
Koeta hillitä ainaista haluasi kirjoittaa aloituksiin "tästä on jo puhuttu/kirjoitettu".
Kokemuksestani tiedän, että kaikesta on jo puhuttu ja monella kielellä..
Petraan enkkua, kaikesta mahdollisesta on silläkin kielellä jo keskusteltu.
Petzen ja minun kommunikointi on kielten sekamelskaa.
Aina kun ulkomaanmatkat on tilattu ja alkavat häämöttää harjoittelen ihan oikeaa enkkua.. Onneksi niitä oikeita sanoja on taltioitunut harmaisiin aivosoluihini. Sieltä faktan ja fiktion sekä fantasian seasta sanat hyppäävät suuhuni.
Posket punottain alan kertomaan keksimiäni tarinoita, mutta ketä ne nyt kiinnostaa, ei ketään ; )
Hyvää päivän jatkoa!korppis kirjoitti:
Päivää kauniista aurinkoisesta korvesta,
"tökkönen"
Koeta hillitä ainaista haluasi kirjoittaa aloituksiin "tästä on jo puhuttu/kirjoitettu".
Kokemuksestani tiedän, että kaikesta on jo puhuttu ja monella kielellä..
Petraan enkkua, kaikesta mahdollisesta on silläkin kielellä jo keskusteltu.
Petzen ja minun kommunikointi on kielten sekamelskaa.
Aina kun ulkomaanmatkat on tilattu ja alkavat häämöttää harjoittelen ihan oikeaa enkkua.. Onneksi niitä oikeita sanoja on taltioitunut harmaisiin aivosoluihini. Sieltä faktan ja fiktion sekä fantasian seasta sanat hyppäävät suuhuni.
Posket punottain alan kertomaan keksimiäni tarinoita, mutta ketä ne nyt kiinnostaa, ei ketään ; )
Hyvää päivän jatkoa!"Kenkä-Nokkani"
Aina on terveellistä muistuttaa kirjoittajille, että ihan heti ei kannata alkaa
vaahtoamaan asioista joista on jo ennenkin vaahdottu.
Sehän on yhtä naurettaavaa kuin että minä alkaisin runoilemaan Startford-upon-
Avonin ranta-maisemista.
Koska Shakespeare on sen jo tehnyt, ja paljon paremmin.
Mylady go ahead and brush up your capabilities in languages.
It is never in vain.
"Do flow my river lovely
your banks make writing ease
let us live for ever
from now to eternity."
H.^^^^^¨^^ kirjoitti:
Pitää alkaa antamaan hunkzille omaa lääkettään, vastataan sille samalla tyylillä.
@^^^^^^^``^^
Sitä me Korppiksen kans tässä ketjussa on yritetty.minttupuu kirjoitti:
@^^^^^^^``^^
Sitä me Korppiksen kans tässä ketjussa on yritetty."minttupuu"
Heevetin Brutus.
Sitä kun luulee saavansa kavereiltaan vain haleja.
No, kyllä minä kestän, kunhan rutistus on tarpeeksi tiukkaa.
H.- :)))
hunksz kirjoitti:
"Kenkä-Nokkani"
Aina on terveellistä muistuttaa kirjoittajille, että ihan heti ei kannata alkaa
vaahtoamaan asioista joista on jo ennenkin vaahdottu.
Sehän on yhtä naurettaavaa kuin että minä alkaisin runoilemaan Startford-upon-
Avonin ranta-maisemista.
Koska Shakespeare on sen jo tehnyt, ja paljon paremmin.
Mylady go ahead and brush up your capabilities in languages.
It is never in vain.
"Do flow my river lovely
your banks make writing ease
let us live for ever
from now to eternity."
H.Oh, kuinka rinta nouseekaan, kun kanssa kamun aamuun entää.
Jopa kera vanhan lapikkaan kanssa saa rakastaa.
Jos kirjoiteltaisiin jokainen vaan omissa nimissä mielipiteitä eikä muiden kuviteltuja.
Minun juttuni ei kiinnosta, mutta miten on mahdollista että palstakirjoitukseni ja tekemiseni on tiedossa?- hiukajainen?
Eipä taida huomenaamulla pelkkä sillinhaju riittää.
Tämä tuolle tönkkösuolatulle. - Kaikesta päätellen!
Kyllä ootte kaikki joitain vanhoja spurguja niin ämmät kuin ukotkin.
- ,,,,
Kontrolloitu juominen on sama, kuin ripulin helpotus pieremällä.
- -.-
Yritän nauttia sivistyneesti pikkurilli pystyssä kaksi annosta väkijuomia. Toisinaan onnistuu ja ei.
- ottaako
Välillä tahtoo livetä kontrolli, joten täytyy pitää taukoa ottamisessa, kuten nyt yli kolme kuukautta. Ajattelin, että pidän puolen vuoden huilin, ja katselee, vieläkö maistuu.
- No mutta!
Sinulla taitaa sitten olla terve sielu terveessä kehossa!
- 19+19
Minulla on se lahja, että kontrolli pitää. Työnantajanikin sitä toisinaan työtehtävissä hyödyntää. Olen hiljalleen vähentänyt viinaksien käyttöä. Viikolla yksi olut sanan jälkeen, ja viikonlopun saunailtoina vähän enemmän. Kosteita illanviettoja työkavereiden kanssa kartan visusti.
Moni luulee minua täysin raittiiksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1488168Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.323260Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa
Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole4042415Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh292002Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729422891885Kerrostaloihin ilmalämpöpumput
Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih1681789- 201650
- 241495
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘221293- 1001279