ja jos olet tai ollut, niin onko sellaisen sairauden kanssa hankala elää?
Miten olet päässyt eroon kyseisestä harhasta?
Tarvitsitko siihen ammattiauttajaa?
Oletko vainoharhainen
17
111
Vastaukset
Aikoinaan kun mielisairaaloissa töitä tein, tapasin monia ihmisiä jotka lääkäri oli diagnostisoinut vainoharhaisiksi, mutta en yhtään joka olisi itse tunnustanut sellainen olevansa. Kuuluu taudinkuvaan...
- ???
Niin eikä kaikki vainoharhaiset ole sairaalassa.
- Eno Elmeri
Sain armeijaa aloittaessa diagnoosin skitsofreeninen paranoia.
Olen napsinut kaksi pientä raetta illoin aamuin ja tein täyden
työpäivän akateemisessa ammatissa. Vainoharhaisuuden ennuste
on sosiaalisesti hyvä, kun muistaa vain napsia ne kaksi raetta illoin
aamuin. Lääke on Fluanxol. Niin minulla on vaimo, lapsia ja lasten-
lapsia. Olen täysin terveen kirjoissa, huolimatta diagnoosistani. Meidän naapurissa ainakin asuu yks vainoharhainen. Välillä sen jutut on niin lennokkaita ettei voi kun nauraa ja ihmetellä mistä se niitä juttujansa keksii.
On sillä rauhallisiakin kuukausia, mutta silloin se onkin ollut jossain hoidossa kait.Minä olen harha-vainoinen.
Ihan itse valitsemallani lääkityksellä.
Joskus tekisi mieleni tehdä vainaita, kun luen joitakin harhaisia hajatelmia.
Niin palstalla, kuin uutisissakin.
Hämmästyttävän useat, kirjoituksissaan tai puheissaan esittävät epäillyksiä
vajavaisilla tiedoillaan.
H.- paskahomma.,
Elää semmosen kanssa!
- epäluuloisuus viisautta
Toisenkin ääripään tyyppejä eli sinisilmäisiä ja liian luottavaisiakin on. En tiedä, onko se sairaus, mutta arvelen siitä koituvan ihmiselle itselleen yhtä paljon, ellei jopa enemmän haittaa, kuin liiasta epäluuloisuudesta. Ehkä sitä ei luokitella sairaudeksi, koska liian luottavaisesta ei ole samalla tavalla harmia, kuin vainoharhaisesta. Herkkäuskoista on myös helpompi jymäyttää, kuin vainoharhaisia. Hyvä tai huono piirre, riippuu tietenkin näkökulmasta.
"epäluuloisuus viisautta"
Hyvä, hyvä...
Pikku-hiljaa aloituksen perimmäinen tarkoitus alkaa tulla ilmi.
Ja minä saan taas olla huvittunut.
H.- siltä näyttää
hunksz kirjoitti:
"epäluuloisuus viisautta"
Hyvä, hyvä...
Pikku-hiljaa aloituksen perimmäinen tarkoitus alkaa tulla ilmi.
Ja minä saan taas olla huvittunut.
H.Oletko sittenkin vainoharhainen?
siltä näyttää kirjoitti:
Oletko sittenkin vainoharhainen?
"siltä näyttää"
Mistäpä minä sen tietäisin.
Aina on lääkäri ajo-kortin myöntänyt.
Ja kortti on ihan ammatti-autoilijan.
Ainakaan lääkärin kanssa emme epäilleet toisiamme.
Toistaiseksi.
Joten, katsellaan miten ketju kehittyy.
H.hunksz kirjoitti:
"siltä näyttää"
Mistäpä minä sen tietäisin.
Aina on lääkäri ajo-kortin myöntänyt.
Ja kortti on ihan ammatti-autoilijan.
Ainakaan lääkärin kanssa emme epäilleet toisiamme.
Toistaiseksi.
Joten, katsellaan miten ketju kehittyy.
H.Ainakin sä Hunksz oot vanhanaikanen.
Ei enää puhuta mistään ammattiautoilijan kortista, ne kortit on nykyään jotain abcdååååååå- mitä lie kortteja.
Erkkikään ei ota selvää mitä rakkinetta milläkin kirjainyhdistelmällä saa ajaa.
Tuu pois 70-luvulta.minttupuu kirjoitti:
Ainakin sä Hunksz oot vanhanaikanen.
Ei enää puhuta mistään ammattiautoilijan kortista, ne kortit on nykyään jotain abcdååååååå- mitä lie kortteja.
Tuu pois 70-luvulta."minttupuu"
No kun siinä lukee ABCd
Ja sitä katsotaan karsaammin kuin tyttöjen kortteja.
Ja minä olen aikasti varma että ABC tarkoittaa muuta kuin tyttö-koululaisia.
Minä saan rallata kymppi-pyörälläkin.
Mahtava murina ja pulleat pressut, niillä se kyllä mulle antautuu.
Kyllä minä haluaisin päästä eroon vuosistani, vaan Kojamo ei koskaan pääse arvistaan eroon.
Vaikka ravistelisi mitenkin nuoren mädän kainaloon.
H.- ,,,,,,
minttupuu kirjoitti:
Ainakin sä Hunksz oot vanhanaikanen.
Tuu pois 70-luvulta.Minullapa on ajokortissani A BE.
- mataleena 69
Eno E
Tuhannet kiitokset puheenvuorostasi, juuri noin asia on.
Tiedän jopa pari skitsofreniaa sairastavaa emeritus-professoria - siis täysinpalvelleena eläkkeelle menneitä yliopiston opettajia.
Pitää vain ensin itse ymmärtää potevansa semmoista tautia tai vaivaa, joka vaatii usein pitkäaikaisen, jopa loppuelämän kestävän hoidon.
Silloin saa ehkä EE:n tavoin elää normaalin elämän todellisuudentajun varjeluksessa ja tuntea olevansa täysin terve diagnoosista huolimatta. - ....
Vainoharhaisuus, perusteeton mustasukkaisuus, liika omistushalu, ovatko ne yhteydessä toisiinsa?
Vai onko vainoharhaisuus sairaus, muut vain luonteenpiirteitä? - lapsiparka
Dokaamisesta tulee harhoja,delirium,luulee et kaikki naapurit kyttää ja asentaa jopa kameroita huoneeseen,suitsuttelee kaikenlaisia hajuja postiluukusta ja metrokytät seuraa joka paikkaan.
Ihan itse kuultuna puhui eräs nelikymppinen naishenkilö.kuuntelin ja nyökyttelin,sisimmässäni ajattelin muuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh422802Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729423532574Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta562265- 352194
- 251733
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251629- 471504
- 1001449
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1391395Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa641213