Katsellut tuollaista 2,2 litraista -05 vuoden Teknaa dieselinä. Bensa koneissa ilmeisesti jonkun verran häikkää esim. syö öljyä mutta dieseleistä en löydä oikein mitään infoa.
About 30 tuhatta kilometriä tulee vuodessa ajettua niin diesel tulisi vähän halvemmaksikin.
Dieselit
3
186
Vastaukset
- Primerat bensana
Nissanin oma 2,2 kone on liikeelle lähdössä hengettömän oloinen, turboa saa odotella. Mutta itsehän koeajon perusteella tiedät riittääkö vai ei. Paperilla vääntöä kyllä löytää.
1,9 dci on renaultin kone, jota löytynee myös v40 volvoista. Käytös voi erota suuresti 2,2:n?
Primerat ovat halpoja ja hyviä perusautoja bensana, paljon ajettunakin ylläpito yleensä varsin halpaa. Vanhaa paljon ajettua dieseliä Nissanilta tai miltään merkiltä en haluaisi omistaa, korjauskustannukset on aivan toista luokkaa kuin bensakoneissa.
Korealaisia 1,6 / 2,0 dieseleitä on paljon, ovat noin vuosimallista 06 eteenpäin tätä päivää, surituskykyisiä, kestäviä, taloudellisia. Korealaisilta löytyy myös paljon dieselin ja perinteisen automaatin yhdistelmiä, jotka kestävät kunnolla ajoa.
Kia Magentis, Hyundai Sonata ja Chevrolet Epica, jokainen noista isoista korealaisista päihittää helposti P12 primeran matka-ajossa. Halvalla saa vähän ajettujakin.
Kia ceed, Hyundai i30, Chevrolet Cruze ovat vähän pienempiä vaihtoehtoja, mutta ehdottomasti kokeilemisen arvoisia. esim. Ceed ja i30 ovat mitoiltaan leveämpiä kuin P12 primera, joten eivät nekään mitän pikkuautoja ole.
Aidoista japanilaisista hyvä vaihtoehto on Honda Accord 2,2 dsl, kulkee todella vähällä.- Bob
Olipas hyvä vastaus.
Tuo 2,2 diesel Primera mitä olen katsellut on tosiaan yli 300 jo mittarissa, en tiedä jaksaisiko vielä trafilta katsoa että kuinka paljon ollut kierrossa.
Pitää tutkia noita ehdottamiasi autoja vielä. - Primerat bensana
Bob kirjoitti:
Olipas hyvä vastaus.
Tuo 2,2 diesel Primera mitä olen katsellut on tosiaan yli 300 jo mittarissa, en tiedä jaksaisiko vielä trafilta katsoa että kuinka paljon ollut kierrossa.
Pitää tutkia noita ehdottamiasi autoja vielä.Paljon ajettu nykydiesel ei tule halvaksi vaikka hankintahinta olisi edullinen.
1000e on pikkuraha, kun aletaan common rail pumppua, suuttimia ja turboa vaihtamaan.
Joten voi olla hyvin viisasta sijoittaa autoon jokunen tonni enemmän, jolloin voi päästään jo -07-08 vm ja 150tkm tuntumassa ajettuihin dieseleihin. Käytetyssä on aina riskinsä, mutta on aivan eri asia onko dieselillä ajettu 150tkm vai 300tkm.
Bensa auto tulee helposti kokonaistaloudellisemmaksi vaihtoehdoksi käytännössä kuin paljon ajettu diesel.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vassarit kummittelee pääni sisällä joulunakin
Hetki sitten alkoi punakapina. Joulupäivään mennessä ollaan jo Lindtmanin nuoruusvuosien näytelmäkerhossa. Tapaninpäivän622848Oho, köyhyys väheni Marinin hallituskaudella
👋💥🤕 Tuonkin Marinin hallitus sössi --- Vuosien 2019–2023 sosiaaliturva- ja verotusperusteiden muutokset suhteessa h1252534Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan
Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on81762Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi171504En tiedä mitä olet mulle
Rakkauteni,ihastukseni,pakkomielteeni,mitä lie. Jokatapauksessa ajattelen sinua päivittäin lämmöllä ja haluan toivottaa601409Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli11408Ukrainan raukkamainen isku Moskovaan.
Pitikö isku tehdä juuri jouluna.Siinä saattoi jäädä joku lapsi isättömäksi.Kyseessä ei edes sotilaskohde.3001323On mullakin
Sua ikävä. En vain pysty siihen mitä toivot. Siksi toivon joskus että voisin vain olla hetken lähelläsi711154- 221121
- 801072