Katsellut tuollaista 2,2 litraista -05 vuoden Teknaa dieselinä. Bensa koneissa ilmeisesti jonkun verran häikkää esim. syö öljyä mutta dieseleistä en löydä oikein mitään infoa.
About 30 tuhatta kilometriä tulee vuodessa ajettua niin diesel tulisi vähän halvemmaksikin.
Dieselit
3
172
Vastaukset
- Primerat bensana
Nissanin oma 2,2 kone on liikeelle lähdössä hengettömän oloinen, turboa saa odotella. Mutta itsehän koeajon perusteella tiedät riittääkö vai ei. Paperilla vääntöä kyllä löytää.
1,9 dci on renaultin kone, jota löytynee myös v40 volvoista. Käytös voi erota suuresti 2,2:n?
Primerat ovat halpoja ja hyviä perusautoja bensana, paljon ajettunakin ylläpito yleensä varsin halpaa. Vanhaa paljon ajettua dieseliä Nissanilta tai miltään merkiltä en haluaisi omistaa, korjauskustannukset on aivan toista luokkaa kuin bensakoneissa.
Korealaisia 1,6 / 2,0 dieseleitä on paljon, ovat noin vuosimallista 06 eteenpäin tätä päivää, surituskykyisiä, kestäviä, taloudellisia. Korealaisilta löytyy myös paljon dieselin ja perinteisen automaatin yhdistelmiä, jotka kestävät kunnolla ajoa.
Kia Magentis, Hyundai Sonata ja Chevrolet Epica, jokainen noista isoista korealaisista päihittää helposti P12 primeran matka-ajossa. Halvalla saa vähän ajettujakin.
Kia ceed, Hyundai i30, Chevrolet Cruze ovat vähän pienempiä vaihtoehtoja, mutta ehdottomasti kokeilemisen arvoisia. esim. Ceed ja i30 ovat mitoiltaan leveämpiä kuin P12 primera, joten eivät nekään mitän pikkuautoja ole.
Aidoista japanilaisista hyvä vaihtoehto on Honda Accord 2,2 dsl, kulkee todella vähällä.- Bob
Olipas hyvä vastaus.
Tuo 2,2 diesel Primera mitä olen katsellut on tosiaan yli 300 jo mittarissa, en tiedä jaksaisiko vielä trafilta katsoa että kuinka paljon ollut kierrossa.
Pitää tutkia noita ehdottamiasi autoja vielä. - Primerat bensana
Bob kirjoitti:
Olipas hyvä vastaus.
Tuo 2,2 diesel Primera mitä olen katsellut on tosiaan yli 300 jo mittarissa, en tiedä jaksaisiko vielä trafilta katsoa että kuinka paljon ollut kierrossa.
Pitää tutkia noita ehdottamiasi autoja vielä.Paljon ajettu nykydiesel ei tule halvaksi vaikka hankintahinta olisi edullinen.
1000e on pikkuraha, kun aletaan common rail pumppua, suuttimia ja turboa vaihtamaan.
Joten voi olla hyvin viisasta sijoittaa autoon jokunen tonni enemmän, jolloin voi päästään jo -07-08 vm ja 150tkm tuntumassa ajettuihin dieseleihin. Käytetyssä on aina riskinsä, mutta on aivan eri asia onko dieselillä ajettu 150tkm vai 300tkm.
Bensa auto tulee helposti kokonaistaloudellisemmaksi vaihtoehdoksi käytännössä kuin paljon ajettu diesel.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15311031
- 545278
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452483- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131741Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421604Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351216Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6956Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952