verotuksesta kysyisin.
Miten osakkeita verotetaan, jos niitten arvo on noussut, mutta ei ole myynyt mitään?
Entä, jos myy osakkeita joitten myyntihinta on suuremoi, kuin ostaessa?
Miten osinkoja verotetaan? Mikä on veroproprosentti?
Ottaako pankki verot päältä, vai jääkö ne itse hoidettavaksi
Osakkeitten ja osinkojen..
4
135
Vastaukset
- MitäVielä...........
Miten osakkeita verotetaan, jos niitten arvo on noussut, mutta ei ole myynyt mitään? Ei veroteta mitenkään.
Entä, jos myy osakkeita joitten myyntihinta on suuremoi, kuin ostaessa? Voitosta n 30% veroa.
Miten osinkoja verotetaan? Mikä on veroproprosentti?
Vero on n.30%
Ottaako pankki verot päältä, vai jääkö ne itse hoidettavaksi? Ottaa päältä.- Vakuusvaje
Täsmennetään sen verran, että osinkojen veroprosentti on kyllä 30, mutta pörssiyhtiön osingosta on verotettavaa tuloa vain 85 %. Osingonsaajalta menee siis veroa 25,5 % osingon nimellissummasta. Tämä prosentti nousi juuri neljällä ja puolella. Ja jos pääomatuloja on yli 40000 euroa, prosentti nousee vielä hiukan lisää.
Luovutusvoiton verotuksessa on hankintameno-olettama, jota voi käyttää todellisen hankintahinnan sijasta, jos se tulee edullisemmaksi. Lisäksi yhteismäärältään alle 1000 euron myynnit vuoden aikana ovat yleensä verottomia. - ..........
Miten niin pankki ottaa verot päältä? Eikö ne ite ilmoiteta ja makseta? Vai mikä pankki näin tekee? Aika luksusta.
- Lankku-Lassi
Koska olen niin aloittaja olen siksi epävarma ja varovainen.
Ehkä kuitenkin vestauksenne auttaa ja viitsin jatkaa sijoittamista.
Pitänee alkaa oikein opiskelemaan.
Kyllähän näiltä palstoiltakin saa tietoa. (aina ei onneksi ole niitä erikoisvastaajia)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta344571Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203175Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692311Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui492182- 1632039
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171643
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601641Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1111611M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151269