Osakkeitten ja osinkojen..

Lankku-Lassi

verotuksesta kysyisin.
Miten osakkeita verotetaan, jos niitten arvo on noussut, mutta ei ole myynyt mitään?
Entä, jos myy osakkeita joitten myyntihinta on suuremoi, kuin ostaessa?
Miten osinkoja verotetaan? Mikä on veroproprosentti?
Ottaako pankki verot päältä, vai jääkö ne itse hoidettavaksi

4

186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MitäVielä...........

Miten osakkeita verotetaan, jos niitten arvo on noussut, mutta ei ole myynyt mitään? Ei veroteta mitenkään.

Entä, jos myy osakkeita joitten myyntihinta on suuremoi, kuin ostaessa? Voitosta n 30% veroa.

Miten osinkoja verotetaan? Mikä on veroproprosentti?
      Vero on n.30%
      Ottaako pankki verot päältä, vai jääkö ne itse hoidettavaksi? Ottaa päältä.

• Vakuusvaje

Täsmennetään sen verran, että osinkojen veroprosentti on kyllä 30, mutta pörssiyhtiön osingosta on verotettavaa tuloa vain 85 %. Osingonsaajalta menee siis veroa 25,5 % osingon nimellissummasta. Tämä prosentti nousi juuri neljällä ja puolella. Ja jos pääomatuloja on yli 40000 euroa, prosentti nousee vielä hiukan lisää.

Luovutusvoiton verotuksessa on hankintameno-olettama, jota voi käyttää todellisen hankintahinnan sijasta, jos se tulee edullisemmaksi. Lisäksi yhteismäärältään alle 1000 euron myynnit vuoden aikana ovat yleensä verottomia.

• ..........

Miten niin pankki ottaa verot päältä? Eikö ne ite ilmoiteta ja makseta? Vai mikä pankki näin tekee? Aika luksusta.

• Lankku-Lassi

Koska olen niin aloittaja olen siksi epävarma ja varovainen.
      Ehkä kuitenkin vestauksenne auttaa ja viitsin jatkaa sijoittamista.
      Pitänee alkaa oikein opiskelemaan.
      Kyllähän näiltä palstoiltakin saa tietoa. (aina ei onneksi ole niitä erikoisvastaajia)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      74
      4217
    2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      82
      3918
    3. Surullista

Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa
      Ikävä
      57
      2448
    4. Muuttunut käytös

Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?
      Ikävä
      65
      2302
    5. Väkeä oli liikkeellä

Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik
      Ähtäri
      39
      2005
    6. Oliko kiihkeä

ensimmäinen yö?
      Ikävä
      49
      1889
    7. 107
      1779
    8. Miltä meidän

Riidat näyttäisi ja mistä niitä voisi tulla?
      Ikävä
      56
      1662
    9. Kummallista

Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?
      Sinkut
      55
      1653
    10. Ikävä Jii.

Toivotko vielä näkemistä?
      Ikävä
      61
      1531
    Aihe