Explorius vaihtariksi? ONKO KOKEMUKSIA?

vaihtariunelmia

Haluisin lähtee 2015-2016 vaihtoon joko Australiaan tai USAan, ja tällähetkellä mitä oon järjestöjä selaillut, Explorius vaikuttais mun mielestä melko sopivalta ja hyvältä. Onko kokemuksia kyseisestä järjestöstä?

Ja vielä, kumpaa maata suosittelisitte? En osaa ollenkaan päättää kumpaan lähtisin, molemmat kiehtoo. :-( Oon menossa tulevana kesänä kielimatkalle jenkkeihin joten siltä kannalta ehkä aussit kun oon kerran sit ton usan jo nähnyt, mut toisaalta kunnon high school jenkkiläisittäin houkuttelee. Kumpaan itse lähtisille, jos lähtisitte mun asemassa?

117

6563

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Exploriuksen pettämä

      Ehkä vähän jäljessä tämä viesti, mutta toivottavasti huomaat.

      Älä missään nimessä valitse Exploriusta! Kyseinen järjestö ei piittaa vaihtareistaan lainkaan. Explorius ylpeänä ilmottaa paikallisten aluevastaavien valitsevan perheet huolella, mutta todellisuudessa kaikki on sattumanvaraista. Esitin toiveen perhettä vaihtaessani, että pääsisin perheeseen, jossa ei tupaikoida ja jossa ei ole koiria, koska minulla on astma ja paha eläinallergia, mutta minut sijoitettiin perheeseen, jossa oli kolme koiraa, ja jonka vanhemmat tupakoivat sisällä. Perhe onneksi paljastui mukavaksi, mutta aluevastaavan ei tulisi riskeerata vaihtarin terveyttä. Myös ensimmäinen perheeni tupakoi, vaikka olin hakupapereissa kertonut astmastani.

      Vaihtaessani perhettä aluevastaava toimi hyvin epäammattimaisesti ja pölähti vain paikalle, jolloin ensimmäinen host äitini haukkui minut lyttyyn. Samaa olin saanut sietää jo sinne menostani asti, ja siitä syystä olinkin perhettä vaihtamassa. Aluevastaava ei puolustanut tai lohduttanut minua ja jälkeenpäin sanoi tökerösti, että olisin saanut käyttäytyä paremmin, jotta perheeseen saataisiin helposti sijoitettua lisää vaihtareita. Itse en kuitenkaan ollut tehnyt mitään väärää!
      Explorius ei tiedottanut Suomeen perheeni vaihtamisesta. Äitini sai kuukausia jälkeenpäin kuulla siitä virallisesti, vaikka minä olin hänelle tietenkin jo kertonut.

      Exploriuksen oli tarkoitus lähettää paikallisen järjestön vastaava tarkistamaan, että vaihtarit voivat hyvin. Vastaava lupaili sähköposteissa tulevansa, mutta häntä ei koskaan kuulunut.

      Kun kotiinpaluun aika läheni, Explorius käski meidän vaihtareiden hankkia todistukset koulusta etukäteen. Ilmoitin heille sähköpostilla, että kokeemme arvioidaan vasta kesällä, joten emme saa niitä etukäteen ja kysyin, josko Explorius voisi varmistaa todistuksen saamisen. Vastaus oli hyvin tökerö käsky antaa koululle kirjekuori ja tarpeeksi postimerkkejä Suomeen, tuoden hyvin selkeästi esille Exploriuksen "ihan ku meitä kiinnostais"-ajatusmaailman.

      Kotiinpaluun jälkeen Explorius järjesti returnee illan, johon itse en sen sijainnin takia lähtenyt. Kaverini kuitenkin kävi paikalla. Heiltä oli kyselty, josko he haluaisivat joko yksin tai kaverin kanssa kiertää kouluja kertomassa järjestöstä, ja kaverini ilmoitti meidät molemmat vapaaehtoisiksi. Myöhemmin hän laittoi myös viestiä, kun järjestöltä ei mitään kuulunut. Muutaman viikon odotuksen jälkeen hän laittoi jälleen viestiä, eikä mitään vastausta - edes kieltävää - tullut vieläkään.
      Myöhemmin Explorius kysyi minulta sähköpostitse, pääsisinkö kertomaan vaihtarielämästä heidän infoiltaansa ja ilmoitin pääseväni. Kysyin aikaa ja paikkaa, mutta vastausta ei kuulunut. Infoilta tuli ja meni, mutta Exploriusta ei kiinnostanut laittaa edes viestiä.

      Jos siis haluat järjestön, joka ei voisi vähempää välittää sinusta, valitse toki Explorius.

      • Robbed

        Juurikin näin, älkää vaan ikinä valitko Exploriusta. Etukäteen lupaavat ummet ja lammet mutta mitään ei tapahtunut. Mokailu alkoi myöhästyneestä perheen ilmoituksesta, joka sekun oli väliaikainen. Rahaa meni ja paljon, kuin kankkulan kaivoon.


      • EpärehellistäTouhua
        Robbed kirjoitti:

        Juurikin näin, älkää vaan ikinä valitko Exploriusta. Etukäteen lupaavat ummet ja lammet mutta mitään ei tapahtunut. Mokailu alkoi myöhästyneestä perheen ilmoituksesta, joka sekun oli väliaikainen. Rahaa meni ja paljon, kuin kankkulan kaivoon.

        Kerrottiinko teille kuten säännöt edellyttävät, ennen Suomesta lähtöä, että perhe onkin ns. welcome family..?
        Yleensä tämä paljastuu vasta kohdemaassa ja väliaikaiseen perheen asettumisen jälkeen, koska järjestöt varmistavat näin rahojen säilymisen tilillään.
        Sääntöjen sekä OPH:n suositusten mukaan vaihto-oppilaalla on oikeus perua vaihto-ohjelmaan osallistuminen ja saada kaikki siitä maksetut suoritukset takaisin ellei järjestöllä ole osoittaa isäntäperhettä viimeistään kolme viikkoa ennen suunniteltua lähtöpäivää!! Welcome-familyä ei tarvitse hyväksyä.
        Matkaan lähdön jälkeen on vaikeaa, miltei mahdotonta saada enää korvauksia.


      • Hankitietoa

        Samantyppisiä kokemuksia tyttärelläni. En suosittele Exploriusta.


    • Exploriuksenpettämä2

      Toisessa ketjussa olikin kirjoitettu että Explorius ei edes ole järjestö vaan yritys.

      • Älaylläty

        Eikä mikä yritys hyvänsä. Asiaakkan parhaasta ei ole tietoa sen jälkeen kun on matkaan lähdetty ja valittamista tulee. Sitä palvelua ja turvaa mikä mainoksissa luvattiin ei ollut tarjolla moneen viikkoon. Aluevaljoja joka tuli kuvaan mukaan myöhemmin haukkui meidän nuoren kiittämättömäksi mm. Aivan järkyttävän armotonta, epäammattimaista ja törkeän välinpitämätönta toimintaa!


      • AnuVastaamaan
        Älaylläty kirjoitti:

        Eikä mikä yritys hyvänsä. Asiaakkan parhaasta ei ole tietoa sen jälkeen kun on matkaan lähdetty ja valittamista tulee. Sitä palvelua ja turvaa mikä mainoksissa luvattiin ei ollut tarjolla moneen viikkoon. Aluevaljoja joka tuli kuvaan mukaan myöhemmin haukkui meidän nuoren kiittämättömäksi mm. Aivan järkyttävän armotonta, epäammattimaista ja törkeän välinpitämätönta toimintaa!

        Mites on vastuuta ottanut Suomen toimisto ja maajohtaja Husu-Peltonen?? Hänhän on vaihto-ohjelman myyneenä ja sopparin tehneenä vastuussa suoraan teille...


      • Nähtymikänähty
        Älaylläty kirjoitti:

        Eikä mikä yritys hyvänsä. Asiaakkan parhaasta ei ole tietoa sen jälkeen kun on matkaan lähdetty ja valittamista tulee. Sitä palvelua ja turvaa mikä mainoksissa luvattiin ei ollut tarjolla moneen viikkoon. Aluevaljoja joka tuli kuvaan mukaan myöhemmin haukkui meidän nuoren kiittämättömäksi mm. Aivan järkyttävän armotonta, epäammattimaista ja törkeän välinpitämätönta toimintaa!

        "Aivan järkyttävän armotonta, epäammattimaista ja törkeän välinpitämätöntä toimintaa!" Aivan niin! Mitä muuta voi odottaa näiltä ilman koulutusta häärääviltä hyeenoilta? Rahat kun on saatu niin se on siinä! Maksumiehiä kohdellaan sikamaisen törkeästi eikä nuorista välitetä tuon taivaallista. Maajohtajat luulevat olevansa isojakin johtajia. Hah! Pskasakkia ovat.


    • vaihtari

      Minulla ei ole mitään negatiivista sanottavaa ko. järjestöstä. Olin vaihdossa USA:ssa ja kaikki sujui hyvin. Sain ihanan perheen ja kaikki onnistui ilman ongelmia. Olin myös palattuani Suomessa järjestetyssä infossa kertomassa kokemuksistani eikä tässäkään ollut ongelmia. Minä voin puolestani suositella exploriusta.

      • Äläylläty

        Kiva että sinulla meni hyvin. Ennen lähtöa on helppo ajatella että pienelle osalle käy huonosti, mutta ei minulle tai meidän nuorelle. Kokemus oli sitä karvaampi kun huonot kokemukset sattuivat omalle kohdalle. Meidä nuoren perheellä ei ollut aikaa eikä varaa pitää vaihtaria (käskettiin itse ostamaan aamiaisruuat ja lounaat mm) ja aluevastaaja ei auttanut, käänsi ongelmat omaksi syyksi, ja rupesi jopa uhkailemaan. Exploriuksesta ei ollut avuksi. On paljon muutakin negatiivista sanottavaa mutta tämä saa riittää.


      • KerroVaanKaikki
        Äläylläty kirjoitti:

        Kiva että sinulla meni hyvin. Ennen lähtöa on helppo ajatella että pienelle osalle käy huonosti, mutta ei minulle tai meidän nuorelle. Kokemus oli sitä karvaampi kun huonot kokemukset sattuivat omalle kohdalle. Meidä nuoren perheellä ei ollut aikaa eikä varaa pitää vaihtaria (käskettiin itse ostamaan aamiaisruuat ja lounaat mm) ja aluevastaaja ei auttanut, käänsi ongelmat omaksi syyksi, ja rupesi jopa uhkailemaan. Exploriuksesta ei ollut avuksi. On paljon muutakin negatiivista sanottavaa mutta tämä saa riittää.

        Kaikki vaan julki..!!!! Aion myös julkaista meidän nuoren kokemukset lähiaikoina. Asioiden julkitulo auttaa heitä, jotka tälläkin hetkellä kamppailevat vaihdossa samojen murheiden kanssa sekä ratkaisun tekemisessä heitä, jotka eivät ole vielä erehtyneet ja tulleet huijatuiksi...
        Sensuuri-Anu tietty yrittää saada paljastukset poistetuksi, mutta totuuden julkituloa ei voi estää!!


    • expovaihtari

      Ei minullakaan ole negatiivista sanottavaa exploriuksesta! Suomen päässä kaikki on toiminut hyvin, ainoat ongelmat mitä on ollu, on johtuneet kohdemaan päästä. Suomesta olen aina saanut järjestöltä apua sitä pyytäessäni.

      • Maine/Minnesota

        Olen itse ollut Assen/Exploriuksen vaihtarina Jenkeissä 1984-1985 ja tyttäreni 2013-2014. Molemmilla reissuilla ei ole ollut mitään valittamista, päinvastoin kaikki sujui mallikkaasti. Suosittelen ehdottomasti Exploriusta!


    • vaihtari heitteillä

      Mäkin sanoisin että älä valitse Exploriusta. Oon muilta vaihtareilta kuullut hyviä juttuja näistä vapaaehtoisvoimalla toimivista järjestöistä, kuten YFU:sta. Itse olen tällä hetkellä USA:ssa, mutta lentolippuja varailemassa kotiin, Cetusalta ollut todella huonoa toimintaa eikä Exploriuksessakaan juuri kehuttavaa. Täällä ei ole sujunut yhtään mikään ja harmittaa lähteä kotiin kun tätä kokemusta oli niin pitkään odotettu ja nyt unelmat romutettu...

      • Kokemusta löytyy3

        Kerää ja säästä kaikki todisteet( valokuvat, e-mailit, varoitukset etc. ) ja tee heti kotiin palatessasi valitus järjestölle ja State Departmentille ja sen jälkeen rauhassa kuluttajariitalautakunnalle ja mahdollisesti oikeustoimiin ryhdy, jotta saat oikeutta itsellesi. Tarkista vakuutuksista, myös kotivakuutjksesta, josko niihin sisältyy joku oikeusturva ja ota yhteys lakitoimistoon. Joku tuolla suositteli lakitoimisto Voutilaista. Myös Danielle Grijalva voi laittaa State Departmenttiin valituksen puolestasi.


      • Soita Daniellelle

        Jos olet vielä USA:ssa voit ottaa yhteyttä Danielle Grijalvaan. Hän pystyy joskus vaikuttamaan asioihin ja ainakin heti ota yhteys State Department:iin ja heille kerro missä mennään!!! Tsemppiä sulle.


      • Sairaat aluevalvojat

        Järjestöt luovat aluevalvojista kuvaa jonkinlaisina vaihto-oppilaiden tukihenkilöinä. Todellisuudessa suurin osa aluevalvojista on pelkästään omaa etuaan ajavia, narsisteja, jotka eivät välitä nuorista tuon taivaallista.


      • Hommathoitoon

        Juuri niin, osa aluevalvojista on pelkästään omaa etuaan ja yrityksen etuja ajavia epäammattimaisia tosi törkeitä "nuorisotyöntekijöitä" joilla ei ole taitoa eikä halua pistää alaikäisten ja nuorten aikuisten tarpeita etusijalle. Tiedän että useampi nuori keskeytti vaihtovuotensa syksyllä 2015 esim CETUSA:n ja ISE:N törkeyksien takia. Explorius tieten vastuussa alajärjestöistään. Kerron lähiaikoina mielenkiintoisen asian miten Exploriksen kalliit vakuutukset toimivat kun asiat ei mene Exploriuksen mielen mukaan.


    • Selvittäkää tarkkaan

      YFU, AFS tai Rotarit. Jos ei näiden kautta pääse, niin sitten joku muu jos ei halua jäädä kotiin.

      Itse en lähettäisi lastani yrityksen tai järjestön kautta, jonka nettisivuilla ei ole siellä työskentelevien ihmisten nimiä. Tai jos hirveästi hehkutetaan jotain New Yorkin matkaa tai muuta epäolennaista. Yleensä vaihtarina pääsee joka tapauksessa matkustamaan.

      • Hehehehehe

        Heh, ainoat matkat mitä meidän nuori pääsi kokemaan vaihtariaikanaan olivat juuri matkat vaihtomaahan ja takaisin. Ja siinä välissä jos laskee mukaan matkat perheestä toiseen nii johan pääsi matkustelemaan.


    • Rikostapauksia

      Explorius Asseen voit tutustua esim. lukemalla CSFES:n sivuilta rikostuomioista USA:ssa.
      Pedofiili ym. tapaukset, joissa vaihto-oppilaat ovat olleet rikoksen uhreina kertovat monille riittävästi tämän järjestön luotettavuudesta.

      • Varokaa

        «Explorius kommer til å anvende, gjennom sitt søsterselskap Educatius International (www.educatius.org) i USA, vertsfamilier som får dekket grunnleggende utgifter som tilkommer ved å ta inn en student i hjemmet.» Educatius er IKKE på CSIETs liste over godkjente utvekslingsprogrammer. Educatius er et for-profit selskap."

        Eli suomeksi:"Explorius käyttää Yhdysvalloissa sisarjärjestönsä Educatiuksen kautta isäntäperheitä, joille maksetaan vaihto-oppilaan ottamisesta. Educatius ei ole CSIET:in hyväksymä vaihto-opplilasjärjestö. Educatius on voittoa tavoitteleva yritys."


      • Pelin henki
        Varokaa kirjoitti:

        «Explorius kommer til å anvende, gjennom sitt søsterselskap Educatius International (www.educatius.org) i USA, vertsfamilier som får dekket grunnleggende utgifter som tilkommer ved å ta inn en student i hjemmet.» Educatius er IKKE på CSIETs liste over godkjente utvekslingsprogrammer. Educatius er et for-profit selskap."

        Eli suomeksi:"Explorius käyttää Yhdysvalloissa sisarjärjestönsä Educatiuksen kautta isäntäperheitä, joille maksetaan vaihto-oppilaan ottamisesta. Educatius ei ole CSIET:in hyväksymä vaihto-opplilasjärjestö. Educatius on voittoa tavoitteleva yritys."

        Perheitä värvätään korvauksien avulla ottamaan vaihto-oppilas "vaikka vain pariksi viikoksi". Vaihtarille ei totuutta kerrota. Kun vaihtari on saatu kohdemaahan ja siten rahat järjestön tilille, ei järjestöä enää kiinnosta, onko perhe motivoitunut tai sopiva hostperheeksi. Ongelmia ilmetessä, tehdään vaihtarista syyllinen (sopeutumaton, ei koulusta kiinnostunut, häiriintynyt tms.) ja passitetaan kotiin.


    • jama2

      Pelin henki. Tytär sksyn ollut vaihtarina ja aluksi asiat hyvin. Vaihtoi perhettä hygieniasyistä ja kun ei enään saanut säännöllisiä ateriota. Perheelle mudostui ilmeisesti mahdottomaksi taloudellisesti hoitaa. Ts ei riittänytkään järjestön raha. Vaihto uuteen perheeseen onnistui kun itse asian järjesti. Puolen vuoden pesti aluksi ja nyt haluaisi jäädä. Uusi perhekin toivoisi samaa. Jäänti evättiin vedoten siihen että perhe ei tykkää. Host perhe ihmettelee kovasti kun ei heiltä ole järjestö edes kysynyt asiasta. Käyttäkää jotain muuta. Tämä yhtiö on vain rahantekokone

      • Ihannormitoimintaa

        Onneks ei käyny teille mitään pahempaa tai törkeämpää!


      • Rikollista

        Tämähän täyttää jo ihan rikolliset piirteet!!!

        Merkkejähän on jo pitkään ollut siitä, että järjestöt vetoovat, kuinka perhe halusi eroon vaihtarista ja olemattomien syiden nojalla antamiensa varoitusten tai keksityn syyn perusteella, erottavat vaihtarin. Näin saadaan helposti perhe uudelle vaihtarille ja rahaa Exploriuksen kassaan! Perheelle sitten kerrotaan taas täysin eri versio..

        Mielenkiintoista olisi tietää, miksi järjestöt eivät salli vaihto-oppilaan jäädä maahan ja jatkaa suunnitellusti kouluaan, jos vaihto-oppilas on itse ja oman perheensä avustuksella onnistunut löytämään uuden isäntäperheen?

        Näissä jatkuvissa Exploriuksen ja Sts:n erottamistapauksissa toistuu kaikissa se sama piirre, että on ollut kiire saada vaihto-oppilas vaan nopeasti Suomeen lähtevään koneeseen...

        Millaisen syyn perusteella nuorenne vaihtovuosi keskeytettiin?


    • suosittelen 123

      Suosittelen exploriusta :)

      • Valitseoikein

        En suosittele Exploriusta, valitse Rotary tai YFU tai AFS.


    • Lol !

      Anuko siellä suosittelee? Joo, kyllä näiden rikos- ja pedofiilijuttujen jälkeen kannattaa suositella....! Luotettavaa toimintaa... :D :D

    • 2015vaihtari

      Itse olen menossa exploriuksen/ICES kautta vaihtoon usaan 2015-2016 ja ainakin tähän mennessä olen ollut todella tyytyväinen järjestön toimintaan. Olen ollut jo kolmessa get ready tilaisuudessa jossa vanhat vaihtarit kertovat kokemuksistaan, tästä on ollut paljon hyötyä minulle! Tiedän mitä odottaa kun sitten sinne usaan pääsen. On tosi harmillista lukea noita joitakin tarinoita, aivan kauheata että tuollaista on tapahtunut, ei todellakaan saisi. Itse olen lukenut paljon erilaisia kokemuksia exploriuksesta, ja suurimmilta osin olen lukenut hyvää. Minusta ei voi sanoa täällä tämmöiseesä foorumissa että, "älkää valitko exploriusta!!!" koska kumminkin uskon, että kaikilla järjestöillä on ollut niitä ei niin-tyytyväisiä vaihtareita. Ja se on toki ymmärrettävää, kun noinkin kauheita asioita on päässyt käymään(esim. tuo pedofiili- juttu). MUTTA pitää muistaa että explorius on aika iso järjestö, jonka kautta lähtee monia vaihtareita, eli paljon erilaisia kokemuksia on olemassa. Itse voin ainakin tähän mennessä sanoa( toivottavasti myös vaihto-vuoden jälkeen olen vielä samaa mieltä) että, explorius on toiminut hyvin minua kohtaan!

      • Tervemenoa

        Eh " ei niin tyytyväisiä vaihtareita"? Öh? Pikkuista vähättelyä törkeän ala-arvoisesti toimivan järjestön takia kärsimään joutuneen vaihtarin mielestä. Epätodellisen tyrmistyttävää, uskomattoman röyhkeää toimintaa. Henkensä puolesta sai pelätä niiden häiriintyneiden järjestön porukoiden takia.
        Tässä linkki videoon, jossa kuvattu "tapahtuma", jota et varmaankaan "tiedä odottaa". Ei varmaan kerrota niissä järjestöjen tilaisuuksissa.

        http://mvlehti.net/2015/03/27/paivan-video-saatko-laskettua-kaikki-yksittaistapaukset/


      • Tervemenoa

        http://eugene.craigslist.org/npo/4904360207.html

        Eli Craigslist:in kautta hakee ICES työntekijöitä, joille maksetaan 800$ plus bonus plus matkalahjoja kun löytävät jonkun läävän , mihin tyrkätä vaihtarit.
        Vielä kun katsotte mitkä ovat "pääsyvaatimukset" tuohon tehtävään niin ymmärrätte, miksi vaihtarit joutuvat dumppeihin ja ihan mihin tahansa.


      • Juueiälkää

        Craigslist on sellainen hieman kyseenalainen paikka ilmoitella tällaisesta. Mutta meidänkin nuoremme toinen perhe oli sieltä bongattu.


      • 2015vaihtari
        Tervemenoa kirjoitti:

        Eh " ei niin tyytyväisiä vaihtareita"? Öh? Pikkuista vähättelyä törkeän ala-arvoisesti toimivan järjestön takia kärsimään joutuneen vaihtarin mielestä. Epätodellisen tyrmistyttävää, uskomattoman röyhkeää toimintaa. Henkensä puolesta sai pelätä niiden häiriintyneiden järjestön porukoiden takia.
        Tässä linkki videoon, jossa kuvattu "tapahtuma", jota et varmaankaan "tiedä odottaa". Ei varmaan kerrota niissä järjestöjen tilaisuuksissa.

        http://mvlehti.net/2015/03/27/paivan-video-saatko-laskettua-kaikki-yksittaistapaukset/

        Voi ei. En nyt sanonutkaan että tiedän KAIKEN mitä mun vuosi tuo tullessaan. Ei tarvitse heti ylireagoida noin. Ja minä kyllä tiedän e,ttä vuosi tuo tullessaan paljon sellaista mitä en haluaisikaan/osaisi nyt kuvitella :-)

        Toivottavasti ei nyt tuollaista tappelua sentään, en usko että olisin itse siellä heti ensimmmäisenä vetämässä ketään turpaan ;-)


      • täällätoinen

        Mäkin menossa exploriuksen kautta USAan! :) Mullakin kaikki toiminut hyvin! Ja ne get ready tilaisuudet on ollut kans tosi kivoja! Mun sisko on tällähetkellä exploriuksen kautta vaihdossa Minnesotassa, ja sillä on mennyt kaikki tosi hyvi! Ikävää lukea noita kauhutarinoita täältä. Mitkä ei tosiaa oo mitää tarinoita ku oikeesti tapahtunut :(


      • Pedofiilijärjestö

        "Kauheita asioita on päässyt käymään (kuten tuo pedofiilijuttu)" TUO pedofiilijuttu??? Kunpa olisikin vain "tuo", mutta Explorius Assellahan näitä pedofiilitapauksia on tullut ilmi kaiken aikaa ja ties kuinka monta vuotta...!!!


    • 2015vaihtari

      hmm... joo kyllähän toi pistää miettimään aika lailla! Ja ei ollut tarkoitus mitenkään vähätellä mitään!:) Ja siis tietenkin tuo on aivan kauheaa! Siis ihan oikeasti en halunnut nyt ketään loukat tms. Oikeassa olette kyllä! Ja itsehän olen vielä naivi nuori, vasta lähdössä vaihtoon. Uskon(ja toivon) kuitenkin että kaikki menisi mahdollisimman hyvin itselläni ja muillakin tulevilla vaihtareilla! Ja taas sanon ettei minun ollut tarkoitus noin "suututtaa" ketään. Toivon että explorius yrittää parhaansa parantaa ettei tuollaisia asioita KOSKAAN enään tapahtuisi. Ja respektit niille jotka ovat joutuneet jotain tuollaista kauheaa kokemaan.

      • Äitikarrhukoylireagoi

        Täällä oli jossain " jioppi"-nimimerkillä Explorius-vaihtari, joka tällä hetkellä maailmalla. Hänkään ei uskonut näitä varoituksia vaan luuli niitä varmaan " ylireagoinniksi" kuten sinäkin.
        Löytäiskö joku linkittää tähän sulle sen kommentit, kuinka ovat monet siellä vaihdossa " pelko perseessä" koko ajan. Tarkoittanee juuri noita " varoituksia", joita Exploriuksenkin maajohtaja Anu Husu-Peltonen paraikaa kopioi tulevia vaihtareita varten.;)
        Mutta tervetuloa sinullekin takaisin kertomaan kokemuksistasi jos kehtaat ha jaksat kunhan olet käväissyt maailmalla.


      • 2015vaihtari

        Moikka! Voi ei... Ei voi mitään muuta toivoa kun että hyvin menisi. Ei mulla muuta :) Ja tietenkin että kaikilla muillkain menisi hyvin. Yritän elää siinä toivossa että vuosi menisi kivasti, kun on se niin monella muullakin mennyt. Toivottavasti käy hyvä tuuri... vaikka eihän sitä koskaan tiedä.


      • Älkäälähtekö

        Luettehan tarkkaan tämän ketjun jutskat kans. Ja jos voitte nin suosittelen lämpimästi peruuttamista. Muuten varautukaa henkisesti valehteleviin ihmisiin järjestöjen taholta ja perheisiin, jotka eivät ota teitä muusta kuin painostuksesta ja tiskin alta maksetusta "host family stipendistä".

        Ja pliis ottakaa hyvät kuvat kuten tuo ISE-vaihtari ja muistakaa löhettää ne heti Suomeen, koska teiltä voidaan takavarikoida kaikki!

        Mikäli haluatte vakuuttaa "portable electronics" niin kysäiskääpä Anu-tädiltä kuinka se hoituisi. Myös kysykää kuka korvaa vaihtarivuonna sattuneet sairaudet, jotka vaativat hoitoa myös kotiin palattuanne.

        Kysykää mitä tapahtuu, jos joudutte perysteettomasti kotiin lähetetyksi.

        Tiesittekö, että Exploriuksen maajohtaja Anu Husu-Peltonen kävi oikeudessa todistamassa Sts:n perusteettomasti irtisanomaa vaihtaria vastaan?

        Kysykääpä Anu-tädiltä miksi?
        Älkää menkö! Säästäkää rahanne! Myöhemmin halvempaa ja turvallisempaa yliopisto- tai AMK-vaihdossa!


      • Äipppä

        Voi nuoret kun tietäisitte. Noh, minä ja muut äidit täällä olemme jakaneet tietoa toiminnan tasottomuudesta. Eli voimme nukkua yömme hyvin ja onneksi kukaan meidän nuorista ei kuollut matkallaan.

        Ihmettelen vain, kuinka Suomen järjestöjen maajohtajat voivat nukkua kun tieten tahtoen lähettävät nuoria lääviin ja pedareille postimyyntinä.


      • justjoojoo
        Älkäälähtekö kirjoitti:

        Luettehan tarkkaan tämän ketjun jutskat kans. Ja jos voitte nin suosittelen lämpimästi peruuttamista. Muuten varautukaa henkisesti valehteleviin ihmisiin järjestöjen taholta ja perheisiin, jotka eivät ota teitä muusta kuin painostuksesta ja tiskin alta maksetusta "host family stipendistä".

        Ja pliis ottakaa hyvät kuvat kuten tuo ISE-vaihtari ja muistakaa löhettää ne heti Suomeen, koska teiltä voidaan takavarikoida kaikki!

        Mikäli haluatte vakuuttaa "portable electronics" niin kysäiskääpä Anu-tädiltä kuinka se hoituisi. Myös kysykää kuka korvaa vaihtarivuonna sattuneet sairaudet, jotka vaativat hoitoa myös kotiin palattuanne.

        Kysykää mitä tapahtuu, jos joudutte perysteettomasti kotiin lähetetyksi.

        Tiesittekö, että Exploriuksen maajohtaja Anu Husu-Peltonen kävi oikeudessa todistamassa Sts:n perusteettomasti irtisanomaa vaihtaria vastaan?

        Kysykääpä Anu-tädiltä miksi?
        Älkää menkö! Säästäkää rahanne! Myöhemmin halvempaa ja turvallisempaa yliopisto- tai AMK-vaihdossa!

        Ovatko kaikki lukio vaihdot sitten yhtä epäonnistuneita? En usko.


      • Justwaitandsee

        Kaikki toimii hyvin kunnes Exploriuksella on teijän rahat tilillään...


      • hähäh
        Justwaitandsee kirjoitti:

        Kaikki toimii hyvin kunnes Exploriuksella on teijän rahat tilillään...

        Eiks exploriukselle makseta heti sen jälkeen ainaki joku summa kun on hyväksytty vaihto oppilaaksi?


      • Näinseon
        justjoojoo kirjoitti:

        Ovatko kaikki lukio vaihdot sitten yhtä epäonnistuneita? En usko.

        No Sts:n maajohtaja Mira Silvosen mielestä kaikki menee loistavasti...:(
        Kyse onkin kuitenkin siitä, että järjestöt toimivat moraalittomasti nuoria kohtaan. Minulle sillä ei ole merkitystä onko näitä perusteettomasti kotiin lähetetyyjä/painostettuja/syyllistettyjä, hirvittäviin olosuhteisiin sijoitettuja vaihtareita kymmenen vai viisikymmentä (Suomessa) per vuosi.
        Ihmisille pitää tiedottaa, että järjestöt eivöt ota vastuuta virheistään kunnioitettavalle yritykselle sopivalla tavalla.
        Vastuu järjestön virheistä sysätään järjestelmällisesti nuorten niskaan.


      • moipss
        Näinseon kirjoitti:

        No Sts:n maajohtaja Mira Silvosen mielestä kaikki menee loistavasti...:(
        Kyse onkin kuitenkin siitä, että järjestöt toimivat moraalittomasti nuoria kohtaan. Minulle sillä ei ole merkitystä onko näitä perusteettomasti kotiin lähetetyyjä/painostettuja/syyllistettyjä, hirvittäviin olosuhteisiin sijoitettuja vaihtareita kymmenen vai viisikymmentä (Suomessa) per vuosi.
        Ihmisille pitää tiedottaa, että järjestöt eivöt ota vastuuta virheistään kunnioitettavalle yritykselle sopivalla tavalla.
        Vastuu järjestön virheistä sysätään järjestelmällisesti nuorten niskaan.

        hui! eikö tällaisille jutuille ole sitten saatu tehtyä mitään? mutta tottahan se on että kukaan ei valvo näiden järjestöjen puuhia


      • Hyihelvata

        Huomenta! Danielle Grijalva, CSFES- järjestönsä kautta on KYMMENEN vuotta ajanut parannuksia vaihto-oppilaiden turvallisuuden ja oikeudenmukaisen kohtelun puolesta.
        Danielle on entinen aluevalvoja, joka ei ,itsekin äitinä, voinut hyväksyä järjestön toimintatapoja. Olivat sijoittamassa uutta vaihtaria erästä toista vaihtaria lähennenneelle äijälle. Eli vaihtaria ei uskottu tässäkään tapauksessa.
        On saatu joitakin pykäliä aikaiseksi. Esimerkiksi, että täytyy olla isäntäperhe ja koulupaikka varmistettu ennen kuin maahantuodaan vaihtari. Tätä järjestöt rikkovat EDELLEEN! Plus niin kutsutut "welcome families" (perhe, joka lupaa pitää vaihtarin vain kunnes pysyvä perhe löytyy) ovat edelleen "sallittuja", mikä johtaa tietenkin erinäisiin paniikkitilanteisiin kun pysyvää perhettä ei sitten löydykään.
        Järjestöt ovat puolestaan vuosikymmenien kokemuksella ja lakitoimiston avulla hioneet "sääntönsä" oman selustansa turvaamiseksi. Säännöissä on kohtuuttomia ja jopa laittomia pykäliä. Käytännössä sääntöjä tulkitaan röyhkeästi järjestön hyväksi ja vääristellen, suorastaan valehdellen, että vaihtari rikkonut jotain sääntöä. Ja pienimmästäkin rikkeestä on järjestö säännöissään pidättänyt itselleen oikeuden irtisanoa vaihtari.
        Jokainen voi itse miettiä onko kohtuullista tulla lähetetyksi pois jos käyttää kännykkää koulussa kuten muutkin oppilaat. Ja kun kultturinvaihdosta kyse niin onko koulussa saaduilla arvosanoilla mitään merkitystä...
        Ja kun järjestöt tietävät, että heidän toimiinsa on vaikea puuttua niin aina vain röyhkeämmäksi käy toiminta.
        Ja Rose Hawkins ja Mira Silvonen jatkavat toimintaansa ihan pokkana.


      • Sairastaporukkaa
        Äipppä kirjoitti:

        Voi nuoret kun tietäisitte. Noh, minä ja muut äidit täällä olemme jakaneet tietoa toiminnan tasottomuudesta. Eli voimme nukkua yömme hyvin ja onneksi kukaan meidän nuorista ei kuollut matkallaan.

        Ihmettelen vain, kuinka Suomen järjestöjen maajohtajat voivat nukkua kun tieten tahtoen lähettävät nuoria lääviin ja pedareille postimyyntinä.

        Nukkuvat hyvin, kun rahaa tulee. Se on heidän tehtävänsä. Maajohtajien on turha yrittää luoda kuvaa itsestään nuorista välittävänä ja heitä ymmärtävinä. Tämä vaihtaribisneksessä porukka on kylmän tunteetonta ja laskelmoivaa, moraalinsa kadottanutta sakkia. Mikäli nuorten asioista vastaava henkilöstö esim. lastensuojelussa toimisi kuten nämä mirat, roset sun muut, kyllä syytteitä ropisisi...!!!


    • Hyihelvata
      • huikamala

        Hyi!!! Saako tämä kyseinen henkilö vielä sijoittaa vaihtareita?


      • Tervemenoa
        huikamala kirjoitti:

        Hyi!!! Saako tämä kyseinen henkilö vielä sijoittaa vaihtareita?

        Kyllä vain! Rose Hawkins toimii edelleen aluevalvojana tai saiko jopa ylennyksen aluejohtajaksi!


      • huikamala
        Tervemenoa kirjoitti:

        Kyllä vain! Rose Hawkins toimii edelleen aluevalvojana tai saiko jopa ylennyksen aluejohtajaksi!

        Mitä!? Aivan sairasta....


    • Muutamatosiseikka

      Ei kannata pettää itseään uskottelemalla, että: Ttietenkin joukossa voi olla niitäkin, joilla on niitä ei niin niin kivoja kokemuksia, mutta kaikki on kuitenkin aika paljon kiinni itsestä ja omasta asenteesta.." Vaihto-oppilaan oma asenne on todellisuudessa äärimmäisen harvoin syynä epäonnistuneeseen vaihtovuoteen tai erottamisen todellisena syynä!!!!
      Vaihto-oppilasyritykset eivät yhteistyökumppaneineen toimi rehellisesti, eivätkä kunnioita missään määrin sopimuksia -nuoria vaihtareita vielä vähemmän!!
      Tämä mielivaltaisesti toimiva narsistisakki kykenee lähtöhetkeen asti luomaan vakuuttavaa kuvaa toiminnastaan. Huomatkaa, kuinka useat toimintaa kiittelevät nuoret ovat vasta lähdössä vaihtoon! Näin oli Jioppikin, joka uskoi STS:n (oli muuten STS-vaihtari..!) hoitavan homman hienosti ja pitävän vaihtareista huolta, kunnes totuus tuli ilmi maailmalla!!
      Exploriuksen surkealla meriittilistalla on näiden useiden pedofiilitapausten lisäksi mm. todella huonomaineisia yhteistyökumppaneita, jotka ovat vuoroon toimintakiellossa ja vuoroon mustalla listalla!! Suomen maajohtajakaan ei toiminnallaan ole luottamusta herättänyt.... Anu Husu-Peltonen on antanut niin käsittämättömiä ja perättömiä lausuntoja niin tällä palstalla kuin oikeudessakin...!! Toivottavasti joku jaksaa ruotia ja tuoda paremmin julki tämänkin tädin toimia.

      • eitodellakaanSTS

        STS on ainakin ehdoton ei. Ystäväni oli tämän järjestön kautta vaihdossa, ja hän kertoi että kun hän tarvitsi uuden perheen (ekalla perheellä oli perheongelima,host sisko oli ns "koulun huora" ja hänellä oli myös alkoholi ongelmia) STS käski häntä siis"itse etsiä perhe" joten hän sitten kysyi parhaalta ystävältään siellä jenkeissä jos hän voisi muuttaa heille, ja hänellä kävi hyvä tuuri ja sai siis parhaan kaverinsa luota uuden kodin. Mitä jos hän ei olisi itse toiminut? STS ei olisi varmaan tehnyt asialle mitään.


      • Pskaa
        eitodellakaanSTS kirjoitti:

        STS on ainakin ehdoton ei. Ystäväni oli tämän järjestön kautta vaihdossa, ja hän kertoi että kun hän tarvitsi uuden perheen (ekalla perheellä oli perheongelima,host sisko oli ns "koulun huora" ja hänellä oli myös alkoholi ongelmia) STS käski häntä siis"itse etsiä perhe" joten hän sitten kysyi parhaalta ystävältään siellä jenkeissä jos hän voisi muuttaa heille, ja hänellä kävi hyvä tuuri ja sai siis parhaan kaverinsa luota uuden kodin. Mitä jos hän ei olisi itse toiminut? STS ei olisi varmaan tehnyt asialle mitään.

        Niin tyypillistä, niin tyypillistä..!!! Näin kävi meidänkin nuoren kohdalla! Matkaan vaan, ilman perhettä ja ilman koulupaikkaa, mikä on vastoin sopimusta!! STS tietää toimivansa vastoin sopimusta ja USA:n lakia, mistä on saanutkin jenkeissä huomautuksia ja julkista paheksuntaa...Erityisen halveksittavaa toimintaa!! So? raha vaihtaa omistajaa ja päätyessään STS:n kirstuun, kaikki menee niin kuin pitääkin järjestön mielestä. Ja kun valitat, toteaa maajohtaja Silvonen kylmästi: "Voitte valittaa kuluttajariitalautakuntaan tai viedä asian oikeuteen jos haluatte. Lähetän meidän asianajajan tiedot." Näin toimitaan luotettavasti, vastuullisesti ja laadukkaasti 55-vuoden kokemuksella!!!
        Exploriuksen toiminta on täysin rinnastettavissa STS:ään!! Tosin Suomessa ei taida olla vielä yhtä paljon julkisua riitoja ja prosesseja, vaikka Exploriuksen maajohtajalla on kuitenkin halua niihin osallistua!


      • Keissiäpoikii
        eitodellakaanSTS kirjoitti:

        STS on ainakin ehdoton ei. Ystäväni oli tämän järjestön kautta vaihdossa, ja hän kertoi että kun hän tarvitsi uuden perheen (ekalla perheellä oli perheongelima,host sisko oli ns "koulun huora" ja hänellä oli myös alkoholi ongelmia) STS käski häntä siis"itse etsiä perhe" joten hän sitten kysyi parhaalta ystävältään siellä jenkeissä jos hän voisi muuttaa heille, ja hänellä kävi hyvä tuuri ja sai siis parhaan kaverinsa luota uuden kodin. Mitä jos hän ei olisi itse toiminut? STS ei olisi varmaan tehnyt asialle mitään.

        Todennäköisesti STS olisi perhepulassa alkanut tehtailemaan warning lettereitä ja erottanut vaihtarin. Riippuen vaihtarin vanhemmista, olisivat kenties kuluttajariitakautakunnassa tai jossakin käräjäoikeudessa saaneet TAAS uuden jutun..


    • Epärehellisyysperiimaan

      Ei kai ihmiset niin tyhmiä ole, että kuvittelevat näiden info- ja valmennustilaisuuksiin kutsuttujen ex vaihtarien "mainospläjäysten" edustavan sitä tyypillisintä ja useimpien kohdalla toteutunutta vaihtarikokemusta..??!! Nämä ovat vaihtariyritysten omia mainos- ja markkinointitilausuuksia, verrattavissa täysin heidän nettisivuihin ja esitteisiinsä!! Paikalla olevat ex vaihtarit on tarkkaan valittu.
      Tiedoksi lukijoille, että muutamat STS:n törkeästi kohtelemat asiakkaat olisivat pariinkin otteeseen halunneet osallistua omien kokemustensa siivittäminä näihin info-tilaisuuksiin, mutta pääsy ja kysymyksien esittäminen estettiin maajohtajan toimesta.
      Kiitokset "rehellisestä" ja "avoimesta" toiminnasta maajohtaja Mira Silvoselle!!

      • vanhavaihtari

        En usko että kukaan niin luulee, yksi noista kirjottajista nyt vain niin kirjoitti. Itse kun olin vaihdossa USAssa STS kautta sain kyllä vain hyviä kokemuksia , mutta ihme että niin hyvin meni ton järjestön kanssa... En kyllä valitsisi STS jos nyt lähtisin vaihtoon, kaikkien kauhutarinoiden perusteella.


      • Infopinfo

        "Tiedoksi lukijoille, että muutamat STS:n törkeästi kohtelemat asiakkaat olisivat pariinkin otteeseen halunneet osallistua omien kokemustensa siivittäminä näihin info-tilaisuuksiin, mutta pääsy ja kysymyksien esittäminen estettiin maajohtajan toimesta."
        Miten maajohtaja voi estää? Nämähän ovat avoimia tilaisuuksia. Olisitte pyytäneet soittamaan poliisit paikalle. Luulisi, että kun täällä vaahtoatte yöt ja päivät, niin tuolla tarmolla onnistuisi yhteen infotilaisuuteen menemään.


      • Miraälävauhkoo

        Rauhoituhan nyt mira!;D


      • Sydämenasiallla

        Ihan rauhallisesti täällä jaan tietoa. Tiedän toimivani oikein.


      • Todellistainfoa
        Infopinfo kirjoitti:

        "Tiedoksi lukijoille, että muutamat STS:n törkeästi kohtelemat asiakkaat olisivat pariinkin otteeseen halunneet osallistua omien kokemustensa siivittäminä näihin info-tilaisuuksiin, mutta pääsy ja kysymyksien esittäminen estettiin maajohtajan toimesta."
        Miten maajohtaja voi estää? Nämähän ovat avoimia tilaisuuksia. Olisitte pyytäneet soittamaan poliisit paikalle. Luulisi, että kun täällä vaahtoatte yöt ja päivät, niin tuolla tarmolla onnistuisi yhteen infotilaisuuteen menemään.

        Tranquila, Mira..!!
        On varmaan vähän paha mennä info-tilaisuuteen, jota ei ollutkaan.. joka peruttiin kaksi kertaa...!!! Paikallehan ei vaivautunut kukaan STS:ltä edes kertomaan tästä "yllättävästä peruutuksesta". Turhaan paikalle saapuneet tuohtuneet (ex)asiakkaat valittivat sitten STS:n fb sivuilla.
        Ja mitä hyödyttäisi lähteä esittämään paikalle kysymyksiä, jos maajohtaja jo ennakkoon ilmoittaa, ettei niihin vastata. Loistavaa Mira...!! 55. vuoden kokemus näkyy kaikessa toiminnassanne..! Hahhahh!!! Mutta olehan huoleti, totuus STS:n toimintatavoista leviää! Iso joukko meitä STS:n kusettamia ihmisiä välittää totuudenmukaisempaa infoa kuin STS omissa "info-tilaisuuksissaan" ja näin aiomme jatkaa.
        Kannattaisiko keskittyä oman toiminnan tarkasteluun ja pohtia, mistä johtuu jatkuvat riitaprosessit ja tuomiot Suomessa ja maailmalla? Mistä johtuu suurimmat luvut vaihtarivuoden keskeyttäneiden määrissä jne?


      • Påsvenska

      • Påsvenska2

        Läs blogg: whathappensinvegas nouw


      • Lukuuv

      • IhmiskauppaaTaas

        Aivan järkyttävää toimintaa taas kerran!!! Jonkinlaiseen poliisitutkintaan nämä vaihtariyritykset pitäisi saada. Taitaisi useampikin rikosnimike täyttyä.


      • HaavoittavaaBisnestä
        Lukuuv kirjoitti:

        http://nouw.com/whathappensinvegas

        Exploriuksen ruokotonta toimintaa.

        Tämä ei ole enää kulttuurinvaihtoa vaan aikuisten alaikäisiin kohdistamaa henkistä väkivaltaa, joka vaurioittaa nuoria ja aiheuttaa heille pitkäaikaisia traumoja!!!!
        Exploriuksen maajohtaja Anu Husu-Peltonen, paljonko näitä kokemuksia on linkitettävä ja kerrottava tälläkin foorumilla pedofiilitapaustenne lisäksi, jotta sinutkin saadaan ymmärtämään miten tuomittavaa bisnestä pyöritätte???
        Vai onko puhtaasti kyse siitä, että ette kertakaikkiaan välitä???


    • vilunkiatouhua

      STS:llä ja Explorius Assella yhteiset ruotsalaistaustat ja vaikuttajat, mikä osaltaan selittää toiminnan ala-arvoisuuden näillä molemmilla järjestöillä.
      Maajohtajatkin puolustavat tarvittaessa toisiaan ja toistensa tekemiä rikkomuksia.

    • vaihtarivanhemmat

      Kehoitamme ehdottomasti varomaan Exploriusta. Explorius ei pidä lupauksiaan. Monimutkainen organisaatio hankaloittaa ja pitkittää asioden selvittämistä kun tulee vaikeuksia. Ja vaikeuksia vaikuttaa tulevan yhdelle ja toiselle. Meidän nuorelle kävi niin.

      Luovat vakuuttavan kuvan toiminnastaan mutta todellisuus on kaikkea muuta.

      • Hävetkää

        Onko maajohtajalla kommentoitavaa, vai kuittaatko kaiken asiakaspalautteena saadun kritiikinkin aiheettomina syytöksinä...?!
        Explorius rypee pohjamudissa kuten STS. Anu & Mira... Siinä sitä on oikein parivaljakko! Sietäisitte hävetä molemmat vastuuntunnottomat valheen puhujat!!!!


    • Valitseoikein

      Huonoja kokemuksia on Exploriuksesta. Älä luota heidän markkinointiinsa vaan käytä järkeä. Ota selvää asioista ja vertaile miten eri järjestöt toimivat.

      • RahatSäästöön

        En luottaisi yhteenkään vaihto-oppilasjärjestöön. Paras valinta on säästää rahat.


    • Huonoatuuria

      Olen tällä hetkellä vaihtarina exploriuksen kautta ja en ole kyllä hirveän tyytyväinen. Eplorius hirveänä mainostaa että eivät maksa isäntäperheille, ''kaikki isäntäperheet haluavat teidät ihan itse''. Kävi ilmi, että maassani oleva Exploriuksen sisarjärjestö maksaa perheille ja tästä syystä minunkin perhe on huomattavasti ottanut vain rahan perässä vaihtareita. Eli suoraan sanoen Explorius kusettaa tässäkin asiassa. Rahat jotka me maksamme Exploriukselle menevät sisarjärjestön kautta perheille...
      Toinen asia on mun oikeutten laiminlyönti. Täytin kyselylapun muiden papereiden yhteydessä ja sielä oli kysymys ''vaadinko oman huoneen?''. Mitään muuta en vaatinut kun vain sen, että saisin oman persoonnallisen tilan ja rauhan käsitellä vaihtarivuoren aikana itkuja ja suruja. Oman persoonallisen tilan, missä ei tunnu epäkohteliaalta puhua suomea. Nohh.. Perhetietojen tultua kiljuin tietenkin onnesta. Olin niin iloinen, että viimeinkin saan tietää kenen luona tulen asumaan seuraavat 10kk. Viestissä luki ''part of your year you will share your room, part of you year you will have your own room''. Nohh.. ekaksi aattelin että okei. Siinä perheessä oli sillä hetkellä Japanilainen vaihtari ja se lähtisi sitten pois 4kk jälkee ja saisin sitten puoleksi vuodeksi oman huoneen. Nyt sain sitten tietää, että perhe ottaa uuden Japanilaisen vaihtarin enkä saisikaan omaa huonetta, eikä mulla tietenkään ole sananvaltaa tässäkään asiassa..
      Minusta oma persoonallinen tila kuuluisti jokaiselle vaihtarille, joka sitä vaatii... Mun persoonallinen tila tällä hetkellä on siis sänky. Ei mitään muuta.
      Inhottavinta on se ajatus,että olen maksanut runsaan verran rahaa ja en ole saanut sen mukaista vaihtovuotta. Olen saanut kuitenkin kavereita ja hyvän koulun, mutta perhe, se ainoa juttu mistä järjestö on vastuussa, on joka kolmannella täällä mun kanssa aika vaihtamisen arvoinen. Se on hirveä tunne, kun mietin että tää o vaan tää yks kerta. En voi sanoa että noh ens kerralla sitten tiiän.. Ei tule ens kertaa. Vaihdon voi tehä vain kerran ja sen pitäisi olla ikimuistoinen kokemus, jonka järjestää sellaiset jotka haluavat sinulle vain hyvää, eikä ole rahan perässä..

      • Kuluttajasuojaa

        Tuollaistahan se koko bisnes on. Rahantekoa, jossa itse maksajaa kohdellaan törkeästi.
        Kannattaa laittaa valitus harhaanjohtavasta ja valheellisesta mainonnasta sitten, kun olet päässyt pois sieltä. Ja tietenkin tuoda asiat esille ja informoida ihmisiä asiasta, jotta muita ei huijattaisi enää.


      • EpärehellinenMaajohtaja

        http://www.explorius.fi/About/Meet-us
        Siinä epärehellisen Anu Husu-Peltosen Explorius-poppoo katteettomine lupauksineen..!!
        Tämä omahyväinen porukka on siis vastuussa sinunkin vaihto-oppilasvuodesta! Se, että kohdemaassa toimii jokin yhteistyöjärjestö, ei muuta sitä tosiasiaa että Suomen toimisto jolta olette ostaneet vaihto-ohjelman, on vastuussa alihankkijoidensa toimista!
        Hanki riittävä näyttö, reklamoi ja vaadi asioiden korjaamista! Ellei Anu hoida sinunkaan vaihtovuoteen liittyviä asioita sopimuksen mukaisesti, riitauta asia!


    • Juuliaaaa

      Anonyymi22. toukokuuta 2012 klo 17.54
      Itse olin Exploriuksen kautta vaihdossa USAssa ja voin kyllä sanoa että EN SUOSITTELE kyseistä järjestöä kenellekkään ! Järjestö oli luvannut että hintaan kuuluu New Yorkin softlanding camp eli sellainen kolme päivän kiertoajelu leiri, mutta sitten lähempänä lähtöä ilmoittivatkin että ei kyllä varmaankaa tule tämä tapahtumaan että pääsisin sinne NYCiin. No lopulta kuitenkin pääsin sinnekkin kun sain tietää perheeni 1,5 viikkoa ennen lähtöpäivää... eli perheeni saaminen meni todella myöhäiseksi (ja minulla ei siis ole mitään erityisruokavalioita eikä allergioita enkä tupakoi tai ollut mitään muita rajoittavia tekijöitä). Järjestö myös vaati jenkeissä jotain ylimääräisiä lääkärissä käynteiä eikä edes kertonut syytä minulle miksi ja lähettivät sitten 400 euron laskun jälkeen päin vanhemmilleni. En siis todellakaan suosittele järjestöä, kaikin puolin heidän toimintansa ollut kyseenalaista ja epäammattimaista..ÄLKÄÄ lÄHTEKÖ VAIHTOOn EXPLORIUKSEN KAUTTA !

    • Ihghh
    • Kauheakokemus

      Valitettavasti tyttäremme on vielä USA:ssa ja ennenkuin palaa kotiin en voi julkaista sitä kaikkea kauheutta mitä hän koki. Sanon vain tässä vaiheessa, miettikää kaksi kertaa minkä järjestön valitsette!!!

      • Älkäämenköollenkaan

        Voimia sinne! Tiedän tasan tarkkaan minkälaista helvettiä käytte läpi. Sitä yrittää pelastaa nuorelle tärkeästä vuodesta mitä pelastettavissa on, mutta samaan aikaan se hirveä huoli ja järkytys siitä, miten järjestöt toimivat...


      • EiKannata

        Jokainen, joka attaa kunnolla selvää vaihto-oppilastoiminnasta ja vaihtoon lähtöön liittyvistä riskeistä, luopuu ajatuksesta ja laittaa rahat säästöön nuorelle tulevaisuutta varten.
        "Kauheakokemus" on yksi muiden joukossa, joka elää parhaillaan sitä kärsimystä, jonka ahne vaihtariyritys on aiheuttanut. "Elämän paras vuosi" on liian monille nuorille se elämän helvetillisin vuosi!!
        Ja kuten tällä palstalla jatkuvasti tuodaan esiin ja varoitetaan, järjestöt eivät tunne vastuuta eivätkä piittaa yhtään mistään sen jälkeen kun ovat saaneet rahansa. Ainoa, mihin Exploriuksenkin maajohtajakin näyttää reagoivan, on ihmisten ikävien kokemusten pois saaminen palstalta - totuuden salaaminen. Kirjoituksia ollaan vaatimassa poistettaviski alvariinsa, mutta asioihin ei anneta vastauksia, eikä niistä saa keskustella Exploriuksen omilla sivuilla, Exploriuksen omissa julkisissa infotilaisuuksissa jne. Eli suut kiinni, jotta raha virtaa..!!
        Oletko Anu ylpeä toiminnastanne?


    • Australia

      Onko kokemuksia Australiaan vaihdosta ?

      • Kgkgl

        Samaa moraalitonta bisnestä. Kysymys ei ole maasta tai kulttuurista vaan järjestöjen toiminnasta.


    • Hei!
      .....Eli kotiin lähtö voi tapahtua milloin vain. Päivystän Suomessa puhelinta koko ajan niinkuin olen tehnyt koko vuoden yötä päivää. Vaihtarikokemus on rankka myös perheelle täällä Suomessa. Apua nuori ei saa olipa mikä tahansa hätänä. Jos erehdyt huoliasi kertomaan, niin aluevalvoja saapuu perheeseen huutamaan ja kertomaan miten nuori valehtelee, ei osoita kiitollisuutta jne. Ja uhkaa kotiin laittamisella.
      Käsitykseni mukaan Suomen vaihtarijärjestöt ovat vain välittäjiä ja mukana rahakkaassa bisneksessä kuitenkin vailla minkäänlaista sana- tai päätäntävaltaa. Kyllä maailmalla järjestöt pyörittävät tätä hommaa ja Suomen toimistot eivät pysty tekemään mitään. Ketä kiinnostaa tälläisen pienen maan nuoret? Miksi Suomen toimistot eivät laita omia aluevalvojiaan suurimpiin kohdemaihin, vaan piilotellaan täällä turvassa pikku toimistossaan. Ei ole ihan tätä päivää tuokaan. Mikäli nuorten etuja todella haluttaisiin valvoa, niin ei tätä toimintaa Helsingistä käsin voi hoitaa.
      Kaduttaa suunnattomasti, koska järjestö ei sitoudu asiaan millään tavalla. Vaikka kuinka nuorenne muuten pärjäisi, niin se pyöritys mitä maailmalla nuori kokee, on vailla vertaansa. Se on niin hävytöntä henkistä ahdistelua ja hyväksikäyttöä, että sitä ei aikuinenkaan suostuisi kestämään.
      Tsemppiä meille kaikille!

      • Valitseoikein

        Tom Ericsson on usemman yrityksen takana. Tietoa löytyy netiltä. Hän on voittanut palkintoja ja nimityksiä (Bästa internationella tillväxt – Tom Ericsson, Educatius Group). Tom Ericsson on löytänyt uusia markkinoita ja hänen vaihto-oppilaansa esim USA:aan ovat enimmäkseen Kiinasta ja muista Aasian maista. Vaihto-oppilaat näistä maista ovat vielä ehhä kiitollisempia "uhreja" häikäilemättömälle yrittäjälle. Explorius ei välitä jos muutamille käy huonosti niin kauan kun lähtijöitä riittää.


      • Yritystäjayrityksiä
        Valitseoikein kirjoitti:

        Tom Ericsson on usemman yrityksen takana. Tietoa löytyy netiltä. Hän on voittanut palkintoja ja nimityksiä (Bästa internationella tillväxt – Tom Ericsson, Educatius Group). Tom Ericsson on löytänyt uusia markkinoita ja hänen vaihto-oppilaansa esim USA:aan ovat enimmäkseen Kiinasta ja muista Aasian maista. Vaihto-oppilaat näistä maista ovat vielä ehhä kiitollisempia "uhreja" häikäilemättömälle yrittäjälle. Explorius ei välitä jos muutamille käy huonosti niin kauan kun lähtijöitä riittää.

        Hieman faktaa kyseisestä yrittäjästä: https://trygghetforutvekslingseleven.com/2014/05/20/explorius-education-educatius-aiducatius-tom-o-ericsson/


      • MaajohtajatVastaamaan

        Suomen toimistot ovat tosiaan ns. välittäjiä, mutta vastuussa suoraan asiakkaalleen. Tarvittaessa vaihto-ohjelman toteutumista sopimuksen mukaisesti voidaan ruotia Suomessa käräjillä tai kuluttajariitalutakunnassa, kuten lukemattomat esimerkit osoittavat. Näissä tapauksissa vastaajana on AINA kielimatkan myyjä eli Explorius tai STS Kielimatkat, vaikka ovatkin ruotsalaisia yrityksiä. Kyllä Mira ja Anu käräjillä olleina nämä asiat tietävät!!! Sinne vaan tädit vastaamaan toimistaan!!!


      • MaajohtajatHäpeäpaaluun

        Rehvakkaasti ollaan kyllä esittäytymässä "kantrimanitzeriksi" joka tilanteessa ja napsutellaan sormia alaisille, mutta kuten aiempi kirjoittaja totesi, piilotellaan pikku toimistoissa ja paetaan vastuuta. Tätä maajahtaja -titteliään hokevat tädit eivät saa mitään aikaiseksi (eivätkä edes yritä), kun ilmenee ongelmia maailmalla ja vaihto-oppilas tarvitsisi sitä tukea ja apua, mitä niin helisevin sanoin esitteissä luvataan! Yksinkertaisesti, EI KIINNOSTA!!! Ainoa, mikä kiinnostaa, on raha ja sehän oli jo saatu...


    • Valitseoikein

      Ja tosi pateetista että Explorius tekee hyväntekeväisyystyötä samaan aikaan kun alaikäisiä vaihto-oppilaitaan kohtelevat huonosti ja kaltoin. Mainettaan yrittävät korjata kaikin tavoin mutta niin kauan kun perusasiat ei toimi ei valitettavasti hyväntekeväisyyskään auta.

      • Manageristamanageriksi

        Hyväntekeväisyyden nimissähän tehdään monella tapaa rahaa maailmalla. Se on vain yksi keino rahastaa hyväuskoisia ihmisiä ja viedä heiltä rahaa.
        Hämmästyttää myös epäluotettavan Explorius maajohtajan pesti taitoluistelun MM-kisojen "office managerina". Millä ihmeen meriitillä??


      • MaineMennytMoneenKertaan

        Menetettyä mainetta ei saa korjatuksi nimileikillä, jota Explorius Education Ab näyttää aktiivisesti harrastavan. Ei myöskään salaamalla ja peittelemällä laskelmoitua törkytoimintaa. Kyllä yrityksen arvot luodaan ylhäällä johdossa. Tom Ericsson on vuosien ja vuosikymmenten saatossa tehnyt harvinaisen selväksi, mitkä hänen toimintaperiaatteensa ovat! Ahneus ja piittaamattomuus nuorten hyvinvoinnista on ollut sitä luokkaa (esim. Scranton skandaali ja toistuvat pedofiilitapaukset..) että vaikuttaakin lähinnä irvokkaalta tämä Aiducatiuksen hyväntekeväisyystoiminta! Mielipidettään siitä ei näköjään saisi tuoda julki tällä palstalla, koska ne on järjestään poistettu?! Kokeeko Explorius maajohtaja mielipiteet loukkaavina?
        Tom Ericssonin vaihtariyritysten toimintaan liittyviä mittavia listoja tuomioista, toimintakielloista ym. voi jokainen tutkia ja muodostaa sen jälkeen oman käsityksensä Explorius omistajan hyväntekeväisyystoiminnasta.


    • Jan_ika

      Voi helv_tti mitä touhua! Uskomatonta! Uskaltaako joku ostaa jotain palveluja tällaisesta lafkasta?
      Järki käteen!

    • Miss_Virginia

      "Painajaismainen vaihtovuosi maksoi 10 000 euroa : koti täynnä eläinten jätöksiä, ruokaa ei annettu"
      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016102522460343_uu.shtml

      Olen itse ollut Virginiassa kesätöissä ihan muun järjestön kautta ja kaikki meni tosi hyvin. Tutkin ennen lähtöä tosi paljon vaihtoehtoja enkä ole ikinä kuullutkaan Exploriuksesta, vaikka olinkin heidän ohjelmiinsa yli-ikäinen. Ei edes puljun nimi tullut missään vastaan. Toki joillakin tulee ongelmia järjestöstä riippumatta (ei meidänkään kesäduunissa kaikki pärjännyt, kun tuli kieli- ja/tai asenneongelmia, koti-ikävää, kemiat eivät kohdanneet jne.) mutta tätä ko. lafkaa en kyllä suosittelisi. Kannattaa mieluummin valita joku tunnettu ja hyvämaineinen järjestö, niin että saa tarvittaessa paremmin tukea ym. Ja etukäteen kannattaa hankkia paljon tietoa ja kysellä aikaisempien vuosien osallistujilta.

    • Michigan2015

      Itse olin vuosi sitten vaihtarina Exploriusen kautta ja kaikki meni erittäin hyvin. Luin tän keskustelun ja halusin vaan huomauttaa että melkein kaikilla on sama tapa käyttää huutomerkejä ja samoja lauserakenteita, mikä vähän viittaisi siihen että täällä on yksi tai kaksi jotka kommentoi joka juttuun eri nimimerkillä. Tietty huonoja kokemuksia on aina enkä sitä vähättele, mutta kannattaa muistaa että tässä kuulee vaan toisen puolen tarinasta ja ihmiset on usein sokeita omalle käyttäytymiselleen.

      • ToimintaJulki

        Näinhän sitä järjestöt yrittää kiistää ja selitellä törkeitä toimintatapojaan. "Pari ilmeisesti huumeissa olevaa äitiä purkaa pahaa oloaan ties mihin", "yksittäistapauksia" jne. Olisikohan teidän järjestöjen ihmisten pikkuhiljaa aika tarkastella sitä omaa käytöstänne? Vai onko moraalistanne enää rippeitäkään jäljellä? Kyse ei kohdallanne ole sokeudesta, tietämättömyydesta eikä inhimillisistä erehdyksistä, vaan systemaattisesta toiminnasta, joka on täysin sairasta. Sen kertoo tämä Anuleenankin tapaus.

        Mahtaa maajohtaja Anua harmittaa, kun ei onnistunut tätä juttua sensuroimaan?


    • hyvin.vakavia.asioita

      Kokemukset Uudesta-Seelannista olivat myös painajaismaisia. Onneksi saimme lapsemme kotiin karmeiden kuukausien jälkeen. Ensimmäisessä perheessä seksuaalista ahdistelua, toisessa nuori joutui maksamaan omat ruokansa ja säälistä ruokki myös perheen nälkäiset lemmikit.

      Aluevalvojana toimi isäntäperheen ahdistelijaisä itse.

      Harkitsimme myös oikeusjuttua, mutta vakavasti traumatisoituneen nuoren mielenterveyden säästämiseksi luovuimme siitä.

      • Hommathoitoon

        Michigan2015 . Mahtavaa että sinulla meni hyvin ja vaihtovuotesi onnistui. Suurimmalla osalla vaihto-oppilaita menee hyvin, mutta liian monelle nuorelle käy huonosti. Näillä palstoilla ongelmista tietoa löytyy ja lisää kuluttajariitalautakunnasta ja muiden Pohjoismaiden kuluttajariitalautakunnista (esim Ruotsin ARN). Kalliista arpapelista on kysymys! Nämä huonomaineistet yritykset eivät kanna vastuutaan sopimusten mukaisesti . Valitettavasti samat ongelmat ja epäammattimaiset toimitavat jatkuvat vuodesta toiseen. Iltalehdessä olevan vastauksen mukaan vaikuttaa että Explorius vain jatkaa silmiensä ummistamista ja toistaa samoja mantroja....perheet tarkistetaan jne.


      • VarokaaEdelleenjärjestöj

        Näitä ei voi tarpeeksi toitottaa näitä karmaisevia tapauksia. Tiedän, että monesti käy juuri noin, että vaihtari traumatisoidaan lähes tarkoituksella niin pahasti, ettei mikään oikeudenkäynti jaksa kiinnostaa tarpeeksi, kun oma nuori käy läpi helvettiä!!!!!


      • Hommathoitoon

        Tosiaan, tapauksista täytyy puhua ja uskaltaa nähdä toiminnan varjopuolet. Järkyttävintä on se että yritysten huonot toimitavat ja traumatisointi vaikuttaa usein juuri laskelmoidulta. Sekä omien kokemusten ja muiden tapauksista lukiessa tuli minullekin mieleen että tarkoitus on ehkä murtaa ja sekoittaa nuori niin ettei jaksa riidellä eikä puolustaa omia oikeuksiaan. Ja niinkuin kirjoitat, ei aina vanhemmatkaan jaksa viedä asioita eteenpäin kun oma nuori käy helvettiä läpi.


    • Hommathoitoon

      Yritysten/järjestöjen ammattitaito on tietenkin koetuksella silloin kun ongelmia tulee ja mm. niissä tilanteissa hyvien ja huonojen yritysten erot tulevat esille. Ongelmia ei edes myönnetä ja kaikki syyt pistettään nuorten niskoille ja käytetään toistamiseen mielivaltaisia, vahingollisia toimintakeinoja. Explorius ja niin myös muut näistä pahamaineisista yrityksistä vaikuttaa olevan sokeita omalle käyttäytymiselleen ja omille ja alajärjestöjensä (CETUSA:n, ISE:n jne) törkeille toimitavoille.

    • Miss_Virginia

      Ja Exploriuksen "luotettavuutta" lisää entisestään se, että (entinen?) maajohtaja on itse antanut yrityksen Facebook-sivuilla viiden tähden arvion. Ei kyllä mulla tulis mieleenkään ruveta arvioimaan oma työpaikkaa.

    • Hommathoitoon

      Tämä löytyy Flashback Forum/hakusanalla Explorius
      Våldtagen under utbytesår i USA (2016-09-27)

      "Jag behöver er hjälp just nu. Hoppas att någon kan. I alla fall, min kompis som är 16 år är just nu i USA på ett utbytes år. Hon berättade för mig att hon blivit våldtagen av sin värdbror och varken jag eller hon vet vad hon ska göra. Hon trivs inte alls i sin värdfamilj, men hennes kontaktperson är en i släkten så hon kan inte riktigt klaga.

      Consent law i delstaten sträcker sig till 17 år och värdbrorsan är 21 år, vilket resulterar i att han kan få upp till 25 år i fängelse om hon anmäler honom. Hon undrar dock om det skulle leda till en rättegång och vad som skulle hända i så fall för henne. Hade det varit annorlunda och inte tagits på allvar eftersom att hon faktiskt bara har visum för att plugga i ett år? Eller hade det faktiskt kunna leda till att han blir fälld?

      Vad händer med henne? Blir hon hemskickad?
      Vi har försökt att få reda på detta men explorious (företaget hon åker med) har inte skrivit något om vad man ska göra under såna här incidenter.

      Snälla hjälp så fort som möjligt"

      • Hommathoitoon

        Tämä hätähuuto (Våldtagen under utbytesår i USA) on16 vuotiaan tytön ystävältä. Tyttö on vaihdossa USA:ssa ja tytön mukaan hostveli on raiskannut hänet. Tyttö ei tiedä miten toimia ja on kääntynyt ystävänsa puoleen saadakseen neuvoja. Neuvoja ei oikein löydy tällaiseen tilanteeseen Exploriuksen dokumenteista. Asiaa vaikeuttaa se seikka että hostperhe on paikallisen tukihenkilön sukulainen. Toivotaan että Explorius toimi asiallisesti ja kantoi vastuunsa. Tapahtuma jättää varamasti kuitenkin jälkensä vaikka kuinka asiallisesti toimitaan.


      • TraumojaAiheutetaan

        Vastaavia tapauksia tuntuu riittävän eikä järjestö yleensä tue vaihtaria eikä kanna minkäänlaista vastuuta. Vaihtarista haetaan vikaa ja leivotaan syyllinen tilanteeseen.


    • Hommathoitoon

      Haluisin tietää mitä alajärjestöjä Explorius nyt käyttää CETUSAn ja ISEn lisäksi. Ainakin vielä 2015-2016 näitä alajärjestöjä käyttivät.

    • Miten kävi, olitko vaihtarina?

      • Älkäämenövaihtariksi

        Vaihtarikokemusta voi hyvin verrata tähän. Vaihtarilta vain puuttuu paniikkinappula ja helikopterit seuraamasta...
        Mira-susi tai Rose-susi siellä valmiina odottelee jo...


      • Älkäämenkövaihtariksi

      • Hommathoitoon
        Älkäämenövaihtariksi kirjoitti:

        Vaihtarikokemusta voi hyvin verrata tähän. Vaihtarilta vain puuttuu paniikkinappula ja helikopterit seuraamasta...
        Mira-susi tai Rose-susi siellä valmiina odottelee jo...

        Eroaa kuitenkin .... ohjelmaan hakevat saavat tiedot mistä on kyse ja mitkä kauheudet voi odottaa. Vaihtoon lähtijät ei saa tietoa varjopuolista ja puutteista. Tarkoin tarkistetut perheet voi olla kaikkea muuta kuin tarkoin tarkistettuja, tukihenkilöt ja auevalvojat ja maanjohtajat saattavat hämätä ja valehdella ja kieroilla haukkua eikä heillä ole aina kykyä pistää ala-ikäisten parasta etusijalle jne. Turvatoimenpiteet ohjelmaan osallistujille vaikuttavat myös paremmilta ja tehokkaamilta.


      • HirvittäviäKokemuksia
        Hommathoitoon kirjoitti:

        Eroaa kuitenkin .... ohjelmaan hakevat saavat tiedot mistä on kyse ja mitkä kauheudet voi odottaa. Vaihtoon lähtijät ei saa tietoa varjopuolista ja puutteista. Tarkoin tarkistetut perheet voi olla kaikkea muuta kuin tarkoin tarkistettuja, tukihenkilöt ja auevalvojat ja maanjohtajat saattavat hämätä ja valehdella ja kieroilla haukkua eikä heillä ole aina kykyä pistää ala-ikäisten parasta etusijalle jne. Turvatoimenpiteet ohjelmaan osallistujille vaikuttavat myös paremmilta ja tehokkaamilta.

        Aivan. Ja eikös tässä selviytymisohjelmassa voittaja saanut ison palkinnon vielä!
        Vaihtari yhä harvemmin saa mitään hyötyä. Järjestöt ajavat ja ajattelevat vain omaa etuaan.
        Hirvittävä, surullinen ja nuorille vaarallinen ryöstöbisnes.


    • Hommathoitoon

      Itse en ollut mutta yksi nuoristamme oli. Hän joutui keskeyttämään vaihtovuotensa erilaisten puutteiden ja tosi huonon kohtelun ja tuen puutteen takia. Tiedämme meidän nuoren lisäksi toisen nuoren jolla oli samanlainen tilanne ja hänkin keskeytti vuotensa. (Saimme oikeuden puolelemme ARN:ssa). Kolmas sai varoituksen kummallisista syistä ja lähetettiin kotiin. Kaikissa näissä tapauksissa CETUSA alajärjestönä. Neljäs nuori jonka kanssa olimme tekemisissä, ja joka lähti kotiin parin kolmen viikon jälkeen puutteiden ja kaltoin kohtelun takia oli ISE:n kynsissä.

    • Anonyymi

      Nyt rupes kyllä pelottaa kun oon exploriuksen kautta vaihtoon syksyllä lähössä. Onko vielä nykyään meno tollasta? En voi enää peruakkaan! Minkä järjestön kautta kannattas lähteä.. Pliis nopee vastauksia:(

      • Anonyymi

        Aikamoista menoa taitaa olla.


      • Anonyymi

        Meno senkun vaan käy törkeämmäksi vuosi vuodelta mikäli nyt on mahdollista enää törkeämmäksi mennä...pedofiilialuevalvojista pedofiili-murhaaja-mielenterveys-köyhä(jatarkoitan rutiköyhä)-saastakämpät-varastelevat ja valehtelevat ja usein olemattomat hostperheet ( siis niitä ei edes ole löydetty, vaikka vaihtari on rahastettu ja laitettu lentokoneeseen...) järjestöt/aluevalvojat. Onhan siellä kuollutkin vaihtareita mm.hostperheenisän antamiin huumeisiin ja vakuutuspetosaikeissa tehtailluissa onnettomuuksissa yms. Mitä vielä vois pahempaa olla???

        Minun neuvoni on, että perut koko matkan ja jos olet jotain pientä jo maksanut niin anna olla, koska vähemmällä pääset...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meno senkun vaan käy törkeämmäksi vuosi vuodelta mikäli nyt on mahdollista enää törkeämmäksi mennä...pedofiilialuevalvojista pedofiili-murhaaja-mielenterveys-köyhä(jatarkoitan rutiköyhä)-saastakämpät-varastelevat ja valehtelevat ja usein olemattomat hostperheet ( siis niitä ei edes ole löydetty, vaikka vaihtari on rahastettu ja laitettu lentokoneeseen...) järjestöt/aluevalvojat. Onhan siellä kuollutkin vaihtareita mm.hostperheenisän antamiin huumeisiin ja vakuutuspetosaikeissa tehtailluissa onnettomuuksissa yms. Mitä vielä vois pahempaa olla???

        Minun neuvoni on, että perut koko matkan ja jos olet jotain pientä jo maksanut niin anna olla, koska vähemmällä pääset...

        Koko matka jo maksettu, ei voi perua...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko matka jo maksettu, ei voi perua...

        Niin kirjoitit jo aikaisemmin että et voi perua.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko matka jo maksettu, ei voi perua...

        Varaudu pahimpaan. Kopio passista. Rahaa hotelliin. Jos tuttuja maassa niin sovi hätätilanteessa toimimisesta, jotta saat ehkä halvemman yösijan. Älä luovu kännykästäsi. Huolehdi nettiyhteydestä ja ota selville hätänumerot siinä tapauksessa, että sinulta viedään kännyt ja tietokoneet ja passit. Suomen suurlähetystökään ei usein voi auttaa eli varaudu täysin oman onnesi nojaan joutumiseen, mihin mahdollisesti omasta halustakin lähdet.
        Dokumentoi kaikki tapahtumat. Kommunikoi mieluummin sähköpostilla ja tekstareilla tai nauhoita ja videoi ja lähetä ne heti vanhemmillesi, koska muuten ne viidaan deletoida tai sinua kiristetään itse deletoimaan ne tai uhkailevat lähettää kotiin. Älä anna perusteettomien kotiinlähetysuhkailujen ja suorien valheiden hämmentää ja tuhota itsetuntoasi. Järjestö käyttää kaikkea mahdollista todistaakseen, että sinussa on vikaa ja syy ja sen takia heillä oikeus lähettää sinut kotiin ja pitää rahat ja sijoittaa uusi rahastettu vaihtari...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varaudu pahimpaan. Kopio passista. Rahaa hotelliin. Jos tuttuja maassa niin sovi hätätilanteessa toimimisesta, jotta saat ehkä halvemman yösijan. Älä luovu kännykästäsi. Huolehdi nettiyhteydestä ja ota selville hätänumerot siinä tapauksessa, että sinulta viedään kännyt ja tietokoneet ja passit. Suomen suurlähetystökään ei usein voi auttaa eli varaudu täysin oman onnesi nojaan joutumiseen, mihin mahdollisesti omasta halustakin lähdet.
        Dokumentoi kaikki tapahtumat. Kommunikoi mieluummin sähköpostilla ja tekstareilla tai nauhoita ja videoi ja lähetä ne heti vanhemmillesi, koska muuten ne viidaan deletoida tai sinua kiristetään itse deletoimaan ne tai uhkailevat lähettää kotiin. Älä anna perusteettomien kotiinlähetysuhkailujen ja suorien valheiden hämmentää ja tuhota itsetuntoasi. Järjestö käyttää kaikkea mahdollista todistaakseen, että sinussa on vikaa ja syy ja sen takia heillä oikeus lähettää sinut kotiin ja pitää rahat ja sijoittaa uusi rahastettu vaihtari...

        Eri kertomuksien mukaan hämmentäminen ja itsetunnon ja itsevarmuuden murentaminen käy joskus hivuttaen hitaasti, ja joskus hyvin dramaattisesti ja äkkikääntein


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1853
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1416
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1317
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe