Ylistys vapautuneille!

Bhagavato

Kunnioitetut rohkeat arahatit! Tasaiseen rauhaan astuneet! Oravanpyörän ikävien yllätysten tuolle puolen menneet! Tasaiseen rauhaan astuneet! Ongelmatekonsa pois jättäneet! Harhan läpi nähneet! Tosiasiat tunnustaneet! Pelottomuuden löytäneet! Heidän rauhaansa eivät voi aistikohteiden kanssa painijat tuntea! Keskitien löytäneet! Heidän rauhansa on minulle tuntematon! Kunnia valaistuneille! Tasaiseen rauhaan astuneille!

15

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymys?

      Keiden varoilla tuollaista mielenrauhaa voidaan ylläpitää kapitalistisessa ja siksi erittäin kalliissa pakkas-suomessa herran vuonna 2014?

    • Juuuuu

      Rauha on kaikkialla.

    • Kirkakin laulaa

      Käytännössä juuri muuta eroa arhatien ja muiden immeisten välillä ei ole kuin se, että arhateilla raskas huntu on poissa.

      Kun hissukseen kontrolloidusti neutraloimme tuon suruhunnun, niin tilamme on kaikilla vakaa. "Surun pyyhin silmistäni"

    • Jup

      Joo

    • vuorikiipeilijä

      Sanon sullekin mitä se on. Sinä olet se, jota sinä etsit.
      Asut itse savuverhosi takana, siis minä itse siellä.

      Lakkauta pelkopersoonasi, niin löydät itsesi. Löydät saman.

      Tämä sama sisältää sekä sinut että minut, kaikki.
      Se sisältää.
      Se on kaiken taustalla ja kaikessa.

      Voitte miettiä tätä: minä asun sinussa että kaikessa mitä näet, ja kaikki tulevat tämän oivaltamaan, sillä sitä ei väistää loputtomiin. Tässä tilassa olemme ainoastaan omia itsejämme sataprosenttisesti, mitään ei menetetä vaan kaikkea hyvää saadaan koko ajan.

      Koko maailma on meidän ja meissä. Senussakin, kun tulet sen oivaltamaan.
      That thou art - olet itse Se.

      • samppaaa

        Hienoa. Tykität tiettyä mielikuvaa itsellesi koettavaksi jatkuvalla syötöllä.

        Vähä ku hokis että pelastaudutaan jeesuksessa ja se ois se asia minkä kaikki tulee lopulta oivaltamaan.

        Vaihdappa tuo minä olen kaikessa ajatuksesi jeesus kuoli ristillä ajatukseen niin huomaat että olet new age uskonnon uhri.

        Siulle on vaan luvattu niin suuri toivo elämästä mielikuvin että mielesi menee narkkaamaan sitä jatkuvalla syötöllä. Vähä kun kristityt narkkaa jeesus mielikuvaa.

        Unohtuis äkkiä tommoset ajatukset kun joku lupais miljoona euroa tilille 2 kuukauden päästä. Sen jälkeen mielesi kiinnittyis siihen raha pottiin jatkuvalla syötöllä.

        Etsi sellasia ajatuksia kuten kodin hoito, liikunta, terveellinen ruokavalio, ura, ihmis suhteet niin pääset eroon tuosta orjuuttavasta ykseys ajattelusta. Etsi ajatuksia mitkä vievät polkuasi eteenpäin sen sijaan että jummaat paikoillasi yhdessä ajatuksessa.


      • vuorikiipeilijä
        samppaaa kirjoitti:

        Hienoa. Tykität tiettyä mielikuvaa itsellesi koettavaksi jatkuvalla syötöllä.

        Vähä ku hokis että pelastaudutaan jeesuksessa ja se ois se asia minkä kaikki tulee lopulta oivaltamaan.

        Vaihdappa tuo minä olen kaikessa ajatuksesi jeesus kuoli ristillä ajatukseen niin huomaat että olet new age uskonnon uhri.

        Siulle on vaan luvattu niin suuri toivo elämästä mielikuvin että mielesi menee narkkaamaan sitä jatkuvalla syötöllä. Vähä kun kristityt narkkaa jeesus mielikuvaa.

        Unohtuis äkkiä tommoset ajatukset kun joku lupais miljoona euroa tilille 2 kuukauden päästä. Sen jälkeen mielesi kiinnittyis siihen raha pottiin jatkuvalla syötöllä.

        Etsi sellasia ajatuksia kuten kodin hoito, liikunta, terveellinen ruokavalio, ura, ihmis suhteet niin pääset eroon tuosta orjuuttavasta ykseys ajattelusta. Etsi ajatuksia mitkä vievät polkuasi eteenpäin sen sijaan että jummaat paikoillasi yhdessä ajatuksessa.

        Toisaalta kun on rahaa niin on aikaa meditoida ja käydä vuorilla kiipeilemässä. Seuraavaksi dolomiiteille ens kesänä.

        Kerron ykseydestä koska siitä ei pääse eroon. Ainut asia mistä ei voi pääse eroon, kaikesta muusta kyllä pääsee, hengestäkin, harrastuksista ja ajatuksista.

        Ykseys on läsnä kuolemassa, elämässä, harrastuksissa, ajatuksissa, tunteissa, kaikessa. Se on kaiken taustalla ja sisältää kaiken. Juu, näyttää hoettavalta mantralta totta tosiaan sinun näkökulmastasi.


      • Vuorikiipeilijä
        samppaaa kirjoitti:

        Hienoa. Tykität tiettyä mielikuvaa itsellesi koettavaksi jatkuvalla syötöllä.

        Vähä ku hokis että pelastaudutaan jeesuksessa ja se ois se asia minkä kaikki tulee lopulta oivaltamaan.

        Vaihdappa tuo minä olen kaikessa ajatuksesi jeesus kuoli ristillä ajatukseen niin huomaat että olet new age uskonnon uhri.

        Siulle on vaan luvattu niin suuri toivo elämästä mielikuvin että mielesi menee narkkaamaan sitä jatkuvalla syötöllä. Vähä kun kristityt narkkaa jeesus mielikuvaa.

        Unohtuis äkkiä tommoset ajatukset kun joku lupais miljoona euroa tilille 2 kuukauden päästä. Sen jälkeen mielesi kiinnittyis siihen raha pottiin jatkuvalla syötöllä.

        Etsi sellasia ajatuksia kuten kodin hoito, liikunta, terveellinen ruokavalio, ura, ihmis suhteet niin pääset eroon tuosta orjuuttavasta ykseys ajattelusta. Etsi ajatuksia mitkä vievät polkuasi eteenpäin sen sijaan että jummaat paikoillasi yhdessä ajatuksessa.

        Keksinpä mistä kenkä puristaa. Ykseys-sanaa pidetään new age mantrana ja ulkoa opittuna pelastavana hokemana. Kiitos kommentistasi, muutoin en olis tätä tässä vaiheessa huomannutkaan. Kommentit on arvokkaita.

        Vaihdan ykseys-sanan hiljaisuus-sanaan. Olemme tämän jatkuvan hiljaisuuden kautta ykseydessä, emme muuten. Ehkä nyt ykseys ymmärretään paremmin, sillä se on vain hiljaisuutta.

        Kahden tietsikan näppäimistön kopinaäänen välissä on hiljaisuus, samoin kahden ajatuksen. Tämn hiljaisuuden kautta olemme yksi ja sama, ja kun samaistumme tähäh hiljaisuuteen, olemme se.

        Me emme ole persoonia, noita äänekkäitä puhuvia päitä, vaan hiljaisuus kaikkialla. Samalla tuo hiljaisuus on tarkkaavainen.
        Hiljaisuudessa eli itsessämme kyllä liikkuu tämäkin persoona tehden kaikenlaista.

        Tieni on olla mielen ulkopuolella, ei sen sisällä. Kaikki persoonaan liittyvä on mieltä. Kun olet mielen ulkopuolella, et voi ajatella tavanomaisesti. Vaan tarkkailet. Ja katsot.


      • samppaaa
        Vuorikiipeilijä kirjoitti:

        Keksinpä mistä kenkä puristaa. Ykseys-sanaa pidetään new age mantrana ja ulkoa opittuna pelastavana hokemana. Kiitos kommentistasi, muutoin en olis tätä tässä vaiheessa huomannutkaan. Kommentit on arvokkaita.

        Vaihdan ykseys-sanan hiljaisuus-sanaan. Olemme tämän jatkuvan hiljaisuuden kautta ykseydessä, emme muuten. Ehkä nyt ykseys ymmärretään paremmin, sillä se on vain hiljaisuutta.

        Kahden tietsikan näppäimistön kopinaäänen välissä on hiljaisuus, samoin kahden ajatuksen. Tämn hiljaisuuden kautta olemme yksi ja sama, ja kun samaistumme tähäh hiljaisuuteen, olemme se.

        Me emme ole persoonia, noita äänekkäitä puhuvia päitä, vaan hiljaisuus kaikkialla. Samalla tuo hiljaisuus on tarkkaavainen.
        Hiljaisuudessa eli itsessämme kyllä liikkuu tämäkin persoona tehden kaikenlaista.

        Tieni on olla mielen ulkopuolella, ei sen sisällä. Kaikki persoonaan liittyvä on mieltä. Kun olet mielen ulkopuolella, et voi ajatella tavanomaisesti. Vaan tarkkailet. Ja katsot.

        No jatka ihmeessä ajatuskuplassasi kiipeilemistä. Minä menen hakkaamaan halkoja kun teillä on mökin pihalla tämmönen mielen sisällä seikkailu menossa, eiköhän ne muutkin siitä sinun ympäriltä lähde pois kun ovat aikansa mielen ulkopuolella olemis mielikuvaa harrastaneet.

        Luuletko oikeesti että tuo sinun hieno oivalluksesi on jotain mikä älykkyyttä vaatii oivallettavaksi? Illusion of knowledge se on... Ei mitään muuta.


      • vuorikiipeilijä
        samppaaa kirjoitti:

        No jatka ihmeessä ajatuskuplassasi kiipeilemistä. Minä menen hakkaamaan halkoja kun teillä on mökin pihalla tämmönen mielen sisällä seikkailu menossa, eiköhän ne muutkin siitä sinun ympäriltä lähde pois kun ovat aikansa mielen ulkopuolella olemis mielikuvaa harrastaneet.

        Luuletko oikeesti että tuo sinun hieno oivalluksesi on jotain mikä älykkyyttä vaatii oivallettavaksi? Illusion of knowledge se on... Ei mitään muuta.

        Se on todella tehokas menetelmä. Tarvitsee vain tarkkailla kun tekee kaikenlaista. Tällaista on olla mielen pinnalla. Tarkkailet kun hakkaat halkoja, täsmälleen samaa. Huomaan, että sana "mielen ulkopuolella" aiheutti sinun päässäsi vastahankaisuutta. Luonnollista, sillä eihän mielen ulkopuolella voi olla kun tarkkaan katsotaan. Vaan ollaan mielen pinnalla.

        Kiipeilemisiin. Ja halkoilemisiin.


      • samppaaa
        vuorikiipeilijä kirjoitti:

        Se on todella tehokas menetelmä. Tarvitsee vain tarkkailla kun tekee kaikenlaista. Tällaista on olla mielen pinnalla. Tarkkailet kun hakkaat halkoja, täsmälleen samaa. Huomaan, että sana "mielen ulkopuolella" aiheutti sinun päässäsi vastahankaisuutta. Luonnollista, sillä eihän mielen ulkopuolella voi olla kun tarkkaan katsotaan. Vaan ollaan mielen pinnalla.

        Kiipeilemisiin. Ja halkoilemisiin.

        Joo se on kyllä tehokas menetelmä olla rauhassa. Totuus vaan on se että ollaan samanlaisia, ei samaa.

        Muista, samanlaisia. Ei samaa. Istu, kieri.


      • kiipijä
        samppaaa kirjoitti:

        Joo se on kyllä tehokas menetelmä olla rauhassa. Totuus vaan on se että ollaan samanlaisia, ei samaa.

        Muista, samanlaisia. Ei samaa. Istu, kieri.

        "Muista, samanlaisia. Ei samaa. "
        "

        Tutkin tätä.


        "Istu. Kieri"

        HAHA Puhut niin kun mun kiipeilyfrendit.

        Täydellistä zeniä! sait nauramaan. Yllätit.


      • samppaaa
        kiipijä kirjoitti:

        "Muista, samanlaisia. Ei samaa. "
        "

        Tutkin tätä.


        "Istu. Kieri"

        HAHA Puhut niin kun mun kiipeilyfrendit.

        Täydellistä zeniä! sait nauramaan. Yllätit.

        Vai että oikeen tutkit. Näinköhän.

        Joskus vetäsin kaveria läsärillä poskelle kun sen alko puhumaan että eletään digitaalisessa binääri matrixissa. Oppinu jättämään seki onneks jo tommoset ajatukset menneeseen.


      • kiipijä
        samppaaa kirjoitti:

        Vai että oikeen tutkit. Näinköhän.

        Joskus vetäsin kaveria läsärillä poskelle kun sen alko puhumaan että eletään digitaalisessa binääri matrixissa. Oppinu jättämään seki onneks jo tommoset ajatukset menneeseen.

        Tutkin.


      • Karvalakki-ässä
        samppaaa kirjoitti:

        Hienoa. Tykität tiettyä mielikuvaa itsellesi koettavaksi jatkuvalla syötöllä.

        Vähä ku hokis että pelastaudutaan jeesuksessa ja se ois se asia minkä kaikki tulee lopulta oivaltamaan.

        Vaihdappa tuo minä olen kaikessa ajatuksesi jeesus kuoli ristillä ajatukseen niin huomaat että olet new age uskonnon uhri.

        Siulle on vaan luvattu niin suuri toivo elämästä mielikuvin että mielesi menee narkkaamaan sitä jatkuvalla syötöllä. Vähä kun kristityt narkkaa jeesus mielikuvaa.

        Unohtuis äkkiä tommoset ajatukset kun joku lupais miljoona euroa tilille 2 kuukauden päästä. Sen jälkeen mielesi kiinnittyis siihen raha pottiin jatkuvalla syötöllä.

        Etsi sellasia ajatuksia kuten kodin hoito, liikunta, terveellinen ruokavalio, ura, ihmis suhteet niin pääset eroon tuosta orjuuttavasta ykseys ajattelusta. Etsi ajatuksia mitkä vievät polkuasi eteenpäin sen sijaan että jummaat paikoillasi yhdessä ajatuksessa.

        Puhut ihan asiaa, tuo on tärkeä pointti, ettei kiinnitetä huomiota johonkin "puhtauden mielikuvaan" ja kuvitella, että oma itse vastaa sitä, koska mielessään sellaisen kuvittelee. Monestihan uskovaiset: kristityt, hindut ja maallikko-buddhalaisetkin keskittyvät johonkin aika lailla abstraktiin pyhään ja hyvään valo-olentoon mielessään, mutta samalla ovat sokeita tosimaailman teoilleen, jotka saattavat olla vaikka kuinka mustia.

        Tämän "vuorikiipeilijän" puheissa ei selvästikään ole kysymys sellaisesta tyhjää täynnä olevasta mielikuvasta ja sen maalaamisesta mielessä, vaan mielikuvien tiputtamisesta, (eli niiden antamisesta olla). Ilmeisesti "halonhakkaajan" esimerkkikin pyrkii samaan. Eipä yritetä liikaa!

        Mitä voin sanoa? Voin vain koettaa elää...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1590
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1258
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe