S.E. Hinton

The Outsider

Onko kukaan muu lukenut S.E.Hintonin kirjoja? Me kolme ja jengi on maailman paras kirja. Olimme kuin veljet, Taistelukala, Tex ja Kesyttömät ovat tosi ihania. Kertokaa mielipiteenne maailman parhaasta kirjailijasta. www.sehinton.com

12

3019

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tex

      ...tavata muitakin Hintoniin "höynähtäneitä"... Olen lukenut sen kirjat Me kolme ja jengi, Tex, Olimme kuin veljet, Taistelukala ja Kesyttömät, Me kolmen ja jengin ja Taistelukalan myös englanniksi ja Texin ruotsiksi... Hinton ON maailman paras kirjailija. 4eva! Oletko nähnyt niistä tehdyt leffat?

      • The Outsider

        Olen nähnyt leffat jotka on tehty Me kolme ja jengistä ja Taistelukalasta. Francis Ford Coppola!!!!! S.E. Hintonin muista kirjoista ei olla tehty, vai? Paitsi tietenkin Texistä... olen yrittänyt tilata sitä Amazonilta mutta siellä on vain amerikkalainen versio, joka ei näy Suomessa. Tiedätkö löytyisikö niitä Texejä jostain normaalina versionakin??


      • -_Jazzu_-

        Hei! Minun piti kysyä, että mistä olet löytänut taistelukala kirjan? Kun itse en sitä millään löydä. Olisi mukavaa jos kertoisit niin minäkin pääsisin lukemaan sen. Pystyisitkö samalla sanomaan, että oliko kirja jonka luit niin suomen kielinen kun minun kielitaitoni ei ole mikään parasmadollinen.


      • rusty-james
        The Outsider kirjoitti:

        Olen nähnyt leffat jotka on tehty Me kolme ja jengistä ja Taistelukalasta. Francis Ford Coppola!!!!! S.E. Hintonin muista kirjoista ei olla tehty, vai? Paitsi tietenkin Texistä... olen yrittänyt tilata sitä Amazonilta mutta siellä on vain amerikkalainen versio, joka ei näy Suomessa. Tiedätkö löytyisikö niitä Texejä jostain normaalina versionakin??

        olimme kuin veljet -kirjasta on myös leffa (that was then, this is now) mutta itse en ole löytänyt siitä muuta kuin pari videon pätkää youtubesta. http://www.youtube.com/watch?v=bqvvkR0zMl8&feature=related
        yleensä olen katsonut sieltä osina jos en ole mistään kirjastosta tai muualta leffaa löytänyt.


    • ponyboy-91

      joo! olimme kuin veljet on ihan ykkönen!!!
      oon lukenu sen suomeks ja enkuks. enkuks se on ehkä parempi...

    • Sandy

      Kyllä on tullut luettua näitä aivan loistavia kirjoja! Ei voi muuta sanoa että Hinton osaa kirjoittaa ja erittäin hyvin. Kirjat ovat niin mukaansa tempaavia!Harvoin saa semmoista kirjaansa käsiinsä, joka on luettava uudestaan ja uudestaan ja aina tuntuu kuin uudelta ja kiehtovalta, löytää ja keksii uusia yksityiskohtia jne. Hintonin kirjat, jotka kaikki olen lukenut ovat suosikejani. Mutta kyllä paras on ehdottomasti me kolme ja jengi. Muita ei nyt osaa oikein laittaa järjestykseen missä ne tulevat, kaikkihan ovat yhtä hyviä =)
      Mutta lefofja en ole saanut käsiini niin mistään *snif* Mistä niitä mahtaa löytää, kun jotkut ovat kuulemma nähneet.

      • The_Outsider

        Niin "Outsidersia" on aika hankala löytää Suomesta, itse sain sen käpäliini Helsingin kirjastosta. Ja hyvä se olikin!!!! Taistelukalan tapauksessa ei muu auttanut kuin tilata se Amazonilta ilman suomenkielisiä tekstejä. onneksi osaan englantia!! Texiä en ole vielä saanut käsiini, mutta sitten kun saan en kyllä ikinä päästä irti.
        Olen lukenut kirjat kaikki suomeksi ja englanniksi, paitsi Texin. Aion löytää sen ja lukea myös.
        Did you know, by the way, että Susan kirjoitti Texin hevosen Negriton niin kuin ns. "based on" sen oma hevonen...
        se on aika hienoa, mun mielestä. Ja sen hevonen just näytteleekin Negritoa siinä leffassa.


    • The_Outsider

      S.E. Hintonilta on ilmestynyt uusi kirja.
      Aikuistenkirja Hawkes Harbor kertoo orvosta rikollisesta nimeltä Jamie Sommers.
      I've heard it's a good one so I'll just keep searching for it...

    • <3

      oon lukenu me kolme ja jengin ja olimme kuin veljet.
      elokuvat niistä on aika huonoi kun ne on niin tiivistetympii ja olimme kuin veljet elokuva on ihan erinlainen kun kirja !
      loppu olimme kuin veljekset leffassa on parempi, koska kirjassa se oli surullinen ja leffassa ei :>
      molemmat oli ihan parhaita. suosittelen !
      jäin nyt kiinni hintonin kirjoihin ja ajattelin lainata kirjastosta tex, kesyttömät ja vampyyrin palvelija, et mikä/mitkä niistä on hyviä ?

      • Tuomasp.

        Moi.
        Itse olen myös lukenut Hintonin kirjoista me kolme ja jengi ja eilen sain luettua loppuun olimme kuin veljet. Toistaen sitä mitä muut ovat jo todenneet, Hinton on aivan fantastinen kirjailija ja kirjat ovat hyvin koskettavia. Nyt on käymässä samoin, kuin tuon me kolme ja jengin kanssa, nimittäin ajattelen taas kaiket päivät ja illat kirjaa ja sen juonta. :) Kosketun aina suuresti tällaisista tarinoitsa, jotka käsittelevät todellisia ja vahvoja ystävyyssuhteita.
        Yritän nyt löytää hintonin kirjoja englanniksi, mikäli ne antaisivat ihan uudenlaisen lukukokemuksen!
        Tilasin aikoinani cdon.comista the outsiders leffan. Tuo taistelukala olisi vielä mukava nähsä elokuvana, kunhan saan sen ensin luettua kirjana.. :)


    • El Make

      Vai maailman paras kirja. Luin sen juuri taannoin ja eipä se kyllä minuun ainakaan iskenyt. Ehkä luin sen liian vanhana. Silloin kun varhaisteini-iässä näin sen elokuvana niin sillon se kirjakin olisi varmaan uponnut.

    • TEX

      kerokaa nopeasti tex kirjan juoni, nii osaan päättää että kannattaako minun lukea sitä. kiitos jo etukäteen !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1418
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      952
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      677
    5. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      32
      665
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      634
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      614
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      598
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe