Vauvan syömisestä

pikkuäiti

Minulla on 9kk täyttävä tyttö, joka on koko kolmekuukautisen kiinteidensyöntihistoriansa ollut välillä huolestattavankin pieniruokainen. Olen mielestäni yrittänyt vaikka mitä saadakseni hänet syömään, onnistumatta. Tänään ystäväni ehdotti, että meille tulisi joku kokemusta omaava ammatti-ihminen näyttämään "miten kaikki menee". Vedin herneen nenääni ja tunnen nyt itseni epävarmaksi. Voiko mielestänne vanhempi tehdä jotakin väärin ja siten olla syyllinen vauvan syömättömyyteen? Olen kokeillut itse tehtyjä ruokia, kaupan ruokia, sekoituksia, eri lämpöisiä, koostumukseltaan erilaisia, leikkiä, laulua, eri lusikoita.. koskaan en ole syöttänyt väkisin.

4

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuodenäiti

Syötä väkisillä tai pidä nälässä, eikai yhen pennun syöttäminen noin vaikeaa voi olla?

• Lopeta hei!

Hei sinä vuodenäiti. Kirjoituksesi ovat naurettavia. Suosittelisin hankkimaan harrastuksen jos koet tarvetta käydä kommentoimassa typeriä kommentteja useisiin aloituksiin.

• Rentoudu!

On täysin normaalia, että tuon ikäiselle ei vielä kiinteät maistu. Joillekin maistuu, joillekin ei. Lopeta kikkailu ja tee ruokailuhetkistä mukavia ja rentoja. Anna lapsen syödä itse. Jos lapsi kasvaa suht normaalisti, ei tarvitse stressata.

• h43tdef

Nooo, sen ruokailun onnistumisestahan kertoo ennemmin se lapsen kasvu ja kehitys, kuin lautasella oleva soosimäärä. Jostain luin tutkimusta siitä, että vanhemmat helposti arvioi lapsen energian puolesta tarvitseman ruokamäärän väärin ts. liian suuria annoksia.

Meidän esikoinen on aina ollut pieniruokainen, mutta kyllähän tuo tuntuu tarvitsemansa energian saaneensa. Tasaista käyrää kasvaa, toki miinuskäyrillä, mutta paino on omalla tasollaan.

Kysele asiasta neuvolassa, anna lapsen syödä sormiruokaa, älä stressaa ruokailutilanteita ja pakkosyötä, lopeta mahdolliset viihdykkeet (lelut, telkkariohjelmat...) syömishetkistä, syö itse yhtaikaa... Ja ennenakaikkea älä välitä typerien kommenteista, sinä kyllä osaat sen homman, ei se mikään tekniikkalaji ole :DDD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe