Mikä kääpiökoira mulle?

Apuaa?

Oon 15 vuotias tyttö jolla isä ja 9 vuotias pikkusisko. Asutaan aika pienessä kerrostaloasunnossa lähellä metsää, rantaa, koirapuistoa ja paljon koirakavereita löytyis. Mulla paljon kokemusta koirista ja niden kanssa aina ollu tekemisissä, ei kuitenkaa ollu omaa koiraa aiemmin. En haluisi kovin aktiivista koiraa, eli aika lyhyet lenkit, noin 1-2h päivässä. Isompiakin koirarotuja saa ehdottaa. :-)

4

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Chihuu

Osta Chihuaha paras ikinä :)

• 20+1

Monet pikkukoirat ovat paljon aktiivisempia kuin isot koirat. Pienet koirat vaativat nähdäkseni aika tasapuolisesti liikuntaa, en nyt itse äkkiseltään keksi pientä rotua, joka olisi huomattavasti aktiivisempi/passiivisempi kuin toiset pienet. Mutta siis ei pieniltä virta lopu, ei! Ongelmia tulee herkästi, jos energiaa ei pääse purkamaan ulkona.

1-2h päivässä? Montako kertaa? Esimerkiksi neljä 30 minuutin lenkkiä päivässä on aika passeli. Tai kolme lyhyempää ja yksi riehulenkki, jolloin saa päästellä kunnolla. Ainahan nuo pituudet ja ajat vaihtelevat, mutta mukautuvat kuitenkin koiran tarpeisiin ajan kanssa. Kuitenkin vähintään sen kolme kertaa on päästävä, mieluumin useammin.

Rotua on hankala ehdottaa, kun vaihtoehtoja on niin paljon, jos kriteerinä on vain liikunta. Mites olisi esimerkiksi tiibetinspanieli?

• 3tu38yu9+8q

griffonit

• Bostoninterrieri

Bostoninterrieri. Bostoninterrieri ei ole nimestään huolimatta terrieri, vaan se on sukua bulldogeille ja mastiffeille. Bostoni on seurallinen ja ystävällinen pieni koira. Se ei hauku juuri ollenkaan. Bostoninterrieri on miellyttämisenhaluinen ja helppo kouluttaa.

Bostoninterrierin kanssa voi harrastaa agilityä, tokoa, pelastusetsintää ja näyttelyitä. Bostoni viihtyy erinomaisesti myös ilman mitään harrastuksia, sillä sen alkuperäinenkin käyttötarkoitus oli seurakoirana toimiminen.

Bostoninterrieri ei vaadi välttämättä pitkiä lenkkejä, mutta jaksaa kuitenkin liikkua paljon. Kylmällä säällä ulkoillessa se tarvitsee takin päälle. Turkki on erittäin helppohoitoinen. Se harjataan ja pyyhitään kostealla liinalla tarvittaessa. Turkista ei irtoa karvaa.

Bostoninterrierin hienolaatuinen karva on lyhyttä ja kiiltävää. Väriltään se on joko brindle, seal (musta, jossa on punainen vivahde) tai musta. Yleisin väri on brindle. Kaikissa väreissä tulee olla valkoiset symmetriset merkit.

Bostoninterrieri on Suomessa melko harvinainen rotu, joten pentua voi joutua odottamaan jonkin aikaa. Yhdysvalloissa bostoninterrieri on suosittu rotu, onhan se Yhdysvaltojen kansalliskoira. Bostoninterrieri on melko terve ja pitkäikäinen rotu. Rodulla esiintyy allergioita, epilepsiaa ja polvilumpion sijoiltaanmenoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      105
      1888
    2. 239
      1678
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      61
      1076
    4. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1030
    5. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      62
      980
    6. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      65
      929
    7. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      63
      828
    8. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      37
      827
    9. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      6
      811
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      49
      805
    Aihe