Lumikuningattarena olin tanssimassa Seitsemän Hunnun tanssin jossain aikojen takana. Täysikuun loisteessa, tähtien alla.
Musiikkina rosoinen Leonard Cohen´in Everybody knows....
Parbleu, menee hukkaan hyvä aloitus, kun en vieläkään saanut ihanaa Cohen´in ääntä tännekin kuuluville. Kuka auttaisi hukkasta laittamalla sen youtubesta soimaan..
Leonard Cohen: Everybody knows.
Kuulin jonkun kutsuvan.....
25
219
Vastaukset
- uninen vielä
Huomenta
http://www.youtube.com/watch?v=GUfS8LyeUyM
ääni on kuin tummaa suklaata, hyvä tässä on heräillä. Kiitos! Romantiikasta ja runosta proosaan. Kehtaan vielä kertoakin, mutta kun hyvin kävikin, niin voitte lisätä uuden ohjeen tekin keittokirjaanne.
Laitoin mehuksi kiehumaan karpaloita ja puolukoita !? tarkoituksena kiisseli.
Hämärässä keittiössä otin purkin jääkaapista, punaista oli purkissa, muutaman lusikallisen lisäsin keitokseni sekaan, vähän kyllä oudolta näytti ´puolukka´.
Sitten siilatessani lientä, huomasin ettei laittamani ollutkaan puolukkaa, vaan venäläisestä kaupasta ostamaani hapankaalia ! No...ei se mitään, valmistin kiisselini loppuun, mahottoman hyvän makuista tulikin, hapankaali sopii erittäin hyvin karpalon kanssa nautittavaksi. Joten suosittelen!- Ramoona*
Tanssi menee niin ytimiin, ei ihme että se uniinkin tulee. Olenkin tässä katsastellut, näkyisikö vatsatanssikursseja seniorittarille, voisi verestää taitojaan. Jo yksikin huivi lanteille sidottuna vie aitoihin tunnelmiin. Tarja Halonenkin suositteli napatanssia selkävaivoihin, omaankin napaan siis kannattaa tuijottaa. Zumbaa olen pari vuotta tavalliseen kuntojumppaan kyllästyneenä harrastanut, vetäjä on ollut sallivainen , saa huiliakin välillä. Latinorytmit vetävät, vaikka väsyttäisikin välillä.
Ei varmaan hassumpi tuo makuyhdistelmäsi, eläköön luovuus vahinkojenkin kautta ! Haudutettuun punakaaliin tulee ihan reseptinkin mukaan etikkaa ja mustaviinimarjamehua. Mansikoiden ja balsamicon liitto kiehtoo makunystyröitä, suklaalla maustettua lammaspaistin kastikettakin olen saanut.
Lapset keksivät leipoa pullien sisään suklaakonvehteja, eipä hassumpia tullutkaan.
Voi kun alkoi tehdä mieli kirpeää karpalokiisseliä, kermavaahtopilvin...mutta minun pitäisi suunnistaa kaupan pakastealtaalle. Jokohan olisi myös blinien aika, kun pakkanen paukkuu, olisi sienisalaattitarpeitakin. oi miten miehekäs ääni, iho kananlihalle nousee.
Ruoanlaitossa kokeilut ja luovuus ovat parhaimmillaan. Noin sitä susmorsiankin vahingossa löysi hienon makuyhdistelmän. Tuo sattumus osoitti myös optimistisuuden, et harmissasi kipannut keitostasi vessapyttyyn vaan olit valmis maistamaan ja ilmeisesti syömäänkin "suden".
Minun tanssiaskeleeni jäävät olohuoneeseeni ja päällä voi sattua olemaan vaikka yöpaita. Nyt tarvitsisin kunnon tönäisyn kunnon kohotukseen kuntosaliini. Keksikääpä siihen taikasanat. Eikä tätäkään pyyntöä tarvitse miinuksella palkita.
Tänään saankin vieraan, hyvä voin nyt valmistaa meille aterian tuosta laatikollisesta hornetteja.
Se onkin sitten ensimmäinen kerta. Paras kai laittaa uuniin kypsymään. Pitäisköhän ne vaan ruskistaa ja grillata rapeiksi, tai ripotella päälle broilerimaustetta ja vähän kermaa.Ihan syötäviähän nuo hornetit olivat. Huuhtelin ensin ne marinaadit viemäriin,sillä vierastan niitä lihatiskien marinaadimössöjä. Ripottelin horneteille vaan suolaa ja broilerimaustetta ja paistoin laakeassa vuoassa 225 asteessa kypsiksi, siis kerman jätin pois. Tulos, ei huono.
Mitäs tänänä syötäisiin?- Lorena*
Suosittelen Avocado-pastaa ja sitten kun pistäydyt ruokakaupassa Kalatagine, ohjeet löydät googlesta.
Olen pitkin aikaa valmistellut uudenlaisia "helppoja" ruokia, tosin pienempinä annoksina kuin ohjeet edellyttävät. Ramoona paisteli taannoin "Mutakakkua".
Sara Chafakin emännöimällä Neljän tähden illallisella tarjosi Sara tosi herkkuja, ne hänen Suklaa fondantit olivat mutakakun suuntaisia ja niitä olen toisinaan tehnyt. Pienissä vuokasissa saa niistä kuppikakkuja, päälle vain vaniljajäätelöä ja jotain marjoja.
Olen miltei irtautunut perinteisistä ruuista onpa niitä tullut valmistettua matkan varrella ihan tarpeeksi.
Laitettaisiinko uusiksi makunautinnot, kannatan!
Tänään on liian ajattelemisen päivä, kotonaolo päivä, ja kun ei liiemmalti ole huusholli- tai muita ruumillistuttavia hommia, aivot toimii liikaa. Halonhakkuu olis unelmatyö tänään. Siis ajatus kulkee Hornetin voimalla, muttei osaa pysähtyä ja keskittyä.
Mitäkö syödään....no jo muikkuja paistoin, oli aika pienikokoisia, joten pyöräyttelin niitä vaan yhessä kasassa ruisjauhoissa. Osaan jo ostaa just sopivan määrän, että yks pannullinen tulee....noin 360 grammaa. Ja sit onhan vielä karpalo-hapankaalikiisselii jäljellä. Ilman kermavaahtoja minä. Joululahjaks sainki fiksulta lahjan antajalta omenan ohuita liuskaviipaleita kuivattuina, yllättävän hyviä ovat välillä ohikulkiessaan suuhunsa pistää.
Kas vain, vähän vaientu ajatusmyllerrys päässä, ehkäpä kohta pystyn keskittymään aiihen isoisä-stooriin, ei olis paljon jäljellä enää - vois kenties sanoo sitten valmiiks. Voihan myöhemmin lisäillä, mut hyvä ihan tältäänkin, sehän olikin tavoitteena. Nyt oon jo menossa Saksaan piiaksi kesähommiin sinne Baijeriin, vuosi on 1960.Eilen jo ihmettelin mitä ruokaa katleijanen tekee horneteista, mulla tuli ensin mieleen lentokoneet, sitten yhtäkkiä muistin, että kanan, oliko se nyt koivissa on osa jota sanotaan hornetiksi, ehkä sittenkin siiventynkä, sopii paremmin tuohon lentokoneeseen.
Olenhan minäkin niitä nähnyt ja ostanutkin sellaisessa mustassa laatikossa. Siitä olen myös samaa mieltä itsemaustetut ovat aina parempia kuin valmiinamaustetut.
susmorsiain tuossa muistelee menneitä, minäkin muistan ensimmäisen ulkomaanmatkani hyvin, se oli matka 1953, ensin laivalla Turusta Tukholmaan ja junalla Trelleporiin, sieltä laivalla Sassnitziin ja taas junaan ja matka jatkui Bukaresriin. se oli mieleen painuva matka takaisin samaa reittiä päinvastaisessa järjestyksessä.
No eihän minun pitänyt noin kauas menneisyyteen mennä. Vain eiliseen, ostin kirjolohifileen, ruodoton leikkasin palat nahasta ja virutin puhtaaksi. Pannussa paistoin, hipu voita pannuun, ripottelin híenoa suolaa pannulle, ja kalat kuumaan pannuun, päälle laitoin viherpippuria. Kun käänsin kalat, tilliä paljon ja paistoin
melkein kypsäksi, sitten lorautin kevyttä ruokakermaa pienen purkillisen, hiljaisella
lämmöllä kiehuttelin aikani. Aika hyvää tuli. ja nyt aion suödä eilistä, Eli se siitä menneesrä.
- ...
http://www.hs.fi/elama/ADHD-lapsen äiti Suu auki ja lääkettä sisään/a1389792480994
Niinpä, mietin vaan hiukkasen tässä omaa elämäsi loppupuolta. Katsos, et sinä pysty minua loukkaamaan, mutta loukkaat esimerkiks noita ihmisiä, joilla on tuo ADHD. Ja heitä on paljon, ei siitä kovin kauan ole, kun vasta syy tähän ylivilkkaus ym. -vaikeuksiin löydettiin. Kaikenlaistahan minullakin on, mutta enpä usko kuitenkaan, että tätä sairautta.
susmorsian kirjoitti:
Niinpä, mietin vaan hiukkasen tässä omaa elämäsi loppupuolta. Katsos, et sinä pysty minua loukkaamaan, mutta loukkaat esimerkiks noita ihmisiä, joilla on tuo ADHD. Ja heitä on paljon, ei siitä kovin kauan ole, kun vasta syy tähän ylivilkkaus ym. -vaikeuksiin löydettiin. Kaikenlaistahan minullakin on, mutta enpä usko kuitenkaan, että tätä sairautta.
Jotkut väittävät, ettei ADHD kuuluisi neurolologisiin häiriötiloihin kuten mm. aspergersyndrooma. Olen Hans Aspergerin kirjasta lukenut että se kuuluisi.
Itsellä tämä viimeistä piirtoa myöten, jopa ajoittain lähellä tyypillistä autismia.
ADHD esiintyy enemmän ylivilkkautena. Heillä voi olla vaikeuksia mm. opiskeluihin keskittymisenä ja koulun luokkarauhan ylläpitämisessä.
Enemmän masentuneet ja assit murehtivat itsensä lääke- tai laitoshoidon tarvitsijoiksi.
Aamulla ennen klo 8 tehtiin kuu. Mikäpä tässä on täyden kuun aikana "rellestäessä". Elämä on väliin aika juutasta, eikä vähiten omien pässinpäisten ratkaisujeni takia.
Elämä on kurja loukko avaruuden laitamilla, sanoi se iskelmäntekijäkin.- 19+17
capt.cöpenick kirjoitti:
Jotkut väittävät, ettei ADHD kuuluisi neurolologisiin häiriötiloihin kuten mm. aspergersyndrooma. Olen Hans Aspergerin kirjasta lukenut että se kuuluisi.
Itsellä tämä viimeistä piirtoa myöten, jopa ajoittain lähellä tyypillistä autismia.
ADHD esiintyy enemmän ylivilkkautena. Heillä voi olla vaikeuksia mm. opiskeluihin keskittymisenä ja koulun luokkarauhan ylläpitämisessä.
Enemmän masentuneet ja assit murehtivat itsensä lääke- tai laitoshoidon tarvitsijoiksi.
Aamulla ennen klo 8 tehtiin kuu. Mikäpä tässä on täyden kuun aikana "rellestäessä". Elämä on väliin aika juutasta, eikä vähiten omien pässinpäisten ratkaisujeni takia.
Elämä on kurja loukko avaruuden laitamilla, sanoi se iskelmäntekijäkin.Mutta eihän sinulla CC ole esiintynyt noita suuttumisia niin suhteettomasti tai raivokohtauksia kuten tuolla yhdellä?
- capt. cöpenick
19+17 kirjoitti:
Mutta eihän sinulla CC ole esiintynyt noita suuttumisia niin suhteettomasti tai raivokohtauksia kuten tuolla yhdellä?
Olen elämäntilanteeseeni varsin tyytymätön, mutta suuntaan sisäistä raivoani yksin kiroilemiseen kotioloissa. Totean tämän päivittäin; netti ei ole mun juttuni.
Teen mieluummin ristikkotehtäviä näin pakkasella, kun palelen helposti.
Minun piti tehdä Sus-aiheinen juttu onnettomalla hjuumorintaidollani, mutta muhikoon se vielä. Mukavaa pakkasviikkoa kaikille lukijoille. capt. cöpenick kirjoitti:
Olen elämäntilanteeseeni varsin tyytymätön, mutta suuntaan sisäistä raivoani yksin kiroilemiseen kotioloissa. Totean tämän päivittäin; netti ei ole mun juttuni.
Teen mieluummin ristikkotehtäviä näin pakkasella, kun palelen helposti.
Minun piti tehdä Sus-aiheinen juttu onnettomalla hjuumorintaidollani, mutta muhikoon se vielä. Mukavaa pakkasviikkoa kaikille lukijoille.Muutama sana minultakin. Tyytyväisyyteni on suuri kun palstalla keskustellaankin.
Olen elämäntilanteeseeni tyytymättömän tyytyväinen. Olosuhteet ja riittävä toimeentulo antavat jo tarvittavan selkänojan.
Lienen maininnut, että tarvittavaa järjenjuoksua olen toivonut arkielämässä selviytymistä varten. Kaikki on suhteellista, mutta kun hyvä muistini rupesi reistaamaan, sain kuin minihepulin.
Siitä siis terveyskeskukseen ja lääkäri innostui kuin olisi aarteen löytänyt. Vanha, vammainen, monisairas mies, parempaa ei voi olla.
Verikokeessa todettiin sen suuri kalkkipitoisuus, joka jo oli aiheuttanut osteoporoosin ja olin kuin romahtamassa kalkkikasaksi.
Kilpirauhasessa todettiin kasvain, joka poistettiin ja kalkkiarvojen väitettiin laskeneen. !2-vuotiaana koetun lapsihalvauksen seurauksena on koko ylävartaloni pahasti deformoitunut (ei toivottu muodonmuutos) eikä tuo pitänyt leikkauksesta.
Nyt ylävartalon luusto ikään kuin formoituu (rakentuu uudestaan) ja ympärillä olevien lihasten kipu on kova, kuin pysyvässä krampissa.
Sanoin kyllä aikanaan lääkäreille selvästi, että ette te minusta ole kiinnostuneita vaan tunnette suurta lääketieteellistä kiinnostusta tapauksestani Hiljaisuus taisi olla myöntymisen merkki, mutta lääkärien luettelemat uhkakuvat houkuttelivat leikkaukseen.
Me ollaan kaikki saatu ne eväät plakkariimme, joilla on pärjättävä! Ihan segert varmaa( sen olen oppinut cc:ltä, se verran ruotsinsukuinen on:) että ei elämä ikuna ole hemppoa, niin kun sanoi kaksospoika, Pelastakaa Lapset ry:n kautta kesälapsistani!
Eikä sen edes soisi olevankaan kovin helppoa, milläs me sitten kasvettaisi?
Kyllä suomensukuiset kansat on olleet selviytyjiä, ja lahjakkuuksiakin löytyy !
Ollaanhan jo päästy iässä näinkin pitkälle, sekin jo kertoo jotakin.
Ei täällä siltojen alla majailevia ole,...joten terveiset capitain:ille,...tänään juuri muistelin simpukka keittoasi, josta kerran kerroit:)
Valo tulvii nyt yötäpäivää, joten usko sen vaikuttavan meihin kaikkiin elvyttävästi!
heippa, ja kissanrentoja öitä!19 17:lle
Ai tuolla yhdellä, aika rumasti sekin sanottu. Miksi, mistä syystä minusta on sinulle päähänpinttymä tullut., olenko aina mielessäsi. Pelkäätkö, että sanoessasi, kirjoittaessasi susmorsian....puraisen sinulta sormet.
Kaikenlaisena olen nimittelyissäsi palstalla ollut, en ole muistiin kirjoittanut. Mutta esimerkiksi Kellokosken Prinsessa oli tuossa jokin aika sitten, yllättäen sekin jossain viestissä tuli vastaani. Puhut kierrellen ja kaarrellen, salavihkaisesti vihjaillen, varmasti on mennyt montakin ´nimittelyä´ ohi, kun osaan joskus väistää enkä koskaan suurennuslasilla tiiraile.
Niin, tiedän toki, että Kellokoski on ollut ja on ilmeisesti vieläkin mielisairaala aika lähellä Helsinkiä, hullujenhuone, hourula, ja kun en ollut kuullut tästä prinsessasta aiemmin, luin kertomuksen ko. persoonasta. Erittäin myönteisen kuvan sain, hänhän on ollut aikamoinen kulttuurihenkilökin, ilahduttanut ihmisiä monenlaisilla taidoillaan, kiitos tästä vertauksesta.
Lukekaapa tekin! Vastausta ei kai kysymykseen ´ kuka on hullu ja kuka on viisas´ koskaan ole saatu. Vai onko.Aikaisin myllyyn ja myöhään kirkkoon, pääsee nopeammin pois.
Vanhaan aikaan myllyn pihalla sai jonottaa jyvien pääsyä jauhatukseen, kirkossa meni pitkään kun pappi saarnasi koko viikon synnit kaikille anteeksipyydettäviksi.
Tiedä moniko niitä anteeksi pyyteli, kirkkoon meno nyt oli jotenkin tapakin, pitihän muille näyttää se hurskaus, vaikka kotona olisi riehunut kadotuksen perkeleet.
Moninaista on tanssi saanut allensa, aloitus jatkoksensa.
Itselleni tanssi on se henkireikä jonka kautta pitää usein mitata kelpoisuutensa miesten maailmassa ja ilman sitäkin, tanssi on parasta kuntoliikuntaa sivuvaikutuksiensa vuoksi. Sosiaalista kanssakäymistä jossa saa olla vietävänä ja viedä, olla liki toista sukupuolta ilman, että se katsottaisiin lähentelyksi ja sopimattomaksi. Jopa luvan kanssa saa puristaa, kun ei väärästä paikasta likistä.
Tyynytanssia kotona, muuta sitten vauhdikkaimmista mielitansseista alkaen, jenkkaa, polkkaa, humppaa niin, että paidan selkä kastuu.
Tanssireissu on pilalla, ellei ole paidan selkä märkä kun kotiin palaa.
Näin pakkasella pitää olla lämmintä ylle kun istuu autoon tai kävelee hikisenä.
Tuosta ruokapuolestakin. Herkkujahan ne leivonnaiset, muta- ja kuppikakut, niistä olen, ei makean ystävänä hiljalleen luopunut. Puolimakea juustokakku sen sijaan maistuu, sekin perin harvoin osuu vaikka kahvilassa minun tassilleni.
Siirryinkin tässä täyttämään osan päivän energiatarpeestani juomapuolella.
Laitan tehosekoittajaan kaikkea vihreää mitä kaapissa on, salaatti, varsiselleri, kurkku yms. pala tuoretta ananasta tai mangoa, miksi ei molempiakin, raakaa punajuurta ja porkkanaa, sitruunan mehua, pinaattia, ja muita tuoreita mausteyrttejä tilanteen mukaan, basilikaa aina, ja tietenkin vettä. Siitä mylly pyörimään, lasillinen heti ja toisen lasillisen voi jättää huomis aamuun tai juoda illallisena.
Kaiken tuon voi tehdä vihermehuksi puristamalla mehulingossa tai puristimessa, mutta mehuna nautien jäävät kuidut saamatta.
Kannattaa kokeilla, omien makuyhdistelmien kokeilu on kyllä tuloksen ja terveellisyyden arvoista. Siitä vaan aamiaiselle, lasillinen vihersmoothieta.- *Kukkahame*
Kokeillaanpas uudestaan!
Kirjoitin jo jutun tähän ja 'lähetinkin', tuliko painettua väärää näppäintä mutta poissa on ehkä sittenkin voimissaan jossain biittitaivaan pilven reunalla.
Kellokoski on edelleenkin olemassa, suuri laitosalue omassa rauhallisessa ympäristössä.
Siellä laiduntaa Miina Äkkijyrkän peltilehmät toisella rinteellä, ja liikenneympyrät on taidetta tulvillaan.
Elokuvan Kellokosken Prinsessasta kävin katsomassa elokuvateatterissa, ja tykkäsin, Prinsessa oli ystävällinen kaikille oma aloitteinen ja toi koko laitokselle hyvää mieltä, katsoin uudestaa tvstä.
Meillä kun on täällä oma Teatteri Kino Juha, taitaa olla talviaikaan suljettu.Olen aiemminkin epäillyt, että asumme samassa kylässä, tai ainakin samassa pitäjässä, meiltä matkaa Kino Juhaan muutama satametriä.
Monenlaisiin seikkailuhin olet täällä sivustoilla joutunut, kuitenkin kunnialla selvinnyt.
Olen paljon lukenut kirjoituksiasi, ei ne minusta hullumpia ole olleet, jatka vain värikkäitä juttujasi. Terveisin Late.
- Tuttua tienoota
Siinä ison tien varrella suuret sairaalarakennukset seisovat puistikon keskellä.
http://www.studio55.fi/terveys/article/prinsessa-toi-aurinkoa-kellokosken-sairaalan-harmaaseen-arkeen/126434
Kun tässä harmaassa arjessa monet vastoinkäymiset ahdistavat, tuntuu pelkkiä ylämäkiä olevan koko taivallus, joskus on tullut ajateltua kuinka sellainen ihminen selviytyy elämänsä halki, joka ei aina tiedä elääkö totta vai unelmaa.
Luulenpa, että itsekin olisin onnellisempi kun aina ei tätä todellisuutta edes tunnistaisi todeksi ja ajatuksissaan voisi siirtyä kuin Prinsessa kesäpalatsista talvipalatsiin.
Pitääpä sanoa, ettei Prinsessa ollut tyhmä.
Kuinka moni tietää ja tuntee palatsien eron?
Onnellinen ei ole hän joka suree huomisia, vaan hän, joka näkee huomisten huolien yli.- suhteellisuus
Joskus olen ihmetellyt kun joku mainitsee, kato miten ryppyinen kaula tuolla julkkiksella on! Enkä minä ole huomannut kuin kokonaisvaikutuksen ja silmien lämpimän loisteen. Lähes harmittaa, kun niin pinnallisiin, tai oikeastaan luonnollisiin asioihin jäädään tuijottamaan.
Samaa pätee pieniin harmeihin, juuttukoonsitten se, joka ei muuhun kykene. suhteellisuus kirjoitti:
Joskus olen ihmetellyt kun joku mainitsee, kato miten ryppyinen kaula tuolla julkkiksella on! Enkä minä ole huomannut kuin kokonaisvaikutuksen ja silmien lämpimän loisteen. Lähes harmittaa, kun niin pinnallisiin, tai oikeastaan luonnollisiin asioihin jäädään tuijottamaan.
Samaa pätee pieniin harmeihin, juuttukoonsitten se, joka ei muuhun kykene.Niin missä yhteydessä joku on mahtanut mainita julkkiksen ryppyisestä kaulasta.
Tämä nyt ei oikein istu aloitukseen, mutta tuli mieleen kommentoida suhteellisuus nimimerkin viestiä.
Ehkä se on tullut keskusteltaessa kasvonkohotuksia tehneen iäkkään ihmisen kasvoista, jotka ovat nuorekkaat, rypyttömät ja silmät ovat silmät sirkeät luomileikkausten jäljiltä.
Kaulan ryppyisyys on vaikea kohde korjata ja keskustelijat ovat tuohon kiinnittäneet huomionsa. Siitä todellinen ikä tulee esille kuten myös käsistä sen näkee usein.
Ei silloin tarvitse kuulijan nähdä keskustelussa mitään harmittavaista.
Voi olla että palstallammekin olen ollut ihmettelemässä noita plastiikkakirurgian ihmetekoja.- suhteellisuus
katleijanen1 kirjoitti:
Niin missä yhteydessä joku on mahtanut mainita julkkiksen ryppyisestä kaulasta.
Tämä nyt ei oikein istu aloitukseen, mutta tuli mieleen kommentoida suhteellisuus nimimerkin viestiä.
Ehkä se on tullut keskusteltaessa kasvonkohotuksia tehneen iäkkään ihmisen kasvoista, jotka ovat nuorekkaat, rypyttömät ja silmät ovat silmät sirkeät luomileikkausten jäljiltä.
Kaulan ryppyisyys on vaikea kohde korjata ja keskustelijat ovat tuohon kiinnittäneet huomionsa. Siitä todellinen ikä tulee esille kuten myös käsistä sen näkee usein.
Ei silloin tarvitse kuulijan nähdä keskustelussa mitään harmittavaista.
Voi olla että palstallammekin olen ollut ihmettelemässä noita plastiikkakirurgian ihmetekoja.Eihän kaikki mitä kuulee tarvitse olla pieneltä palstalta kuultua, elämä ja ihmissuhteethan on valtaosin palstan ulkopuolella.
suhteellisuus kirjoitti:
Eihän kaikki mitä kuulee tarvitse olla pieneltä palstalta kuultua, elämä ja ihmissuhteethan on valtaosin palstan ulkopuolella.
Näinhän se on tietenkin kuten sanot, sinun kokemuksesi onkin eri kuin minun. Tuli vaan mieleen keskustelut Aira Samulin persoonasta joskus, mutta en nyt juutu siihen.
Nyt ulkopuolelle taitoluistelua katsomaan ja illalla tulee Putous.
Lorenan*
Kalataginea guueloidessani tarjolle tuli Kanatagine. Löytyihän se kalaversiokin lopulta.
Marokkolaisiin ruokiin olen paikan päällä tutustunut ja tulipa taginepatakin ostettua kotiintuomisiksi. Olen oppinut myös käyttämään kuskusta, joka kuuluu marokkolaisen keittiön perusaineisiin makeutta lisäävien taateleiden ja aprikoosien lisäksi.
Pitääkin seuraavalla kerralla kun nuorisoa tulee mammalle syömään tehdä tuota kanataginea. Pidän sikäläisistä hyvin kypsytetyistä ruoista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k512274Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖251098Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82992Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11914Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt54893- 68883
Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me126863Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10783vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22773Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49759