Autoni on Renault Megane II -03
Tilanne on se, että kohta on katsastus edessä ja autossa ei toimi vilkku oikealla puolella. Ensin alkoi niin, että jarruttaessa alkoi tikittämään tuplanopeutta ja vilkuttaa ylintä jarruvaloa eikä itse vilkkua, nyt ei toimi enää ollenkaan.
Sen verran oon lukenut keskustelupalstoja, että kyseessä olisi maadoitusvika tai polttimovika, mutta polttimon vaihtamiseen en saanut vinkkejä.
Kumpaa autosta nyt kannattaisi mennä räpläämään, jarruvaloa (ja mitä niistä) vai vilkun polttimoa? Ja voisiko joku kertoa miten vilkunpolttimo vaihdetaan..
ps. olen nainen selittäkää yksinkertaisesti :)
renault megane, vilkku ei toimi
6
2892
Vastaukset
- huoltomies
Katsopa onko takalampussa vettä sisällä, jos siellä lilluu vettä se sotkee sähköjä.
Nopea vilkkuminen antaisi indikaatiota, että jokin vilkkujen polttimo on palanut.
Ohjeet kuinka polttimot vaihdetaan löydät auton käsikirjasta tee-se-itse huolto osiosta. Jos et osaa itse vaihtaa polttimoa,niin vaihda koko auto,sahkovikoja on tulossa lisaa.Tai sitten viet autosi pajalle jossa osataanmuutakin kuin polttimom vaihto.
- hennamo
Autoa en vaihda. Itse en osaa polttimoa vaihtaa, mutta miehet on sitä varten. Yritän vaan löytää vastauksen, että tiedän mitä laitan miehet tekemään. Ja juuri sitä mietin, että onko turha mennä huoltamoon ja maksaa satoja euroja jos vika on sellainen minkä osaa korjata ilman huoltamoakin.
Huoltokirjasta en saanut mitään irti :D- Aika hankalia
ovat vaihtaa osa polttimoista renuun, helppojakin tosin on, Huoltamoissa kallista ja aikaa menee, väärä "auto" merkki, mutta ei ongelmaa, jos rahaa vain on ja naisillahan sitä nykyään löytyy.
- tuolla on ohjetta
http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=11684.0
- 5s vs 35min /200e
https://www.youtube.com/watch?v=nXCZ2v-nIF4&feature=youtube_gdata_player
Tuolta ensialkuun videota lamppujen vaihdon helppoudesta ....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Sanna: Suomi maailman onnellisin maa
Sanna muutti Suomen maailman onnellisimmaksi maaksi. Hänen pyyteetön työnsä maailmalla tuottaa edelleen tulosta.1924107Taisi kolahtaa....
Joku kysyi, että miksi S24 sallii kirjoittelun tänne venäläisiltä alustoilta, juttu poistui. Täällähän tosiaan välillä392647Moni islamilainen maa on jo kieltänyt burkat ja nigabit
mm. Marokko, Tunisia ja Turkki. Miksi he ovat sen tehneet? No perusteet ovat selkeät ja yhteneväiset: turvallisuus, yhte1032136Vain puolet SDP:n kannattajista luottaa puoluejohtoon häirintäkohussa
Ja SDP on ilmoittanut, että ainoa rangaistus häirintään syyllistyneille kansanedustajille on puhuttelu - aina sama. Eli861922Suomi edelleen maailman onnellisin maa
Olemme hyvällä tiellä. Laitetaan nyt talous kuntoon.2071807Kyllä mies pakit kestää
Herranen aina nyt poijat! 😃 Jos pelkäätte pakkeja noin paljon niin hamekangasta hakemaan. Oon ite saanut useammatkin n301128- 721065
- 72811
Milloin olit onnellinen? Miksi?
Mikä saa sinut onnelliseksi? Suomi on 9. kertaa maailman onnellisin maa. Kuulutko sinä onnellisten suomalaisten joukkoon148786Anniina Valtonen odottaa - Sai 2-vuotiaalta lapseltaan napakan heiton!
Suosikkimeteorologi Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Hän on kertonut odottavansa toista lasta. Valtonen28781