Olen nähnyt timanttisateen.

Elin voimainen

Joka päivä aamu uus!
Pakkanen on eilisestä hellittänyt vaan eipä paljon.
Aamupala maistui, päiväkin pidentynyt jo aamusta melkein tunnin, sitä juhlii luontokin täällä on hiljainen timanttisade.
Ajattelin tällaisen hiljaisen aloituksen olen kyllästynyt noihin iänikuisiin kinasteluihin.

Kirjoittakaa tänne ihan mitä vaan sopuisaa.

32

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lorena*

Aamulla jo klo 5.30 kun kuu kylmä kuningatar valoi loistettaan makuuhuoneen ikkunasta. Oli tosi upeaa katsella sitä, lisäksi kuun ympärillä oli monivärinen pyöreä kirjo. Harvoin voi nähdä näin upeaa kuutamoa. Joku palstalainen varmaankin tietä miksi kuu oli hyvin kirkas ja mistä johtuu se moniväri kehä kuun ympärillä.

Todellakin päivät ovat pidentyneet. Eilen katsoin Forecan sivuilta tällä alueella olevaa päivän pituutta ja se oli 6 tuntia 28 minuuttia. Näin sitä mennään kohti kevättä ja kaamos kausi on taakse jäänyttä elämää. Luonnossa ilmeneviä tapahtumia on mielenkiintoista seurata, se on yksi eläkepäivien kiinnostuksen kohde. Paitsi Forecan sivut ovat jokapäiväisessä käytössä myös Ursan sivut näyttävät mitkä tähdet tai tähdistöt ovat taivaalla näkyvissä.

Kunpa joku kertoisi mikä tai mitkä tekijät moni väri kehän kuun ympärille muodostavat. Pakkasta Kaakon kulmilla on 12 asteen verran.

• *Kukkahame*

Muistelisin että isäni teki jotain merkintöjä taivaankappaleista 'allakan' kulmaan, sillä kuunkehällä oli joku enne, en kyllä tiedä mitä.
      Olivatko ne ennusteet paikkansa pitäviä no voihan joku ennakointi joskus toteutua, muistelisin että lumisateesta oikeasta pyrystä ennustettiin joskus, vaan eipä ne minulle merkinneet mitään kuin ei yleensäkään lapsille.

Kävin vilkaisemassa itäistä taivasta ja siellä erottuu oikea värien kirjo, punaisesta vihreään.
      Tuli mieleeni eräällä laivareissulla jonkun 'tiedemiehen' sanonta että itäinen taivas on rikin värinen johtuu siitä että voimaloissa käytetään naapurin puolella antrasiittia.
      Oliko vain tokaisu vai tosi?
      Tähtiä ei näkynyt kai aamun valoisuus jo on ne karkoittanut meidän näköpiiristä.

Tuli mieleeni että jospa ilman kosteus kehittää valoa vasten niitä värejä.
      Eilen kun liikuin tuossa laskettelumäen lähellä, siellä oli lumetus käynnissä ja aurinko takana oli näitä kauniita 'valioilmiöitä' nähtävissä.

• *Kukkahame*

• syntyykö siiten
        *Kukkahame* kirjoitti:

Mielenkiintoista varmaan.
        Keskustelua vaan ei synny linkeillä.
        Kertoisit joskus miltä sinusta tuntuu, tai mitä mieltä olet siinä olisi jatkumoa keskusteluun.
        Palaillaan.

aina neuvomalla miten pitää kirjoittaa . Kyllä täällä joittenkin linkit hyväksytään ja jostain tiedot on aina peräisin.

• Lorena*
        syntyykö siiten kirjoitti:

aina neuvomalla miten pitää kirjoittaa . Kyllä täällä joittenkin linkit hyväksytään ja jostain tiedot on aina peräisin.

Joskus 90-luvun alkupuolella ohjasin tutorina tietokone kursseja seniori ikäisille. Siellä eräs mies kertoi revontulista - Aurora Borealis joita sitten haravoimme koneelta nähtäviksi, Oli siinä tutorille, uutta ja ihmeellistä tiedostettavaa. Herra kertoi myös Orionin tähtisumusta ja sumun keskellä olevasta mustasta aukosta tarinan miksi se on ja mitä aukko sisältää. Miehellä on uskonnollinen vakaumus. Niin että sinne sitä mahdollisesti sukelletaan kun elämän kello pysähtyy - jos kertomukseen on uskomista.

Käytän vanhaa sanontaa, Opissa ollaan kun variksen pojat tuulessa. On pidettävä silmät auki, ennakkoluulottomasti ottaa uusi tieto vastaan, koneen välityksellä voi etsiä ns. syvätietoa asioista lisää. Mikä parhainta, jonkun henkilön kertomana asia saa aivan uuden ulottuvuuden - on elettyä elävää elämää.

• Elin voimainen

Ja taas ?

• Kysyn vaan

Elin voimainen @

Mikä elin sinulla on "voimainen"?

• Minä en voi ihastelematta olla tämän aamupäivän kauneutta ja kirkkautta. Valon ja pimeyden mittelyssä valo rynnii voittoon.
      Minulla on lapulla joulukuun 21 päivän auringon nousu ja laskuajat ja vertaan niitä tähän päivään, kun napsautan kirjanmerkeistäni 'auringon nousu ja laskuajat' esille.
      Tänä aamuna aurinko nousi 16 min aiemmin ja laskee illalla 40 min myöhemmin. Illassa siis isompi piteneminen.
      Kyllä tämmöinen jo virkistää käpyrauhaseni toimintaa ja antaa pirteyttä ja istuma-aikojen vähenemistä.
      Siksi pitää jättää valtaosa noista aloituksista avaamatta ja olla valikoiva. Muutenhan tässä kuluu aivan liikaa aikaa.

• miranda ....

katleijanen 1 ja toisetkin

Miksi sinulla on lapulla nuo asiat? Eikö enää ole myynnissä sitä vanhanajan almanakkaa, jossa nuo asiat on?

Muistan lapsuudestani, että siihen merkittiin myös säätä ja tärkeitä tapahtumia, kuten lehmä poiki, ruis kylvettiin, peruna nostettiin j.n.e.

Aamu radiosta (vai oliko yöllä) kuulin, että on sellainen Helo-ilmiö nyt, mutta muistelen, että se tietäisi myös lumisadetta? Onhan myös sanonta; iltarusko, ihana päivä, aamurusko päivän p*ska.

Täällä on nyt -12 ja aurinko paistaa. Vein aamulla auton korjaamolle, jossa odottelin tunnin, kun pakoputki vaihdettiin. Oli muuten mielestäni halpa, siis 55,-€ ja edellinen korjaus vesiletku oli 15,-€!!

Niin, kun lähdin korjaamolta, avasin ikkunan, koska poltan savukkeita. Tullessani kotiin, ei meinannut ovi aueta ja ikkuna oli jäätynyt auki-asentoon. Oli siinä hieman askaretta, että pääsin ulos autosta ja sain sittenkin sen ikkunan kiinni.

Olisihan tuokin hyvä harrastus alkaa seurailemaan säätä ja kirjoja/tietoa nykyisin netistä varmasti löytyisi, kuinka vanhat ennustivat?

Vanhemmillani oli monta vuotta sellainen sääasema, josta täytyi kolmesti päivässä ilmoittaa lämpötila, (tarkka mittari), tuulen suunta (oli oikein pitkä tanko, jossa oli mittari) ja pilvisyys/pilvettömyys, mutta se oli sentään silmämääräisesti.
        Asuimme siis Saimaan syväväylän varrella ja laivoille se oli tärkeä tieto.

..että silleensä tänään. Pian otan kirjan käteeni ja en nokkaani ulos pistä, paitsi ehkä tupakka tuosta oven raosta.

• miranda ....
        miranda .... kirjoitti:

Miksi sinulla on lapulla nuo asiat? Eikö enää ole myynnissä sitä vanhanajan almanakkaa, jossa nuo asiat on?

Muistan lapsuudestani, että siihen merkittiin myös säätä ja tärkeitä tapahtumia, kuten lehmä poiki, ruis kylvettiin, peruna nostettiin j.n.e.

Aamu radiosta (vai oliko yöllä) kuulin, että on sellainen Helo-ilmiö nyt, mutta muistelen, että se tietäisi myös lumisadetta? Onhan myös sanonta; iltarusko, ihana päivä, aamurusko päivän p*ska.

Täällä on nyt -12 ja aurinko paistaa. Vein aamulla auton korjaamolle, jossa odottelin tunnin, kun pakoputki vaihdettiin. Oli muuten mielestäni halpa, siis 55,-€ ja edellinen korjaus vesiletku oli 15,-€!!

Niin, kun lähdin korjaamolta, avasin ikkunan, koska poltan savukkeita. Tullessani kotiin, ei meinannut ovi aueta ja ikkuna oli jäätynyt auki-asentoon. Oli siinä hieman askaretta, että pääsin ulos autosta ja sain sittenkin sen ikkunan kiinni.

Olisihan tuokin hyvä harrastus alkaa seurailemaan säätä ja kirjoja/tietoa nykyisin netistä varmasti löytyisi, kuinka vanhat ennustivat?

Vanhemmillani oli monta vuotta sellainen sääasema, josta täytyi kolmesti päivässä ilmoittaa lämpötila, (tarkka mittari), tuulen suunta (oli oikein pitkä tanko, jossa oli mittari) ja pilvisyys/pilvettömyys, mutta se oli sentään silmämääräisesti.

..että silleensä tänään. Pian otan kirjan käteeni ja en nokkaani ulos pistä, paitsi ehkä tupakka tuosta oven raosta.

saaperin Helo, kun se taitaa olla Halo? Olkoon nyt mitä on. Ei tässä ehdi googlailemaan.

• katleijanen!
        miranda .... kirjoitti:

Parin klikkauksen takaa kellonajat selviää ilman allakan plaraamista. Johan tuon näkee ilman laskemistakin että pidentynyt on valoisa aika. Seurannat saa jo jäädä, kunhan nyt tuostakin jonkun aiheen sain viestiini paremman puutteessa.
        Mulla on muuten yksi isonkokoinen Suomen kansan Kalenteri vuodelta 2011.
        Siinä sitä asiaa ja tietoa on monenlaista. En raskinut sitä pois heittää sen monipuolisen sisällön takia.
        Kannattaisiko tuo savukkeiden poltto lopettaa, sinähän terveitä elämäntapoja arvostat, vai väärinkö muistan.

• perustelu
        katleijanen! kirjoitti:

Parin klikkauksen takaa kellonajat selviää ilman allakan plaraamista. Johan tuon näkee ilman laskemistakin että pidentynyt on valoisa aika. Seurannat saa jo jäädä, kunhan nyt tuostakin jonkun aiheen sain viestiini paremman puutteessa.
        Siinä sitä asiaa ja tietoa on monenlaista. En raskinut sitä pois heittää sen monipuolisen sisällön takia.
        Kannattaisiko tuo savukkeiden poltto lopettaa, sinähän terveitä elämäntapoja arvostat, vai väärinkö muistan.

Miranda, minulla on lapulla vain 21.12 auringon nousu 9.37 ja lasku 15.21., joihin vertailulukemat ko päivälle saan parilla klikkauksella.

• miranda...
        katleijanen! kirjoitti:

katleijanen!

Kannattaisi todellakin lopettaa tuo tupakan poltto, mutta kun se on nyt sittenkin niin vaikeaa!?

Muistat väärin, jos olen täällä korostanut "terveitä elämäntapoja" ja joskus olisi tehnyt mieli vastailla noille kyselijöille, jotka utelee, ;"Oletko säästänyt??", että elän sellaista elämää, ettei minua tarvitse hoitaa missään laitoksissa.

Uskon itse, että kuolen keuhkosyöpään ja koen ne samat tuskat, kuten äitini. Muistan, kun sain häneltä kirjeen, että kaikki on kipeä, mutta ei kieli! Olemme molemmat erittäin puheliaita Karjalaisia. Äitini oli pari viikkoa sairaalassa, josta viimeisen viikon olin hänen luonaan ja hoitajat varoittivat, että kuolen ennen´kuin äitini, koska koko´ajan ravasin tupakalla!

Tuohon "terveiden elintapoihin" voisi tietenkin laskea sen, että valmisruokia en osta koskaan, vaikka asun yksin. No, joskus syön lapseni "jätteitä", kun hän heittää mukamas roskiin syötävää ruokaa.? Omituista olikin, kun minun vatsani sietää yleensä mitä´vain, mutta jogurteista tulikin...oliko närästys?

Muistan tuon päivän pidentymisen tammikuun lopulla, kun odottelin miestäni hakemaan minua Konalan suoralla puol´viis (Hesassa)ja silloin jo huomasin auton kaukaa.

Tuosta tupakasta vielä. Istuin siis aamulla odottamassa autoni korjausta ja sinne tuli omistajan pappa ja sytytti tupakan. Sitä ennen oli jo käyty keskustelu kahden miehen kanssa heidän raitistumisesta ja tupakan lopettamisistaan.

Minäpä siinä sanoin, että hyvä, kun pappakin polttaa, että minulla on monta vuotta vielä, kun hänkin elää! Vaan toiset tunsivatkin hänen iän, joka oli 75-v!! Mitäpä siihen muuta, kuin sanoa, että onhan tässä sentään ainakin se 4-v!!!

Zezuz-maaria? Kuinka minä ehdin tämän kämppäni tyhjentää, kun kaikki tavarat ovat "aarteita"!, joita lapseni haluaisi jo nyt tulla viemään roskiin.

• *Kukkahame*

Aurinko on lämmittänyt mittarin anturia niin että näyttää vain -3.1, totuus voi kyllä olla varjossa -6.8.
      Auringon kilo hurjaa, tuon valkoisen lumen takia, mutta hyvää ne tekee kummatkin, aurinko on niin matalalla ettei nuo läpätkään auta heijastukseen.
      Vielä märkä ajorata heijastaa, pitäis varmaan olla sokkolentäjän paperit.

Kävin tervehtimässä tyttäreni kissaa ja viemisiksi vein kissanmintulla hajustetun hiiren, vasta lähtiessä se annoin, muuten ei olisi minun kanssa yhtään seurustellut.
      Voin kyllä saada neuvoja kunhan tyttäreni palaa työstä kotiin ja näkee miten kissanminttua on lelusta etsitty.

Kaunis on talvinen päivä, nautitaan luonnosta.

• Ramoona*

Timanttipölyä minäkin näin pöllähtelevän, kun lumisia oksia napauttelin lenkilläni, kevyitten auringossa hohtavien hiutaleiden tanssia. Mahtoiko auringolla olla syvävaikutuksia käpyrauhaseen, ainakin punaiset posket sain ja iloisen mielen.
      Taivaan väreille on valo-opilliset selityksensä, taivaan sinelle , illan ja aamun ruskotuksille. Nyt taivas on sees, siintää kalpeansinisenä, melkein kuin tämä kirjoituksen pohjaväri.

Tokihan Yliopiston amanakkoja myydään, minulla on sellainen juuri käsissäni. Sään tutkailu taitaa olla tyypillisesti vaarien hommaa, minunkin mieheni viisikymppisenä alkoi tämän ja eläkkeelle päästyä merkinnät ovat vain tihentyneet, on nähdyt linnutkin hyvin tarkkaan. Ukko kuuluu myös Ursaan, saan kuulla kansantajuistettuja luentoja taivaan ihmeistä.

Allakassa on tietysti taivaankappaleiden liikkeet, säätilastoja ja jopa toripäivät.
      Siinä on tietoa vuoden 2015 kalenteriin tulevista nimistä myös. 25.3. on Aijan ja Aavan päivä. Aavan kansainvälisenä taustana ilmoitetaan nimet Aveline ja Gustava. Mutta merkitseehän aava avaraa ulappaa, kaunissointuinen nimenäkin .

Halo ja revontulet...olisikin juhlaa nähdä niitä.

• Lorena*

Nyt on sellanen tutina mielessä, herätä jälleen aamulla varhain siinä
        4 - 5 aikoihin katsomaa näkyisikö kuun ympärillä yhtä upea Halo-ilmiö kun tänä aamuna. Olen hurahtanut näihin luontoa koskeviin asioihin.

Jo alakoulu ikäisenä keräsin kasveja omatekoiseen herbaarioon, pieleenhän se meni, kun kuivattua ikkunaliimapaperilla makulatuuri paperille niitä kiinnitin.
        Vahinko vain että unelma luonnonhistorian opesta jäi haaveeksi.

Mutta, mutta upean kuun loistoa ihaillessa sopii tämä laulu, sen verran romantikkoa löytyy syvältä sydämen sopukoista:

http://www.youtube.com/watch?v=meFab6XpNig

• miranda..
      minä tässä siivousinspiraationi välissä käyn kurkkaamassa palstaa. Aina kun itse jotain skriivaa pitää kuristamassa käydä.
      Minä varmaan sotken sinut johonkin toiseen. Säälittää sivusta seurata tuota tupakkaorjuutta. Olen senkin saanut nähdä että siitä irti pääsee, kun ottaa sen itselleen ykköshaasteena vastaan. Poikani lopetti ihan yksin omin voimin ja sai muutkin työkaverinsa ajattelemaan asiaa. Niinpä porukalla lopettivat. Aika hyvä onnistumisprosentti tuli heille.
      Toinen poika alkoi pitkän tauon jälkeen uudelleen käryttää avioeron yhteydessä ja nyt rimpuilee riippuvuutensa köydessä. Se säälittää.
      Älä nyt sure niitä "jäämistöjäsi" vaan ota haaste vastaan, haasta itsesi se kannattaa.
      Syövästä puhutaan, mutta keuhkoahtauma tekee elämän vaikeaksi.

• no voi

No johan nyt kun kuristamassa olen käynyt, siitä varmaan miinuksenkin sain. Kurkistamista kuitenkin tarkoitin : )))))

• miranda...
        no voi kirjoitti:

No johan nyt kun kuristamassa olen käynyt, siitä varmaan miinuksenkin sain. Kurkistamista kuitenkin tarkoitin : )))))

katleijanen 1
        Kiva, että olet käynyt täällä "kuristamassa" ja hieman nuhtelemassa, ..ei kun tsempaamassa minua. Todellakin täytyisi ottaa itseä niskasta kiinni ja lopettaa, mutta vähentänyt olen jo aika paljon.

Äitini, joka oli polttanut jo 14-v alkaen, lopetti kanssa kuin "seinään" noin 60-v, siis jäi paljon polttamattomia savukkeita, jotka myi sitten naapurilleni käydessään luonamme.

Itse aloin tupakoimaan jotain 40-v ja sitten se lisääntyi pikkuhiljaa, kun lapseni tulikin kotiin jonkun aviokriisinsä vuoksi ja hänen kanssaan sitten tuli aina iltaisin poltettua.

Tiedän minäkin useita, jotka pystyvät sen tekemään tosta´vain, mutta itse en ole siihen pystynyt..vielä.

Onneksi minulla on nyt lämpimät sämpylät valmiina ja olen juuri käynyt saunassa. Mikä ihanampaa, kuin ottaa kirja käteen ja käydä lukemaan! Taas saan siirrettyä ulkoilua, kun pakkasta on -15.

• Olen kuullut sanottavan tuota tänäistä laskevan auringon halo ilmiötä. Oli niin komea, että ihmiset ottivat siitä kilvan kuvia.
      Sattumalta näin Tieteen kuvalehdestä, että ilmiö tapahtuu kun aurinko on 32 asteen korkeudella horisontista.
      Aurinko heijastuu jääkiteistä kuten me jokainen tuon tiedämme. Vitsailin laskevalle ilta-auringolle, haloo haloo, näkyile huomennakin.

• kitkalumi

Mielenkiintoinen tuo "timanttisadeilmiö". Ilman pilven häivää taivaalta tulee hienoa lumikidettä. Tutkijat tietävät, onko niilläkin lumikiteen tähtimäinen muoto.
      Kysymyksessä kai jokaiselle pakkaskaudelle ominainen ilman luontaisen kosteuden jäätyminen pienen pieniksi kiteiksi. Näin tän tähtisateen tänään jälleen parvekkeelta, Reen jalasten alla tuo kitisi.

• *Kukkahame*

Meidän talon autot ovat vieläkin timanttilumen koristamia, aamukahvia juodessa nautin näkymästä kun pihavalot antoivat eloa noille kiteille.
      Sitä on satanut lisää. kun ilma on tyyni lumi on jäänyt hyvin pehmoisen oloisesti maahan.
      Liikenteessä tuo sitä pöllähtelevää lunta.
      En ole huomannut että tavalliset lumihiutaleet olisivat välkehtiviä, jotain erikoista niiden jäätyminen on saammehan ihailla luonnon omaa taidetta, jäljentämätöntä aitoa.
      Toinenkin ihme on vesi joka liikkuu kuin kiisseli, ei vielä jäässä mutta jäätymässä.

Alkaa hytisyttämään kun muistan tuon tumman vedenpinnan, kylmetesä vesi tummuu ja pakkasella taivaan sini vaalenee.

• ppll

Peitteen kauniin saa
      kylmä musta maa,
      hiljaa leijaillen
      kaiken peittäen
      loisteen timatin
      niistä huomasin.
      Talven kauneus on
      niissä moitteeton.

• *Kukkahame*

Kyllä sattui köpsästi
      tankin lukko jäihin jämähti,
      sitten kysymään 'naapurilta'
      sattuisko jään liuotinta,
      herrasmieheltä löytymään
      sais lukon sillä nöyrtynään?

Luulempa että mullapa on
      ostin nestettä äsken pullon,
      siinäpä sitten haettiin
      löytämisen toivossa kaiveltiin
      takakontti ja sivutaskut
      no löytyipä kauppalaskut.

Mutta lukkosulaa ei!
      Kuka ilkeä kelmi sen kassalta vei,
      tarpeen hyvät neuvot oisi
      hänpä herrasmiehenä asian hoisi.
      Pian kurvasi auto takaisin
      ja sain sulaksi luukun lukonkin!!

Pitkästä aikaa oli ohjelmallinen tankkaus ja kauppareissu, sattuipa paikalle oikea ihminen suoranainen ihme!
      Mieleni on hyvä, todellisuudessa kanssaihmiset ovat auttavaisia, pitää vain pyyttää apua.

Nyt muistin ottaa omankin lukkosulan laukkuun.

• !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Elin voimainen

Tänäänkin satoi timantteja, kai se johtuu avoimesta merestä nousevasta usvasta, tulee kuitenkin alas hyvin kauniissa muodossa.
      -aivan ohuena pölynä sitä tänään tuli.

Puistot ovat kuin satusaarekkeita kaupungin keskellä.4

Kaunista hyvän mielen lisää.

• MMXIV

Katselin tvstä Maajussille morsian, kauniita ihmisiä ilo heitä oli katsella,
      Toivon että parin valinta pikavauhdilla onnistuu, joskus olen kuullut tapauksen että ensisilmäyksellä valitsi joku elämänkumppanin niinkin voi käydä hyvällä tuurilla.
      Mukavaa on katsella tuota ohjelmaa, onhan se kuvaus ja kamerat jonkinlaisena häiriönä, Pia Nuutila on miellyttävä juontaja ohjelmassa.

Näin niitä 'timantteja' sataa, parin löytäminen on tällä tavalla jännää

• juupas

taitaa kyllä löytyä katinkultaakin

• Lorena*
        juupas kirjoitti:

taitaa kyllä löytyä katinkultaakin

Onhan Maajussille morsian ohjelma hyvää ajankulua näihin pitkiin talvi iltoihin, kun TV kanavat näyttävät alle arvostelun omaavia ohjelmia. Putouksenkin pitäisi olla suosittu hyvä ohjelmanumero mutta mitä vielä, humpuukia alusta loppuun saakka.

Ensi viikolla (27.01) pitäisi Studio 55 aloittaa MTV 3 saa nähdä mitä siitäkin tulee. NO Veijalainen ja Karhuvaara ovat tuttua taattua tyyliä, kolmas pyörä saapas nähdä mitä tääpäs selittää.

Tammikuun lopulla on mielenkiintoista ollut seurata Kadettien talviharjoitusta Kuhmon Vuosangassa. Jotkut kadetit kirjoittelevat blogeja harjoituksista. Hauska lukea ensimmäisen vuoden kadettien hiihdon opettelua plus pyllähdyksiä timantin hohtoiseen lumihankeen!
        Näyttää olevan totta, osa nuorista ei osaa hiihtää vaan hiihdon opetus tulee hyvään tarpeeseen.
        Vanhemman kurssin kadettien majat ovat punaisissa rakennuksissa mutta ensimmäisen vuoden kadetit lepäävät teltassa, kamiinan hohtaessa lämpöä telttaan kadettien varpaisiin, kunhan vain kipinä-Mikko vartiovuorossa ollessa huolehtii pökköä kaminaan.

Muuten itä-rajan tuntumassa pakkanenkaan ei tunnu yhtä kipakalta kun muualla maassa, johtuneeko siitä ilmavirrat tulevat naapurimaan taigalta jossa ei vesistöjä ole.
        http://vuosanka2014mpkk.blogspot.fi/2014/01/kaksi-kadetin-paivaa.html

Olen joskus ollut mukana talviharjoituksissa, kamiinan lämmössä teltassa nukkunut poikkeusolojen harjoituksissa. Hyvät muistot harjoituksista jäivät, joita on mukava muistella.

• ...

.

• *Kukkahame*

Luin just netistä että eivät ne valinnat ole kaikilla ainakaan onnistuneet, kyllä sen ymmärtää näin täysin ulkopuolinen katsojakin ettei pelkkä valokuva ja kenties porukalla kirjoitettu kirje anna oikeaa kuvaa.
      Onhan heillä mahdollisuus edelleenkin valintaan, kirjeitä saivat kilokaupalla.

Olen edelleenkin sitä mieltä että on onnistujia mutta myös häviäjiä, nähty on monena vuotena, toivotaan parasta!

Mikä mahtaa olla seuraava parinhakulaji?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      214
      7284
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4702
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      43
      4634
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      75
      3378
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1985
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      30
      1768
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      26
      1747
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      41
      1610
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      35
      1522
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1287
    Aihe