Lemmikit

Vuokralle?

Millä kriteereillä voisitte ottaa vuokralaisen jolla kissa ja/tai koira?
Olen etsimässä väliaikaista vuokra-asuntoa 6kk - 12kk, työssäkäyvä 51 vuotias, luottotiedot ja elämä kunnossa. Yksityisellä puolella haku kaatuu heti lemmikkeihin, vvo ym. joissa lemmikit sallitaan, varallisuusraja ylittyy....

6

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kissa vieläkin

      No sillä et itselläni on kissa ja koira ollut myös.

    • Osta oma

      Muutaman kuukauden takia en ota asuntooni kissaa tai koiraa. Pitkäaikaisen vuokralaisen kanssa voisi asiasta neuvotella, mutta näin lyhyen ajan takia en halua asunnostani allergiselle vuokrauskelvotonta.

      • allergikko vs. eläin

        Tää on aika jännä, lukumääräisesti asunnon hakijoissa on enemmän lemmikin kanssa hakevia kuin allergikkoja..... eli niiden muutaman mahdollisen allergisen vuoksi jätetään vuokraamatta lemmikilliselle, joita suurempi osa hakijoista?
        Miksei voi sanoa suoraan ettei halua kissoja tai koiria asuntoon?


      • Osta oma
        allergikko vs. eläin kirjoitti:

        Tää on aika jännä, lukumääräisesti asunnon hakijoissa on enemmän lemmikin kanssa hakevia kuin allergikkoja..... eli niiden muutaman mahdollisen allergisen vuoksi jätetään vuokraamatta lemmikilliselle, joita suurempi osa hakijoista?
        Miksei voi sanoa suoraan ettei halua kissoja tai koiria asuntoon?

        Puhtaasta kämpästä saa paremman vuokran. Allergisella vuokralaisella ei ole valinnanvaraa, vaan pitää maksaa kun kun sattuu löytämään sellaisen.


      • allergikko vs eläin
        Osta oma kirjoitti:

        Puhtaasta kämpästä saa paremman vuokran. Allergisella vuokralaisella ei ole valinnanvaraa, vaan pitää maksaa kun kun sattuu löytämään sellaisen.

        Eli ennemmin seisottaa asuntoa tyhjänä ja jos siihen joskus jonkun allergikon saa asumaan, nyhtää tältä sitten kovemman hinnan? Ei se allergia tarkoita että ihminen on tyhmä. Ja maksaako edes allergikko niin paljon enemmän asunnosta että se kattaa tyhjät kuukaudet?
        Enemmän ymmärrettävää on se kun halutaan suojata lattioita joissa parketti tms eikä siksi haluta koiraa asuntoon.


    • Tervetuloa vaan

      Minä ainakin jos/kun asuntoni vuokraan haluaisinkin siihen nimeomaan lemmikillisen. Itselläni on lemmikkejä ja asunto on koiraihmisen unelma kaikinpuolin joten olisi tuhlausta vuokrata se jollekin lemmikittömälle. Suurin osa lemmikeistähän ei mitään tuhoja aiheuta ja tokihan vuokralainen korvaa joka tapauksessa aiheuttamansa vahingot, ja jos ei korvaisikaan niin sitä nyt ei voi tietää sattuuko juuri "oma" vuokralaiseni olemaan tällainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2102
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      171
      1630
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1557
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1358
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1312
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      287
      1172
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      134
      1058
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1032
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1013
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      882
    Aihe