Mieheni vihaa tytärtäni

Tuuliajollako

Olemme olleet muutaman vuoden naimisissa ja asuneet yhdessä. Tyttäreni on 14-vuotias ja lisäksi meillä on 5 -vuotias yhteinen poika.
Kun tyttäreni asui isällään, kaikki oli paremmin. Kunnes hän muutti meidän kanssamme asumaan, ongelmat alkoivat kasaantua. Tyttäreni on aika herkkä ja on nähnyt paljon huonoja "isäehdokkaita" elämänsä aikana. Tämän takia hän oli aika varautunut varsinkin alussa ja avautui puhumaan hyvin hitaasti miehelleni. No, eipä se mies sitä sitten kestänyt ja nyt on kaikki huonosti. Tyttäreni kuulemma ei kunnioita uutta isää, eikä tee mitään oikeen. Hän ei puhu miehelleni muka tarpeeksi ja ärsyttää tätä tahallaan, valehtelee kaiket päivät ja laiskottelee. Näin siis ukkoni mielestä. Mieheni käytös on välillä niin lapsellista, että tuntuu kuin hän olisi teini itsekin. Onhan se aika normaalia, että 14-vuotiaalle joutuu sanomaan joka päivä niistä kotiaskareista ja muistuttamaan läksyjen teosta ym. Ei ne sitä kovin oma-aloitteisesti tee. Mutta mieheni mielestä pitäisi tehdä ja hän ei kuulemma jaksa aina olla sanomassa. Vaikka minähän niistä enemmän sanonkin! Sitten meillä vanhemmilla tulee riitaa ja jos eroamme, on se kuulemma tyttäreni syytä. Ja hän aikoi sanoa sen tytölle. Mä en tiedä miten yli 40-vuotias aikuinen mies voi noin ajatella. Tokihan teinit on haastavia, hänellä itsellään on kyllä kokemusta siitä, kun itsellään on nyt jo aikuinen tytär. Tällä ei muuten ollut aikoinaan mitään sääntöjä ja sen huomaa nyt! Oma tyttäreni on huomattavasti kiltimpi ja ahkerampi, kuin mieheni tytär, mutta siltikin tuntuu että muka kaikki ongelmat meidän perheessä johtuu nimenomaan tästä 14-vuotiaasta! Outoa minusta ja lapsellista käytöstä. Mitä tuollaiselle miehelle pitäisi sanoa!!!??? Kertokaa! Ja asiallisesti kiitos.

22

982

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pidäppä varasi ny va

      Sano sille äijälle, että ovi on tuolla :). Tyttö on just sen ikäinen, että ukko alkaa muuten kohta tiirailla sitä "sillä silmällä", tiedäthän, kuvaa sitä salaa jne.

      • Taaaas tätä

        Haista huilu, ei kaikki ole pervoja, vaikka sinä oletkin.


    • torstaitar

      Täällä ei mihkään asialliseen kysymykseen saa vastausta.Itsellä on jo aikuinen(poika)tänä vuonna nelikymppinen ja oma elämä jo hällä ollutkin.Sinun asiaasi aloittaja en osaa ottaa kantaa,mutta ymmärrän nuoria/teinejä,kun niitä sisarusperheissä on ollut.Itse olin yksinhuoltaja,niin siinä suhteessa sinulla on elämä helpompaa.Tsemppiä.

      • Älkää tuudittautuko

        Sä et ymmärrä miten miehet toimii.


    • 13 + 1

      Saatanan hu.ora, jos oot ottanut kämppään useita isäehdokkaita ja ihmettelet miksi tyttäresi on vihainen, niin ihan omaa syytäsi. Montako eri munaa olet ottanut sisään itseesi?

      • Anonyymi

        Hän siis ollut menevä nainen, jolla ollut vientiä. :) Usein ihmiset aloittavat seurustelun ja lopettavat sen kun siitä ei tuu mitään, mikä kuuluu ihan normisti asiaan. Tälläinen aataminaikainen naisen huorittelu kuulostaa niin kateellisen katkeralta puheelta... :D


    • ?? ???

      Miksi hän muutti iskän luota pois?Tuliko sielläkin eripuraa exäsi uuden kanssa?
      Onko hän ennen asunut sinun kaa, kun sanot, että sulla ollut huonoja miehiä?
      Ovatko nämä huonot entisesi riitaantuneet sun tyttösi kaa ja sitte muutti isälleen asuun, vai minkä takii tyttö asuu välillä sulla ja taas isällä?

    • ...........

      Hmmmm. Tyttärestä en juurikaan osaa sanoa mitään ja miehestäkään ei ole oikein sanottavaa... ...mutta se että useita huonja isäpuoli ehdolkaita kertoo alottajasta aika paljon ja voi olla että huonojen ehdokkaiden takia tyttäresi voi vastustaa miestäsi.

      • Anonyymi

        Aloittajahan itse totesi alussa että joo, se syy tyttären varautuneisuuteen, mikä ymmärrättävää. Ja ilman kontekstia tyhmää lähtee heti tuomitsemaan että "joo epäonnistuneet suhteet kertoo alottajasta paljon" jne. Aloittaja kyllä oli tietoinen tästä ja siksi asian mainitsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajahan itse totesi alussa että joo, se syy tyttären varautuneisuuteen, mikä ymmärrättävää. Ja ilman kontekstia tyhmää lähtee heti tuomitsemaan että "joo epäonnistuneet suhteet kertoo alottajasta paljon" jne. Aloittaja kyllä oli tietoinen tästä ja siksi asian mainitsi.

        Se asia on jo ratkennut tytär jo 19 vuotias aikuinen nainen.


    • äitipuoli

      Uusperheellisenä kysyn sinulta muutamia asioita, jotka voivat auttaa ongelman ratkaisussa.

      Totteleeko tyttäresi miestäsi? Oletko kertonut tyttärellesi, että isäpuolta tulee myös totella ja kunnioittaa? (ja tietysti miehesi tulee kunnioittaa tytärtäsi) Biologisen vanhemman on tärkeä vahvistaa toisen aikuisen auktoriteetti lasten edessä. Jos biologinen vanhempi ei tätä tee, niin toisen aikuisen on mahdotonta olla toinen kasvattaja perheessä. Jos moitit ja arvostelet miestäsi tyttäresi kuullen, niin tyttäresi ei kunnioita miestäsi.

      Älkää kumpikaan haukkuko tai arvostelko toisianne lasten kuullen! Se heikentää lasten kunnioitusta teitä kohtaan ja heikentää teidän auktoriteettia lasten suhteen. Antakaa palaute ja arvostelu kahden kesken!

      Luokaa säännöt omalle perheellenne ja sitouttakaa perhe noudattamaan niitä!

      Puolustelet kovasti tytärtänne. Et kai kosta miehellesi tyttären kautta? Jospa riitelette tyttärestä, koska ette uskalla riidellä pinnan alla olevista todellisista syistä?

      Jos miehesi on liian ankara tyttärelle, niin sinä annat hänelle palautetta kahden kesken. Teini on herkässä iässä. Teini on hyvä kehua ja kannustaa aina kun asiat on tehty. Hyvää palautetta lisää, niin ehkä se kannustaa häntä tekemään omat velvollisuutensa. Teinit ovat kuitenkin mestarillisia vastuun välttelijöitä, joten nähkää myös syvemmälle.. opettakaa häntä ottamaan vastuuta asioista. Teinille voidaan antaa vaikka pieni kotityövihko, johon hän merkitsee tekemänsä asiat ja saa siitä viikkorahaa.

      Kuulostaa siltä, että sinä olet liian lepsu ja annat teinin mennä mistä aita on matalin. Jos et opeta hänelle vastuuta nyt, niin miten kuvittelet sen helpottuvan kun ikää tulee lisää, kun vastuun määrän tulee kasvaa.

      Miehesi on asunut tyttäresi kanssa vasta vähän aikaa. Anna hänen käydä läpi oma prosessinsa. Ei sitä toisen lasta välttämättä opi heti rakastamaan. Toisen lapsi ja varsinkin teini, saattaa aluksi olla äärimmäisen ärsyttävä tapaus, kun kapinoi aivan kaikkea vastaan. Tyttärelläsi on myös oma vastuunsa tästä tilanteesta. Hänen tulee myös pyrkiä toimimaan yhteistyössä teidän kanssanne.

      Sanoit, että miehesi käyttäytyy kuin murrosikäinen. On aivan mahdollista, että miehesi elää nyt vasta murrosiän läpi. Hyvä kun elää.. hänestä tulee sen jälkeen eheämpi ja tasapainoisempi ihminen.

      Älä nyt ihmeessä eroa miehestäsi! Elämä on kasvamista. Me kasvamme koko elämämme. Me kaikki olemme keskeneräisiä ja käymme kasvuamme läpi toisten ihmisten kautta.. usein riidellen ja tapellen. Valitettavasti se kasvu ei yleensä tapahdu kuin ryminällä ja räminällä läpi kivun ja kyynelten.

      Minä olen mieheni kanssa 7 vuotta. Kun menimme yhteen miehelläni oli erittäin vaikea ja haasteellinen 12 vuotias teini tyttö. Me kävimme läpi kaikenlaisia asioita.. riideltiin ja huudettiin. Käyttäydyin kuin teini. Pyysimme anteeksi. Opimme ymmärtämään toisiamme ja lähennyimme. Kaiken tämän vain täytyi tapahtua. Vaikka se on kamalaa jonkun mielestä, mutta se kaikki johti hyvään.. me kumpikin kasvoimme hurjasti. Minusta tuli empaattinen, vahva, varma ja rakastava. Ja tyttö oppi käyttäytymään, kunnioittamaan muita ihmisiä, avautumaan asioista, hyviä elämän arvoja ja ennen kaikkea ottamaan vastuuta.

    • äitipuoli

      Miksi tyttäresi muutti teidän luoksenne asumaan? Eikö tytön isä pärjännyt hänen kanssaan? Jotain ongelmia ilmeisesti oli, koska tyttö tuli teille. Voisiko tytär kokea, että isä hylkäsi hänet? Jos näin on, niin tytär saattaa kostaa tämän isäpuolelle! Isäpuolista ja äitipuolista tulee usein syntipukkeja, joiden päälle kaadetaan ongelmat. Ja miksi näin? Koska he ovat biologisen perheen ulkopuolisia ja näin ollen sopivia kaatoaltaita negatiivisille ongelmille. Tytär voi olla vihainen sinulle ja isälle siitä, että perhe hajosi. Hän ei välttämättä ole käsitellyt eroon liittyviä tunteita silloin kun ero tuli ja nyt kun hän on murrosikäinen, niin kaikki nousee. Todellisuudessa hän saattaa olla vihainen teille kummallekin, mutta isäpuoli on se, joka saa kaiken niskaansa. Itse tiedän miltä tuntuu saada niskaan teinin jatkuvaa aiheetonta vihaa. Ei ole todellakaan mukavaa olla syypää aivan kaikkeen.. siis aivan kaikkeen.. jos tytöllä meni mikä tahansa asia huonosti, niin se oli tavalla tai toisella minun syy. MIeheni on tajunnut vasta nyt, että minä sain niskaani sen mikä olisi kuulunut tytön vanhemmille. Miehenikin tavallaan halusi väistää tytön tunteet ja uskoa, että kyse oli minun kasvamattomuudestani. Tytöllä oli ja on äitiinsä etäiset välit. Hän kävi nuorempana äidillään joka toinen viikonloppu, mutta nyt aikuisempana silloin kun huvittaa eli joskus voi mennä kuukausia, ettei käy äidillään. Kyllä näissä ero asioissa joskus kaataa melkoinen kuorma näitten uusien puolisoiden niskaan.

    • Järki käteen jäbä

      Juu... siksi onkin paree olla sekaantumatta kummalliseen porukkaan, jotka ei saa pidettyä alkuperäistä perhettään kasassa. Kai sen nyt järki kertoo, että mitään hyvää ei seuraa semmosesta sekaantumisesta.

    • Hei Tuuliajollako,

      Olet haastavan perheyhtälön keskellä. Rakastamasi mies ei jaksa ymmärtää murrosikäisen tyttösi itsenäistymistä. Ratkaisua puolestasi ei voi tehdä muut kuin sinä itse. Mutta voisit pyytää apua tilanteen "ylhäältä päin" katsomiseen vaikkapa perheasiainneuvottelukeskuksesta. Siellä on totuttu auttamaan uusioperheitä tämänkaltaisissa tilanteissa.

      Ymmärrän 14-vuotiaan tyttäresi suhtautumista isäpuoleensa, jos isäpuoli kohtelee häntä kertomallasi tavalla. Tytöllä on kotonaan oikeus puolustaa itseään ja mielipiteitään.

      Tyttöä ei missään tapauksessa saa syyllistää teidän parisuhteenne asioilla, eikä uhkailla, että hänen vuokseen erottaisiinkaan. Kyllä teidän aikuisten pitää pystyä hoitamaan oma parisuhteenne ilman hänen sotkemistaan asiaan.

      Uusioperheissä varmasti yksi haastavin vaihe onkin toisen lasten kasvaminen murrosikään, jossa jo omiin vanhempiin haetaan pesäeroa ja heille saatetaan sanoa varsin kärkkäästikin.

      Mitäs jos istuisitte kaikki kolme alas ja keskustelisitte itse kukin, miten näette tilanteen.

      t. Maarit-pappi

    • Tuuliajollako

      En ole ollut mikään antelias nainen, koska ei minulla niitä miehiä niin paljoa ole ollut. Ei sitä määrää pysty yhden käden sormilla laskemaan, mutta jos lasketaan kaikki varpaat ja sormet yhteen ja kerrotaan luku sadalla, niin ollaan aika lähellä oikeaa lukua. Mitään kortsuautomaattia ei meidän eteisellä ole koskaan ollut, joten en ole ollut se kylän anteliain nainen. Äkkiä laskien pari tuhatta miestä minua on höylännyt elämäni aikana, siis monet useastikin. Nyt olen löytänyt sen viimeisen oikean kumppanin, mut se vain on niin lapsellinen, kun ei tule toimeen 14 v tyttäreni kanssa.

      • ota se 2001

        Sun kantsis vielä kerran vaihtaa ja katsoa myös sellainen ukko, joka tulee sun teinin kaa toimeen ,ei taida kummiskaan olla tuokaan vielä se oikee....


      • .......
        ota se 2001 kirjoitti:

        Sun kantsis vielä kerran vaihtaa ja katsoa myös sellainen ukko, joka tulee sun teinin kaa toimeen ,ei taida kummiskaan olla tuokaan vielä se oikee....

        Hmmmm. Miehessä aina vika ??? Ei kyllä se teinikin voi laittaa kampoihin ja "vittuilla"provoilla ihan tosissaan ja
        dominoida.eikä hyväksy miestäsi vaan vihaa... ...kaikkia muita kuin isäänsä


    • Onko päässä mitään

      Kyllä se ukko hyväksyy tyttäresi ja tulee hyvinnii läheisesti toimeen, sitten kun koittaa tyttären 16-vuotispäivä. Miksi sen muuten pitäis ihan hitokseen roikkua siinä samassa kodissa.

    • isä x4

      Juu-et taida olla kovin fiksu kun oletraahannut isäehdokkaita useita kotiisi? Eikö naiskentelut voisi hoitaa oman kotisi ulkopuolella? Ei ihme että tyttäresi joka on vielä keskenkasvuinen -ei avaudu heti vieraille ukoille. Ota se mies puhutteluun ja jos ei tahti muutu-erotkaa- Kait tyttäresi on sulle tärkeämpi kuin omaa egoa ja teiniangstia sisöltävä turha ukko?Koska te naiset opitte ajattelemaan järjelläkin?

    • Tytärpuoli

      Hemmotteleeko isäpuoli omia lapsiaan tytärpuolen kustannuksella. Ainakin kohtelee eriarvoisesti ja ankarammin kuin omiaan. Jos aikuinen mies muuttaa uusioperheeseen, niin pitäisi olla selvää, että kaikkia kohdellaan samanarvoisesti. Aikuiset näyttävät mallia ja nuoret kapinoivat aikansa, niin se menee.

      Sitten vanhana miehesi tulee katkerasti katumaan tytärpuolen huonoa kohtelua.
      Omalle isäpuolelleni kävi juuri näin. Vanhana hän itkien pyysi anteeksi kohteluani kun olin lapsi ja nuori. Hänen omat hemmotellut lapsensa eivät isästään välittäneet, ainoastaan kävivät rahaa pyytämässä. Minä tytärpuoli huolehdin paitsi äidistä, myös isäpuolestani heidän kuolemaansa asti, vaikka murrosikäisenä rukoilin isäpuolen kuolemaa.

    • Ladutonta

      Heitä se tyttö pihalle ja käske sen ettiä oma mies itelleen. Sinulla on oikeus onneen ja kyseessä on sinun elämäsi, ainoa laatuaan. Laadukasta loppuelämää.

    • tosiasia..

      Ei se sitä vihaa, vaan haluaisi p-anna sitä. Ja koska tuntee olonsa sen vuoksi niin syylliseksi ja hämmentyneeksi, purkaa sen vihaisuutena.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9343
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2760
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      154
      2513
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2029
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1570
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1356
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe