Kannattaako?

Mulla on pöytäkoneessa Ubuntu 12.04 LTS ja olen pohtinut, että kannattaako asentaa huhtikuussa (?) ilmestyvään uuteen LTS versioon.
Pöytäkone on Dell Optiplex 745, muistia 2 GiB ja suoritin IntelCeleron(R) CPU 3,2 GHz.
Eli onkohan tämä pöytäkone jo niin vanha ettei tuota uutta versiota kannata asentaa, vai toimiiko hyvin tässä koneessa???

6

128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • =====

Itsellä on tasan sama kone, ja satavarmasti toimii huippuhyvin jatkossakin uusilla versioilla, sillä ikäisekseen Optiplex 745 on tehokone.
      Harmittaa vaan, kun ei tullut hankittua tätä konetta jo aikaisemmin.

• iertyi

Tuossa vaikkakin vanhassa koneessa on tuplaydinprosessori ja 2 Gt RAM keskusmuisti, ja se riittää vaikka minkä pyörittämiseen.

• jahnu6

Kannattaa muutama kk odotella (syssyllä) että ovat pahimmat bugisuudet korjattua...

• Turhaa liioittelua

Ubuntu-bugit uudessakin versiossa ovat jääneet todella vähiin. Ja havaitut ongelmat korjataan viipymättä. Mutta saahan sitä halutessaan viivyttää asennusta.

• ------->>

Outoa ajattelua.
        Mitään pahoja bugeja ei ole esiintynyt enää vuosiin.
        Tulevathan ne mahdolliset korjaukset joka tapauksessa normipäivityksissä, vaikka olisi asentanut Ubuntun julkaisupäivänä.

• t3434t43t

Yrityskäytössä ei kannata alkaa päivitteleen ihan heti, kun voi olla bugeja ja mahdollisesti käyttistä pitää päivittää tiheään. Kotikäytössä tiheämpi päivittäminen ei varmasti haittaa. Itse olen kyllä päivittänyt välittömästi, kun uusi versio on saatavilla, eikä ole ollut ongelmia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      8108
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3912
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1916
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1380
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      33
      1224
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      31
      1109
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      980
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      857
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      832
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      797
    Aihe