Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Voiko 15-20 asteen pakkasella nukuttaa lasta ulkona?

huolestunut isoisä

Hyvin puettu, muuten lämmin varmasti mutta kasvot näkyy vaunujen pohjalla.
Eikö se pakkanen pure kasvoihin jos tunnin toista nukkuu ulkona?
Sanoin tästä sukulaiselle joka sanoi että voi nukuttaa, siellä vaunuissa on lämmin, no on, mutta kasvot?
Tiedän, että he tekevät ainakin tunnin ulkolenkkejä tällaisissa
pakkasissa kuin nyt on. Kuvittelisin jos minun paljas käteni joutuu olemaan
pakkasen kanssa tekemisissä parikin tuntia vaikka muu osa kehoa
onkin lämmin, niin kyllä tulee kädelle kylmä.
Onko tyhmä kysymys.

8

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ahh1

      Kyllä minä nukutan omaa 1 vuotiasta ulkona, tänään nukkui 2,5 tuntia (herätin kesken unien, ettei varmasti palellu). Pakkasta oli ainakin 15. Laitan paljon vaatetta ja karvalakkia päähän joka suojaa aika paljon poskia ja leukaa. Karvapussia ja vilttiä päälle, sekä vaunuissa vielä sadesuoja ettei tuuli pääse jos tuulee, ja peitto siinä aukon kohdalla. Kasvot oli kylmät kun hain ulkoa pojan, mutta ei ollut nenä punaisena, muuten oli ihan lämmin poika.
      Jos kuljet naama ja käsi paljaana tuolla, niin kumpi jäätyy enemmin? Veikkaisin että käsi. Tuskin se naama siellä nii kovia kokee, kuin jos olisi käsi paljaana siellä vaunuissa.

    • itstrth

      Niin, no kasvot paljaanahan sinä itsekin varmaankin kuljet siellä ulkona ja sulla kasvoihin ottaa vielä viima, kun et ole kärryjen sisällä ;)

      Minä en ole nukuttanut lapsiani ulos yli -13 asteen pakkasilla ihan sen vuoksi, ettei tartte sydän syrjällään miettiä paleltuuko ne.

    • idioottiko oot

      Kantsii itse kokeilla ensin nukkua päikkärit ulkona. Laita sitten vasta vauva jos se oli kivaa.

    • Taitolaji&osaamista

      Meillä on lapset nukkuneet kylmemmälläkin kuin -20 asteessa ulkona pari tuntia, eikä keneltäkään ole kasvot paleltuneet.

      • kasvot tottuu

        kyllähän lapsen kanssa kuljetaan muutenkin ulkona, eikä
        niiden kasvoja peitetä, vai kuka nyt naaman kokonaan peittää,
        kauheaahan se olisi lapsellekkin olla kasvot pimeässä pussissa.


    • 9009

      Meillä nukkuu autotallissa unet kovien pakkasten aikaan... siellä on jotain 8 astetta.

    • fkhgljh

      Vaunuissa nukutettu jopa -25asteen pakkasella. kunnolla vaatetta ja tuulisuojat. Eteen harso niin että vaunut on lähes kokonaan ummessa (vain pienet ilmanvaihtoaukot). Vaunuissa on lämmin ja hyvä nukkua. Ja kyllähän aikuisellakin on kasvot paljaana ulkona talvellakin, eikä edes tuulelta suojaa ja silti pystyy olemaan. Kädet paleltuu herkemmin kuin kasvot!!

      (tuolle joka ehdottelee itse ulkona nukkumista)
      Itse olen nukkunut teltassa (ei kaminaa) pakkasilla ja kyllähän sitä raikkaassa ilmassa nukkuu paremmin kun kuivassa huoneilmassa kunhan on tarpeeksi vaatetta päällä :)

    • Punaposki

      Mutta kasvosi varmasti on tekemisissä pakkasen kanssa?Kuka peittää kokonaan kasvonsa pakkasella? Kättä ja kasvoja ei voi mun mielestä täysin verrata. Itse en kyllä nukuttaisi ainakaan yli 20 asteen pakkasella, ehkä -15 pitäisin rajana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2277
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1384
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe