Mopon jäähdytys nesteet oli ruskeat !

Puuro

Juuh, mun mopoon (merkki yamaha dt) tehtiin täysi koneremontti ja sitten mopon lämmöt nousi koko ajan,
Liian korkealle ni sitten valutin nesteet pois ja ne oli ruskeat elikkä öljy ja jäähdytys neste oli sekoittunut.
Avasin sylinterin kannen ni palo tilaan ei ollut päässyt sitä ruskeaa paska puuroa vaan sitä lillui siinä sylinterin reunoilla.
Mitä pitäisi tehdä, puhdistaa syyläri ja kaikki putket ja uudet nesteet ?
Vaihteisto öljyt oli ihan normaalin mustat.

1

4213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qwertyasdfg

se ruskea jäähdytysneste on todennäköisesti vain tosi vanhaa ja siksi sen väristä ja sen takia kone käy luultavasti kuumana. koita ensiksi putsata koko jäähdytysjärjestelmä, voithan kaikki paikat erikseen hinkata jollain harjalla mutta helpoimmalla pääset jos valutat kaikki vanhat nesteet ulos (ellet jo tehnyt niin) ja laitat pelkkää vettä järjestelmään, ja annat koneen pyöriä jonkin aikaa ja ota vedet ulos, jos näyttää vielä likaiselta paikat niin toista kunnes on puhtaampi. sitten vain uudet nesteet sisään.
      jos koneremontti tehtiin siis jossain liikkeessä ja siellä vaihtoivat uudet nesteet niin ota yhteyttä sinne.
      jos sinä itse tai joku kaveri yms. teki sen koneremontin ja nesteet vaihdettiin niin luultavasti joku stefa on mennyt väärin ja lootaöljyt valuu jäähdytysnesteen sekaan.

huom. älä laita vettä järjestelmään varsinkaan kovalla pakkasella koska jos vesi ehtii jäätyä niin saattaa pytty haljeta :P

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4332
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1823
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1533
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1297
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1073
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      919
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      79
      915
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      843
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe