Onko tämäntyylisiä koirilla rahastajia muuallakin kuin Lieksassa

Ca de bestiar

Lieksassa liikkuu lähibaarissa viihtyvä mieshenkilö, joka yrittää saada koirat hyppimään päälleen, ja mahdollisesti näykkäisemään tai puremaan, jotta voisi koiran omistajalta neuvotella korvauksia asian suhteen. Tyypillinen korvaus on kuulemma 50 euroa.

Pidin tätä urbaanina legendana, kun en oikein ymmärrä miksi joku yrittää joutua purruksi mokoman rahan takia- mieli muuttui tänään, kun tämä setä tuli lenkillä vastaan, rupesi huitomaan, huusi että olen hullu ja mielisairas kun en anna koiraa silittää. Tiukasti piti hihnasta pitää kiinni, ettei koira hyppinyt tämän henkilön päälle, kun huitoi kädet nyrkissä koiran kuonoon päin. Eli yritti lyödä koiraa naamaan. Ja kun koiran sain vedettyä pois tämän henkilön läheltä, hän tuli perässä, ja yritti potkia koiraa naamaan. Sitten lähti vasta koiran läheltä pois kun huusin hänelle rumasti.

Siis ei mene mulle tajuntaan, että joku voi todellakin tehdä näin, oma koira on 45 kiloinen, tosin vasta kahdeksan kuukauden ikäinen paimenkoira. Eikö näillä tyypeillä todellakaan ole sen verran harkintaa, että ymmärtäisivät, että heille itselleen voi oikeasti sattua jotain, muutakin kuin pintanaarmuja?

Oiskohan näissä tapauksissa, joissa koira on käynyt yllättäen jonkun päälle, kysymys vaan tämänkaltaisesta tapauksesta. Että joku tulee uhallaan ärsyttämään joko koiraa tai emäntää/isäntää, että jotain sattuisi, saisi koiran omistajaansa puolustamaan mm. puremalla ja tästä voisi sitten vaatia korvauksia.

Lieksassa on kyllä monenkaltaistakin huono-osaisuutta, mutta aika alas on menty, jos näin hankitaan sitä kaljarahaa.

Isojen koirien omistajat, varokaan näitä tyyppejä, että ette joudu mäyräkoiran maksumieheksi.

3

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olisi mielenkiintoista tavata tuollainen kuvauksesi kaltainen ihminen. Koiriamme ei tosin tarvitsisi pelätä, ne laittaisin johonkin kiinni - vaan kaishakuninpeikkoa remmin toisessa päässä. Saisihan tuo sitten Valtionkonttorista kipurahat ja lopun ikäänsä vammaiseläkkeen.

    • Johan on.......

      En ole aikaisemmin kuullut..

    • Timanttia menoa

      En asu Lieksassa mutta tiedänpä omalta (isommalta) paikkakunnaltani valitettavasti muutamankin tahallisen provosointitapauksen. Tosivahinkoihin tai korvauksiin en ole kuullut niiden kyllä johtaneen. Juostaan perässä ja vislataan tai muuten kutsutaan koiraa jne...

      Mikä ihme mahtaa aikuisen ihmisen päässä nipata tuossa vaiheessa? Mitäs sitten kun sattuu oikeasti? Kipurahoja voi saada, mutta eipä se oma sormi tai nenä sillä takaisin kasva...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2536
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1411
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      67
      1402
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1121
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe