Kuinka nopeasti saa potkut huonon työjäljen takia? Tuleeko varoitus ensin vai miten? Olen vakkarityöntekijänä ollut 2v ja yhtäkkiä asiakkaat alkaneet valittaa, vaikka samalla lailla siivonnut koko ajan.
Jos saa potkut sen takia, niin mitä työkkärissä sanotaan tähän? Karenssi vai? Kiitos niille jotka vastaavat!
Potkut?
13
776
Vastaukset
- ihanaaaa siivota saa
Täytyyhän sinun saada tietää, mistä asiasta olet saanut valituksia. Jos asiakas kertoo sinulle suoraan, missä haluavat muutosta, mietit voitko toteuttaa sen ja kuuluuko se palvelusopimukseen. Jos asia on kimuranttinen, otat yhteyttä pomoosi ja keskustelette kuinka jatkossa toimitaan.
Ei tollasesta saa potkuja. Tässä on kyseessä työn kehittäminen yhteistyössä asiakkaan/siivojatahon kanssa. - tsemmpiä
Oletko varma, että ne asiakkaat oikeasti valittaa ?
Vai onko tämä yrityksen keino saada sinut ulos firmasta.
Onko palkkasi jo korkea.. uudet korotukset taas tulossa. Nautit jo talvilomaa.... sekin maksaa firmalle.
ONKO SINULLA PALJON SAIRASLOMIA - tästä tulee nopea lähtö
Oletko puhunut työpaikalla, että haluaisit kasvattaa jälkikasvua - tämä samaten on tosi kallis paukku yrittäjälle... raskaus maksaa monta monta tuhatta yrittäjälle... saatika sitten ne kaikki poissaolot lapsen takia
Kysy jotenkin rakentavasti, että haluaisit nähdä asiakkaiden valitussähköposteja.. yms. yritä jotenkin varmistua, että valitukset on oikeita. Kai sinulle on nyt yksilöyty kuka valittaa ja mistä.
Laatureklamaatioiden takia yritys voi irtisanoa työsuhteen.
Tee näin:
- kysy tarkasti kuka on valittanut ja mistä valittanut ... ei mitään ympäripyöreää "kun laatu ei ole hyvää"
- onko ohjeistus siivoukselle oikea, onko myyty jotain muuta asiakkaalle ja sinulle neuvotaan siivouskohde väärin
- onko välineet oikeat siivouskohteeseen, pesuaine oikea (ei uutta mietoa tilalla tai liian paljon laimennettua), pestäänkö välineet tarpeeksi usein.. ei mitään valuaari huuhtelua vaan pesukoneessa
- oletko varma, että et ole tullut sokeaksi omalle työnjäljelle - uskoisin, että et jos sitä täältä palstalta kyselet ..... lopputarkistus on tosi tärkeää... mutta sekin on aikaresursseista riippuvainen
- kysy johdolta miten he haluavat, että tilanne korjataan, siihen pitää antaa jotain konkreettista, uusia ohjeita yms. mitä he haluavat sinun tekevän toisin
Olen ollut melkein 10-vuotta siivousyrittäjänä. Luulen, että takana on jotain muuta kuin pelkästään reklamaatiot. Ainakin siivouskohde / asiakkaat on täytyneet vaihtua... joku selitys noille valituksille on.- Harmittaa...
Pomolta olen siis nämä valitukset kuullut eli en tiedä mitä asiakkaat ovat tarkalleen ottaen sanoneet. Aloinkin epäilemään onko taustalla jotain muuta, sillä on todella omituista, että näin pitkän ajan jälkeen alkaa kirjaimellisesti satelemaan valituksia. Olen myös miettinyt tuota olenko tullut sokeaksi työnjäljelle, sillä kohteet ovat usein samat. En ole muuttanut työtapoja mitenkään, joten haiskahtaa hieman oudolta..
Kysyin pomoltani tarkasti mistä ja kuka valitti jne. Vastaukseksi sain ympäripyöreitä vastauksia eikä missään tietyssä jutussa ollut vikaa. Onkohan tämä nyt tapa saada savustettua meidät ulos? En keksi muutakaan syytä. Teemme parini kanssa työt niinkuin muutkin työntekijät ja silti saamme valituksia lähes kaikesta. Firmassa on muutama oikeasti huono työntekijä, mutta he osaavat olla niin mieliksi pomolle, ettei heitä moitita mitenkään. - dddd3
Harmittaa... kirjoitti:
Pomolta olen siis nämä valitukset kuullut eli en tiedä mitä asiakkaat ovat tarkalleen ottaen sanoneet. Aloinkin epäilemään onko taustalla jotain muuta, sillä on todella omituista, että näin pitkän ajan jälkeen alkaa kirjaimellisesti satelemaan valituksia. Olen myös miettinyt tuota olenko tullut sokeaksi työnjäljelle, sillä kohteet ovat usein samat. En ole muuttanut työtapoja mitenkään, joten haiskahtaa hieman oudolta..
Kysyin pomoltani tarkasti mistä ja kuka valitti jne. Vastaukseksi sain ympäripyöreitä vastauksia eikä missään tietyssä jutussa ollut vikaa. Onkohan tämä nyt tapa saada savustettua meidät ulos? En keksi muutakaan syytä. Teemme parini kanssa työt niinkuin muutkin työntekijät ja silti saamme valituksia lähes kaikesta. Firmassa on muutama oikeasti huono työntekijä, mutta he osaavat olla niin mieliksi pomolle, ettei heitä moitita mitenkään.Minullakin entinen pomo haukkui aina työnjälkeä ja työhön käytettyä aikaa, mutta kun pomo vaihtui niin rupesi kehujakin asiakkailta tulemaan uuden pomon välityksellä. Tuo vanha pomo oli vaan semmoinen, että sille ei mikään kelvannut, piti itseään muita parempana vaikka todellisuudessa ei osaa yhtään mitään ja hommat tehtiin aina hosumalla. Onhan ne asiakkaat kiitelleet vanhankin pomon aikana, mutta on ottanut kaiken kunnian itselleen.
- tsemmpiä
Olen saanut viikon sisällä kaksi valitusta asiakkailta. Toinen valokuvalla ja toinen hyvin yksilöity valitus. Siinä on siis tarkalleen mitä on tekemättä. Kummatkin asiakkaat on silti hyvin tyytyväisiä meidän firmaan.
Näytän ensi viikolla kuvan työntekijälle, niin hän ymmärtää mistä valitettiin. Ja asiakkaan sähköpostin laitan toiselle eteen päin. Nämä teen mitenkään ketään syyllistämättä, he ovat hyviä työntekijöitä joille on käyny kiireessä virhe. Ilman palautetta se vain kävisi myös ensi kerralla.
Jos et saa asiakkaiden nimiä ja tarkalleen selville mitä siellä on tekemättä tai tehty huonosti.... olisin todella skeptinen sen suhteen mitkä on pomon vaikuttimet asiaan.
Pomo voi myös purkaa omia ongelmiaan sinun päälle. Hän ei varmaankaan omista firmaa ?? Itselleni ei tulisi mieleenikään keksiä valituksia jos sellaisia ei ole. - henkilöstösihteeri
Tuollaisen syyn takia ei voi saada potkuja eli heti ulos (=työsuhteen purku),.
Huono työnjälki voi johtaa irtisanomiseen mutta sitä ennen pitää saada kirjallinen varoitus, jossa yksilöidään tarkasti mitä olet tehnyt väärin ja annetaan sinulle jatkossa mahdollisuus parantaa tässä asiassa. Siinä pitää mainita, että jos tämä tietty asia jatkuu, se voi johtaa irtisanomiseen. Ilman varoitusta ei ketään voida irtisanoa, se on työsopimuslaissa. Jos pomosi näin tekisi, hän joutuu maksamaan sinulle korvaukset laittomasta irtisanomisesta.
Jos tällaista syytä käytetään irtisanomisen perusteena, on esimiehen todellakin kerrottava kuka on valittanut ja mistä, miten muuten voit jatkossa skarpata asiassa, ellet edes tiedä mitä pitää parantaa?
Jos esimiehesi vielä jatkaa sama, sano että sinun pitää tietää missä olet tehnyt väärin voidaksesi jatkossa parantaa.- Potkut?
Kiitos paljon vastauksista! Sain kirjallisen varoituksen heti suoraan huomautuksen perään. Työnantajalla ei ole mitään ns. todistusaineistoa, että olisin tehnyt työni huonosti. Asiakas oli pomon mukaan valittanut ja sen jälkeen lopettanut, syynä oli vain yleissiisteys. Meille on annettu tarkat ohjeet mitä tehdään ja missäkin. Yhtäkkiä olisikin pitänyt tehdä paljon kaikkea ylimääräistä, mistä minua ei ole informoitu. Ja nyt sain varoituksen, koska en ole muka hoitanut työtäni hyvin. Enkä silti edelleenkään ole saanut kyselyistä huolimatta mitään ohjeita, miten voisin parantaa. Uskallan väittää ettei kyse ole nyt mistään valituksista vaan siitä ettei työnantajalla ole tarpeeksi töitä työntekijöille. Ja nyt meitä vähitellen tyhmin syin yritetään saada pihalle. Mulla ei taida oikein olla mitään oikeuksia tässä asiassa.. Vai?
- 11+11
Potkut? kirjoitti:
Kiitos paljon vastauksista! Sain kirjallisen varoituksen heti suoraan huomautuksen perään. Työnantajalla ei ole mitään ns. todistusaineistoa, että olisin tehnyt työni huonosti. Asiakas oli pomon mukaan valittanut ja sen jälkeen lopettanut, syynä oli vain yleissiisteys. Meille on annettu tarkat ohjeet mitä tehdään ja missäkin. Yhtäkkiä olisikin pitänyt tehdä paljon kaikkea ylimääräistä, mistä minua ei ole informoitu. Ja nyt sain varoituksen, koska en ole muka hoitanut työtäni hyvin. Enkä silti edelleenkään ole saanut kyselyistä huolimatta mitään ohjeita, miten voisin parantaa. Uskallan väittää ettei kyse ole nyt mistään valituksista vaan siitä ettei työnantajalla ole tarpeeksi töitä työntekijöille. Ja nyt meitä vähitellen tyhmin syin yritetään saada pihalle. Mulla ei taida oikein olla mitään oikeuksia tässä asiassa.. Vai?
Mistä päin firma on? Olisiko nimi mahdollista kertoa?
- 88855577744
Potkut? kirjoitti:
Kuulutko ammattiliittoon? Jos kuulut, niin pyydä luottamusmieheltä apua, mikäli tällainen henkilö firmasta löytyy.
- valokuvamaan
88855577744 kirjoitti:
Kuulutko ammattiliittoon? Jos kuulut, niin pyydä luottamusmieheltä apua, mikäli tällainen henkilö firmasta löytyy.
Minä tein niin, kun oli valituksia, otin valokuvan tehdystä työstäni. Siitä on sitten hankalampi valitella olemattomia.
- vkosiivous
Potkut? kirjoitti:
Voihan varoituksen riitauttaa. Luottamusmieheen yhteys ja voi tehdä ns. erimielisyys-paperin.
- PuotiPuksu.
Kun meidän myymälässä tulee huono kuukausi ja myyjät eivät pääse provikoilleen. Aletaan haukkua kaikkea mitä keksitään, usein jopa siivoja jota on aina kehuttu on alkanut olemaan epätarkka vätys.
Koitetaan levittää sitä pahaa oloa kun itsellä on jäänyt tulot pieniksi.- kohti kreikkaa
Tämä kertoo paljon suomalaisista nykyään joka paikassa on vain minäitte ja muut.
Ei ketään kiinnosta yhteinenhiili ja talvisodanhenki vaikeina aikoina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️871853Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1471312YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä681141- 651002
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan82931Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli86858Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.128840Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029836Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.47827- 57810