Tietokoneen siivous !

Hajupoika

Tiesitkö muuten, että tietokoneen vioista puolet johtuu puhdistuksen laiminlyönnistä.
Kun alat siivota ja puhdistaa konettasi niin irroita aina "töpseli" pois.
- Näyttöpuhdistetan kuivalla tai nihkeällä liinalla. Lasisen pinnan puhdistukseen voit käyttää ikkunan- tai astianpesuainetta. Kannettavien antistaattista puhdistusliinaa.
- Keskusyksikön voi puhdistaa imuin pienellä harjalla ja erityisesti tuuletussäleiköö.
- Näppäimistön raot topilla ja irroittamalla yhden näppäimen kerrallaan varovasti.
- Hiirikin tykkäää hellävraisesta kohtelusta sitä puhdistettaessa. Hellävarinen pesuaine on hiiren pallolle mieleen.
Kertokaa lisää omista kokemuksistanne ja ongelmista ?

Kuluittajalehdessä 6/04 on hyviä ohjeita ja vinkkejä.

11

1938

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saskia

ettei näyttöä, monitoria, saa puhdistaa kostealla vaan kuivalla pyyhkeellä (vrt talouspyyhe ehkä mikrokuitupyyhe).

• puhdistus

Perinteisen kuvaputkinäytön voi puhdistaa kostealla liinalla tai sitä varten olevilla puhdistusaineilla, se on lasia (kuten tv-ruutu). Uudet litteät näytöt ovat muovia ja niiden kanssa pitää olla varovaisempi. Niihin sopii kuiva mikrokuituliina ja ko. näyttöjä varten olevat omat puhdistusaineet. Lasinäytölle tarkoitetussa puhdistusaineessa on alkoholia ja se "sulattaa" litteän näytön pilalle.

• Saskia
        puhdistus kirjoitti:

Perinteisen kuvaputkinäytön voi puhdistaa kostealla liinalla tai sitä varten olevilla puhdistusaineilla, se on lasia (kuten tv-ruutu). Uudet litteät näytöt ovat muovia ja niiden kanssa pitää olla varovaisempi. Niihin sopii kuiva mikrokuituliina ja ko. näyttöjä varten olevat omat puhdistusaineet. Lasinäytölle tarkoitetussa puhdistusaineessa on alkoholia ja se "sulattaa" litteän näytön pilalle.

minulla on litteä ruutu, siis kuivalla.

• jatkoa..
        Saskia kirjoitti:

minulla on litteä ruutu, siis kuivalla.

Joo, kuivalla mikrokuituliinalla.

• tieto
        puhdistus kirjoitti:

Mitä tekemistä sulatuksella on liuotuksessa?

• Hajupoika
        tieto kirjoitti:

Mitä tekemistä sulatuksella on liuotuksessa?

Sanoohan sananlaskukin. että
        - Viina on viisasten juoma.

On käytännön arkipuhekielessä aivan sama makuasia sulattaako alkoholi aivot vai liuottaako vai tekeekö molempia tai on tekemättä.
        Omalla vastuullasi voit tietysti kokeilla mitä tapahtuu.
        Kahvipöydässä usein sanomme:
        - Laita nyt kahviisi sokeria sulamaan.
        Hassua olisi sanoa, että laita sokeria liukenemaan vaikka näin tapahtuukin.
        Alkoholia käytetään usein liuottimena.

• markus
        Hajupoika kirjoitti:

Sanoohan sananlaskukin. että
        - Viina on viisasten juoma.

On käytännön arkipuhekielessä aivan sama makuasia sulattaako alkoholi aivot vai liuottaako vai tekeekö molempia tai on tekemättä.
        Omalla vastuullasi voit tietysti kokeilla mitä tapahtuu.
        Kahvipöydässä usein sanomme:
        - Laita nyt kahviisi sokeria sulamaan.
        Hassua olisi sanoa, että laita sokeria liukenemaan vaikka näin tapahtuukin.
        Alkoholia käytetään usein liuottimena.

hyvähyvähyvä!totta!aivan!

• Kiitos Sinulle

jos jotain on .Olen niin varovainen tämän koneen kanssa enkä siis osaa juuri mitään .
      Kaikki neuvot on todella tarpeellisia .
      Hyvä oppia jotain uutta aina .
      Hiirenputsaamisen mä tiesinkin muut oli uutta ja tarpeellista .

• Kai de Puu

Kuluttajavrasto ja Työtehoseura ovat olleet melko luotettavia neuvojia.
      Laitan tähän linkin tuohon viimeisimpään numeroon, jossa on monia hyödyllisiä tutkittuja juttuja. Itseki Hajupojan ja tutkijan kanssa tutkiskelemme myös heidän tutkimuksiaan.
      http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default_mag.asp?site=38&tmf=0&lmf=0
      Olen antanut ymmärtää, että me tiedämme monista naisten töistäkin paljon enemmän kuin palstan mummot. Kertaakaan ei ole osoitettu, että olisimme antaneet väärää tietoa.

Astianpesukone on kodeissa usein hyvin vajaatehoinen ja kovin väärinkäytetty laite.
      Uusissa koneissa on jo pelkästään astioiden oikea asettelu peräti outo asia saati säätimien käyttö hyvän pesutuloksen saavuttamiseksi.
      Oikeita nimiä niille ette tietenkään tiedä niin sanonen, että siellä on 11 vipskuukkelia, jotka
      voi laittaa kahteen asentoon. Laskin, että vaihtoehtoja kertyy 2028.
      Vänkyröitä on yksi, jonka saa neljään asentoon.
      Kun sinulla on koneessasi neljä piikistöä, jota saa viiteen asentoon niin mahdollisuuksia on 625

- lyhyesti sanottuna jo tässä on erilaisia käyttövaihtoehtoja 5.120.000. Voit tietysti kokeilla eri vaihtoehtoja itse, jos sinulla on aikaa 14.017 vuotta tai kysyä Hajupojalta,
      tai muulta lähimmältä ammatti- MIEHELTÄ, KdP neuvoo myös ja opastaa kun saa yhteystiedot - puhelinneuvontaa tms. en ala - vain henk. kohtainen neuvonta ja koulutus laitteen sijaintipikalla - täysylöspitoineen.

• Teppone

ja hullulla on hullun huvit, voihan räkä.

• Hajupoika
        Teppone kirjoitti:

ja hullulla on hullun huvit, voihan räkä.

Ihmettelen itsekin, että mikä mahtaa olla, että kirjoittamiani sepustuksia eilenkin "luki" useampi tuhat muuten fiksua ihmistä.
        Kun yli sata vielä vastasi kirjoittamalla niin arvaan siinä touhussa menetetyn ihmisten kallista aikaa useita satoja työtunteja eli ....

olen kanssasi samaa mieltä

- ääliö, mikä ääliö !
        - hulluulla on hullujen huvit !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      225
      1588
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      37
      1449
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      62
      1288
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1280
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1189
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      1008
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      992
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      179
      883
    Aihe