http://www.iherb.com/Now-Foods-EGCg-Green-Tea-Extract-400-mg-180-Vcaps/11598
http://www.iherb.com/The-Tao-of-Tea-100-Organic-Japanese-Powdered-Matcha-Green-Tea-Liquid-Jade-3-oz-85-g/37938#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=matcha&rc=35&sr=null&ic=5
Olen yrittänyt käyttää noita edellä mainittuja iherbin vihreä tee tuotteita mutta joka kerta kun yritän niitä käyttää niin jopa parin käyttökerran jälkeen alkaa muutaman tunnin viiveellä tuntua kipua tai paineen tunnetta selässä eli suunnilleen siellä missä munuaiset sijaitsevat. Tämä on testattu monta kertaa ja aina sama juttu. Voiko munuaiset todellakin vaurioitua noista vihreä tee ravintolisistä? Noitahan käyttää Suomessakin varmaan monet mutta en ole kuullut kenelläkään muilla olleen ongelmia niiden kanssa. Itse en uskalla enää käyttää sillä viime vuonna oli turhan tuntuvat oireet varsinkin noiden kapselien käytön yhteydessä. Tutkimuksissa munuaisista ei kuitenkaan löytynyt vikaa vaikka kipuja oli.
Miten maailman terveellisin juoma vihreä tee myös matchana voi olla noinkin haitallinen terveydelle kuin nyt vähän vaikuttaa? Samat munuaiset ovat joskus menneisyydessä kestäneet reiluakin alkoholin käyttöä ilman ongelmia jonka pitäisi olla oikea myrkky mutta eivät nyt kestä tunnettua terveystuotetta nimeltä vihreä tee. Olen kertakaikkiaan ymmälläni???
Voiko vihreä tee olla haitallinen munuaisille?
4
2723
Vastaukset
- -mysteeri-
Lisäyksenä tuohon aloitukseeni vielä että kyseinen matcha on kasvatetttu Japanin tunnetuimmalla teealueella Uji:lla ja se on USDA Organic eli ihan luomua pitäisi olla. Voisiko nuo maaperän raskasmetallit aiheuttaa noinkin voimakkaat oireet munuaisissa? Mutta Japanissahan mm. vihreän teen kasvatuksen laatukriteerit pitäisi olla huomattavasti tiukemmat kuin esim. Kiinassa ja silti on näköjään ongelmia. Tuo matchahan on lisäksi Japanin kansallisjuoma joten luulisi sen laatuun kiinnitettävän erityistä huomiota siellä.
- Anonyymi
https://www.ndtv.com/food/green-tea-supplements-harmful-for-liver-4-other-side-effects-of-overdosing-on-green-tea-1839825
Vihreä tee kapseleista voi saada maksavaurion. - Anonyymi
Olen käyttänyt taas joka päivä kahden teepussin sisällön haudutettuna kuumassa vedessä.
Annan teejuoman jäähtyä juomakelpoiseksi. Jätin välillä viikoiksi vihreäteen juonnin.
Vanhana miehenä se vähäinenkin pirteys katosi. Uudelleen käyttöön otettuna taas palasi. Niin että jotain "ihmiskoneistoa" virkistävää vihreäteessä kyllä on.
Toivo Lång 82v. Inkeroinen
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus135495- 1972460
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan801823En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761467Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1841009- 41970
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46909- 77823
- 45709
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6691